Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 15 авг 2020 19:20

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 21 яну 2012 12:41 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 609
С многоуважаемия шотландски джентълмен Mr McVess измислихме гяволъка да майсторим един и същи модел, но...в различен мащаб. Ако някой иска, има същия модел и има интерес – да се мята :D Пускаме темите тук, понеже това е по същество групбилд. Пък и така ще бъде по- прегледно.
Подготвен съм(мисля) добре с мнооого снимки, няколко книжки:
Прикачен файл:
1262994863_pages-from-114567-osprey-aces-014-p38-aces-of.jpg
1262994863_pages-from-114567-osprey-aces-014-p38-aces-of.jpg [ 34.88 KиБ | Видяна 1325 пъти ]
Прикачен файл:
images.jpg
images.jpg [ 9.55 KиБ | Видяна 1325 пъти ]
Прикачен файл:
sq1109.jpg
sq1109.jpg [ 18.35 KиБ | Видяна 1325 пъти ]
Прикачен файл:
SQ5530.jpg
SQ5530.jpg [ 19.49 KиБ | Видяна 1325 пъти ]


Започвам работата с оглед къде какво може да се направи с цел модела да бъде малко по- раздвижен.
. Освен това все още не разполагам с нищо от афтърмаркета, така че мисля да свърша нещичко докато дойде. В крайна сметка реших да почна от опашката- мятам се с хоризонталния стабилизатор.
Първото което се набива в очи е немащабната дебелина на елерона. Това всъщност се отнася и за всички изходящи ръбове и ще е необходима известна обработка доколкото е възможно. Освен това отстраних няколко кормила. Особено тези на опашките бяха един тих ужас. Там забелязах една малка неточност, а именно,че опашното кормило като че ли е от две части, което не е така на модела
Прикачен файл:
9.JPG
9.JPG [ 60.8 KиБ | Видяна 1325 пъти ]
Прикачен файл:
pof_p-38-15.jpeg
pof_p-38-15.jpeg [ 34.83 KиБ | Видяна 1325 пъти ]
Разпробих еди страничен капак, който мисля да оставя полуотворен.Паралелно с това почнах малко по малко да нитовам, и след около половин час вече да съжалявах! Нитовката е много гъста, а двете тела са доста тънки към опашката, което затруднява прецизната работа. Само че вече се бях вкарал във филма и не можех да се откажа. За нитовката ползвам чертежите от жълтата серия на издателство Mushroom
Прикачен файл:
Нитовка задна част.jpeg
Нитовка задна част.jpeg [ 95.09 KиБ | Видяна 1325 пъти ]
Тук на снимката нитовката е все още в начален етап и все още не прилича на себе си! :D
Ами това е засега.
СЛЕДВА


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 яну 2012 21:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3570
Местоположение: Exeter, UK
Mozart написа:
...Разпробих еди страничен капак, който мисля да оставя полуотворен.

Гледах няколко пъти и не мога да разбера как го отряза този капак така :scratch: . Самото отрязване как да е, но това стъпалце как стана? подлепва нещо или си си купил фреза с ЦПУ?

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 яну 2012 23:04 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 609
Цитат:
Гледах няколко пъти и не мога да разбера как го отряза този капак така

http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=15&t=343&start=0
Отнема мнооого време!


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 яну 2012 13:01 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 609
Такаааа... В този начален етап на модела има мноого работа - от най- приятната: рязане, шкурка, напасване, пак рязане, пак шкурка... Кеф! И понеже е редно да пускам регулярно инфо за напредъка, ще го направя, въпреки че това съвсем не е окончтелния вид на детайлите.
Радиаторите:
- На модела:
Прикачен файл:
Страничен радиатор м.jpeg
Страничен радиатор м.jpeg [ 64.23 KиБ | Видяна 1224 пъти ]

- В действителност. Вижда се колко са тънки стените в задния край:
Прикачен файл:
DSC01529.jpeg
DSC01529.jpeg [ 29.79 KиБ | Видяна 1224 пъти ]

-... и резултата дотук. створките мисля да изработя от домашен фотоец :D, и да гиоствя затворени - така както е на снимката по- долу. Да се стърже туй чудо отвътре е ужасно неудобно. А и все пак са 4(четири):
Прикачен файл:
r3.JPG
r3.JPG [ 85.63 KиБ | Видяна 1224 пъти ]

Паралелно с това получих ей тая джаджа:
Прикачен файл:
QB_P-38_Engine_Parts_2.jpg
QB_P-38_Engine_Parts_2.jpg [ 242.02 KиБ | Видяна 1224 пъти ]

... и започнах офанзива по вграждането й:
Прикачен файл:
r4.jpeg
r4.jpeg [ 85.56 KиБ | Видяна 1224 пъти ]

Големият въпрос е как ще я боядисам :evil:
СЛЕДВА...


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 яну 2012 13:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3570
Местоположение: Exeter, UK
Днес сутринта на бюрото си намерих един филм за табло за смолен комплект за П-38. Ако проявяваш интерес - твой е :)

Отрязаните капаци са супер :thumleft:

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 яну 2012 19:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Mozart написа:
В този начален етап на модела има мноого работа - от най- приятната: рязане, шкурка, напасване, пак рязане, пак шкурка... Кеф!

В тази връзка се стих за избраната от теб версия J. Направи ми впечатление, че долната част на крилото, както си я показал на снимката в ревюто
Изображение
е за варианта L. Четирите "подутини" (това са отворите на горивните помпи) ги няма при варианта J и ако все още държиш да го правиш, ще трябва да ги елиминираш. Виж за справка стр. 61 от втората книга, която си посочил в началото или втория том на Бърт Кинзи за Р-38 (не зная, дали го имаш).
Една друга дреболийка е, че на варианта L фотокартечницата е монтирана в левия пилон за окачваемите горивни резервоари, а на J е дупчица в носа - не можах да открия, как е при твоя модел.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 яну 2012 20:05 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 609
:salut:
Но не съм стигнал още до крилете. тазм също мисля да правя известно "раздвижване", така, че ще ги подложа на много сериозен оглед!!! А и освен всичко друго го няма и фара, който, както и ти отнеляза е там само на определени блокове.


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 яну 2012 20:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3570
Местоположение: Exeter, UK
Хм, долната част на "моето" крило изглежда доста по-различно :scratch: , а аз си мислех че е даунскейл на твоя модел 8-)
Прикачен файл:
IMG_5565.JPG
IMG_5565.JPG [ 153.38 KиБ | Видяна 1185 пъти ]

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 яну 2012 20:21 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 609
Цитат:
а аз си мислех че е даунскейл на твоя модел

Ми явно не е! Разликите са доста големи.


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 яну 2012 20:52 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
McVess написа:
Хм, долната част на "моето" крило изглежда доста по-различно :scratch: , а аз си мислех че е даунскейл на твоя модел 8-)

Веско, гледам, че твоят пък няма клапи/задкрилки за пикиране (грешно наричани въздушни спирачки - онези трапецовидни елементи, които се виждат на другия модел), което го слага в производството на варианта J, но преди блок 25 (за това писах по-рано).
Някъде четох, че "Академиците" отначало са пускали всички варианти поотделно (тогава в кооперация с "Миникрафт"), но после са взели да правят обединени комплекти, които обаче невинаги са пълни или могат да възпроизведат точните различия. Нещо такова беше - не го помня дословно.
А големият модел в 1:48, както го гледам има части само за варианта L и базираните на него фотографски/разузнавателни и т.н. версии. Жалко, че няма части за нощния Р-38М, който си е чист L, с втори кокпит и радар.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 яну 2012 21:08 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 609
Значи си запазвам правото да уточним в детайли разликите м/у вариантите :) А и нищо не ми пречи да сменя нагласата и да направя L. Макар че вече получих деkалите , мога да поръчам други :D


Нагоре
МнениеПубликувано: 28 яну 2012 12:12 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 609
Мда.. Ето в тази книга (втората която съм дал в началото на темата - тази на Mushroom) ясно са си обозначени разликите - даже и със стрелки:
Прикачен файл:
1c.jpeg
1c.jpeg [ 40.26 KиБ | Видяна 1143 пъти ]
Прикачен файл:
1d.jpeg
1d.jpeg [ 43.71 KиБ | Видяна 1143 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 28 яну 2012 12:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3570
Местоположение: Exeter, UK
След москитото фара едва ли ще те озори много

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 яну 2012 03:08 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Mozart написа:
Мда.. Ето в тази книга (втората която съм дал в началото на темата - тази на Mushroom) ясно са си обозначени разликите - даже и със стрелки...

На двете схеми, които си пуснал, ясно се виждат и другите разлики между ранен J и L, които не са отбелязани с цифри:
1. Фотокартечницата на L е в левия пилон (на схемите "вид отдолу" той е с капковидна форма от дясната страна) и там има бая голяма подутина. При J двата пилона са идентични.
2. Ранните J имат тримери, вписани в контура на елероните. Късните J и всички L нямат такива. При тях има елементи, които са неподвижни и излизат извън контура на елерона, който е хидравлично задвижван.
И последно (за да стане бъркотията още по-голяма :mrgreen: ): използвах по-горе описателните думи "ранни" и "късни", за да не досаждам с разни серийни номера или номера на производствени блокове. За да не използвам обаче думата "най-късни", само ще спомена, че машините от блок Р-38J-25 (последният блок за варианта J) са външно идентични с тия от варианта L, но без горивните помпи под крилата.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 фев 2012 17:19 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 609
Междинно положение:
Пръснах малко грунд, за да видя как ще изглежда.
Прикачен файл:
a.jpeg
a.jpeg [ 81.45 KиБ | Видяна 1012 пъти ]
Заиграх се и с крилата, като доста неща не ми харесаха. Като за начало ей тези въздухозаборници - вероятно за охлаждане на някоя джаджа от турбото:(единия е махнат)
Прикачен файл:
b.jpeg
b.jpeg [ 58.34 KиБ | Видяна 1012 пъти ]
Та те бяха непробити, и при опит да сторя това, ги оплесках(просто е ужасно неудобно). Освен това ми се сториха по- малки, и по...неверни :D Та се пробвах да ги докарам до този изглед.
Прикачен файл:
krile 2.jpeg
krile 2.jpeg [ 20.57 KиБ | Видяна 1012 пъти ]
Прикачен файл:
d.jpeg
d.jpeg [ 58.11 KиБ | Видяна 1012 пъти ]
Прикачен файл:
c.jpeg
c.jpeg [ 58.75 KиБ | Видяна 1012 пъти ]
Освен това ми се завъртя идеята да направя задкрилките пуснати - ей така: Обаче вътрешното оребрение трябва да се изработи, а не знам дали ще имам нерви и за 4те. Та въпроса ми е дали задкрилките се пускат по двойки, или само и единствено всички( питам за да не стои кофти две пуснати, а другите 2 - не!)
Прикачен файл:
Krlie.jpeg
Krlie.jpeg [ 65.65 KиБ | Видяна 1012 пъти ]

Та това е засега...


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker