Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 17 окт 2019 23:59

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 30 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 18 мар 2013 21:53 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 273
Благодаря за подкрепата, колега.
Бая се изпотих със седалката, голямо низане падна на тоя базун.


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 мар 2013 22:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 942
харесва ми :) Браво за детайлите :salut:


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 мар 2013 10:07 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 273
Придържайки се към цветовата схема пояснена ми в един от предишните постове от колегата CANSO у мен възникна един въпрос, на който ще съм ви благодарен да ми дадете отговор. За фермената конструкция на тялото стана ясно, че е сива, но какъв е цвета на пода и плота на таблото? Проверих в инструкции за сглобяване на този модел на други фирми но и там отговорът е двуяк:
Прикачен файл:
32028 AMC DH.jpg
32028 AMC DH.jpg [ 315.97 KиБ | Видяна 1650 пъти ]

(r-дърво/d-сиво)


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 мар 2013 15:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1044
frame написа:
...За фермената конструкция на тялото стана ясно, че е сива, но какъв е цвета на пода и плота на таблото? Проверих в инструкции за сглобяване на този модел на други фирми но и там отговорът е двуяк:
...(r-дърво/d-сиво)

Според инструкциите на "Wingnuts Wings", d не е сиво, а метал (алуминий); n е сиво! Полукръглата алуминиева обшивка под двигателя напр. е естествен метал (алуминий) отвътре, а не сиво.
Прегледай Windsock Datafile стр. 28-29. Там целият под и "плотът", на който са монтирани инструментите и картечницата са от неоцветено дърво.
Вероятно има разлики при ранни-късни версии, но има логика целият под да е дървен (износен), а не оцветен.
Сред архивните материали на "Wingnuts Wings" има една снимка на пробита от шрапнел гондола, като през дупката се вижда част от "плота" - IMHO той е неоцветено дърво.
Без да е обвързващо, но "Роден" за техния комплект в 1:32 май даваха също неоцветено дърво за под+плот - не съм търсил упътванията им, може и да бъркам. :roll:
Провери ли на "Еди" в 1:48 инструкциите как са?

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 мар 2013 16:22 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 273
Благодаря за бързия отговор колега CANSO. :salut:
При Едуард го дават неоцветено дърво, както и на снимките и схемите, към който ме насочваш. Незнам защо се подведох по инструкцията на "Wingnutwings" и си помислих, че може да са боядисани.
P.S Оплескал съм сигнатурите на цветовете при писане. Извинение.


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 мар 2013 17:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1044
frame написа:
Незнам защо се подведох по инструкцията на "Wingnutwings" и си помислих, че може да са боядисани...

Аз не бих твърдял, че изобщо е нямало и че въпросните инструкции са непременно грешни. Те така са го избрали и сигурно имат основания. Между другото новозеландците дават за "плота" две възможности (дърво и сиво, според схемата, която пусна по-рано), тъй че не можем да ги обвиняваме на бърза ръка! ;)
Но пак си мисля, че става дума за различни версии. Във всеки случай за конкретен самолет е малко трудно да се говори, че е точно едното или точно другото, ако няма директно доказателство и както виждаш почти навсякъде се носи "от десет кладенеца вода" за да се докаже възможното (или невъзможното) решение.
Каквото и да избереш си е твое решение и заслужава респект.
Успех :thumright: .

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 апр 2013 00:13 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 273
След двуседмично отсъствие представям свършената работа до момента. Елементите от кабината са боядисани състарени(все още не съм намер мярата при този процес, явно трябва да направя някой модел в по-едър машаб) и сглобени. Боядисани са с четка и бои на LifeColor и Gunze, за някои от цветовете смесени помежду си, което изненадващо за мен не доведе до пресичане или разслояване на боята. Състаряването е изцяло с маслени бои. Следващата стъпка е затваряне на кабината, като за целта ще трябва да се преборя с няколко голями дупки, които зеят в корпуса.
П.С. Отново не можах да намеря време през деня да направя малко по хубави снимки.
Прикачен файл:
28.jpg
28.jpg [ 90.01 KиБ | Видяна 1566 пъти ]

Прикачен файл:
30.jpg
30.jpg [ 101.95 KиБ | Видяна 1566 пъти ]

Прикачен файл:
29.jpg
29.jpg [ 97.29 KиБ | Видяна 1566 пъти ]

Прикачен файл:
31.jpg
31.jpg [ 104.05 KиБ | Видяна 1566 пъти ]

Прикачен файл:
32.jpg
32.jpg [ 116.96 KиБ | Видяна 1566 пъти ]

Прикачен файл:
33.jpg
33.jpg [ 91.99 KиБ | Видяна 1566 пъти ]

Прикачен файл:
34.jpg
34.jpg [ 86.3 KиБ | Видяна 1566 пъти ]

С риск пак да изглеждам тъп, бих искал да попитам знаещите:
Какви по материал са въжетата и обтегачите на тегелажа?


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 юни 2013 19:20 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 273
Здравейте,
След известно отсъствие давам отчет на свършената работа до момента. В тази фаза от изработката на модела, работих по екстериора: затваряне на кабината, опит за имитация на опънат плат, добавяне на някои характерни детайли, които липсват в матрицата на REVELL.
С подръчни средства се опитах да пресъздам един характерен за този модел детайл, а имено плата, с който е затворен фюзелажа. От снимките на реални самолети се вижда, че в зоните на опън в ъглите се създават гънки, които създават определен характер на кабината. С помоща на ец на EDUARD направих шевовете, с които се прикрепя плата към рамката. Добавих и обкантваща лайсна с нитове:
Прикачен файл:
35.jpg
35.jpg [ 270.51 KиБ | Видяна 1468 пъти ]

Прикачен файл:
41.jpg
41.jpg [ 197.59 KиБ | Видяна 1468 пъти ]

Прикачен файл:
42.jpg
42.jpg [ 203.13 KиБ | Видяна 1468 пъти ]


Гумите предложени от REVELL след справка с чертежи от Windsock - Datafile 048 се оказаха прекалено големи и груби, като този недостатък се цитира и в някой от статиите за изработката на модела по тази матрица. Направих доработка и се получи този резултат:
Прикачен файл:
38.jpg
38.jpg [ 232.65 KиБ | Видяна 1468 пъти ]


Също компас, ролки за командните въжета, ревизия на двигателя, "сегментна тава" под двигателя и метална конструкция за монтаж на двигателя:
Прикачен файл:
36.jpg
36.jpg [ 330.31 KиБ | Видяна 1468 пъти ]

Прикачен файл:
37.jpg
37.jpg [ 311.24 KиБ | Видяна 1468 пъти ]


Още детайли: доработен баланс на кила, метални планки по фермовата конструкция, касети за барабаните на картечницата и тях самите, дренаж за гориво върху рамката на колесника:
Прикачен файл:
43.jpg
43.jpg [ 308.78 KиБ | Видяна 1468 пъти ]

Прикачен файл:
44.jpg
44.jpg [ 251.78 KиБ | Видяна 1468 пъти ]


Всичко заедно:
Прикачен файл:
39.jpg
39.jpg [ 332.54 KиБ | Видяна 1468 пъти ]

Прикачен файл:
40.jpg
40.jpg [ 262.11 KиБ | Видяна 1468 пъти ]


Но това май е най-голямата лудост до момента:
Прикачен файл:
51.jpg
51.jpg [ 202.16 KиБ | Видяна 1468 пъти ]

Така изглеждат 150 броя обтегачи, на които им предстой боядисване с бронз (ако не ме домързи много) и монтаж на определените за тях места.

И за накрая да се похваля с новата си стойка - ръчна изработка (то си личи по ластика отгоре, но така е като ми се досвидя да я изрежа на фреза). Дава възможност за реглаж и покрива модели до мащаб 1:48. Копие е на предлагана от една американска фирма такава. Ако има мераклии да си правят такава мога да им помогна с чертежи.
Прикачен файл:
45.jpg
45.jpg [ 286.5 KиБ | Видяна 1468 пъти ]

Прикачен файл:
46.jpg
46.jpg [ 253.54 KиБ | Видяна 1468 пъти ]

Прикачен файл:
47.jpg
47.jpg [ 293.55 KиБ | Видяна 1468 пъти ]

Прикачен файл:
48.jpg
48.jpg [ 304.58 KиБ | Видяна 1468 пъти ]


И в действие:
Прикачен файл:
49.jpg
49.jpg [ 275.2 KиБ | Видяна 1468 пъти ]

Прикачен файл:
50.jpg
50.jpg [ 264 KиБ | Видяна 1468 пъти ]


За десерт два въпроса: От какъв материал са направени въжетата? Кога точно се боядисват- преди или след монтажа им?

Хайде със здраве, а аз хвърлям един грунд и хващам четката.


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 юни 2013 20:29 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 942
Здравей,

тази сутрин се чудех какво се случи с този модел и ето, нов пост :). Моделът продължава да върви страхотно, сега обаче идва най-трудното - кабелите. Аз бих ползвал най-тънката рибарска корда, която мога да намеря в най-близкия сравнително добре зареден рибарски магазин (около 0,1мм или по-малко), след това от някоя книжарница си купуваш най-обикновен сребрист маркер и минаваш с него кордата.
Относно стойката - супер е! И аз гледах същата стойка на същата американска фирма (предполагам) но ми се стори скъпичка. Ако споделиш чертежите за да си направя и аз една такава, ще е супер!

Поздрави,
Сашо


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 юни 2013 02:05 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1044
Поздравления за стойката, показана по-горе! :thumright: По-естетичен самоделен моделистки "инструмент" не бях виждал досега!
Ако го сложиш в раздела за чалъми и помощ за моделиста (или както там се казва), съм сигурен, че мнозина ще копират чертежите и обясненията, които би добавил. Аз поне ще го сторя с удоволствие, даже и да не ми трябва - човек никога не знае, какво ще му потрябва и кога, нали? (според философията на хамстера :biggrin: ).
frame написа:
За десерт два въпроса: От какъв материал са направени въжетата? Кога точно се боядисват- преди или след монтажа им?

Отговор на първия въпрос ще намериш в чудесната книжка, която споменаваш по-горе, на страници 26, 27 и 28. Там доста подробно са описани размерите на обтегачите по самолета. Проблемът е, че са дадени в мерки, които не се срещат при други елементи.
Така напр, обтегачите на колесника отпред са 30cwt стоманени въжета, а отзад 1/4" BSF RAF телове. Изобщо за целия самолет (крила, тяло, опашка, колесник, носачи около двигателя и т.н.) ще откриеш доста размери. Основните (които аз намерих ;) ) са:
30 cwt
10 cwt
4 BA RAF
1/4" BSF RAF
12 & 14 gauge HT steel (high-tensile steel)
16 swg
Главната разлика е: cwt-означенията са за стоманени въжета, усукани от много жила, а BA RAF и BSF RAF са за стоманени телове с аеродинамичен профил (плоски). Swg-означенията са за стоманени телове/пръти с кръгло сечение.
1 cwt е мярка за тегло и се равнява на 100 (респ. 112 във Великобритания) фунта. (По-дъртите тук сигурно си спомнят, че и у нас имаше една мярка за тегло, казваща се центнер=100кг). Значи кабел с мярка 10 cwt ще се скъса при натоварване 1000/1120 фунта. Кабел с мярка 30 cwt ще се скъса при натоварване 3000/3360 фунта и т.н. Очевидно в случая не става дума за диаметри, защото според материала или броя на жилата, кабелите могат да са по-дебели или по-тънки, но все пак въжетата са имали стандартизирани дебелини.
Според споменатия вече източник (стр. 28), всички контролни "въжета" са 10 cwt, т.е. приблизителна дебелина/диаметър 2.8-3.2 мм.
BA RAF (British Association) и BSF RAF (British Standard Fine) са единични стоманени телове или пръти. Добавката RAF означава, че са по модела на произвежданите от Royal Aircraft Factory обтегачи, с аеродинамична форма (плоски, а не кръгли). Така напр. 4 BA RAF е с диаметър 5/32" в краищата, но размерите на обтегача са в действителност 0.17" x 0.06" (размерите са дадени в инчове, за прехвърляне в милиметри се умножава по 25.4166).
Третата мерна единица gauge (гейдж) или swg=Standard Wire Gauge е за диаметрите на стоманени телове/пръти с кръгло сечение респ. за дебелини на ламарини и се употребява в страните, използващи инчово/фунтовата мерна система. Интересното е, че колкото по-голямо е числото, толкова по-тънък е материалът, т.е. 14 gauge е по-тънък тел от 12 gauge! Ето таблица за прехвърляне в други мерки.
И ако се сетим за хилядите думи и едната картинка, на долната снимка са илюстрирани всички гореописани обтегачи.
Изображение
А ето и сечението на аеродинамичен обтегач (в случая за Sopwith Snipe):
Изображение
Напълно съм сигурен, че в мащаб 1:72 няма да използваш различни дебелини на обтегачите, а ще ги направиш от 1 вид (е хайде от 2 вида, ако ти се занимава) найлоново влакно. Между другото, освен рибарската корда, тънък найлонов конец, който може да се намери е шивашки "невидим" конец, за шиене на подплати или подгъви на крачоли напр. Виждал съм и фотоецвани плоски обтегачи, но не съм сигурен в какъв мащаб - просто съм ги срещал из нета.
Многожилните ст. въжета са с метален блясък, а теловете (плоските и кръглите) са по-скоро черни/почернели. Във всеки случай зависи и в какво състояние е машината и колко нова е, защото и най-лъскавите метални части загубват бързо чистия си вид.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 юни 2013 13:09 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 273
Благодаря колега CANSO,
Информацията е много интересна и ще ми бъде от голяма полза.
Ще пусна тема за стойката но малко по късно, понеже ще ми трябва малко време са визуализирам процеса на сглобяване, т.к. чаркалата е много. Ако има желаещи, които не могат да чакат да ми пуснат ЛС с e-mail.
Поздрави


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 юни 2013 11:35 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 273
Здравейте,
Работата от тази седмица роди този резултат:двигател GNOME ръчна изработка, стана доста крив и едър в някой детайли, но мисля че е по-добре от този на REVELL.
Прикачен файл:
52.jpg
52.jpg [ 209.47 KиБ | Видяна 1343 пъти ]

Прикачен файл:
53.jpg
53.jpg [ 214.71 KиБ | Видяна 1343 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 мар 2014 15:54 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 273
Здравейте,
Моделът е готов от есента, но все не оставаше време да го снимам.
Дано ви хареса.
Ще се радвам да получа вашето мнение, критики и съвети.

Няколко ретро колажи за начало:

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_27.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_27.jpg [ 318.49 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_28.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_28.jpg [ 321.8 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_29.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_29.jpg [ 319.61 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_30.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_30.jpg [ 320.98 KиБ | Видяна 1139 пъти ]


Самият модел:
Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_09.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_09.jpg [ 286.23 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_10.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_10.jpg [ 309.73 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_11.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_11.jpg [ 309.88 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_12.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_12.jpg [ 353.68 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_13.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_13.jpg [ 341.22 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_14.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_14.jpg [ 359.14 KиБ | Видяна 1139 пъти ]


Няколко детайла:
Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_15.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_15.jpg [ 357.26 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_16.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_16.jpg [ 341.06 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_18.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_18.jpg [ 380.66 KиБ | Видяна 1139 пъти ]


Винетката:
Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_19.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_19.jpg [ 381.26 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_20.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_20.jpg [ 349.92 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_21.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_21.jpg [ 313.84 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_22.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_22.jpg [ 308.82 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_23.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_23.jpg [ 362.33 KиБ | Видяна 1139 пъти ]

Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_24.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_24.jpg [ 394.83 KиБ | Видяна 1139 пъти ]


Моделът участва на IX открита изложба на клуб "Стендов Моделизъм България" в категория В1 и бе удостоен със златен медал. Огромни благодарности на организаторите.
Прикачен файл:
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_26.jpg
AIRCO_DH_2_PUBLISH_FINAL_26.jpg [ 310.63 KиБ | Видяна 1139 пъти ]


Благодаря за вниманието!


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 мар 2014 16:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 942
великолепен е!

като знам тоя модел на ReveLl какво пълно дърво от преди 100 години е, резултатът ти е потресаващ!
Можеше съвсем спокойно да вземеш медал и в категорията за неначинаещи ;), нищо тази година сигурен съм и това ще стане.

Единствено тези скали около самолета са малко не на място ..... представи си, че се спъне в тях при кацане? Би трябвало механиците да са ги преместили от там, поне така си мисля, може и да греша

Поздрави,
Сашо


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 мар 2014 16:56 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 273
Ей, вярно.
За камънака въобще не се бях замислил. Редих ги без самолета, а после не ми направи такова впечатление. Къде ти толкова камънак на бойна писта, ама кой да мисли.
Но за тази винетна толкоз.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 30 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker