Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 12 дек 2018 00:41

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 12 фев 2013 12:31 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Ще представя кораба „La Belle” сбито, защото информацията за него е доста обемна и трудно ще се побере в един пост.
В края на 17 век французи, испанци и англичани са се млатили, където се срещнат за добър ден, а кралете им са си мерили пишките. Звучи вулгарно, но това е истината.
И така в следствие на това, изследователя Робер Шевалие Сир дьо Ла Сал решил да гепи сребърните мини на испанския крал в Северно Мексико, в името на френкия крал Луи XIV. Вече имал опит в такива неща, като успял да обяви около 1/3 от днешен САЩ за френски през 1682 г. Обаче краля му дава само два кораба, малката фрегата La Вelle и военния Joly, Ла Сал обаче наема още два частни кораба и отпрашва. Нещо навигацията му е куцала, пък и пирати му гепили единия кораб и вместо в устието на Мисисипи се оказал на 400 км оттам в днешен Тексас. Та за La Вelle - като разбрал, че нещо се е пообъркал, Ла Сал тръгва да търси Мисисипи, като оставя La Вelle да пази временния форт наречен Форт Сейнт Луис(наречен така само поради историческа грешка).
За нещастие кораба е имал вечно пиян капитан и нискоквалифициран екипаж, защото шестима от най-опитните моряци слизат с лодка до брега за вода и изчезват, удавени или убити от индианците. Без вода и храна моряците вдигат котва да търсят по-добро място, но ги гепи лош северен вятър и скапания екипаж вкарва кораба в плитчини и той засяда.
В крайна сметка след три месеца глад правят сал и напускат кораба. Оцеляват едва дузина от 27 членния екипаж.
Прикачен файл:
raft.jpg
raft.jpg [ 184.96 KиБ | Видяна 828 пъти ]

Sailors struggle to leave the wrecked La Belle on makeshift rafts. Painting by Charles Shaw, from the book, From a Watery Grave: The Discovery and Excavation of La Salle's Shipwreck, La Belle, by James Bruseth and Toni Turner (2005), courtesy of the Texas Historical Commission.

След малко повече от година, испанска експедиция търсеща Ла Сал, попада на La Belle, която е частично под вода и благодарение на техните координати в капитанския дневник, след 310 г. е открит кораба от археолозите.
След невероятен инженерен подвиг кораба е изваден и поставен в специален басейн в Тексаския университет за реконструиране, а артефактите от него са изложени в музея на Тексас.
Прикачен файл:
hull-03-lg.jpg
hull-03-lg.jpg [ 81.09 KиБ | Видяна 828 пъти ]

Историята обаче не свършва дотук, Франция предявява претенции към кораба според разни споразумения и през 2003 г. кораба е обявен за френска собственност, но остава под грижите на Тексаската историческа комисия.

За по-подробно описание http://www.texasbeyondhistory.net/belle/index.html

После ще наблегна на чертежите, по-точно на разликата между френските и американските или както казва Славян не е ясно къде е истината и къде измислицата.


Последна промяна от alabala на 06 мар 2014 10:57, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 13 фев 2013 12:48 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1117
Местоположение: Силистра
alabala написа:
...В края на 17 век французи, испанци и англичани са се млатили, където се срещнат за добър ден, а кралете им са си мерили пишките...
...дьо Ла Сал решил да гепи сребърните мини на испанския крал...и отпрашва. Нещо навигацията му е куцала, пък и пирати му гепили единия кораб...кораба е имал вечно пиян капитан...но ги гепи лош северен вятър и скапания екипаж...

Много колоритен подход имаш към историята.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 фев 2013 16:09 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Опитах се да направя представянето в стил Мел Брукс и филма му "История на света". Може би, защото французите описват края на Ла Бел като трагинча смърт, а то си е било в следствие на човешката глупост.

Нещо ново на което попаднах. Американците са купили някаква военна машина, която изпарява всичката вода от дървото, защото другите методи за консервация не сработили и се очаква в края на годината останките на кораба най-после да бъдат изложени в музея. Другото е, че от направени изчисления според макета на американеца Глен Гриеко, екипажа е бил 43 човека, а не 27.


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 авг 2013 15:38 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Прехвърлям се в тази тема, защото другата е за изработката.

La Lelle има две монографии, едната е на Будрьо от 2000 г., другата е на Глен Гриеко от тексаския университет издадена през 2003г. Между двете изследвания има доста разлика, което е много показателно как се възстановяват кораби, които нямат оцелял аналог. Кой е по-близо до истината? Може би Гриеко, защото има всекидневен достъп до артефактите и много повече време за проучване. Будрьо е разчитал на данните публикувани от разкопките и познанията си по френското корабостроене. Истината може би е при Гриеко, който извършва научно изследване, докато при Будрьо присъства комерсиалния елемент, той издава монографии за продажба. Американеца отхвърля изцяло френската версия на корпуса, дори намеква в книгата си, че някои подхождат прекалено артистично при реконструкциите, визирайки Будрьо, но пък изцяло му се доверява за вътрешното оформление, люкове, палуби и т.н.

Линк към изследването на Гриеко http://nauticalarch.org/documents/quart ... %20No4.pdf

Сравнение между чертежите на Будрьо и Гриеко.

Прикачен файл:
planche01.jpg
planche01.jpg [ 171.11 KиБ | Видяна 1243 пъти ]


Прикачен файл:
002.jpg
002.jpg [ 181.39 KиБ | Видяна 1243 пъти ]


И наложени двата чертежа един върху друг. Американската версия е доста по дълга и широка.

Прикачен файл:
001.jpg
001.jpg [ 315.84 KиБ | Видяна 1243 пъти ]


Прикачен файл:
003.jpg
003.jpg [ 237.25 KиБ | Видяна 1243 пъти ]


Прикачен файл:
004.jpg
004.jpg [ 308.09 KиБ | Видяна 1243 пъти ]


Вижда се, че пак лодката пречи оръдията да се издъпрат изцяло.

Прикачен файл:
005.jpg
005.jpg [ 305.39 KиБ | Видяна 1243 пъти ]


Славян е прав, че се гледа чертежа, грешен или не, той важи пред съдиите. Смятах да правя кораба по американската версия но той ме разубеди, защото може да защитя корпуса с чертеж, но за всичко останало би означавало да направя собствена монография.

В крайна сметка на пръв поглед същественна разлика няма.

Прикачен файл:
Коментар на файла: Модела на Глен Гриеко
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg [ 178.7 KиБ | Видяна 1243 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 авг 2013 22:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1117
Местоположение: Силистра
Тия двамата все едно че пишат за два различни кораба.
От една страна чертежа на Бодрьо не съответства на останките.
От друга, версията на американеца не подхожда на периода. Това е времето на Рококо. Разбирай изобилна украса. Даже версията на Бодрьо е бедна за този период.
Вече ти предложих. Пиши на Бодрьо ( всъщност на Дидие Берти, сина на Юбер Берти, който наскоро почина, той е сегашния собственик на издателство АНКРЕ ).
Без майтап, ще видиш че ще ти отговорят.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 авг 2013 10:18 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Може би ще им пиша, когато стигна до такелажа, там нещата са много неясни.
Относно оръдията, Данчо ми каза, че при битка палубата се разчиства напълно и дори лодките се пускат на вода. При това положение има достатъчно място за оръдията.
Хубаво е, че има две монографии, така се вижда разликата между сухото научно изследване и направата на пълна реконструкция на кораб. Второто е определено много по-трудно, защото трябва да се пресъздаде цялостната визия.


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 авг 2013 12:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1117
Местоположение: Силистра
Само едно нещо не допускай в никой случай. Да имаш на модела неща и от единия чертеж и други неща от другия чертеж. Т. е. прави модела САМО ПО ЕДИНИЯ ЧЕРТЕЖ. Иначе ще става само за у вас в хола.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 мар 2014 12:46 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Мони, в тази тема сме коментирали оръдията. Когато споменах, че с добавянето на детайлите кораба оживява, имах предвид следното. Държача за въжетата(не знам как се казва) в средата е със странна форма, но когато поставях оръдията установих, че е такъв заради тях, за да могат да се издърпват. Въпреки това пак не се издърпват докрай, най-вероятно са зареждали през отвора, а са тъпчели през борда.
Прикачен файл:
004a.jpg
004a.jpg [ 339.17 KиБ | Видяна 876 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 мар 2014 15:05 
Извън линия

Регистриран на: 29 окт 2011 11:12
Мнения: 243
Местоположение: Хасково
Коце, гледайки последните снимки ( може би се лъжа ), но на средното оръдие ще му пречи да се изтегли напълно това ....да го наречем магаре по дюлгерски и капака на трюма. Определено във вариант " за бой" палубата ще е разчистена и лодката ще е свалена. Напълно възможно е да са зареждали оръдията през борда ( не е висок) дори е вероятно да е така, но доколкото разбрах ти избираш капаци на портовете които се отварят нагоре. Тогава това зареждане е невъзможно. Остава да ги тъпчат от лодката (едва ли). Гледам има и вариант странично отваряне на портовете. Тогава зареждане през борда е възможно.
Но освен бойно състояние, в по-голямата част от времето корабът се намира и в така наречено походно състояние.
Сега идва момента когато лодката е на борда, оръдията изтеглени и капаците на портовете затворени. Гледайки снимките това няма как да стане. Оръдията са дълги. А и при нормално плаване екипажа трябва непрекъснато да прескача оръдия или лодка. За тях както и да е, ама офицерите с тези високи токчета.
Имам чувството че този кораб едва ли е бил така. Т.Е. оръдията.
А както казах корпуса си е барнат (изпипан)! :thumright:

_________________
Няма - Не може! Има - трудно става и не мога!
Манол Христов


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 мар 2014 16:00 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Не знам защо си останал с впечатлението, че меша проучването на Глен Гриеко с чертежите на Будрьо. Използвал съм единствено чертежа на оръдията на американеца, защото са по истинските, всичко друго и при двамата е измислица на базата на подобни кораби. Работя 100% по чертежите на Будрьо, там капаците се отварят настрани, а той ги е направил така, точно заради недостъчното изтегляне на оръдията и да има възможност да се зареждат през борда.
Това е сайт събрал няколко от моделите на Ла Бел. Има Гриеко, но най-интересен е модела на Делакроа, няма почти нищо общо с чертежите на Будрьо, пък са колеги! http://olivier.gatine.free.fr/modeles.html


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 мар 2014 16:56 
Извън линия

Регистриран на: 29 окт 2011 11:12
Мнения: 243
Местоположение: Хасково
Може би съм се заблудил от чертежите които си представил по горе. Капаците се отварят нагоре. Будрьо явно е усетил сакътлъка с оръдията и е решил да се отварят настрани, ама явно не е усетил за походния вариант. Няма затваряне на капаците. Тези юнаци от линка са предпочели кораба да е без оръдия. Само двама са сложили за да покажат че така не може! Наистина- имало ли е такъв кораб? Не искам да звучи като заяждане, но тези оръдия не се връзват.

_________________
Няма - Не може! Има - трудно става и не мога!
Манол Христов


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 мар 2014 11:08 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Коригирах снимките в темата. Надявам се да стане ясно, че такъв кораб е имало, хората буквално са пробили дупка в морето, за да го извадят, а дали е изглеждал точно по този начин, трябва да се доверим на инженерите възстановили чертежите. Те определено са по-компетентни от нас. Всъщност теб не те притесняват оръдията, а капаците, мисля, че Делакроа е най-близо до истината и оръдията изобщо не са били издърпвани навътре, освен при зареждане, така и не пречат на придвижването по палубата.
Прикачен файл:
pont_acc.jpg
pont_acc.jpg [ 39.35 KиБ | Видяна 828 пъти ]


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 12 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker