Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 18 окт 2017 23:30

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: La Venus 1782 18-Pdr Frigate
МнениеПубликувано: 31 мар 2013 22:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 492
Местоположение: Велико Търново
Минути преди пускането на самата тема приветствам идеята за тази наскоро отворена секция на форума, което дава възможност за отделно осветляване на въпроси, от които не всички колеги се интересуват.

Може би историята на този кораб не е чак толкова странна, колкото самия избор на издателите ANCRE. По онова време повече кораби са били загубени в буря, отколкото в битки.

При забележителната популярност на Sane като дизайнер (инженер по оригиналния текст), според издателите по негови чертежи са били построени не по-малко от 65 от общо 143 фрегати с основно въоръжение 18-фунтови оръдия, за периода от 1780 до 1813 (края на Наполеоновите войни и Френската Империя).
Някои от тях са били на служба до 1850 г. - достатъчно впечатляващо.
А според Robert Gardiner “FRIGATES of the NAPOLEONIC WARS”, стр. 149, (към анотацията за фрегатата Astree от 1803, пак по Sane, („Pomona” в самото оглавление на чертежа), по чертежите на Sane е правена стандартната френска фрегата за периода.

Освен това, не намерих споменаване на класове фрегати при французите, за разлика от британската практика. Може би те са се появили по-късно, към началото на 19 век.
На две места в книжката се споменава “Sane-type Frigate”.
Който има някаква друга информация по въпроса, моля да сподели.

Въпросът, дето ме гложди, е защо именно La Venus от всичките тези 65 или 143?
Щото в анотацията на ANCRE за фрегатите по Sane се споменават изобилстващи в архивите записи за славни битки (valorous actions).
Да видим дали и вие няма да си зададете тоя въпрос след резюмето на историята по-долу.

По същество: Строежът на фрегатата е завършен на 25 декември 1784.
Явно годината 1782 се отнася по-скоро до началото му, т.е. започната е по време на война. След примирието от 1783 явно не е имало причина да се бърза със завършването.

Корабът е направил две и половина пътешествия от юли 1785 до декември 1788 г.:
Били са от една страна с научна цел – проверка и коригиране на морските карти на Червено море и брега на днешен Оман.
След това бреговете и островите на Индийския океан с по-скоро икономическа и политическа мисия – да направи оценка на икономическото състояние и възможностите за търговия и да поразмаха френския флаг (както и да покаже впечатляващо въоръжение) тук-там на Коморските острови, около о.Занзибар, в Персийския залив, по бреговете на Индия (включително в Бенгалския залив – до Калкута) и на Сейшелите.
Най вероятно по време на аудиенциите капитанът е размахвал пръст (е, нямам предвид среден, де) - поради незначителните политико-икономически последствия. То за представителите на великите сили си е присъщо, а французите имат малко в повече арогантност.

На връщане от третото пътешествие поради задаваща се буря капитанът de Touanaru бил принуден да даде нареждане за отплаване от Сен Пол на о.Реюнион (до о.Мавриций). Корабът потънал в бурята заедно с целия си екипаж на 30 срещу 31 дек. 1788 г., за последно забелязан същия ден от фрегатата Resolution, с която отплавали заедно.
Свидетелство за приключване на историята на La Venus са запазените писма във връзка с изплащането на дължимите пари на семействата на загиналите моряци.

Корабът на преден план от вкараната картинка не е La Venus, нито пък този в дълбочина е Resolution. Стори ми се подходяща за илюстрация.


Прикачени файлове:
Storm.jpg
Storm.jpg [ 68.89 KиБ | Видяна 711 пъти ]

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов
Нагоре
МнениеПубликувано: 31 мар 2013 22:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 492
Местоположение: Велико Търново
Май доста дълго се получи, дано не е пълна скука.
Преди да ми четете постовете, гасете цигарите и местете чашите на безопасно разстояние – да не стане някоя беля, като задремете.
Ако учебниците по история ги пишеха както тази тук за La Belle в секцията, учениците щяха да си ги препрочитат по няколко пъти. И да ги наизустяват. :compress:

Ще има следващ пост за чертежа. Надявам се съдействие.

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 апр 2013 09:29 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 492
Местоположение: Велико Търново
За чертежа:

Не открих кой знае какво за модели по тоя чертеж, ако не броим тоя в сайта на ANCRE.
Само една снимка на модел с такелаж без платна. Не че не се рових из нета, доколкото е по моите възможности.

Още една причина да започна тоя модел.
Колеги, който има достъп до нещо повече, моля да сподели.

Начупеният отвън и отвътре нос, както и стълбичките към галюна според мен донякъде дават на чертежа привкус на уникат. Наклонът на кърмата е с около 15º по-голям отколкото е даден в британските източници за фрегатите на Сане.
Иначе чертежът си е супер, а по-големият ъгъл на кърмата дава повече площ за кърмовия декор и добавя елегантност на силуета като цяло.

Отбелязвам първи два въпроса, свързани с чертежа:

1. Смущава ме петата дъска надолу от линията на бархоута (Split Plank). Не съм виждал такъв вариант. Позната ли ви е такава практика?
Боя се, че ще ме затрудни. Дали да не направя дъските отделни с корекция на ширините им към кърмата или да увелича броя на дъските с една? Най-долната дъска до кила при кърмата е широка към 8.5 мм, което по мащаба прави повече от 60 см. Тъкмо малко да й намаля ширината.
Или да направя възможното строго по чертежа?

2.Книците на бимсите на квартердека на PL.V припокриват частично горните ъгли на 8-ми, 10-ти, 11-ти и 13-ти оръдеен порт (на PL.VІІ не е показано припокриване на 10-ти порт). И това ми е непознато.
Дали да се водя от PL.VІІ, който е вид отвън? Или да преместя книците така, че да не се виждат отвън и да не развалят пейзажа?

Колеги, помагайте!


Прикачени файлове:
Split Plank w.jpg
Split Plank w.jpg [ 83.41 KиБ | Видяна 649 пъти ]
Beam Knees w.jpg
Beam Knees w.jpg [ 35.21 KиБ | Видяна 649 пъти ]

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов
Нагоре
МнениеПубликувано: 22 апр 2013 17:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1045
Местоположение: Силистра
Тая дъска на кърмата няма начин да е вярна. Опитай да я начертаеш в друга проекция. Отделен въпрос е как ще се вижда като се сложат всички елементи на кърмата. Мисля че се скрива и не се вижда. Дъската най отдолу на шпунтовия пояс и тя няма да се вижда, модела има медна обшивка.
Тия проблеми са разбираеми. Монографията е от по старите и е чертано на ръка. Ще има и други неясноти предполагам. Освен това няма адмиралтейски набор и затова тия елементи не стават ясни.
Книците на бимсите обаче ги скрий, защото ще правят лошо впечатление.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 4 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker