Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 18 окт 2017 23:33

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 36 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 06 яну 2015 12:10 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2530
Местоположение: София
Ммм, да, и на мен ми се струва доста лъскав. То май по онова време доста са ги лъскали, ама чак толкова гладки едва ли са били :scratch:

Май се подведох по съвременните музейни експонати, като този
Прикачен файл:
1609944[1].jpg
1609944[1].jpg [ 322.02 KиБ | Видяна 325 пъти ]


или като музейният експонат точно на окраската, която правя (не съм сигурен дали е автентичният самолет или е друг пребоядисан с тази окраска)
Прикачен файл:
p26_replica_5[1].jpg
p26_replica_5[1].jpg [ 175.03 KиБ | Видяна 325 пъти ]

Прикачен файл:
p26_replica_2[1].jpg
p26_replica_2[1].jpg [ 170.72 KиБ | Видяна 325 пъти ]



Обаче, в снимката, която CANSO пусна на оригиналният самолет, не се вижда да е чак толкова лъскав
Прикачен файл:
P-2673-rdPS_zpse20bdff1[1].jpg
P-2673-rdPS_zpse20bdff1[1].jpg [ 143.2 KиБ | Видяна 325 пъти ]


само една автентична снимка намерих с по-голяма резолюция и там също се вижда, че не са много лъскави
Прикачен файл:
air_p26_9[1].jpg
air_p26_9[1].jpg [ 126.94 KиБ | Видяна 325 пъти ]


и в по-близък план една секция от снимката
Прикачен файл:
air_p26_9[1]1.jpg
air_p26_9[1]1.jpg [ 333.01 KиБ | Видяна 325 пъти ]


Дали да го мина с полу-мат?
Дайте някаква идея как мислите, че ще е по-достоверно?


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 яну 2015 12:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 3965
Местоположение: София
Не го минавай с нищо!
Така ми много `аресва!
Аз горе му се радвам, не те критикувам, че е лъскав! :thumright:

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 яну 2015 22:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1033
Ivo hobby написа:
Обаче, в снимката, която CANSO пусна на оригиналният самолет, не се вижда да е чак толкова лъскав...
...само една автентична снимка намерих с по-голяма резолюция и там също се вижда, че не са много лъскави...

Иво, бях ти написал дълъг отговор със снимки, но компютърът ми крашна и го затри.
Вкратце, не забравяй, че старите снимки са правени при различни условия. Потърси в нета снимки с кодова дума "San Diego P-26" или "P-26 Glendale"и ще намериш още поне 2 на горния самолет. На едната атакуващият ръб на крилото блести като огледало, но тялото не.
Съвременните музейни експонати често са боядисани с ултрагланцови бои или с прозрачен лак (като кола) за по-лесна поддръжка. Освен това ги полират. Това е причината да изглеждат така лъскави.
Самолетите от периода между войните са лъскави, но не чак като в музей. Както винаги има и изключения ;) .
Има една хубава снимка на военни (армейски) самолети на парад, която добре показва оригиналната лъскавина на слънце:
Изображение
Р-26 са на долния ред в същия камуфлаж.
IMHO за твоя модел допълнителен полумат е излишен. Ако ще му правиш смивка за потъмняване на панелните линии, докато го търкаш и гланцът ще се притъпи малко.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2015 09:11 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2530
Местоположение: София
CANSO написа:
...атакуващият ръб на крилото блести като огледало, но тялото не...
Благодаря за насоката :salut:
Изглежда много интересно, ако успея да докарам различна степен на "лъскаво" по крилата и тялото.
Все още нямам идея как да стане, но въртят ми се разни идеи, които да пробвам.

Вече опитах с шкурки между 2500 и 5000, намалява се лъскавината, но във фугите (места където не мога да стигна с шкурката) остава лъскаво и седи грозно.
Може да опитам обратното, да мина с полу-мат лак навсякъде и после да полирам само крилата :scratch:
Ако имате други идеи, казвайте?


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2015 23:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1033
Ivo hobby написа:
Изглежда много интересно, ако успея да докарам различна степен на "лъскаво" по крилата и тялото.

По-горното го написах най-вече във връзка с разликите в снимките, според осветлението, когато е правена снимката. Не знам каква точно е разликата в гланца, но съм сигурен, че е имало случаи, когато крилата са били полирани с "вакса" (имах едно такова предписание нейде у дома, как точно да се действа :D , но това е без значение).
На една по-голяма снимка, която пуснах на първата страница в тази тема, също се виждат подобни разлики. По-долу снимка от Уийлър фийлд - гланцови крила и оперение:
Изображение
Нямаш ли някакъв лесен начин за притъпяване на гланц? Не искам да го препоръчвам, но понякога просто изтриване на повърхността със силно разреден спирт или разредител е достатъчно, вместо да си отваряш работа и пръскаш всичко с полумат, а сетне полираш наново само крилата. :scratch:

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2015 23:55 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2530
Местоположение: София
CANSO написа:
...Нямаш ли някакъв лесен начин за притъпяване на гланц?...
Освен с ново пилене с шкурки :scratch: не се сещам за друг вариант :roll:
За сега съм пробвал само варианти за по-лъскаво полиране, но не и за намаляване на лъскавината :study:

Гледах че на Gunze боите от "C" серията (lacquers) имат 3 вида добавки за матиране:
C-189 Flat Base Smooth (Additive for Flat)
C-030 Flat Base Standard (Additive for Flat)
C-188 Flat Base Rough (Additive for Flat)
Мислех да пробвам да добавя малко от Smooth (C-189) - най-фината към гланцовият лак GX-100 и да видя какво ще се получи.

Но все пак ако има лесен начин да върна добре полиран гланцов лак до "малко гланцов" ще е по-добре?


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 36 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker