Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 15 авг 2020 18:59

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 08 ное 2013 09:02 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2662
Местоположение: София
Малко информация за налични модели:

В мащаб 1:48 модела се предлага от Revell-Monogram в две модификации
B-24D с облия нос
Прикачен файл:
IMG_3810.jpg
IMG_3810.jpg [ 82.39 KиБ | Видяна 1824 пъти ]

инструкция на модела тук
В момента модела се предлага само на американския пазар. Преди няколко години го предлагаше и Ревел-Германия (снимката е от него). С доставка може да се намери за около 100лв

и B-24J с оръдейна въртяща кула на носа
Прикачен файл:
lmons5629__82953.1374685439.1280.1280[1].jpg
lmons5629__82953.1374685439.1280.1280[1].jpg [ 54.18 KиБ | Видяна 1458 пъти ]

инструкция на модела тук
Модела се предлага само на американския пазар. С доставка може да се намери за около 100лв


Моделите са почти еднакви. Различават се по платката с прозрачните детайли, носа (двете половини на тялото), капака на долната оръдейна кула и ваденките.
И двата модела се предлагат с "трактора" който ги тегли и с фигурки на няколко човека от поддръжката и екипажа.


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 12 ное 2013 21:32 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Както бе споменато в общата историческа тема, най-масово в бомбардировката на 30 март 1944 са представени бомбардировачите от типа В-24 "Либърейтър". Общо 252 самолета от този тип от 2 бомб. крила атакуват София. Един от интересните аспекти на бомбардировката е фактът, че тя е извършена от два "ешелона", като между времето на бомбардиране на първия и втория има разлика от ок. 50 минути. В спомените си Стоян Стоянов описва много добре събитието:
Изображение
Въпреки предположенията, че това е "стратегически ход" на противника, истината (както често се случва в историята) е банална: 3 групи от 304-то бомб. крило имат затруднения по пътя заради облачност, откъсват се от общата формация, закъсняват и без изтребителен ескорт бомбардират София, подхождайки от северната страна на града. С този "ешелон" влиза в съприкосновение четворката "Авии" от Долна Митрополия.
Именно този двубой е представен в картината на Марий Чернев.
Изображение
Трите "закъснели" групи с приблизително 65 бомбардировача са 454-та, 456-та и 459-та. С коя точно имат контакт нашите самолети, в популярната литература не се споменава. Показаният на картината на М. Чернев самолет е от 459-та бомб. група, която е една от по-новите групи в 15-та армия е въоръжена по това време със самолети от вариантите B-24H и B-24J. Въпреки, че виждаме некамуфлиран самолет, по това време (краят на март 1944) бомбардировачите в Средиземноморския театър са масово със стандартния камуфлаж, а некамуфлираните са единици. Освен това изобразената маркировка на самолета: бял номер на черно поле, все още не е в сила през този период.
В книгата на Йордан Миланов "Авиацията и въздухоплаването на България през войните", са описани някакви странни "блестящи самолети", но дори и да са били от новите, некамуфлирани машини, маркировките им щяха да са други.
Изображение
Масово самолетите от групата изглеждат така:
Изображение
Изображение
В слуачая всички горепоказани снмики са от периоди след 30 март 1944!
Има една тънкост: точно през април 15-та армия сменя знаците на групите си от геометрични фигури и цифри с нови, цветни, със значително по-голяма разпознаваемост. Означенията са нанесени както на вертикалните, така и на хоризонталните стабилизатори.
ИзображениеИзображение
Преди средата на април 1944 год. самолетите на 459-та група (и останалите бомб. групи на 15-та възд армия) още не са започнали да използват тези знаци.
Старият знак е черен ромб (по-скоро квадрат на върха си) в бял кръг над серийния номер, което е означението на крилото (304-то) и бял кръг с черна цифра 4 под номера, което е означението на групата. Нещо такова, само цифрата е друга - в случая това е самолет от 454-та група, която е една от трите, преследвани от "Авиите":
Изображение
За съжаление снимки с ранните знаци на тази група не се намират и предположението за кръга с номер 4 е по-скоро теоретично. Най-близката снимка, показваща следи от този тип означения е следната:
Изображение
На нея се вижда, че кръгът е бил заличен и върху него е нанесено шахматното черно-жълто означение, което в случая е много нетипично и се различава от познатите такива (сравни с по-горните снимки с 4 реда квадрати).
Друга особеност са обозначенията на хоризонт. стабилизатор, които повтарят тия от вертикалния (на теория, тъй като снимки с подобни означения аз поне не съм виждал!). По-късно, средната част на хоризонт. стабилизатор, както на камуфлираните, така и на некамуфлираните самолети е боядисвана в черно.
Еволюцията на обозначенията на 459-та бомб. група е дадена по-долу:
Изображение
А ето и всички обозначния на групите, разполагащи с В-24, преди смяната на знаците през пролетта на 1944. 304- бомб. крило с четирите си групи е на последната схема (схемите, както бе споменато са теоретичните, а не непременно изпълняваните по частите):
Изображение

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 13 ное 2013 10:54 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2662
Местоположение: София
CANSO благодаря за подробната информация :salut:

Малко се обърках от данните, но правилно ли разбирам, че:
:?: Маркировката на опашката трябва да е в този вид:
Прикачен файл:
B24-markings1.jpg
B24-markings1.jpg [ 20.41 KиБ | Видяна 1786 пъти ]


:?: Има ли данни от американска страна за изгубени В-24ки, може ли да се каже от коя група са изгубените и евентуално с какви номера са били на опашката и тялото?

Питам малко по-моделистки ориентирано... тия неща какви биха били:
:!: приемам че геометричната фигура на опашката е ромб в бял кръг
:?: на опашката имат една голяма цифра в бял кръг и един ситен 6 цифрен номер. Може ли да се каже какви трябва да са цифрите?
:?: на някои самолети на тялото също има една цифра и до нея буква, дали въобще са имали такова?
:?: под корема някои имат кръгъл купол с картечници, някои нямат. Може ли да се каже дали е имал или не?
:?: има ли информация цветовете какви са били? че ги виждам между зелен, кафяв, корема е с някакъв светъл...


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 13 ное 2013 16:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
1.
Ivo hobby написа:
Малко се обърках от данните, но правилно ли разбирам, че:
:?: Маркировката на опашката трябва да е в този вид:

Изображение
Да, това са маркировките на 459-та бомб група (която е една от "закъснелите" и има контакт с "Лястовиците").
2.
Цитат:
:?: Има ли данни от американска страна за изгубени В-24ки, може ли да се каже от коя група са изгубените и евентуално с какви номера са били на опашката и тялото?

Не си ми чел внимателно общите информации за бомбардировката на 30 март! ;) Там пуснах всички свалени/потвърдени самолети над България.
Отговорът е: не, свален "Либърейтър" няма! Нашите говорят за "подпалени" такива. За съжаление не разполагам с подробните дневници на трите групи от втория ешелон, за да потърся описание на участниците за това, които точно самолети са били атакувани и (евентуално) подпалени. Работя по въпроса, но няма гаранция, че такива дневници или свидетелства изобщо има.
Цитат:
:!: приемам че геометричната фигура на опашката е ромб в бял кръг

Да, това е символът на бомб. крило, който е еднакъв за всичките групи в него.
Цитат:
:?: на опашката имат една голяма цифра в бял кръг и един ситен 6 цифрен номер. Може ли да се каже какви трябва да са цифрите?

Голямата цифра е символът на групата. Както посочих по-горе това е 4 за 459-та група.
За другите 2 групи ("закъснелите") номерата са:
1 за 454-та
3 за 456-та
Ситният многоцифрен номер е серийният номер на самолета. Изписва се в жълто на камуфлираните самолети, без първата цифра (която е 4). Точно кой ще е, зависи от много неща, но до голяма степен и от твоя избор. В случая нямам списъка на самолетите от тази група, участвали в бомбардировката. Имам пълния списък на самолетите от групата обаче. Трябва да проверя, кои от машините са били в наличност на 30 март 1944. Освен това ти предлагам някой "по-файнски ноузарт", та според него и серийния номер. Като напр. този:
Изображение
Самолетът се казва "CITRUS SADIE" (Сейди Цитронката :lol: ) и рисунката е вдъхновена от творба на великия (за мен поне) Алберто Варгас:
Изображение
В случая това е B-24H-10-DT (произведен от завода в Тулса), с/н 41-28674 oт 758-ма ескадрила на 459-та група. Зачислен към групата от образуването ѝ (февруари 1944). Свален на 26 юни 1944 над Австрия.
Цитат:
:?: на някои самолети на тялото също има една цифра и до нея буква, дали въобще са имали такова?

Това са бойните номера на самолетите в ескадрилата/групата. Както посочих по-горе, такива за тази група се появяват с по-късните маркировки. По това време само някои от самолетите (от въпросната група) могат да имат големи бели номера на носа.
Цитат:
:?: под корема някои имат кръгъл купол с картечници, някои нямат. Може ли да се каже дали е имал или не?

Генерално да! Освен ако самолетът не е някаква модификация, то самолетите от вариантите G (от блок -10 нататък), H и J имат стандартни коремни сферични кули. За "летяща диорама" кулата трябва да е спусната. Разлика спрямо варианта D е и по-високата кула на гърба, наречена "висока шапка", ако имаш такава в комплекта си. Носовите картечни кули при вариантите G/H и J също са от различни типове - не зная в комплекта ти има ли такива различия?
Цитат:
:?: има ли информация цветовете какви са били? че ги виждам между зелен, кафяв, корема е с някакъв светъл...

Цветовете са стандартните Olive Drab отгоре и Neutral Grey отдолу. Вариантите на В-24 се произвеждат в 5 различни завода. Според това и разделителната линия между двата цвята варира - вълнообразна, с по-ситни вълни или права., както следва:
1. Права е линията на самолетите, произведени в заводите в Сан Диего, Форт Уърт и Далас
2. Вълнообразна с плитки вълни е линията на самолетите от завода в Тулса (Оклахома).
3.Вълнообразна, с по-ситни и по-високи вълни е линията от производството на Форд в Уилоу Рън
Според избрания сериен номер, ще се открие, къде точно е произведен самолета (ако няма снимка разбира се ;) ).
Интересно е да се отбележи, че на камуфлираните В-24, долната половина на вертикалните стабилизатори е боядисана в сив цвят от вътрешната страна, но на външната стабилизаторите са изцяло зелени.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 13 ное 2013 17:20 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2662
Местоположение: София
CANSO написа:
...ти предлагам някой "по-файнски ноузарт", та според него и серийния номер...
...Самолетът се казва "CITRUS SADIE" (Сейди Цитронката :lol: )...

Ама разбира се :thumleft:

Изнамерих някакъв профил, но с по-късните маркировки на опашката
Изображение
даже и лого са дали, което добре, ще може да се направи (ако го няма на ваденки)
Прикачен файл:
Citrus Sadie_logo.jpg
Citrus Sadie_logo.jpg [ 42.45 KиБ | Видяна 1761 пъти ]


Може ли да те помоля да провериш дали е летял над България на 30 Март 1944г. ?

а аз нямам идея какви са разликите между "H" и "J". Конверсията пише, че става и за двете, но трябва да проуча какво им се различава.


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 13 ное 2013 18:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Ivo hobby написа:
Ама разбира се :thumleft:
Изнамерих някакъв профил, но с по-късните маркировки на опашката
Може ли да те помоля да провериш дали е летял над България на 30 Март 1944г. ?
...а аз нямам идея какви са разликите между "H" и "J". Конверсията пише, че става и за двете, но трябва да проуча какво им се различава.

Дали е бил и над България ще се помъча да открия, но не обещавам успех. Ама и да не е съвсем 100% точно, вероятността е много голяма.
Със старите знаци е много трудно да се открие някакъв самолет, както вече писах. Има снимки, на които самолети от 459-та нямат абсолютно никакви означения на опашките, освен серийния номер, което също не е някаква рядкост. След получаването на машините в групата, никой не е хуквал да рисува знаци, номера и т.н. още на същата вечер. Единственото, което знам е, че самолетът е бил с оригиналния си екипаж от образуването на групата.
Видимите разлики между H и J може да са в носовата кула и евентуално в опашната. Всички В-24Н имата носова кула от типа "Емерсън" А-15:
Изображение
Изображение
Производството на такива кули било доста бавно и ранните В-24J получават носови кули от типа "Консолидейтед" А-6А или 6В (също като опашната):
Изображение
Опашните кули и на двата варианта са А-6А
Изображение
или А-6В:
Изображение
Или двете кули заедно в твоя случай ще са такива:
Изображение
Кулата на носа на профила е показана правилно от типа "Емерсън" - дано да имаш такава. Горната кула също е "високата шапка" - поне на схемата.
Вълничката е ясна - заради завода.
Серийният номер - тоже.
Ноузартът може да се докара. Аз бих добавил и малко бомби за изпълнени мисии. ;)
Прозорците на страничните картечари при този модел ще са напълно отворени, а не както при по-късните с плексиглас и картечницата да излиза през една дупка. Тъй че интериорът ще се вижда най-много там. Пред отворите има едни обтекатели, които предпазват малко от течението. В случая е добре да бъдат в извадено положение, т.е. да се изрежат от модела или скрачнат. Виж по-горе снимки на В-24, които пуснах преди.
Бомбовите шахти те съветвам да са затворени - нашите настигат групата "Либърейтъри", след като те вече са бомбардирали София.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Последна промяна от CANSO на 13 ное 2013 18:13, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 13 ное 2013 18:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3570
Местоположение: Exeter, UK
CANSO написа:
.... Аз бих добавил и малко бомби .....

че те... се виждат с просто око :scratch:

Понякога не мога да се сдържа, Академика така ме е учил :oops: :geek:

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 13 ное 2013 18:15 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
McVess написа:
CANSO написа:
.... Аз бих добавил и малко бомби .....

че те... се виждат с просто око :scratch:

Аз преброих само три! :mrgreen:
Именно затова написах по-горе "бих добавил" още малко! ;)

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 13 ное 2013 18:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3570
Местоположение: Exeter, UK
CANSO написа:
Аз преброих само три!

доста се озорих да намеря третата :lol:

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 13 ное 2013 19:31 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2662
Местоположение: София
Според инструкцията на комплекта за конверсия (снимка с по-голяма резолюция)

CANSO написа:
...Всички В-24Н имата носова кула от типа "Емерсън" А-15...
да, има А-15 и е дадена за H, J и L

CANSO написа:
...Опашните кули и на двата варианта са А-6А...или А-6В...
има ги и двете

CANSO написа:
...Горната кула също е "високата шапка"...
има два вида MARTIN A-3A/B или A-3D "HIGH HAT" т.е. има я.


CANSO написа:
...Бомбовите шахти те съветвам да са затворени - нашите настигат групата "Либърейтъри", след като те вече са бомбардирали София.
ааа тука не съм много склонен да е със затворени шахти. Това ще е голямата атракция на модела, все пак повече ще се вижда отдолу. Даже се чудех дали да не оставя и една-две бомби (които със сигурност ги е нямало), за да се вижда идеята.


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 13 ное 2013 20:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Тогава значи имаш всичко нужно. :thumleft:
За бомбите си е твоя работа. Не зная на модела как са го измислили створките на шахтите да се правят отворени. Между другото е много интересно, когато са отворени, как "вълната" между двата цвята се повдига нагоре:
Изображение
Изображение
Между другото по повод камуфлажа (тъй като производителите на моделистки бои днес са доста по-точни в използването на исторически понятия и наименования) ще добавя, че точната номенклатура на използваните цветове е:
41 - Dark Olive Drab (OD41)
43 - Neutral Gray
48 - Identification Yellow (сериен номер)
44 - Black (надписи, маркировки)
45 - Insignia Red
46 - Insignia White
47 - Insignia Blue

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 21 ное 2013 20:38 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Малко допълнения по темата.
Опитвам се както за В-24, така и за останалите самолети, които могат да бъдат включени в заплануваната диорама да събера колкото може повече сведения "от извора". Макар такива теми да са били вече дъвкани и предъвквани по форуми, из книги и списания, винаги има по нещо, което изскача от старите архиви.
През изминалата седмица се свързах с историка-архивист на 459-та бомб. група. Като по чудо, това не е син или дъщеря на ветеран, а човек, летял като навигатор с групата през 1944-1945 год. Такива случаи са вече толкова редки, че си помислих, че причината може да е само в Ivo hobby ;) (той си е късметлия) - ако не беше неговият модел, надали щях да имам възможността да си пиша с още един свидетел на събитията от онова време!
Просто е невероятно, че човек над 80 години (трябва да е най-малко на 89-90 – може и на повече, защото е бил офицер) е на "ти" с компютрите и поддържа сайта на 459-та. Той самият не е летял преди септември 1944, но ме увери, че разполага с информации и факти за първите месеци от съществуването на групата (февруари-май 1944). Оказа се че бомбардировката на София на 30-ти март е първата за групата над България (това не го знаех), а тази на 17 април, съответно втората.
Засега ми изпрати списък със самолетите от групата, бомбардирали София на 17 април. "Ситрус Сейди" е сред тях :thumright: За 30-ти март ми каза, че архивираните документи на микрофилм са в много лошо качество и нечетливи, но щял да опита да открие каквото може.
Сега към най-интересния детайл: според него групата никога не е ползвала стария тип знаци! Също така не е имало самолети без знаци - според него такива биха могли да бъдат новополучените самолети в първите дни след пристигането им - нещо нормално. Виждал съм машини (не от тази група), свалени още при първата им мисия, без знаци за принадлежност към група, ескадрила и т.н.
Изпратих му снимката на самолета със заличения кръг под шахматното поле и изобщо информацията, която вече пуснах тук, за която отговорът отново бе, че това може да е самолет, прехвърлен от друга група, която е използвала преди това старите означения. Има логика, тъй като всичките „стари” групи от 15-та възд. армия, летящи на В-24 имат долу кръг с номера на групата в крилото.
Казано в "прав текст" цветният профил на "Ситрус Сейди" е най-близко до истината за посочения период.
Изображение
Тук разбира се, може да има и други тълкувания, защото подобно доказателство се основава най-вече на липсата на нещо, което да потвърди противното. За жалост снимка със старите знаци на самолет от групата, така и не се намери.
Самолети от другите три групи на 304-то бомб. крило обаче са изглеждали и така. Някои от снимките са на потвърдени дати преди или близко до 30 март 1944:
454-та група:
Изображение
455-та група:
Изображение
456-та група:
Изображение
Изображение
Горе номерът на групата (3) е нетипично не в кръг а в ромб -самолетът е свален на 21 април 1944г!
Изображение
Изображение
Горните две снимки са от катастрофа на 4 април 1944-та.
А ето и снимка на самолет от въпросната 459-та бомб. група, катастрофирал на 29 март 1944 год. - няма и помен от означения (за това обаче писах по-горе).
Изображение

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 23 ное 2013 12:35 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2662
Местоположение: София
Да попитам, nose art-а (т.е. картинката с мадамата) само от лявата страна на самолета ли е бил или го има и от дясната?


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 25 ное 2013 17:17 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2662
Местоположение: София
CANSO написа:
...Именно този двубой е представен в картината на Марий Чернев.
....
Освен това изобразената маркировка на самолета: бял номер на черно поле, все още не е в сила през този период.
....
Е жалко, много ми хареса картината и първоначално смятах да правя точно такъв модел.
Даже в сайта на групата има автентични снимки точно на този B-24L
http://www.459bg.org/B-24_44-49771.cfm

Поразрових се из Интернет да видя какво казват за въпросната модификация "L" (тази от картината на М.Чернев).
Това е олекотена версия на "J", която се произвежда малко по-късно. Всъщност през Септември '43 стабилизират производството на "J" модификацията във всичките им заводи.
Никъде не откривам данни първите месеци на '44 да са произвеждани B-24L, за да имат възможността да се включат в 459 група преди Април'44.


Както и да е, няма да бъде "ламаринен", ще го правя камуфлиран :king:

Поразтърсих се за самолета "Ситрус Сейди". Отново нищо повече от една снимка с Nose Art-а в този сайт http://www.b24bestweb.com/citrussadie.htm (всъщност в някакъв сайт попаднах на цялата снимка, но загубих сайта :( )
и оскъдна информация в сайта на групата http://www.459bg.org/B-24_41-28674.cfm
както снимани документи за свалянето му и за екипажа http://www.459bg.org/MacrDetails.cfm?MID=189

Търсех снимка от дясната страна, за да проверя дали е имало NoseArt, но никъде не откривам информация дали "мадамата" е била само от лявата страна или е имало и от дясно.
До колкото успях да проуча, варианти има всякакви
* Ноузарт и име само от лявата страна
* Ноузарт и име от лявата и само името от дясната страна
* Ноузарт и име от лявата и името + бомби за пролетените мисии от дясната страна
* Ноузарт и име и от двете страни, симетрично
* Ноузарт и име от лявата и съвсем друга картинка и име от дясната - такива случаи има много, особено когато самолетът е прехвърлен от друга група или ескадрила.

Ами докато нямаме по-точна информация, мисля да го правя по мое виждане т.е. ще има картинка и надпис и от дясно ;)
Сега идва следващият въпрос... огледално ли трябва да се направи картинката с мадамата за да "гледа" напред?
т.е. от лявата страна изглежда така
Изображение
а от дясно как ли ще да е?


Нагоре
 Заглавие: Re: B-24 D/H/J
МнениеПубликувано: 25 ное 2013 18:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Ivo hobby написа:
Никъде не откривам данни първите месеци на '44 да са произвеждани B-24L, за да имат възможността да се включат в 459 група преди Април'44...

Ами това е, защото:
Цитат:
The first Convair/San Diego-built B-24L was delivered to the USAAF on July 1944, with the first Ford-built B-24L being delivered one month later. A total of 417 B-24Ls were built by Convair/San Diego, with 1250 being built by Ford/Willow Run.

Пък и не смятай, че между датата на производството респ. на доставката на самолета в Щатите и първата му мисия в Европа (или където и да е) има само няколко седмици. ;)
За ноузарта ти си решаваш, но най-елегантни са огледалните изпълнения (а и в случая няма логика, бомбата на Сейди да лети в посока, обратна на тази на курса на самолета). Като напр. по-долу, макар двете страни да не са винаги абсолютно идентични:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Обаче ако художникът е имал само един шаблон, то и рисунката му ще е една и съща (или почти :scratch: ) от двете страни. ;)
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

Ivo hobby написа:
...(всъщност в някакъв сайт попаднах на цялата снимка, но загубих сайта :( )

Изображение
:arrow: Hякакъв сайт ;)

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 15 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker