Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 19 ное 2018 09:48

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 08 ное 2013 09:02 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2586
Местоположение: София
Mалко информация за предлагани модели:

В мащаб 1:48 модела се предлага от Revell (Германия) в модификация B-17F
Изображение
инструкция на модела тук
В България се предлага от магазини, които продават Ревел, например store.bg за 70лв.


Revell-Monogram (САЩ) предлагат B-17G в няколко разновидности
Изображение
инструкция на модела тук
в България не се предлага. С доставка от чужбина излиза около 100лв

По информация от тази статия History of the 1-48 B-17, Монограм-ския модел е напълно различен от Ревелския му събрат.
Монограм-ския има 3 разновидности:
* начално издание с по-бедна детайлност
* второ издание с добавени детайли
* и след второто му издание са пуснали версия с видим интериор, която до колкото разбирам е същият модел, но с добавено прозрачно тяло (само едната половина)
Изображение



Най-видимите разлики между двете модификации са в носа. (източник тази статия)
"G" версията има картечници под носа, "F" врсията ги няма, както и различни прозорци и други детайли ("F"-ляво, "G"-дясно)
ИзображениеИзображение

както и в опашката
"F" и ранни "G"-ляво, късни "G"-дясно
ИзображениеИзображение
но и двата модела на Монограм и Ревел предлагат само "F" варианта (левият)

Монограмският модел има по-детайлен интериор, но за случая би имало смисъл ако се прави полу-прозрачен.
И двата модела се предлагат без фигурки на екипажа.


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 11 ное 2013 23:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1039
Участвалите в бомбардировката на 30 март 1944г. бомбардировачи от типа В-17 се числят към 5-то бомб. крило (авиодивизия) на 15-та възд. армия на САЩ. На този ден има свалени 3 самолета В-17: 2 от 2-ра бомб. група, 20-та бомб. ескадрила и един от 301-ва бомб. група, 419-та бомб. ескадрила.
Първите два са от типа B-17G, съответно то блокове -25-ВО и -30-ВО. И двата блока са все още със старата опашна кула, а не от новия тип "Шайен" (виж предния пост за детайли около произвежданите модели). Новата опашна кула започва да се монтира за първи път на блок -80-ВО.
Едновременното сваляне на двете крепости от българския пилот Христо Костакев, в една атака е единствено по рода си в нашата авиационна история. Подробностите около тази въздушна битка ще пусна в темата за Bf-109G.
Третият свален самолет е от типа B-17F от блок 105-ВО и най-вероятно това е свалената от Неделчо Бончев "крепост".
Българските документи говорят и за четвърти свален самолет, който не е потвърден от американски източници. Освен това в архивите на нашите орляци, всички четиримоторни бомбардировачи се споменават като "Летяща крепост", без да се прави разлика между В-17 и В-24, което прави идентифицирането на непотвърдените самолети много трудно.
От това, кой самолет би бил избран за моделиране, ще зависят и точните му означения, сериен номер и т.н. Според прозиводствените блокове на машините, всичките са били камуфлирани в стандартния Olive Drab/Neutral Grey камуфлаж.
По-долу пускам нещо, което написах преди 5 години (брей кога се изтъркаляха :shock: ) в "големия форум" по повод знаците и камуфлажите на самолетите от този тип:
Всички самолети от типа В-17, участвали в бомбардировките на България и след 17 април 1944 прелитали над страната, се числят към 15-та възд. армия на САЩ (15.AF). От деня на нейното активиране, 1 ноември 1943 год., към 15-та армия се числят 3 тежки бомб. групи, използващи В-17: 97-ма, 99-та и 301-ва. И трите са отчислени от 12-та възд. армия, предществаща 15-та армия в района на Средиземноморието. Още по-рано 97-ма и 301-ва бомб. групи се числят към 8-ма възд. армия, разположена във Великобритания. През декември 1943 год. още една група с В-17 се присъединява към горните 3 - 2-ра бомб. група, също идваща от 12-та армия. Още в 12-та армия, горните 4 групи са обединени в по-голямата формация - 5-то бомб. крило (5.Bomb. Wing). Крилото със запазена номерация, продължава да съществува и в 15-та армия.
Горните 4 групи участват в бомбардировките на България и в частност на София до последната от тях на 17 април 1944. год.
На 30 март 1944 год. към 5-то бомб. крило/15-та възд. армия е придадена още една група, въоръжена с В-17 - 463-та. В първата си мисия, групата лети на 30 април 1944 год. На 12 април е активиранa и последната, шеста В-17-група, в състава на 5.BW/15.AF - 483-та. Първата й мисия е през май. Последните 2 групи не участват в бомбардировките на България, но прелитат над страната, в мисии до Плоещ, Букурещ и др.
Тъй като и друг път във форума е ставало дума за евентуално свалени над България В-17 и как да ги разпознаваме, ще приложа цветни профили на всички В-17 групи. Профилите са от сайта на автора им Марк Стайлинг: http://www.markstyling.com/index.htm. Публикувани са с подробни обяснения за всеки от тях и в изданието на Osprey Publishing, "B-17 Flying Fortress Units of the MTO", с автор Уйлям Нес (книжка номер 38 в поредицата Osprey Combat Aircraft).
Различаваме самолетите на отделните групи на 5-то крило по геометричните фигури, нанесени на опашките им . За уеднаквяване на груповите знаци, всички самолети получават допълнително и буквата Y. Знаците на опашките са както следва:
2.BG - кръг
Изображение
Изображение
97.BG - триъгълник
Изображение
Изображение
Интересно е да се отбележи, че профилът на самолета, наречен "Hustlin Huzzy" (по-горният от двата) е правен по оригинална снимка на бомбардировача над България, на 10 януари 1944 год.
Изображение
Добре се вижда, че въпросната машина е доста стара, отличителните знаци са все още с червен кант (нещо, което би трябвало да е премахнато още в края на август 1943! ;) ), а на опашката личат заличените знаци на друга ескадрила и група, в случая 49-та бомб. еск. на 2-ра бомб. група, от която е взета самолетът.
Изображение
При по-внимателно вглеждане и другите два самолета на снимката са взети от друга група - добре личи заличеният квадрат на 301-ва бомб. група. Единият от самолетите е по-стар и с червен кант на отличителните знаци, другият е по-запазен и вероятно с нови отличителни знаци (със син кант).
Изображение
Изображение
И трите самолета са от 414-та бомб. ескадрила на 97-ма бомб. група. Знаците на опашката са от най-стария тип (без цифри и буква Y).
99.BG - ромб
Изображение
Изображение
Изображение
Горният самолет, наречен "Кръпки II", от типа B-17G-30-DL, s/n 42-38201, се числи първоначално към 483-та група, но на 31 март 1944 е прехвърлен в 99-та, където заменя свален самолет, със същото име (т.е. "Кръпки").
Изображение
301.BG - квадрат
Изображение
Изображение
Изображение
463.BG - Y вписана в щит
Изображение
Изображение
Горният самолет от типа B-17G-25-BO, наречен Joker е безспорно най-интересен поради факта, че има монтирана при полеви условия нова опашна картечна кула от типа Cheyenne, която става фабричен стандарт за по-късните самолети от варианта G.
483.BG - само буквата Y
Изображение
Изображение
И последно: един B-17G, s/n 42-106984, първоначално числящ се към 483BG., а по-късно към 99BG. е преоборудван в пътнически транспорт без въоръжение и от октомври 1944 е използван от командващия 5-то бомб. крило ген. Чарлз Лоурънс. Знакът на опашката му е уникален и представлява емблемата на 5-то крило.
Изображение
В случая от по-голям интерес вероятно са профилите на самолети, които са от същите ескадрили респ. групи, както и свалените на 30 март 1944.
Изображение
Това е машина от 20-та изтр. ескадрила/2 изтр. група, от която именно са и двата свалени от Христо Костакев бомбардировача. Разпознаваме принадлежността към групата по кръга с буквата Y, а към ескадрилата по двете водоравни черти. През март и април 1944 (т.е. точно периодът на бомбардировката под въпрос) 5-то бомб. крило въвежда при всички ескадрили цифрови означения (от 1 до 4) в бял кръг. В случая художникът е показал и старото и новото означение за принадлежност към 20-та ескадрила (първата в групата). Тъй като през април 1944 следва нова промяна на знаците и повечето са заменени с цветни полета по опашките, посочената междинна промяна не е непременно направена при всички самолети, особено при по-старите в групата.
Изображение
Това е машина от 32-ра изтр. ескадрила/301-ва изтр. група с името "Amazin Mazie". Голяма е вероятността да е бил над България на 30 март. Разпознаваме принадлежността към групата по квадрата, а към ескадрилата по номера 1.
Сваленият на 30 март самолет от същата група е от 419-та изтр. ескадрила на същата група, което означава, че цифрата в кръга трябва да е 4. Както е при този доста износен В-17G, oт същата група.
Изображение
Сваленият самолет е със сериен номер 42-30465 от варианта B-17F блок -105-BO и се нарича Vagabond.
Всички знаци за принадлежност в групата и ескадрилата на самолетите В-17 от %-то бомб крила на 15-та възд. армия са както следва:
Прикачен файл:
B-17markings_zps6409ea88.jpg
B-17markings_zps6409ea88.jpg [ 106.69 KиБ | Видяна 1052 пъти ]

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Последна промяна от CANSO на 02 дек 2013 17:10, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 16 ное 2013 01:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 яну 2009 15:07
Мнения: 301
Местоположение: Пловдив
И двата модела са много стари, разшивката сигурно е външна, нали? :salut: Ако е вътрешна с тази големина на модела аз не бих се хванал! :thumright: Начинанието иначе е супер. :thumleft:

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 16 ное 2013 01:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 яну 2009 15:07
Мнения: 301
Местоположение: Пловдив
GEC1972 написа:
Ако е вътрешна с тази големина на модела аз не бих се хванал!
Мога да се пробвам да го направя с външната разшивка и пак да изглежда добре, незнам. :thumright:

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 16 ное 2013 14:02 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2586
Местоположение: София
GEC1972 написа:
И двата модела са много стари, разшивката сигурно е външна, нали?...
Да, и двата модела са почти на еднаква възраст, като Monogram-ския малко по-късно е подобрен.
Мисля, че по онова време "модата" е била изпъкналата разшивка, така че и B-17ката е с изъпкнала.
Изображение

Съдейки по модела на B-24 мога да кажа, че за времето си, разшивката е много фина и прецизна. Почти няма дефекти като на места да се удебелява или да се заличава. Макар и старички моделите са си добри.


GEC1972 написа:
...Мога да се пробвам да го направя...
Със седействието на колеги, в момента насам пътува един Monogram-ски B-17G. Ако дойде и имаш желание да го направиш... твой е :salut:


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 17 ное 2013 00:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1039
Ivo hobby написа:
Да, и двата модела са почти на еднаква възраст, като Monogram-ския малко по-късно е подобрен.

Китът на Монограм е много по-добър в почти всяко отношение от този на Ревел. Напасването на частите е по-добро и има значително повече детайли по интериора, отколкото Ревелския. Това Иво го спомена в началото.
Но и от Ревелския може да стане добър модел, особено за историческа диорама, на която няма кой да провери, дали нитовете са правилни с полусферични или с плоски глави. ;)
Не бе показана кутията на Ревелския В-17G, който е рипак на Монограмския модел, със същото качество. Това беше последното му преиздаване, ако не се лъжа.
Изображение

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 17 ное 2013 17:59 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 яну 2009 15:07
Мнения: 301
Местоположение: Пловдив
Ivo hobby написа:
Със седействието на колеги, в момента насам пътува един Monogram-ски B-17G. Ако дойде и имаш желание да го направиш... твой е
Аз май ще се хвана с този модел, но не с този, който пътува насам.Имам предложение от адаша(Africa corps)за такъв модел и май ще го приема. :salut:

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 26 ное 2013 12:06 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2586
Местоположение: София
Ivo hobby написа:
...Със седействието на колеги, в момента насам пътува един Monogram-ски B-17G...

Модела вече е наличен и е точно тази версия
Изображение

Ако някой изяви желание да направи още една B-17ка да пише на ЛС.


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 01 дек 2013 21:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 яну 2009 15:07
Мнения: 301
Местоположение: Пловдив
Модела вече е при мен, но става дума за съвсем друг, различен от показаните по горе. Няма опция за направата на F варианта, значи остава G!!!! К.Н.04569
Прикачен файл:
143_rn.jpg
143_rn.jpg [ 14.94 KиБ | Видяна 1137 пъти ]
Разшивката е много по добра, да не кажа супер от тази показана от Иво по горе. :salut:

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 02 дек 2013 02:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1039
GEC1972 написа:
Модела вече е при мен, но става дума за съвсем друг, различен от показаните по горе. Няма опция за направата на F варианта, значи остава G!!!!

Гец, твоят модел е на Ревел-Германия, който Иво не е показал в началото. При тебе частите са сребристи и платката с витлата/колелата е черна, нали?
Изображение
Той е абсолютно същият като този, който споменах в предния си постинг на Ревел-САЩ. И двата са идентични с модела на Монограм (в която и да е от многобройните му опаковки ;) ) и са само за варианта B-17G, без опции за F.
Изображение
Моделът, представящ варианта B-17F е само на Ревел (Германия и САЩ) и е различен. Той е по-лошият от двата и също няма опции за друг вариант.
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Изображение
Макар да е произвеждан и с логото на "Ревелограм" ;) , това не е Монограмски модел!
Изображение
Това, че твоята разшивка е по-добра от показаната по-рано, която е също на модела за варианта B-17G, може да се дължи на по-добрата отливка или на различния материал.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 02 дек 2013 11:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 яну 2009 15:07
Мнения: 301
Местоположение: Пловдив
CANSO написа:
Гец, твоят модел е на Ревел-Германия, който Иво не е показал в началото. При тебе частите са сребристи и платката с витлата/колелата е черна, нали?
Да така е, Иво, това е моделът, за който става дума и всичко е така, както си написал. Лошото в случая обаче е, че вече имаме два самолета вариант G, а нямаме вариант F. Поздрави :salut:

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 02 дек 2013 16:26 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1039
GEC1972 написа:
Лошото в случая обаче е, че вече имаме два самолета вариант G, а нямаме вариант F. Поздрави :salut:

Гец, имаше един филм от младежките ни години с Лепа Брена - "Нема проблема" (ако си го гледал, де ;) ).
Та и сега е тъй - няма да има проблеми с двата В-17G: Христо Костакев сваля "с един удар, два заека", като и двата са от варианта G! Това го споменах малко по-горе в темата, ама все не ми остава нужното време да пусна и материалите с подробности за Костакев (в темата за Bf-109G).
Тъй че ако се навие още някой да направи и втората "крепост" + нашия "Месершмит", таман ще стане диорама с 3 летящи самолета, отразяваща действително историческо събитие. ;)

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 00:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 яну 2009 15:07
Мнения: 301
Местоположение: Пловдив
Знам, че липсва 17 ката в диорамата но това е по моя вина, не я направих, но нищо, модела е при мен и мисля да взема да си свърша работата, а и диорамата няма да избяга.@ Иво Хоби, вече ги искам онези неща за 17, дето ми ги предлагаше, за тази птица! :cheers: :thumright:

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 00:26 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 яну 2009 15:07
Мнения: 301
Местоположение: Пловдив
Горният самолет от типа B-17G-25-BO, наречен Joker е безспорно най-интересен поради факта, че има монтирана при полеви условия нова опашна картечна кула от типа Cheyenne, която става фабричен стандарт за по-късните самолети от варианта G.
483.BG - само буквата Y За него съм се оринтирал и аз, най интересен ми се струва, е кулата......
Молба към админите? Искам да ползвам тази тема за постройката на самолета, всичко си е тук, и тук да си остане!

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: B-17F/G Flying Fortress
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 07:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1039
GEC1972 написа:
Горният самолет от типа B-17G-25-BO, наречен Joker е безспорно най-интересен поради факта, че има монтирана при полеви условия нова опашна картечна кула от типа Cheyenne, която става фабричен стандарт за по-късните самолети от варианта G.
483.BG - само буквата Y За него съм се ориентирал и аз, най интересен ми се струва, е кулата......
Молба към админите? Искам да ползвам тази тема за постройката на самолета, всичко си е тук, и тук да си остане!

Гец, ако добавяш самолет към диорамата, имай предвид, че "Джокерът" е от 463-та бомб. група, а тя не започва да лети по-рано от края на април, т.е. не е бомбардирала България нито на 30-ти март, нито през април.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker