Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 23 окт 2019 11:59

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница Предишна 15 6 7 8 9 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 12:26 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2643
Местоположение: София
За предната и задната кула използвах прозрачните детайли от комплекта.
Макар модела да е за версия "D" (без предна кула) в комплекта са оставили повечето части за версия "J" (с предна кула), така че двете кули са от комплекта.

За точност, особено на предната кула... ами аз поне не намерих снимка, която да се доближава до вида, който са дали за предна кула. Има съществени разлики, но... странно, че от Едуард са дали маските да пасват на този вид кула. Както и да е, едва ли някой ще забележи разликата :king:

Кулите са от две части, прозрачни детайли, с малко интериор вътре. Трика е да се залепят без да влезе лепило от вътрешната страна, за външната може да се пили и полира
Оцветени са с маски на Едуард, преди залепянето на двете половини.
На снимката вече е след залепяне и изпилване на излишното лепило, което ползвах и за фугиране на луфта.
Прикачен файл:
IMG_0236.jpg
IMG_0236.jpg [ 157.53 KиБ | Видяна 939 пъти ]


Започна познатата процедура по пилене, докато се изравнят нивата (все пак на модел от преди мнооого години, не съвпадаха идеално)
Първо с пиличка за грубо изравняване, после шкурка 1000 и 2000
Прикачен файл:
IMG_0239.jpg
IMG_0239.jpg [ 183.21 KиБ | Видяна 939 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0241.jpg
IMG_0241.jpg [ 159.04 KиБ | Видяна 939 пъти ]


Пластмасата се оказа подходяща за полиране с кече
Прикачен файл:
IMG_0242.jpg
IMG_0242.jpg [ 141.88 KиБ | Видяна 939 пъти ]


Стана много добре, по мое скромно мнение :king:
Върху мястото на слепване всъщност минава рамка
Прикачен файл:
IMG_0244.jpg
IMG_0244.jpg [ 122.74 KиБ | Видяна 939 пъти ]


Горе-долу изглеждат така предната и задната кула
Прикачен файл:
IMG_0276.jpg
IMG_0276.jpg [ 159.46 KиБ | Видяна 939 пъти ]


И всички кули подготвени, ще бъдат сложени накрая (освен сферичната), тъй като всички са подвижни
Прикачен файл:
IMG_0275.jpg
IMG_0275.jpg [ 231.96 KиБ | Видяна 939 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 12:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4235
Местоположение: София
Е па екстра е!
:thumleft:

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 12:52 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3565
Местоположение: Варна
Ivo hobby написа:
Пластмасата се оказа подходяща за полиране с кече

А полирпаста слагаш ли на кечето? Аз пробвах колата да си полирам с кече, ама като се разхвърча паста във всички посоки минах пак на ръчен режим :)

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 12:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4235
Местоположение: София
McVess написа:
...Аз пробвах колата да си полирам с кече, ама като се разхвърча паста във всички посоки минах пак на ръчен режим :)

Оборотите, наборе, оборотитеееееее...... ;)

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 14:35 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2643
Местоположение: София
McVess написа:
...А полирпаста слагаш ли на кечето?...
В случая не. Някои пластмаси се полират много добре и без паста (май по-твърдите).
Вакуумните детайли (включително сферичната кула) например не могат да се полират само с кече, защото се замъгляват. Те са полирани с паста и кече, но действително както Академика казва, трябва да е с много по-ниски обороти. С паста става несравнимо по-добре.
Преди време по този повод със сина опитвахме да направим регулатор на обороти за минидрил, но... зарязахме проекта :pale:


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 14:50 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1690
Местоположение: Варна
Ivo hobby написа:
...... регулатор на обороти за минидрил.........

Едно управление за влакчета ще ти свърши работа

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 16:10 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2643
Местоположение: София
valcad написа:
...Едно управление за влакчета ще ти свърши работа
Благодаря! Май ще трябва да мина на такова нещо, че все по-често ми трябват ниски обороти.



За модела стигнах до етапа да му напълня интериора.
Капаците на страничните картечници планирах да са отворени, а те се вдигат навътре и седят от вътрешната страна.
За целта трябваше да реша каква емблема ще има отстрани на самолета, тъй като често емблемата застъпва въпросният капа, който пък остава вътре пред главата на стрелеца.
В цветният профил е дадена по-малка емблема с малко застъпване върху капака и син кант.
Прикачен файл:
9494123533_179f28a042_o[1].jpg
9494123533_179f28a042_o[1].jpg [ 121.36 KиБ | Видяна 917 пъти ]

Ама... нямах такива ваденки. Имам маски, но много пипкава работа да се напасни парче от маската върху капака. Най-вече много скучна и малка емблема ми се видя за този самолет.

В комплекта има ваденки за доста по-големи по размер емблеми и малко по-шарени с червен кант.
Прикачен файл:
IMG_3810.jpg
IMG_3810.jpg [ 109.46 KиБ | Видяна 917 пъти ]

Четох за въпросният червен кант, оказа се че е бил използван само няколко месеца. Горе-долу в периода когато е произведен самолета се е използвал (макар на въпросната машина да е много по-вероятно да е със син кант).
По това време някъде CANSO ми прати снимка с много високо качество, от архива на ВВС на САЩ, част от информацията, която е събрал за въпросната бомбардировка.
Ето на тази снимка:
Прикачен файл:
Page 3-Angie The Ox.jpg
Page 3-Angie The Ox.jpg [ 333.25 KиБ | Видяна 917 пъти ]
се вижда самолет точно с въпросната голяма емблема
Тъй като снимката е с доста голяма резолюция, уголемих участъка с емблемата
Прикачен файл:
Page 3-Angie The Ox_zoom.jpg
Page 3-Angie The Ox_zoom.jpg [ 354.8 KиБ | Видяна 917 пъти ]
където ясно се вижда разликата във фоновият цвят и канта, та така си направих заключението, че това е точно "моята" емблема :jokercolor:
Е щом на този ден е имало самолет над София с тази емблема, значи и Сейди Цитронката ще е с нея ;)

Във ваденките парчето което е върху капака е дадено отделно от останалата част на емблемата, така че лесно направих капаците
Прикачен файл:
IMG_0269.jpg
IMG_0269.jpg [ 159.89 KиБ | Видяна 917 пъти ]


Започна голямото напасване на точната позиция на страничните стрелци. Сигурно поне 100 пъти съм ги позиционирал с UHU-Tac, слагах в ръцете им картечниците, затварях модела да видя дали пасва всичко и пак разглабяне, наместване и т.н. докато най-накрая ги залепих на правилните им места
Прикачен файл:
IMG_0273.jpg
IMG_0273.jpg [ 243.52 KиБ | Видяна 917 пъти ]
а, да, картечниците ще им ги дам най-накрая ;)

и малко общ план на работната обстановка
Прикачен файл:
IMG_0267.jpg
IMG_0267.jpg [ 300.22 KиБ | Видяна 917 пъти ]


вече зареден с целият интериор и подготвен за затваряне
Прикачен файл:
IMG_0282.jpg
IMG_0282.jpg [ 193.51 KиБ | Видяна 917 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0283.jpg
IMG_0283.jpg [ 132.37 KиБ | Видяна 917 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0285.jpg
IMG_0285.jpg [ 260.79 KиБ | Видяна 917 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 16:38 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2643
Местоположение: София
И голямото боядисване :shock:
Реших крилата да ги боядисам отделно и накрая да ги залепя на модела. Конструкцията им е такава, че се нахлузват много точно в тялото и май са планирани да не се лепят, а да може да се откачат и слагат.
Окачени да съхнат
Прикачен файл:
IMG_0356.jpg
IMG_0356.jpg [ 403.13 KиБ | Видяна 914 пъти ]


Тялото по средата на боядисването.
Маскирани са вълните (след светлият цвят на корема) и са подготвени маските за рисунката на носа. Подготвен за OliveDrab
Прикачен файл:
IMG_0352.jpg
IMG_0352.jpg [ 272 KиБ | Видяна 914 пъти ]


Маските за носовата картинка, станаха екстра!
Вальо много благодаря за маските :salut: Добре че имах повечко, че доста отидоха в тестове (всъщност не ми стигнаха, та се наложи още да си направя :oops: )
Прикачен файл:
IMG_0353.jpg
IMG_0353.jpg [ 129.37 KиБ | Видяна 914 пъти ]


Май съм пропуснал да снимам ефектите на състаряване :scratch:
Освен смивка по панелните линии добавих и малко пришейдинг, за който си съчиних интересен подход за по-лесно, ама съм забравил да снимама стъпките.
После минах с изсветлена боя в средата на панелите. OliveDrab боите са няколко нюанса, да стане малко по-шарен, че на тоя размер само зелено...
Общо взето бая боя отиде ;)
Повечето бои по външното боядисване са "С" серията на Гънзе и аерограф.
Финалният лак е матов на Ревел емайлен, защото най-добре ми изглеждаше с него ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 18:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 яну 2009 15:07
Мнения: 301
Местоположение: Пловдив
Иво, респект, супер!

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 сеп 2014 18:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1044
Ivo hobby написа:
Четох за въпросният червен кант, оказа се че е бил използван само няколко месеца. Горе-долу в периода когато е произведен самолета се е използвал (макар на въпросната машина да е много по-вероятно да е със син кант).
По това време някъде CANSO ми прати снимка с много високо качество, от архива на ВВС на САЩ, част от информацията, която е събрал за въпросната бомбардировка.
Тъй като снимката е с доста голяма резолюция, уголемих участъка с емблемата, където ясно се вижда разликата във фоновият цвят и канта, та така си направих заключението, че това е точно "моята" емблема :jokercolor:
Е щом на този ден е имало самолет над София с тази емблема, значи и Сейди Цитронката ще е с нея ;)]

Това е едно доста "опасно" заключение, защото...всъщност кантовете на въпросната снимка са сини. ;) Става дума за самолет от Африканската кампания, с пясъчен камуфлаж и стари знаци, (само кръгове, без белите черти отстрани, в 6 позици), които впоследствие са били допълвани нееднократно - първо с белите черти без кант, после с червена окантовка и най-накрая новата, синя окантовка е била добавена върху червената.
Вижда се, че самолетът има знаци и на двете крила отгоре (същото е отдолу - това са именно 6-те позиции, вкл. 2 на тялото). Такъв стандарт изобщо няма - просто останка от предните кампании. Междувременно самите сини полета са избелели и оттам идва разликата между цвета на полето и окантовката - както по-долу.
Изображение
Червените кантове на ч/б снимки обикновено изглеждат по-светли от сините полета (обикновено, но не винаги!).
Изображение
Подобни комбинации, както и други "безобразия" съм виждал много, вкл. и самолети със синя окантовка на едното крило и червена на тялото или с бели черти на тялото и само кръгове на крилата. Всичко е възможно!
На теория, червени кантове след септември-октомври 1943 год. не бива да са останали (не се поставят от края на август) , но на практика са ги "влачили", поне до април-май 1944. В случая, със сигурност по-стари машини, които са били използвани в Средиземноморието, са били "занемарявани" по отношение на последните промени на означенията, националните опозн. знаци и т.н. По тази тема дискутирахме, когато стана дума за шахматните полета и кога точно са били въведени.
За "Цитронката" мисля изяснихме, че е била прехвърлена от депо във Великобритания и не идва от Африка, но тъй като много от детайлите по този проект са предположения, чиято цел е да го допълват, а не да му "орязват крилете" с разни сухи данни, изборът ти не е лишен от смисъл. Във всеки случай е можело да стане и друго (само една идея ей, не критика :D ): да си използваш знаците с червен кант и да им направиш син кант "на ръка", с по-тъмна боичка. Но и без последния детайл, резултатът е впечатляващ, както вече заявих в друга тема. :thumright:

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 сеп 2014 09:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4235
Местоположение: София
Ivo hobby написа:
...въпросният червен кант... е бил използван само ... в периода когато е произведен самолета ...
По това време някъде CANSO ми прати снимка с много високо качество...

Леле мале!
А аз през цялото време му викам "наборе"!
Нямах представа за достопочтената му възраст....
:geek: :geek: :geek:
:D

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 окт 2014 16:17 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2643
Местоположение: София
@Academica - как успяваш да прочетеш само най-шантавата част от написаното :thumleft:


CANSO написа:
...всъщност кантовете на въпросната снимка са сини. ;) ...
Знаех си, че нещо ще изпусна :oops:
То май е повече от очевидно, че исках да сложа голямата шарена емблема, пък другото ... търсех си оправдания защо е тя, а не малката скучна синя емблема.

Изглежда съм пропуснал да снимам процеса по боядисване :pale:

Е, поне го снимах в завършен вид :cheers:
Наложи се да разчистя бюрото, за да го хвана целият в кадър, но успях да го снимам горе-долу
Прикачен файл:
IMG_0426.jpg
IMG_0426.jpg [ 344.6 KиБ | Видяна 848 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0429.jpg
IMG_0429.jpg [ 296.28 KиБ | Видяна 848 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0433.jpg
IMG_0433.jpg [ 317.51 KиБ | Видяна 848 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0523.jpg
IMG_0523.jpg [ 314.21 KиБ | Видяна 848 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 окт 2014 16:19 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2643
Местоположение: София
Задното крило с двете опашки.
То ми беше нещо като зона за тестове, така че на него могат да се видят и някои дефекти, които не ми се занимаваше да оправям.
С размерите и броя на частите по него, може да се каже, че е съизмеримо с един простичък модел.
Прикачен файл:
IMG_0443.jpg
IMG_0443.jpg [ 189.73 KиБ | Видяна 848 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0477.jpg
IMG_0477.jpg [ 198.79 KиБ | Видяна 848 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0539.jpg
IMG_0539.jpg [ 181.04 KиБ | Видяна 848 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 окт 2014 16:23 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2643
Местоположение: София
Страничните стрелци и долната сферична кула.
Емблемите са ваденките от комплекта, залепени под капаците за вятър. Върху капаците е "довършена" с бои. Почти съм убеден, че не са оцветявали под капака, но и тук е моя интерпретация
Прикачен файл:
IMG_0452.jpg
IMG_0452.jpg [ 237.08 KиБ | Видяна 844 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0454.jpg
IMG_0454.jpg [ 232.05 KиБ | Видяна 844 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0519.jpg
IMG_0519.jpg [ 199.69 KиБ | Видяна 844 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0546.jpg
IMG_0546.jpg [ 214.41 KиБ | Видяна 844 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 окт 2014 16:26 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2643
Местоположение: София
Горната кула.
По принцип е вакуумна, но я надрасках и след това е топена 2-3 пъти в Alclad Aqua Gloss. Изненадващо за мен, взе да жълтее след 3-тото киснене.
Иначе никакъв проблем с маскиращите тикса след това върху гланцовият лак
Прикачен файл:
IMG_0465.jpg
IMG_0465.jpg [ 192.78 KиБ | Видяна 843 пъти ]



Остъклението на бомбо-мерача, под предната кула.
Малко се изложих с това остъкление, тъй като изненадващо силно залепна мерача, още на тестовото поставяне и не можах да оправя стъклото преди това.
Прикачен файл:
IMG_0549.jpg
IMG_0549.jpg [ 182.72 KиБ | Видяна 839 пъти ]


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница Предишна 15 6 7 8 9 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker