Форум за стендов моделизъм
http://model.airgroup2000.com/

"30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия
http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=112&t=4829
Страница 8 от 9

Автор:  Ivo hobby [ 29 сеп 2014 12:26 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

За предната и задната кула използвах прозрачните детайли от комплекта.
Макар модела да е за версия "D" (без предна кула) в комплекта са оставили повечето части за версия "J" (с предна кула), така че двете кули са от комплекта.

За точност, особено на предната кула... ами аз поне не намерих снимка, която да се доближава до вида, който са дали за предна кула. Има съществени разлики, но... странно, че от Едуард са дали маските да пасват на този вид кула. Както и да е, едва ли някой ще забележи разликата :king:

Кулите са от две части, прозрачни детайли, с малко интериор вътре. Трика е да се залепят без да влезе лепило от вътрешната страна, за външната може да се пили и полира
Оцветени са с маски на Едуард, преди залепянето на двете половини.
На снимката вече е след залепяне и изпилване на излишното лепило, което ползвах и за фугиране на луфта.
Прикачен файл:
IMG_0236.jpg
IMG_0236.jpg [ 157.53 KиБ | Видяна 971 пъти ]


Започна познатата процедура по пилене, докато се изравнят нивата (все пак на модел от преди мнооого години, не съвпадаха идеално)
Първо с пиличка за грубо изравняване, после шкурка 1000 и 2000
Прикачен файл:
IMG_0239.jpg
IMG_0239.jpg [ 183.21 KиБ | Видяна 971 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0241.jpg
IMG_0241.jpg [ 159.04 KиБ | Видяна 971 пъти ]


Пластмасата се оказа подходяща за полиране с кече
Прикачен файл:
IMG_0242.jpg
IMG_0242.jpg [ 141.88 KиБ | Видяна 971 пъти ]


Стана много добре, по мое скромно мнение :king:
Върху мястото на слепване всъщност минава рамка
Прикачен файл:
IMG_0244.jpg
IMG_0244.jpg [ 122.74 KиБ | Видяна 971 пъти ]


Горе-долу изглеждат така предната и задната кула
Прикачен файл:
IMG_0276.jpg
IMG_0276.jpg [ 159.46 KиБ | Видяна 971 пъти ]


И всички кули подготвени, ще бъдат сложени накрая (освен сферичната), тъй като всички са подвижни
Прикачен файл:
IMG_0275.jpg
IMG_0275.jpg [ 231.96 KиБ | Видяна 971 пъти ]

Автор:  Academica [ 29 сеп 2014 12:36 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

Е па екстра е!
:thumleft:

Автор:  McVess [ 29 сеп 2014 12:52 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

Ivo hobby написа:
Пластмасата се оказа подходяща за полиране с кече

А полирпаста слагаш ли на кечето? Аз пробвах колата да си полирам с кече, ама като се разхвърча паста във всички посоки минах пак на ръчен режим :)

Автор:  Academica [ 29 сеп 2014 12:55 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

McVess написа:
...Аз пробвах колата да си полирам с кече, ама като се разхвърча паста във всички посоки минах пак на ръчен режим :)

Оборотите, наборе, оборотитеееееее...... ;)

Автор:  Ivo hobby [ 29 сеп 2014 14:35 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

McVess написа:
...А полирпаста слагаш ли на кечето?...
В случая не. Някои пластмаси се полират много добре и без паста (май по-твърдите).
Вакуумните детайли (включително сферичната кула) например не могат да се полират само с кече, защото се замъгляват. Те са полирани с паста и кече, но действително както Академика казва, трябва да е с много по-ниски обороти. С паста става несравнимо по-добре.
Преди време по този повод със сина опитвахме да направим регулатор на обороти за минидрил, но... зарязахме проекта :pale:

Автор:  valcad [ 29 сеп 2014 14:50 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

Ivo hobby написа:
...... регулатор на обороти за минидрил.........

Едно управление за влакчета ще ти свърши работа

Автор:  Ivo hobby [ 29 сеп 2014 16:10 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

valcad написа:
...Едно управление за влакчета ще ти свърши работа
Благодаря! Май ще трябва да мина на такова нещо, че все по-често ми трябват ниски обороти.



За модела стигнах до етапа да му напълня интериора.
Капаците на страничните картечници планирах да са отворени, а те се вдигат навътре и седят от вътрешната страна.
За целта трябваше да реша каква емблема ще има отстрани на самолета, тъй като често емблемата застъпва въпросният капа, който пък остава вътре пред главата на стрелеца.
В цветният профил е дадена по-малка емблема с малко застъпване върху капака и син кант.
Прикачен файл:
9494123533_179f28a042_o[1].jpg
9494123533_179f28a042_o[1].jpg [ 121.36 KиБ | Видяна 949 пъти ]

Ама... нямах такива ваденки. Имам маски, но много пипкава работа да се напасни парче от маската върху капака. Най-вече много скучна и малка емблема ми се видя за този самолет.

В комплекта има ваденки за доста по-големи по размер емблеми и малко по-шарени с червен кант.
Прикачен файл:
IMG_3810.jpg
IMG_3810.jpg [ 109.46 KиБ | Видяна 949 пъти ]

Четох за въпросният червен кант, оказа се че е бил използван само няколко месеца. Горе-долу в периода когато е произведен самолета се е използвал (макар на въпросната машина да е много по-вероятно да е със син кант).
По това време някъде CANSO ми прати снимка с много високо качество, от архива на ВВС на САЩ, част от информацията, която е събрал за въпросната бомбардировка.
Ето на тази снимка:
Прикачен файл:
Page 3-Angie The Ox.jpg
Page 3-Angie The Ox.jpg [ 333.25 KиБ | Видяна 949 пъти ]
се вижда самолет точно с въпросната голяма емблема
Тъй като снимката е с доста голяма резолюция, уголемих участъка с емблемата
Прикачен файл:
Page 3-Angie The Ox_zoom.jpg
Page 3-Angie The Ox_zoom.jpg [ 354.8 KиБ | Видяна 949 пъти ]
където ясно се вижда разликата във фоновият цвят и канта, та така си направих заключението, че това е точно "моята" емблема :jokercolor:
Е щом на този ден е имало самолет над София с тази емблема, значи и Сейди Цитронката ще е с нея ;)

Във ваденките парчето което е върху капака е дадено отделно от останалата част на емблемата, така че лесно направих капаците
Прикачен файл:
IMG_0269.jpg
IMG_0269.jpg [ 159.89 KиБ | Видяна 949 пъти ]


Започна голямото напасване на точната позиция на страничните стрелци. Сигурно поне 100 пъти съм ги позиционирал с UHU-Tac, слагах в ръцете им картечниците, затварях модела да видя дали пасва всичко и пак разглабяне, наместване и т.н. докато най-накрая ги залепих на правилните им места
Прикачен файл:
IMG_0273.jpg
IMG_0273.jpg [ 243.52 KиБ | Видяна 949 пъти ]
а, да, картечниците ще им ги дам най-накрая ;)

и малко общ план на работната обстановка
Прикачен файл:
IMG_0267.jpg
IMG_0267.jpg [ 300.22 KиБ | Видяна 949 пъти ]


вече зареден с целият интериор и подготвен за затваряне
Прикачен файл:
IMG_0282.jpg
IMG_0282.jpg [ 193.51 KиБ | Видяна 949 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0283.jpg
IMG_0283.jpg [ 132.37 KиБ | Видяна 949 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0285.jpg
IMG_0285.jpg [ 260.79 KиБ | Видяна 949 пъти ]

Автор:  Ivo hobby [ 29 сеп 2014 16:38 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

И голямото боядисване :shock:
Реших крилата да ги боядисам отделно и накрая да ги залепя на модела. Конструкцията им е такава, че се нахлузват много точно в тялото и май са планирани да не се лепят, а да може да се откачат и слагат.
Окачени да съхнат
Прикачен файл:
IMG_0356.jpg
IMG_0356.jpg [ 403.13 KиБ | Видяна 946 пъти ]


Тялото по средата на боядисването.
Маскирани са вълните (след светлият цвят на корема) и са подготвени маските за рисунката на носа. Подготвен за OliveDrab
Прикачен файл:
IMG_0352.jpg
IMG_0352.jpg [ 272 KиБ | Видяна 946 пъти ]


Маските за носовата картинка, станаха екстра!
Вальо много благодаря за маските :salut: Добре че имах повечко, че доста отидоха в тестове (всъщност не ми стигнаха, та се наложи още да си направя :oops: )
Прикачен файл:
IMG_0353.jpg
IMG_0353.jpg [ 129.37 KиБ | Видяна 946 пъти ]


Май съм пропуснал да снимам ефектите на състаряване :scratch:
Освен смивка по панелните линии добавих и малко пришейдинг, за който си съчиних интересен подход за по-лесно, ама съм забравил да снимама стъпките.
После минах с изсветлена боя в средата на панелите. OliveDrab боите са няколко нюанса, да стане малко по-шарен, че на тоя размер само зелено...
Общо взето бая боя отиде ;)
Повечето бои по външното боядисване са "С" серията на Гънзе и аерограф.
Финалният лак е матов на Ревел емайлен, защото най-добре ми изглеждаше с него ;)

Автор:  GEC1972 [ 29 сеп 2014 18:09 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

Иво, респект, супер!

Автор:  CANSO [ 29 сеп 2014 18:50 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

Ivo hobby написа:
Четох за въпросният червен кант, оказа се че е бил използван само няколко месеца. Горе-долу в периода когато е произведен самолета се е използвал (макар на въпросната машина да е много по-вероятно да е със син кант).
По това време някъде CANSO ми прати снимка с много високо качество, от архива на ВВС на САЩ, част от информацията, която е събрал за въпросната бомбардировка.
Тъй като снимката е с доста голяма резолюция, уголемих участъка с емблемата, където ясно се вижда разликата във фоновият цвят и канта, та така си направих заключението, че това е точно "моята" емблема :jokercolor:
Е щом на този ден е имало самолет над София с тази емблема, значи и Сейди Цитронката ще е с нея ;)]

Това е едно доста "опасно" заключение, защото...всъщност кантовете на въпросната снимка са сини. ;) Става дума за самолет от Африканската кампания, с пясъчен камуфлаж и стари знаци, (само кръгове, без белите черти отстрани, в 6 позици), които впоследствие са били допълвани нееднократно - първо с белите черти без кант, после с червена окантовка и най-накрая новата, синя окантовка е била добавена върху червената.
Вижда се, че самолетът има знаци и на двете крила отгоре (същото е отдолу - това са именно 6-те позиции, вкл. 2 на тялото). Такъв стандарт изобщо няма - просто останка от предните кампании. Междувременно самите сини полета са избелели и оттам идва разликата между цвета на полето и окантовката - както по-долу.
Изображение
Червените кантове на ч/б снимки обикновено изглеждат по-светли от сините полета (обикновено, но не винаги!).
Изображение
Подобни комбинации, както и други "безобразия" съм виждал много, вкл. и самолети със синя окантовка на едното крило и червена на тялото или с бели черти на тялото и само кръгове на крилата. Всичко е възможно!
На теория, червени кантове след септември-октомври 1943 год. не бива да са останали (не се поставят от края на август) , но на практика са ги "влачили", поне до април-май 1944. В случая, със сигурност по-стари машини, които са били използвани в Средиземноморието, са били "занемарявани" по отношение на последните промени на означенията, националните опозн. знаци и т.н. По тази тема дискутирахме, когато стана дума за шахматните полета и кога точно са били въведени.
За "Цитронката" мисля изяснихме, че е била прехвърлена от депо във Великобритания и не идва от Африка, но тъй като много от детайлите по този проект са предположения, чиято цел е да го допълват, а не да му "орязват крилете" с разни сухи данни, изборът ти не е лишен от смисъл. Във всеки случай е можело да стане и друго (само една идея ей, не критика :D ): да си използваш знаците с червен кант и да им направиш син кант "на ръка", с по-тъмна боичка. Но и без последния детайл, резултатът е впечатляващ, както вече заявих в друга тема. :thumright:

Автор:  Academica [ 30 сеп 2014 09:19 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

Ivo hobby написа:
...въпросният червен кант... е бил използван само ... в периода когато е произведен самолета ...
По това време някъде CANSO ми прати снимка с много високо качество...

Леле мале!
А аз през цялото време му викам "наборе"!
Нямах представа за достопочтената му възраст....
:geek: :geek: :geek:
:D

Автор:  Ivo hobby [ 03 окт 2014 16:17 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

@Academica - как успяваш да прочетеш само най-шантавата част от написаното :thumleft:


CANSO написа:
...всъщност кантовете на въпросната снимка са сини. ;) ...
Знаех си, че нещо ще изпусна :oops:
То май е повече от очевидно, че исках да сложа голямата шарена емблема, пък другото ... търсех си оправдания защо е тя, а не малката скучна синя емблема.

Изглежда съм пропуснал да снимам процеса по боядисване :pale:

Е, поне го снимах в завършен вид :cheers:
Наложи се да разчистя бюрото, за да го хвана целият в кадър, но успях да го снимам горе-долу
Прикачен файл:
IMG_0426.jpg
IMG_0426.jpg [ 344.6 KиБ | Видяна 880 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0429.jpg
IMG_0429.jpg [ 296.28 KиБ | Видяна 880 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0433.jpg
IMG_0433.jpg [ 317.51 KиБ | Видяна 880 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0523.jpg
IMG_0523.jpg [ 314.21 KиБ | Видяна 880 пъти ]

Автор:  Ivo hobby [ 03 окт 2014 16:19 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

Задното крило с двете опашки.
То ми беше нещо като зона за тестове, така че на него могат да се видят и някои дефекти, които не ми се занимаваше да оправям.
С размерите и броя на частите по него, може да се каже, че е съизмеримо с един простичък модел.
Прикачен файл:
IMG_0443.jpg
IMG_0443.jpg [ 189.73 KиБ | Видяна 880 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0477.jpg
IMG_0477.jpg [ 198.79 KиБ | Видяна 880 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0539.jpg
IMG_0539.jpg [ 181.04 KиБ | Видяна 880 пъти ]

Автор:  Ivo hobby [ 03 окт 2014 16:23 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

Страничните стрелци и долната сферична кула.
Емблемите са ваденките от комплекта, залепени под капаците за вятър. Върху капаците е "довършена" с бои. Почти съм убеден, че не са оцветявали под капака, но и тук е моя интерпретация
Прикачен файл:
IMG_0452.jpg
IMG_0452.jpg [ 237.08 KиБ | Видяна 876 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0454.jpg
IMG_0454.jpg [ 232.05 KиБ | Видяна 876 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0519.jpg
IMG_0519.jpg [ 199.69 KиБ | Видяна 876 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0546.jpg
IMG_0546.jpg [ 214.41 KиБ | Видяна 876 пъти ]

Автор:  Ivo hobby [ 03 окт 2014 16:26 ]
Заглавие:  Re: "30 Март 1944": B-24H - Revell 1:48 - конверсия

Горната кула.
По принцип е вакуумна, но я надрасках и след това е топена 2-3 пъти в Alclad Aqua Gloss. Изненадващо за мен, взе да жълтее след 3-тото киснене.
Иначе никакъв проблем с маскиращите тикса след това върху гланцовият лак
Прикачен файл:
IMG_0465.jpg
IMG_0465.jpg [ 192.78 KиБ | Видяна 875 пъти ]



Остъклението на бомбо-мерача, под предната кула.
Малко се изложих с това остъкление, тъй като изненадващо силно залепна мерача, още на тестовото поставяне и не можах да оправя стъклото преди това.
Прикачен файл:
IMG_0549.jpg
IMG_0549.jpg [ 182.72 KиБ | Видяна 871 пъти ]

Страница 8 от 9 Всички времена са UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/