Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 05 юли 2020 04:40

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 59 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 14:35 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1693
Местоположение: Варна
Тук, някоя и друга с обяснения
Изображение

Acrylics

Poly Scale 505370 Lighter than wartime colour OK for wartime OD

Model Air (Vallejo) 043 Lighter, greyer than wartime colour OK for wartime OD

Tamiya XF-62 Best match for wartime colour Should be lightened a bit with ochre

Gunze Sangyo H52 Matches 1968 FS-595A OK for wartime OD, a bit vivid

Model Master 4728 Very light, too grey-green Too light

Model Master (613) Lighter, greyer than wartime colour Too grey

Enamels

Model Master 1711 Close to 1968 FS-595A OK for wartime OD, a bit vivid

Model Master 2050 (613) Lighter, greyer than wartime colour Too grey

Humbrol 155 Lighter, greener than wartime colour Too green

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 14:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4252
Местоположение: София
Тоя, който го е писал горното - не зная дали е пръскал някога Humbrol 155. Защото не само, че не е greener, ами направо бие в кафявата гама!
Най-вероятно се е доверявал на ей такива компютърни color chips.
:D
Да не говорим, че аз пръскам само 1711 на ММ и 155 на Хумброл - ОПРЕДЕЛЕНО 1711 на ММ е по-зеленещия цвят!!!

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 15:03 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1693
Местоположение: Варна
Academica написа:
Тоя, който го е писал горното - не зная дали е пръскал някога Humbrol 155. Защото не само, че не е greener, ами направо бие в кафявата гама!
Най-вероятно се е доверявал на ей такива компютърни color chips.
:D
Да не говорим, че аз пръскам само 1711 на ММ и 155 на Хумброл - ОПРЕДЕЛЕНО 1711 на ММ е по-зеленещия цвят!!!

Бе уж е нЕкакъв спец, май поляк. Аз лично съм ползвал само валехо и тамия

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 15:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4252
Местоположение: София
Пример - ракетата е ММ 1711, возилото - Н 155.
Прикачен файл:
9К72.jpg
9К72.jpg [ 191.49 KиБ | Видяна 378 пъти ]

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 16:37 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1899
Местоположение: София
Както е известно, аз от нищо не разбирам. Ама да съ вклиня и аз в таз дискусия по цвета, нищо, че вапцавам с каквото си харесам от съндъчето. Ъй тъй за патакламата.
Иво Хоби написа:
Но само липсата на друга марка боичка OliveDrab ме спря да тествам и с другите марки

Да съ условим, че в Хобиленда тамийската боя отсъства, и че Gunze-еквивалента същое с свършил. С малко земно кафяво към тревно зеленото пак ще докараш нужния ти цвят, тъкмо малко по-светъл за мащабен ефект.
Academica написа:
Тоя, който го е писал горното - не зная дали е пръскал някога Humbrol 155. Защото не само, че не е greener, ами направо бие в кафявата гама!
Най-вероятно се е доверявал на ей такива компютърни color chips.
:D
Да не говорим, че аз пръскам само 1711 на ММ и 155 на Хумброл - ОПРЕДЕЛЕНО 1711 на ММ е по-зеленещия цвят!!!

Баче, четеш, ама по диагонала.
Цитат:
Model Master 1711 Close to 1968 FS-595A OK for wartime OD, a bit vivid

Humbrol 155 Lighter, greener than wartime colour Too green

Чилякът е написал, че е по-зелено от цвета Olive Drab през войната, който точно е тъмно зелено-кафяво, и повече кафенее. Накратко Humbol 155 е по-зелено от кафяво-зеления Olive Drab, не по-зелено от ММ1711!!!

Башкъ дето не се знае ти каква 155 ползваш и той каква е намерил, понеже рецептата се променя, и производителя. Ако добавим и 10-15% изсветляване за мащабен ефект и почти сигурно почва да зеленее ;)

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 17:17 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2658
Местоположение: София
Ох, доста помогнахте с тази дискусия за OliveDrab.

Сега се загледах, че то имало цели 3 нюанса на OliveDrab само на Gunze акрилната серия :o
H-052 Olive Drab 1
H-078 Olive Drab 2
H-304 Olive Drab FS34087

според спомагателните надписи на самите боички, нюансите са за:
H-052 Olive Drab 1 - USAF army aircraft WWII
H-078 Olive Drab 2 - USAF army tank
H-304 Olive Drab FS34087 - USAF A-10A etc.

ако правилно разбирам, за В-24-ката ми трябва H-052.
Другите са за танкове и съвремени самолети. Излиза че е нормално да е имало много нюанси и все да са достоверни :scratch:


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 17:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3570
Местоположение: Exeter, UK
Ivo hobby написа:
Ох, доста помогнахте с тази дискусия за OliveDrab.

:) Това е най-дълбоката дискусия по всички форуми. Никой още не е достигнал до истината за правилния ОД цвят :)

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 19:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4252
Местоположение: София
:D

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 дек 2013 12:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1899
Местоположение: София
Вратите на бомбовата шахта се прибират нагоре като ролетни щори, така че ако са отворени - в долната си част трябва да са сиви щом ще правиш Olive Drab over Neutral Grey машина.



http://www.wallpapergate.com/wallpaper56240.html

http://en.wikipedia.org/wiki/File:B-24_ ... _1980.JPEG

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Colli ... a_zoom.jpg

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 дек 2013 13:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3570
Местоположение: Exeter, UK
Ivo hobby написа:

За точно този модел, ми се струва, че като голям и монотонен, едно слабо олющване би го направило малко по-инетерсен

....

Дайте идея да го мъча ли да е олющен или да го оставя "чисто нов" ?

Безспорно ще е по-интересен, но ... недостоверен. На грундирана американска машина такова яко лющене е силно преувеличено. На 90% от олющената площ ще се вижда грунда, а не метала, а до метал се стига само там където има доста силно механично въздействие. Т.е. предстои ти експеримент с "двойно лющене" - да се вижда гол метал, около него грунд (предполагам жълт цинкхромат ) и след това камуфлажната боя. 8-)

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 дек 2013 13:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1899
Местоположение: София
Метал реално ще има на много ограничени площи - атакуващи ръбове на оперение (където няма противо-обледенителна с-ма), на заборниците на моторите, около люкове, картечни кули, където щъкат техниците по крилото... Иначе поради матовостта на боята на повечето площи ще е по-изсветлена и/или зацапана.

Имаше постнато видео от някой за обслужване на бомбери - гледай къде ходят техниците, за да видиш къде ще е олющеното.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 дек 2013 17:57 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Ivo hobby написа:
За точно този модел, ми се струва, че като голям и монотонен, едно слабо олющване би го направило малко по-инетерсен
нещо като това очертаното с кръга....Дайте идея да го мъча ли да е олющен или да го оставя "чисто нов" ?

Иво, отговарям на въпроса ти в тази тема, защото мисля, че не е свързан само с моделистките техники на изпълнение, но и с друг, по-важен контекст. Освен това, поне за мен стана малко трудно да следя всичките (под)теми за В-24 симултанно :shock:.
Първо: самолетът ти може да не е монотонен и без олющвания. При наличието на толкова нюанси на основния тон, можеш много майсторски да оцветиш модела не само с една боя. Има и друга особеност: камуфлажният цвят на самолета е Dark Olive Drab известен като "нюанс (shade) 41" - навсякъде го пиша, че това е тъмният вариант на цвета, защото има и по-светъл ANA 613, използван от 1943 нататък, но де факто до края на войната и двата са в употреба. Става така обаче, че старият (тъмен) цвят избелява и поправките се нанасят примерно с новия (по-светъл) тон. Въпреки това те изглеждат по-тъмни, защото са прясни. Освен това и поправките също се износват или изтъркват неравномерно. В случая всякакви различия в мненията за това, каква точно е зелената боя и кой нюанс е най-близко до истината, са направо безсмислени. Приготви си поне 6-7 нюанса на зеленото, имитирайки стара и нова боя, тъмен и светъл нюанс и т.н. и поне 2-3 на сивото (все пак отдолу самолетите не се износват толкова много) и включвай компресора. :thumleft:
Изображение тъмен shade 41
Изображение светъл (нов) ANA 613
Ефектът ще е впечатляващ (по моето скромно мнение):
Изображение
Обърни внимание на тъмните зони, които са с подновена боя по местата, където тя е била олющена или обелена.
Второ: ако искаш да избелваш зони до метал, което е напълно възможно и то в големи мащаби, си избери някаква подходяща снимка и я използвай като схема за оцветяване. По-голямата част от олющванията на тези самолети не са от ходене и допиране по разни места с капачки, демонтируеми панели и т.н. - това не е изтребител! И една рота войници да марширува по крилата, пак няма да го изтърка толкова, колкото природата го е сторила:
Изображение
На снимката добре личат зоните по крилата, където боята е изпадала вследствие на замръзване и обледеняване, а не на търкане и одиране.
Трето: всички подвижни части (елерони, кормила) също са в по-различен тон, което неизменно прави самолета "шарен" (както ти обичаш ;) ). Може да са по-светли, ако са износени или обратно - по-тъмни, ако са прясно подновени.
Изображение
Четвърто: мръсотията зад двигателите е доста "артистична" и тя! В по-големи или по-малки дози, светли или тъмни:
Изображение
И макар самолетите да не "горят" донбаски въглища :lol: , чернилката понякога е под формата на дебел, непрозрачен слой.
Пето: очевидно има и други надирания (да ги нарека "прозиволни"), които не са свързани непременно с ежедневното обслужване на машината. Виж на снимката на оригинала (Citrus Sadie), как е одран ноузартът. Там никой не пипа умишлено, но нещо явно се е случило. Добре се вижда, че боята е олющена до метал, а не до грунд. Предполагам, че ти "твоята Сейди" няма да я надираш тъй грозно, нали?
Изображение
Снимките на В-24, които пуснах в общата тема, а и който и да е друг източник с оригинални такива, показват именно невероятното многообразие и разлики на цветовете при всеки един самолет. Няма да скрия, че това е причината да харесвам камуфлирани самолети повече от "голи".
Шесто: попадения от флак, поправени и боядисани с нова боя. Тези са ми любимите! :D За разлика от популярното мислене, че един самолет, като го улучат и надупчат шрапнели, после направо му сменят цели панели или части от него (ако успее да се прибере в базата си, де), най-често е ставало точно обратното. Стотици дребни дупчици за били изкърпвани на място и съответно боядисвани с наличната боя. Конструктивните елементи също са били кърпени. Резултатът е като мозайка :lol: . При това е възможно дупките от сивата зона да са боядисани със зелена боя и обратно.
Изображение
В крайна сметка самолетът ще заприлича повече на пачуърк от различни цветове и износвания, отколкото на
Цитат:
голям и монотонен
слон. :mrgreen:
Изображение
И една добавка: профилът, който ти намери показва демаркационната линия между зелено и сиво повече като на самолет, произведен от "Форд" (по-малки и по-дълбоки вълни),
Изображение
докато в случая става въпрос за самолет произведен от "Дъглас" - вълните трябва да са по-разляти. По-долу самолет B-24H-10-DT, с/н 41-28709:
Изображение
Това се усеща донякъде на голямата снимка на CITRUS SADIE:
Изображение
Демаркационната линия минава точно през горния край на капаците на бомбовите шахти. Поради особенността на модела на Ревел, шахтите да са различни детайли за отворено и за затворено състояние
Изображение
вероятно ще ти се наложи да закрепиш някак детайлите за отворените шахти (33A, B, C, D) в затворено положение (макар, че не са извити :scratch: ), да ги оцветиш заедно с модела, като видиш къде точно ти се падат зеления и сивия цвят и после да ги монтираш на нужните места.
На теб остава избора, дали да "демонтираш" (т.е. да оставиш зоните в естествен метал) гумените противообледенителните ивици (de-icing boots) или да ги запазиш (на крилата и стабилизаторите). От това, което съм видял досега, предимно старите групи в 15-та армия, идващи от Северна Африка са с демонтирани такива. Новите групи (каквато е и 459-та) използват самолети, доставени от депата във Великобритания, където противообледенителните ивици са необходим стандарт - все пак става дума за зимата/пролетта на 1944, а не за лятото.(Това донякъде е и във връзка с обелванията, причинени от обледеняване, илюстрирани по-горе). Изключения разбира се също има. По-горните снимки, които използвах за онагледяване на износването на камуфлажа, са на самолети и от двата театъра МТО и ЕТО (с изключение само на една от тях) и добре илюстрират различията.
Успех! :thumleft:

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Последна промяна от CANSO на 18 ное 2018 03:55, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 12 дек 2013 16:43 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2658
Местоположение: София
Преосмислих си идеята. Няма да го лющя или поне ще е само по ръбове на картечни кули и подобни места.
Вероятно ще е след боядисване по метода Distressing the paint.

А на въпроса, за олющената мадама... разбира се че няма да е олющена :king:

Ще си поиграя да тествам няколко тоналности на OliveDrab как ще му седят. Вероятно тестовете ще са на друг модел, че този отиде за преразшиване :)
Понеже ще ми е трудно да си измислям кой цвят къде трябва да сложа :scratch:
Дали има шанс да се намерят автентични цветни снимки на подобен самолет ?


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 дек 2013 20:34 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 фев 2011 22:15
Мнения: 329
Местоположение: България
Ако това помогне. :salut:


Прикачени файлове:
B-24-IMG_3585.jpg
B-24-IMG_3585.jpg [ 94.57 KиБ | Видяна 266 пъти ]
B-24-IMG_3587.jpg
B-24-IMG_3587.jpg [ 93.68 KиБ | Видяна 266 пъти ]
8 AF In Colour,..jpg
8 AF In Colour,..jpg [ 60.36 KиБ | Видяна 266 пъти ]
8 AF In Colour..jpg
8 AF In Colour..jpg [ 98.4 KиБ | Видяна 266 пъти ]
8 AF In Colour.jpg
8 AF In Colour.jpg [ 73.69 KиБ | Видяна 266 пъти ]
b24-scorpion-color.jpg
b24-scorpion-color.jpg [ 28.07 KиБ | Видяна 266 пъти ]
consolidated-b-24-liberator-bomber-19.jpg
consolidated-b-24-liberator-bomber-19.jpg [ 232.07 KиБ | Видяна 266 пъти ]
consolidated-b-24-liberator-bomber-22.jpg
consolidated-b-24-liberator-bomber-22.jpg [ 283.06 KиБ | Видяна 266 пъти ]
8 AF In Colour,.jpg
8 AF In Colour,.jpg [ 45.92 KиБ | Видяна 266 пъти ]

_________________
Вълкът е по-малък от лъва и тигъра, но в цирка не играе.
Изображение
Изображение
Нагоре
МнениеПубликувано: 13 дек 2013 02:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Иво, прегледай колекциите в нета, които показват цветни снимки от ВСВ. Ето няколко линка:
Линк 1
Линк 2
Линк 3
Линк 4
Понякога снимки на други самолети и техника, могат да ти дадат идея, която по-късно да се използва за твоя модел. Например:
Изображение
Част от лявото крило на горния В-17 е очевидно подменено с парче от друг самолет. Опознавателният знак е със старата червена окантовка, докато знаците на тялото са с новата синя. Подмененото парче от крилото е единственото с противообледенителна ивица - всички други такива на самолета са демонтирани (напр. следата на опашката се вижда много ясно). Много добре си личи, как избелялата зелена боя придобива по-жълтеникави отенъци от оригиналната и т.н.
Долната снимка е на В-24, стациониран в зоната на Панамския канал (предполага се, че избеляването е значително по-интензивно, отколкото в Средизменоморието), но много добре си личат разликите, които споменах по-рано: най-стар камуфлаж, подновен камуфлаж (очевидно в случая, докъдето са стигнали ръцете на бояджиите без скеле :lol: ) и частични корекции с нова боя (най-тъмните петна). Зад капаците на бомбовата шахта се виждат зони, поправяни с тъмна боя. Задният капак е издран до метал и поправян с неизвестно каква боя :scratch: (според мен зелена, макар капакът да е бил сив,като предния).
Изображение
Точно обратното опресняване на камуфлажа (на горните повърхности) на самолет, стациониран във Великобритания (между другото от същия блок Н-10, но произвден в завода на Консолидейтед).
Изображение
И накрая фабрично нов С-87 (транспортната версия на В-24). Дори и на самолет, неучаствал в бойни действия, се вижда, че има разлики в камуфлажа на отделните зони. Това се дължи на факта, че някои от елементите са произвеждани от субконтрактори и доставяни боядисани, но с различен отенък на основния тон. Впоследствие, след монтирането на основните елементи, местата на сглобките са повтаряни на място с наличната боя и т.н.
Изображение
По тази причина (най-вероятно) полукрилата са в по-светъл тон от центроплана, тъй като те са отделно произвеждани елементи:
Изображение
Цветната снимка много добре илюстрира интензивността и наситеността на оригиналния свят OD 41.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 59 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker