Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 17 ное 2019 08:30

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 59 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 13 дек 2013 10:05 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Благодаря за снимките :salut:
Ще ги разгледам и ще видя кои видове "петна" ще мога да направя с моите бояджийски умения.

CANSO тъмният цвят, който показваш е доста по-тъмен от предлагания "тъмен" OliveDrab.
Ето как изглежда "тъмният на Gunze, горе-долу на снимката се вижда почти като на живо (този път)
Прикачен файл:
IMG_7392.jpg
IMG_7392.jpg [ 103.39 KиБ | Видяна 417 пъти ]

дали е измама от снимките или наистина трябва да е толкова тъмен?

Revell и Humbrol предлагат някакъв тъмен OliveDrab с номер 66 (и при двете марки), но ще трябва да потърся по магазините да видя колко е тъмен.


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 дек 2013 12:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Най-тъмния ОД който съм виждал (и ползвал) е този на Тамия. С него боядисвах Лайтнинга:

Прикачен файл:
IMG_7464.JPG
IMG_7464.JPG [ 133.63 KиБ | Видяна 410 пъти ]

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 дек 2013 15:32 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1047
Ivo hobby написа:
CANSO тъмният цвят, който показваш е доста по-тъмен от предлагания "тъмен" OliveDrab...дали е измама от снимките или наистина трябва да е толкова тъмен?

Иво, не бих се наел да твърдя нито за миг, че цветът на снимката е "истинският". Ставало е дума вече, за променените цветове, в зависимост от използваните негативи. Че оригиналният цвят (Dark) Olive Drab 41 е доста по-тъмен от този, който виждаме на избелелите и износени самолети е ясно, но да съдим от снимката, какъв е точно, ще е заблуда.
Ето снимка от същия завод и на същите самолети, при друго осветление и нагласа на апарата:
Изображение
Виж как вторият самолет изглежда много по-тъмен, защото е в сянката на облак.
Между другото пуснах първата снимка на С-87, само за да илюстрирам, че още при производството на самолетите е имало разлики в нюансите на използваните бои, които впоследствие са се засилвали (или пък изчезвали :scratch: ). Споменах и "интензивност и наситеност" на оригиналния тон, в протививес на избледнелите (ненаситени) камуфлажи на бойните машини. В случая нямах превид дали цветът е тъмен или светъл.
Според мен най-тъмният възможен , с който разполагаш, може да се използва за новонанесени поправки и петна по модела, но не и като основен цвят. На всичкото отгоре дотук не е ставало още дума за мащабиране на цветовете, което (предполагам), производителите на моделни бои са имали предвид.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 дек 2013 10:33 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Някои си направиха моделите, аз едвам успях да събера боите и да направя по една мостра с от всеки цвят :king:

Някъде из чужди форуми видях, че е добре мостри на близки нюанси на цветовете да се правят на отделни парчета, за да могат да се слагат едно-до друго за сравнение.
За основа предлагаха по-големи бъркалки или пластмасови лъжички за еднократна употреба. (евтини с достатъчно голяма повърхност и място за надпис :study:
И аз взех няколко лъжички и ги боядисах :)

Ето цветовете, които намерих по родните магазини за OliveDrab
Прикачен файл:
IMG_7407.jpg
IMG_7407.jpg [ 128.69 KиБ | Видяна 359 пъти ]



и няколко цвята за NeutralGrey - сивото на корема и долната част на крилата.
Прикачен файл:
IMG_7409.jpg
IMG_7409.jpg [ 80.21 KиБ | Видяна 356 пъти ]


не ми стигнаха 2 лъжички, та останаха два цвята от акрилната серия на Ревел.
Също не можах да намеря и две бои на Хумброл 27 и 176. Цвета 176 май вече не се произвежда от Humbrol.


Сега само трябва да разбера как се боядисва с толкова нюанси :scratch:


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 дек 2013 10:43 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4237
Местоположение: София
Иво,
Вземаш още 2-3 цвята (кафяво, черно, бяло, пясъчно и т.н.) и експериментираш и с тях. Върху същите лъжички.
Камуфлираш ги с една дума!
И после - на Коледния базар!!! :santa:

П.П. Най-много ми харесва ММ1711 (там съм пристрастЕн) и Дедо Гънзе Н52 :thumleft:

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2014 17:30 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Малко напредък:

Обърнах разшивката на модела. Беше с изпъкнала, много качествена разшивка за годините си.
Ама като знам как да работя само с вдлъбната... вече е вдлъбната 8-)

Снимка на едната половина на крилото. В процес на нитоване на едрите нитове, които трябва да се виждат от далеко.
Прикачен файл:
IMG_7420.jpg
IMG_7420.jpg [ 148.47 KиБ | Видяна 306 пъти ]


После се захванах с лепене на фотоецваните детайли, които имитират разни капаци по корпуса (Eduard - B-24 surface panels 1/48)
Нямам много опит (почти никакъв) с фотоеца, разчитах на описания от колегите.

Стандартно започнах с лепило Капчица (секундно), както повечето колеги предлагат.
Пробвах да залепя 4-те дребни капака по двигателя. Единия бързо го отлепих, без да искам, като го закачих и изхвърча доста лесно.
Прикачен файл:
IMG_7555.jpg
IMG_7555.jpg [ 78.71 KиБ | Видяна 306 пъти ]

Обаче.... веднага ми се анби в очи, че капаците седят като поставени върху корпуса. Някак си не ми хареса да стърчат така :scratch:
Гледах, умувах :roll: , видях, че даже и в сайта на Едуард на демо снимките пак така седят
Изображение
все едно летят малко над повърхността. Оказа се, че секундното лепило създава тънък слой и държи фотоецвания детайл малко във въздуха (или поне така изглежда). Колкото и да опитвах не можах да го накарам да е по-тънък слоя на лепилото.

Е, не можах да се примиря с толкова стърчащи капаци :idea: Сетих се, че колеги разказваха, че с поялник ги нагряват и ги натискат да хлътнат. Реших и аз да опитам :idea:

Взех назаем поялник, с регулатор на температурата. Минимално можеше да поддържа 150 градуса, работех с толкова градуси.
Първата кръгла капачка на крилото стана супер :cheers: сигурно защото много внимавах и я правех доста бавно.
Оставих я съвсем леко да стърчи над пластмасата, за да може да се мине със смивка после около нея.
Прикачен файл:
IMG_7550.jpg
IMG_7550.jpg [ 67.83 KиБ | Видяна 306 пъти ]

Как го постиганх:
* първо с много малка капка секундно лепило залепих металния детайл, колкото да не мърда.
* После с поялника леко нагрявах метала докато стопли пластмасата под метала.
* След като пластмасата се загря, с много леко натискане металната капачка потъна в пластмасата.
Очаквах, че пластмасата ще изскочи странично от металния детайли и ще трябва да я пиля някак си, но абсолютно никакво издуване настрани нямаше. Както се вижда на снимката така си стана. Никакво пилене не се налагаше след като я натиснах в пластмасата.
Да, но къде отиде хлътналата пластмаса :scratch:
От другата страна на полу-крилото се вижда ;)
Прикачен файл:
IMG_7567.jpg
IMG_7567.jpg [ 93.92 KиБ | Видяна 306 пъти ]

всъщност вместо настрани, пластмасата се изду надолу, така че детайла си направи легло и застана точно както трябва.

До тук всички добре, но се оказа, че почти не мога да го повторя този номер :king:
Следващите капаци издуха странично пластмасата, вероятно защото бързах и натисках по-силно с поялника
Прикачен файл:
IMG_7540.jpg
IMG_7540.jpg [ 51.58 KиБ | Видяна 306 пъти ]


следва...


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2014 17:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Наскоро четох за една технология за лепене точно на ецвани капаци, за да няма слой повдигащо лепило, но още не съм я тествал.

Накратко:
1. Задължително капаците се лепят преди слепването на двете половини на крилото/фюзелажа
2. разпробива се мястото на капака с размер по-малък от ецвания детайл. Ако капака е елипсовиден може два отвора един до друг.
3. ецвания детайл се поставя на точното му място (без лепило) и се закрепва временно с малко тиксо (маскираща хартия).
4. от вътрешната страна в разпробитите места се капва течно CA лепило. Капилярния ефект ще го вкара и в микропорите между детайла и пластмасата, а и отдолу ще има достатъчно здрав слой лепило.
5. след изсъхване се маха тиксото.

По този начин макар и да не са вкопани както с поялник, поне резултата е гарантиран да е еднакъв винаги, и слоя не е толкова дебел :).

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2014 22:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2126
Местоположение: София
Това с лъжичките ме уби!
:geek:

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2014 22:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 фев 2011 22:15
Мнения: 329
Местоположение: България
Ползвал съм гореспоменатия от Веско метод за лепене на люкчета. Разпробивам с даден размер свредло дупка в крилото или фюзелажа и от лицевата страна фиксирам люкчето с помоща на прозрачно тиксо. След това капвам малко цианкриново лепило в отвора от долната страна. Консистенцията на лепилото трябва да е в състояние на гел или със средна гъстота, защото с по-течното има опасност да излезе и да се разтече на лицевата страна. След залепването махам тиксото и това е. Слепването по този начин става много здраво и сигурно и наистина го няма неприятния ефект от изпъкналоста.
От две години използвам този комплект цианкриново лепило Akfix с акселератор. Грамажа на лепилото е 50 гр., консистенцията му е средна гъстота, флакона на акселератора е 200 мл., цената на комплекта е 9 лв. По навик държа лепилото в хладилника.


Прикачени файлове:
P1070133.JPG
P1070133.JPG [ 134.5 KиБ | Видяна 279 пъти ]

_________________
Вълкът е по-малък от лъва и тигъра, но в цирка не играе.
Изображение
Изображение
Нагоре
МнениеПубликувано: 08 яну 2014 11:27 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Интересна идея.

Е, аз седях и се чудех... и си спомних на какво ни учеха в Техническия Университет - като не става с проби, прочети инструкцията :lol:
Ииии взех да чета каталога на Revell (техните лепила ми харесват) за различните им лепила :study:
То имало лепило за тая работа :colors:
Revell Contacta Liquid Special
Изображение
Лепи почти всякакви материали. Не разтваря пластмасата.
Експериментално установих, че може да се разтваря и почиства със спирт.

Веднага пробвах да залепя един капак да видя как ще е
Прикачен файл:
IMG_7544.jpg
IMG_7544.jpg [ 48.82 KиБ | Видяна 252 пъти ]
Ами капака легна плътно върху пластмасата. Почти не се вижда да е повдигнат от лепилото.
Е, лепилото излиза настрани и станва голяма мацаница, но после лесно се почиства.

За сравнение с двата вида лепило
Прикачен файл:
IMG_7556.jpg
IMG_7556.jpg [ 56.05 KиБ | Видяна 252 пъти ]


След грундиране със Surfacer 1200 и малко шлайфане, на мен поне ми хареса как стана.
Прикачен файл:
IMG_7605.jpg
IMG_7605.jpg [ 52.59 KиБ | Видяна 252 пъти ]


Всъщност не съм много наясно как трябва да се работи с това лепило. Карам го както мога. Малко бавно става.
Ако някой има опит или някъде е попадал на информация, моля дайте малко инфо да се образовам :study:



След това набързо налепих всички капаци където ми се стори безопасно да се залепят предварително.
Прикачен файл:
IMG_7541.jpg
IMG_7541.jpg [ 152.84 KиБ | Видяна 252 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 яну 2014 13:36 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
налепих и капаците по тялото на самолета.
Останаха големите прозорци с тия "кутии", май за предпазване от вятъра. И двете ги има като фотоецвани детайли, но още малко ще помисля какво да ги правя.
Прикачен файл:
IMG_7608.jpg
IMG_7608.jpg [ 102.06 KиБ | Видяна 243 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_7611.jpg
IMG_7611.jpg [ 115.5 KиБ | Видяна 243 пъти ]



Понеже трябва да се забавя малко с интериора (екипажа се разхожда малко из България) започнах от опашката.
Първо капаци по задното крило и двете опашки.
Прикачен файл:
IMG_7523.jpg
IMG_7523.jpg [ 147.68 KиБ | Видяна 243 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_7571.jpg
IMG_7571.jpg [ 117.33 KиБ | Видяна 243 пъти ]


после грундиране със Surfacer1200, пилене и дооправяне на разшивката
Прикачен файл:
IMG_7594.jpg
IMG_7594.jpg [ 105.2 KиБ | Видяна 243 пъти ]


След грундиране фотоецваните капаци изглеждат прилично.
Даже се изненадах, че на огънати повърхности се залепиха добре.
Прикачен файл:
IMG_7597.jpg
IMG_7597.jpg [ 72.66 KиБ | Видяна 243 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_7599.jpg
IMG_7599.jpg [ 100.4 KиБ | Видяна 243 пъти ]


Задното крило с опашките остава в готовност за монтиране.
Чудех се, при тия размери на модела дали да не започна с боядисването на опашките? и после да монтирам цялата опашна част вече боядисана :roll:
Все пак те са си доста шарени, а в същото време почти нямат общо с остатъка от самолета.
Е, вярно състаряването ще трябва да е след монтирането към тялото, поне така си го представям.

Дайте съвет да ги боядисам сега или след монтирането към тялото?


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 яну 2014 15:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4237
Местоположение: София
Ivo hobby написа:
...Дайте съвет да ги боядисам сега или след монтирането към тялото?

Сега.
След слепване само ретуширай (ако има нужда) :thumleft:

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 яну 2014 17:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 фев 2011 22:15
Мнения: 329
Местоположение: България
Иво, само да попитам - смяташ ли да го нитоваш. Имам чертежи с нитовка версията B-24 J, но са в резолюция 10000 на 7000. Пробвах да ги намаля но качеството се губи. Ако те интересуват кажи как да ти ги пратя - 2 файла в JPG по 4,50 MB. Виж долу горе за какво става въпрос и си прецени. :salut:


Прикачени файлове:
B-24 J (1).jpg
B-24 J (1).jpg [ 137.78 KиБ | Видяна 223 пъти ]
B-24 J (2).jpg
B-24 J (2).jpg [ 128.66 KиБ | Видяна 223 пъти ]

_________________
Вълкът е по-малък от лъва и тигъра, но в цирка не играе.
Изображение
Изображение
Нагоре
МнениеПубликувано: 09 яну 2014 09:21 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Ооо страхотни са тия чертежи. Колко ровех из нета, все намирах без нитове.
Разбира се, че ги искам :salut: Пращам ти ЛС с координати.

Конкретно за този модел, който ще седи на поне един метър от погледа на хората, се отказах да го нитовам. А и времето няма да ми стигне.
Като гледах снимките, ми се струва, че на камуфлираните самолети малките нитове почти не се забелязват по снимките и то от сравнително близко разстояние.
Прикачен файл:
42-94906,%20Dragon%20Lady%20-%20Barfield[1].jpg
42-94906,%20Dragon%20Lady%20-%20Barfield[1].jpg [ 73.69 KиБ | Видяна 197 пъти ]


на снимки със съвременни апарати вече се виждат и малките нитове (с голямо увеличение)
Прикачен файл:
8751758793_2e6bf2ffa4_o[1]_small.jpg
8751758793_2e6bf2ffa4_o[1]_small.jpg [ 243.64 KиБ | Видяна 197 пъти ]

като увеличим един сектор от снимката, вече се виждат нитовете, макар че май се виждат само тези които са под някакъв ъгъл. Струва ми се, че не всички се виждат дори на такава снимка.
Прикачен файл:
8751758793_2e6bf2ffa4_o[1]_small1.jpg
8751758793_2e6bf2ffa4_o[1]_small1.jpg [ 223.21 KиБ | Видяна 197 пъти ]


По-големите нитове, които се виждат, ги имаше на модела и съм ги запазил при обръщане на разшивката.

Първоначалните ми планове бяха да го правя "ламаринен", където нитовете се виждат доста по-отчетливо, дори на автентични снимки
Прикачен файл:
air1[1].jpg
air1[1].jpg [ 60.76 KиБ | Видяна 197 пъти ]

Ако пак ми се отвори възможност да си го направя и "ламаринения", определено ще е нитован.


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 яну 2014 12:11 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Отново закъсах на фаровете. На модела бяха дадени като разшивка, реших да ги направя вдлъбнати, да приличат на фарове.
Накрая планирах да го запълня с някакъв лак.

Ето какво се получи:
Издълбах фара с един фрезер. Основно го дълбах с въртене на ръка, че с минидрила става доста грубо.
Прикачен файл:
IMG_7577.jpg
IMG_7577.jpg [ 75.41 KиБ | Видяна 184 пъти ]

стана доста грапава повърхността. Не ми хрумнаха много варианти как да я загладя :scratch:
Реших да капна една по-голяма капка Surfacer 1200.
Изчаках да изсъхне. Естествено стана в неправилна форма. Surfacer-а се стича и не заема идеална сферична форма.
Отново с фрезера с мнооого лек натиск възстанових формата, като гледах Surfacer-а да остане максимално гладък
Прикачен файл:
IMG_7581.jpg
IMG_7581.jpg [ 67.88 KиБ | Видяна 184 пъти ]

Разбира се, не остана много гладък, все пак тия инструъменти са доста груби.
Налях с аерографа черна гланцова боя Gunze GX-2 Ueno Black (Gloss) , разредена с Leveling Thinner и добавен Mild Retarder.
Боята прие формата и се гланцира направо супер :cheers:
След това Chrome Alclad и стана това
Прикачен файл:
IMG_7617.jpg
IMG_7617.jpg [ 106.44 KиБ | Видяна 184 пъти ]

отгоре го запечатах с AquaGloss Alcad с четка и изглежда добре

После ще му мисля дали да има стъкло или така ще остане


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 59 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker