Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 22 ное 2019 02:55

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 17 фев 2014 11:04 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
Ще подготвя този модел за диорамата, пък дано да стане.
Сравнително семпъл модел на Тамия. Ще е сглобен от кутията, без допълнителни екстри
защото ще е в полет и няма възможности за толкова автърмаркети.
В общите обяснения има подробни ревюта. Предвид това, че е в полет с прибрани колесници и
затворен кокпит с пилот в него, остават десетина части за сглобяване. ;)

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Оцветяването му ще е с маски на базата на информацията, която колегата "Canso" беше любезен да
ми предостави, но за това по нататък

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 фев 2014 12:51 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
Нямам идея какво ще се вижда от кокпита при положение, че е затворен, с пилот и на високо,
ама го правим като хората с подръчното, което дава модела :)

Изображение

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2014 13:59 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
Според документите на CANSO, 652-ро ято от 6-ти орляк преследва, настига
и вероятно сваля един бомбардировач. Спрях се на това оцветяване

Изображение

Проблемите са няколко. Това оцветяване, не е това оцветяване на същия номер

Изображение

Тук се съобразяваме с CANSO, който пише, че тази снимка е от друг период.
Така е нали? И другия проблем, имало ли ги е жълтите петна.

Иво пуска разцветка от друг орляк, която е с оцветяването на черно бялата снимка.
Имало ли е два номера 12 в различните орляци

Изображение

На последната снимка канта на номера е бял, при мен черен. Кое е вярно, кой знае :scratch:
И някой може ли да каже какъв е цвета на кока на витлото при мен.

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2014 14:07 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
А иначе самолетчето ще си почака решаването на цветовите проблеми ;)

Изображение

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2014 16:01 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Я самолета вече придобил форма. Много бързо действаш :thumright:

Камуфлажа го обсъждахме някъде в темата с историческата информация за Dewoitine D.520

Май идеята как да изглежда клони към този вид
Умалена снимка / Resized image

Ако е със стандартен немски камуфлаж, би трябвало да прилича на този
Умалена снимка / Resized image


по-лесно ми е да се цитирам :rabbit:
Ivo hobby написа:
...До колкото разбрах от информацията, която пусна CANSO, следващия профил е най-близко до показаният самолет на последната снимка в поста на CANSO.
профилите са на П.Манджуков, преснимани от страниците на Български изтребители част II написа:
Изтребител Dewoitine D.520, с който лети командира на 662-ро ято от 2/6 изтребителен орляк поручик Асен Ковачев.
Летище Враждебна, декември 1943г.
Изображение

т.е. с червен кок на витлото и червен номер.
Със или без окантовка на номера, не ми стана ясно :scratch:
Без жълти ивици по крила и тяло на самолета.


P-38-цата е свалена от Богдан Илиев с Dewoitine D.520 от 1/6 орляк


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2014 16:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1050
valcad написа:
Според документите на CANSO, 652-ро ято от 6-ти орляк преследва, настига
и вероятно сваля един бомбардировач...

Документите, които приложих са за 2/6 орляк и от тях личи, че "Девуатините" на орляка са влезли в досег с противника. В литературата се казва, че Асен Ковачев от 662-ро ято води групата от 6 "Девуатина". Някъде из темите писах, че според спомените на последния, неговото ято е било вече превъоръжено с "Месершмити" през януари 1944. :scratch:
Според мен, четейки дневника на 2/6 орляк (който пуснах преди), става ясно, че 642-ро ято остава с 2 (два!) самолета след първата атака. Тъй като излетелите "Девуатини" са 6, то е най-реално именно това да е ятото с 6 самолета. От тях Атанас Матев влиза в досег с врага и "подпалва друг "Лайтнинг", който започва да дими". Между другото 642-ро ято е с бели номера.
Както Иво по-горе посочва, в темата за D-520, стана дума, че Богдан Илиев е пилотът, свалил противников изтребител (Р-38) и той е от 1/6 орляк. Дали и "Девуатините" от 2/6 са свалили някого не е доказано, още повече има категорични данни само за един свален Р-38 на този ден.
Един и същ номер, в един и същи цвят в два различни орляка е нещо нормално. Червена 12 може да има теоретично както в 662-ро ято на 2/6 орляк, така и в 632-ро ято на 1/6 орляк. Същото се отнася и за зелените номера съответно в 652-ро и 622-ро ято. Окантовката на номерата може да варира - има снимки на самолети (Ме-109) от едно и също ято с бяла такава или без окантовка. Черна окантовка на тъмни номера (червени, зелени) е според мен авторова измислица.
Изображение
Според мен горният профил може да е конструиран по тази снимка, където номерът е без окантовка (и единицата е различна ;) ):
Изображение
Профил на червена 12 от "652" ято е неверен по принцип, защото 652-ро ято е със зелени номера. Стефан Маринополски "Марната" е наистина от 652-ро ято, но не участва в боя на 30 март 1944.
Онова, което мисля, че е неверно във всички профили и картини, изобразяващи самолети от периода преди смяната на ОБО (белите ивици) е, че авторите им автоматично слагат на мястото на по-късните бели пояси и крилни дъги, жълти. Между другото, според мен всички късни снимки на "Девуатини" с бели пояси са на самолети от 1/6 орляк. По време на белите ОБО другите два орляка (2/6 и 3/6) са въоръжени с "Месершмити", а 4/6 е вече разформирован.
Не съм видял досега снимка (но никога не е късно! ;) ), която да показва еднозначно "Девуатин" с жълт пояс и жълти крилни дъги на горната повърхност.
От показаните профили на Манджуков наистина този
Изображение
е по-достоверен за периода.
С други думи: ако ще се показва самолет с червен или зелен номер, то на 30-ти март 1944 той ще да е бил от 1/6 орляк.
Дали всички кокове в ятата са били боядисани бели, зелени и червени по това време е трудно да се твърди, но е много вероятно.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2014 16:18 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
Значи този е участвал така или иначе и като най-достоверен ще направим него

Изображение

Остава да му уточним основните цветове :scratch: според тази схема

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2014 18:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1050
valcad написа:
Значи този е участвал така или иначе и като най-достоверен ще направим него
Остава да му уточним основните цветове :scratch: според тази схема

Тъй като ти си падаш по задачи с повишена трудност ;) и за да стане бъркотията по-пълна, точният отговор е:
Това (според текста към профила) е самолетът на Асен Ковачев, като командир на 662-ро ято през декември 1943-та година. Червената единица показва именно ятото (третото в орляка е червено, в случая 662-ро) и че е на командира (номер 1). След като обаче сам Ковачев твърди, че от януари 1944 лети на "Месер", а по-горе изясних, защо най-вероятно на 30-ти март само 642-ро ято (от 2/6 орляк) е имал "Девуатини", този самолет най-вероятно не е ползван. Ако все още го е имало (точно този, 18/7077), то той може да е бил прехвърлен в друго ято (1/6, 4/6) или оставен неизправен за части или Господ знае какво още. Но ако ти се прави червена единица с подобен камуфлаж, то е напълно възможно самолет с такъв номер да е летял в състава на 632-ро ято на 1/6 орляк. Изобщо кеф ти бели, кеф ти зелени, кеф ти червени номера, стига да са от 1/6 орляк.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 фев 2014 16:21 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
След подробни консултации , се спряхме на самолет, наречен че е от първи изтр. орляк (1/6)
Оцветяването е стандартно, немско. Отстрани RLM 76 и петна RLM 74/75.
Жълти крилни дъги само отдолу.
Червена седмица с бяла окантовка, която да е от третото ято (632) на първи изтр. орляк (1/6)
Червен кок на витлото. За съжаление, триъгълният "парт" номер е толкова малък, че е почти
невъзможно да стане с маски. Все още му търся решение. Ще е 26/7077.

Изображение
Изображение

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 фев 2014 16:42 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Страхотен е станал :thumleft:

До тук всичко с маски ли е?
черния кант на емблемите и белия кант на седмицата как ги направи?


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 фев 2014 16:57 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
Всичко е маски. И седмицата и квадратите са правени с един чалъм.
Слагам квадрата и пръскам черното /съответно червено при седмицата/
В него монтирам канта и кръста /съответно цифрата при седмицата/,които
са изработени да се впишат точно в контура/ цифрата 7 е по малка, съответно
с дебелината на канта/ и пръскам с бялото. Махам маските и се получава горе-долу

Изображение

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 фев 2014 08:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 ное 2011 21:23
Мнения: 383
:cheers: ииееее...супер е поздравления.

От какъв материал правиш маските ??

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 фев 2014 10:02 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
HellSingBVA написа:
:cheers: ииееее...супер е поздравления.

От какъв материал правиш маските ??


Казва се шаблонно фолио, нещо такова беше.
Във фирмите за рекламни материали го знаят.
Из форума сме писали доста за него, ама не помня много къде беше.

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 фев 2014 10:38 
Извън линия

Регистриран на: 01 фев 2006 13:27
Мнения: 537
Местоположение: ВАРНА
Oramask 810 е фолиото. Някъде около 2 лева му беше метъра когато купувах за последно.

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 фев 2014 11:05 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
KONGO79 написа:
Oramask 810 е фолиото. Някъде около 2 лева му беше метъра когато купувах за последно.

малко е скочило :) 0,82м ширина Х 1м дължина 6 лв.

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker