Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 14 дек 2019 16:14

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 25 сеп 2014 17:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
То малко грандоманска стана работата с Томкета, но за машина в моя Топ 2 на самолетите така се полага. Така се получи (неслучайно) че имам два модела на F-14A, които смятам да правя едновременно. Още не съм решил за темите за постройката им дали ще са две отделни или една смесена, но за материалите с които ще работя темата ще е една обща. Причината е проста - макар и различни етикети на кутиите, пластмасата е еднаква, а именно HobbyBoss. Разликата е в афтърмаркета. Към оригиналния модел на ХобиБос съм заредил малко смола на Aires и фотоец на Едуард, а преопакованият от Едуард ще си е от кутията, но пък чехите са сложили вътре достатъчно собствена смола и фотоец. И понеже материала е много, в течение на няколко дни ще бълвам постове със съдържанието на двете кутии и допълненията към тях.

Понеже неминуемо ще последва въпроса: "защо два?", бързам да отговоря. F-14 е много красива машина както когато крилото е на максимална стреловидност, така и обратно, когато е максимално разперено. Първият случай се ползва когато машината е в полет на високи скорости или когато е в хангара (тогава даже е с няколко градуса по-събрано крилото). Вторият случай - когато лети на ниски скорости или непосредствено преди кацане (на катапулта) или след кацане.


Първоначално смятах да правя някакъв Франкенщайн - едната страна разгъната и въоръжена, другата сгъната и с отворен оръдеен отсек. И докато събирах смелост да започна модела (около година и половина) ми дойде акъла в главата и разбрах че няма да се получи добре. Затова си купих още един модел и сега плана е такъв:


Едуардското издание ще се прави директно от кутията с разперено крило, пълно въоръжение, на катапулта и от ескадрилата VF-111 Sundowners, както и последният завършен от мен Фантом.

Умалена снимка / Resized image


Оригиналният ХобиБос пък ще е позициониран в някой ъгъл на палубата със събрано крило, без въоръжение, отворена кабина и отворен отсек на бордното оръдие, което се позволява от комплекта. Ескадрилата ще е VF-211 Fighting Checkmates.

Умалена снимка / Resized image

След толкова бла, бла, бла ще последват вече и кутиите :) ... в следващ пост ;).

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 сеп 2014 17:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 27 дек 2008 11:53
Мнения: 1546
Местоположение: Novi Rock
То хубаво, но дали двете ескадрили са били на един и същ самолетоносач, защото идеята единия да е на катапулта, а другия паркиран си е хубава, ама и доста грандиозна в тоя мащаб за този самолет точно :cheers: грооооосеееее подложка ще трябва ако са на едно :scratch:

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 сеп 2014 17:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
camaro написа:
То хубаво, но дали двете ескадрили са били на един и същ самолетоносач,

Ааааа, неее, два напълно автономни модела, няма да са на една подложка. Просто искам да имам един разперен и един прибран :)

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 сеп 2014 18:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
И така, какво имаме за база:

HobbyBoss

F-14A Tomcat
кат. номер: 80300

Изображение


Моделът е опакован в сериозна кутия, не малка по размери. Нормално, имайки предвид че в нея има модел на един от най-големите изтребители. Кутията е от твърд гланцов картон с горно отваряне.
На горният капак е изобразен в полет F-14A, красива картинка, но не много съдържателна. Някои традиционни за фирмата надписи - името на модела на английски и китайски, мащаб, предупреждение че ако нямате 14+ години сте сбъркали с покупката. В горния десен ъгъл - размерите на готовия модел - дължина 387 мм и разпереност 407 мм при максимален ъгъл на отклонение на крилото и 233 мм при минимален такъв.
Отстрани на кутията ще намерим кратка справка за прототипа, цветни профили за вариантите предлагани в комплекта, снимки на декалните листове, платката с фотоецвани части, въоръжението и малко техническа информация.

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

При отварянето откриваме че кутията е пълна максимално. Всички платки са опаковани в запечатани найлонови пликове, някои са самостоятелно, други по двойки. Част от детайлите са поставени в две допълнителна кутии, една от които е не по-малко впечатляваща от външната - от доста качествен картон с капак с горно отваряне, отстрани са схематично показани съдържащите се вътре части. В нея частите отново прилежно са защитени в найлонови пликове. Няколко части, чието място е на платка 'С', а именно двата въздухозаборника и носовия конус са отделени от платката и са опаковани самостоятелно и поставени в тази по-малка кутия. Във втората кутия със странично отваряне са прибрани двете основни половини на фюзелажа.
На дъното на главната кутия откриваме инструкцията - тип книжка, декалите - пет различни по големина листа поставени в отделни найлонови пликове, както и голям лист А3 със цветните профили.

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Eduard

Danger Zone
кат.номер: 1192

Както и при Фантома Едуард в наименованието на модела не са включили името на самолета, а са прибегнали до артистично заглавие :)

Изображение

Кутията е с абсолютно същите размери като на ХобиБос, но по нея чехите са изрисували основно своите добавки и цветните профили. А вътре определено губят като опаковка спрямо китайците - една кутийка със смолните детайли, а самите платки овързани в един голям пакет - нулева естетика :). На дъното - две платки фотоец, инструкция тип книжка, цветна, гланцова, маски, декали.

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 сеп 2014 20:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1050
Въпрос: При положение, че ще правиш различни самолети (камуфлаж, принадлежност към ескадрили и самолетоносачи и т.н.), защо не направиш единия в различен вариант - примерно В (може и D, но там промените са повече). Трябват ти разбира се нови сопла, някоя друга антенка и т.н.(разликите между А и В не ги зная наизуст :oops:,но не са безбожно много ), но пък ще покажеш двата вида двигатели, характерни за Томкетите. Предполагам при количествата ец и смола, които очевидно си набавяш на кило :lol: , още малко допълнения няма да са проблем ;) .

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 сеп 2014 20:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 апр 2013 14:41
Мнения: 1230
Местоположение: гр. Варна
А на мен ми е много интересно (и винаги е било) какви са разликите между всичките версии? Май за повече от D версия не съм срещал... няма да се учудя ако има. Сигурно са малки и несъществени разликите, обаче ако на някой му се занимава да ги обясни по възможно най-краткия и елементарен начин (само най-сновните рязличияи) - ще съм благодарен. А пък и май точно това е правилния груп-билд да се уточнят. До колкото знам, отначало е имало един експериментален самолет с бял цвят и червено/оранжеви украшения. И после ако А версияата е стандартната - какви са аджеба разликите при всичките версии до D... че и ако има още други след това... :) Интересуват ме само конструктивните разлики, защото откъм цветове и маски знам че са може би безкрайни :?

И другата питанка която винаги ме е била любопитна - за какво са онези малките крилца с горе-долу триъгълна форма, дето се прибират във водещия ръб пред основните крила? Ама на ниииииииито 1 снимка на реалния самолет не съм попадал където да са му отворени тези крилца. При определена скорост ли се отварят, височина, стреловидност на основните крила, или... никаква идея си нямам :)

thank you thank you thank you thank you thank you

_________________
one hobby - minimal things


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 сеп 2014 21:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
CANSO написа:
Трябват ти разбира се нови сопла,


Ааааа, ей заради това:

Умалена снимка / Resized image

Едно от любимите ми неща в Томкета е извивката на свитото сопло на А-версията. Както и факта че при нормално "паркиран" самолет едното сопло е напълно свито, другото по-отворено (причините за това ще ги спомена по-нататък). Та проблема не ми е в кантара с килограмите, а в предпочитанията :).

@Милан
Ще отговоря на въпросите ти в отделна тема, която ще направим за техническата част. Надявам се и други колеги да помогнат за нея.

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 сеп 2014 07:54 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1050
McVess написа:
Едно от любимите ми неща в Томкета е извивката на свитото сопло на А-версията. Както и факта че при нормално "паркиран" самолет едното сопло е напълно свито, другото по-отворено (причините за това ще ги спомена по-нататък).

Всъщност пишейки по-горния си постинг, точно това си мислех: паркираният самолет да е от А-варианта, а излитащият от В, което с нищо няма да опорочи любовта ти към извивката на соплото на първия, нали?
Помисли си пак - ще станат като две близначки ;) с ма-а-а-а-а-лка разлика. Можеш да ги съзерцаваш колкото си искаш, без да се страхуваш, че си започнал да виждаш двойно. :shaking2:
Умалена снимка / Resized image

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 сеп 2014 09:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Инструкции, цветни профили, декали

Ще започна с инструкциите. Първо тази на ХобиБос;

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

И Едуард:

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image


Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image


Декали и цветни профили:

ХобиБос предлагат декали за два варианта (надявам се да се четат профилите):

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Едуард са си поръчали на Картограф декали за пет профила:

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

За съжаление май съм забравил да сканирам самите декали, затова снимки от производителя:

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Още преди да знам, че Едуард ще включат шахматиситите в комплекта си си бях купил декали от Fightertown Decals за тази ескадрила. Именно на тази фирма, защото бях много впечатлен от качеството им когато работих по Prowler-a.

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 сеп 2014 13:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Платките:

Платките с пластмасовите детайли са еднакви в двата комплекта, просто защото Едуардския е преопаковка на ХобиБос. Платки много, около една педя във височина :).

Умалена снимка / Resized image

Top Fuselage, Lower Fuselage:

Двете половини на фюзелажа. Доста добра детайлизация! За верността и нуждата от корекции ще гледам по време на постройката:

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Платка А

На тази платка са събрани частите за крилото - основни части, предкрилки, задкрилки. Въпреки добрата детайлизация, в комплекта от Едуард 48706 F-14A exterior ще намерим фотоецван ъпгрейд за всички люкове, както и за откриващото се от предкрилките място в крилото.

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Платка B

На платка 'B' са разположени частите за киловете и хоризонталния стабилизатор .

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Платка С

На платка 'C' са събрани разнородни части - част от фюзелажа, контракиловете, капаци на колесника, въздушна спирачка и др. Най-големите части от нея обаче са отделени още в завода и опаковани отделно. Поставени са в малката кутийка "А". Става въпрос за носовия конус и въздухозаборниците. Последните освен в отделни найлонови пликчета са допълнително увити в мека тъкан за предпазване от нараняване.

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Платка D

Платка 'D' съдържа детайли за носовата част на самолета. Поради сложността на конструкцията целия фюзелаж е доста разчленен, което в крайна сметка ще доведе до прекомерното ползване на кит и шкурка, но .. който иска прост модел да си купи МиГ- 21 .


Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Hobby Boss предоставят възможност оръдейния отсек да се остави отворен, като вътрешността му е сравнително добре детайлизирана. Както винаги, от Едуард не остават безучастни към усилията на колегите си и в комплекта с екстериора са добавили доста елементи и за тази част от модела .

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Платка Е

На платка 'E' откриваме огромно количество дребни части - оръдието, щангата за презареждане, частите за радара, разни капаци, тръбите на пито и много други.

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Част от добавките на Едуард за съответните детайли.

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

А това са металните заместители за тръбите на Пито, предоставени от Master Model - #AM-48-007.

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image


Този пост стана много дълъг, останалите платки в следващ такъв :) ...

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 сеп 2014 14:29 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4243
Местоположение: София
McVess написа:
Двете половини на фюзелажа. Доста добра детайлизация! За верността и нуждата от корекции ще гледам по време на постройката:
Умалена снимка / Resized image...

Наборе, не искам да ти развалям удоволствието от представянето на Топ 2 самолета ти, ама това тука много ми прилича на... печено пиле! :geek:
:D

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 сеп 2014 17:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 апр 2013 14:41
Мнения: 1230
Местоположение: гр. Варна
Academica написа:
McVess написа:
Умалена снимка / Resized image...

...това тука много ми прилича на... печено пиле! :geek:
:D

хахахах оле ще падна :geek: :geek: :geek: май и на мен ще ми трябва една маааалка бутилка :lol: Ама вярно че на това прилича, не се бях замислял... със загар леко така, чак с облясъци, с трътката напред :lol:

PS.: инъче този самолет най-много ми прилича на муха, особено кацнала със сгънати крила ;) А пък то... котка :)

_________________
one hobby - minimal things


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 сеп 2014 11:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Платка 'F'

Платка 'F' е другата платка с множество дребни детайли. Тук са съсредоточени частите по "краката" на самолета - ниши на колесниците, техните стойки, джантите'. На пръв поглед второстепенни неща за един самолет, но изключително важни за всеки моделист, защото е едно от малкото места по модела, които могат да го направят атрактивен и отличаващ се. Това е и причината фирмите за афтърмаркет да обръщат сериозно внимание при изработка на сетове за детайлизация. Първо съдържанието на платката.

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Един вариант за доработка на нишите (които са сравнително добри, като за пластмаса) е сета на Едуард за екстериора, те най-вероятно ще отидат на излитащия вариант .

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Но по-сериозната доработка, както и по-реалистичното пресъздаване на плетеницата от кабели и тръбопроводи в нишите идва от Aires #4565 F-14 Tomcat Wheel Bay, където освен самите ниши са предоставени и нови капаци и хидравличните им повдигачи.

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Платка 'G'

На платка 'G' са разположени частите за кабината и соплата.

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Разбира се Едуард предлагат достатъчно фотоец за кабината в БигЕд-а, а и в репака също.
Умалена снимка / Resized image

Но ... за такава кабина Aires е незаменим - разликата е гигантска:

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Пластмасовите сопла и при двата модела ще си останат по платките.

Ето какво са сложили Едуард в кутията на репака - положение тъкмо като малко преди старта :):

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

Aires предлагат няколко сета - отворени, затворени сопла и комбиниран - едно отворено и едно затворено сопло. Аз взех последния вариант, защото така изглежда по-интересен модела, но преди всичко защото когато самолета е на стоянка това е нормалното му положение на соплата - на снимката е обяснена и причината за това:

Умалена снимка / Resized image

Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image Умалена снимка / Resized image

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 сеп 2014 11:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 апр 2013 14:41
Мнения: 1230
Местоположение: гр. Варна
Ах, как съм се чудил защо само при този самолет са му толкова странни параболични (вдлъбнати навътре) сгънките на пуешките пера. Е най-сетне разбрах :)

_________________
one hobby - minimal things


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 сеп 2014 12:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Milan Mitev написа:
Ах, как съм се чудил защо само при този самолет са му толкова странни параболични (вдлъбнати навътре) сгънките на пуешките пера. Е най-сетне разбрах :)

Само на А-версията

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker