Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 14 дек 2019 16:14

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: F-14A Tomcat, HobbyBoss 1/48
МнениеПубликувано: 01 окт 2014 15:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Съдържанието на кутията и афтърмаркета за модела съм представил в съответната тема: InBox 1/48 F-14A - HobbyBoss + aftermarket

HobbyBoss
F-14A Tomcat
кат. номер: 80300


Изображение

При този модел ще си позволя и някои условности, т.е. може да се окаже че определени капаци или повърхности може да не се отварят и отклоняват заедно по принцип, както и че някои дейности не се извършват на точно това място на палубата.

Планът е следният:

Котарак от ескадрила VF-211 Fighting Checkmates на палубата на хангара (която не се отличава особено от полетната) в походно положение, т.е. крилото е сгънато до ъгъл 75 градуса (при полет максималната стреловидност е 68 градуса), отворена кабина, отворена щанга за дозареждане във въздуха, отворени капаци на бордното оръдие, отворени въздушни спирачки, сопла отворено/затворено, нищо няма да има подкачено под фюзелажа и крилото.

Изображение


Засега това, като започна може и друго да ми дойде на акъла :)

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 окт 2014 16:00 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 27 дек 2008 11:53
Мнения: 1546
Местоположение: Novi Rock
Ако за бордното оръдие имаш предвид М61-цата ротативката, много ще ми е интересно да я видя :thumleft:

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 окт 2014 16:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
camaro написа:
... много ще ми е интересно да я видя :thumleft:

Че виж го де :)

Прикачен файл:
DACO_Publications_03_-_Uncovering_The_Grumman_F-14_A-B-D_Tomcat_0155.jpg
DACO_Publications_03_-_Uncovering_The_Grumman_F-14_A-B-D_Tomcat_0155.jpg [ 413.13 KиБ | Видяна 999 пъти ]
Прикачен файл:
DACO_Publications_03_-_Uncovering_The_Grumman_F-14_A-B-D_Tomcat_0156.jpg
DACO_Publications_03_-_Uncovering_The_Grumman_F-14_A-B-D_Tomcat_0156.jpg [ 412.54 KиБ | Видяна 999 пъти ]

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 окт 2014 19:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Работим, не спим :). Само който е вграждал кокпит на Айрес може да ме разбере какво правя. А в съчетание със смолна ниша под него ... жив купон.

Прикачен файл:
IMG_7552.JPG
IMG_7552.JPG [ 256.88 KиБ | Видяна 966 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_7555.JPG
IMG_7555.JPG [ 170.39 KиБ | Видяна 966 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_7554.JPG
IMG_7554.JPG [ 176.69 KиБ | Видяна 966 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_7556.JPG
IMG_7556.JPG [ 170.57 KиБ | Видяна 966 пъти ]

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 окт 2014 20:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 апр 2013 14:41
Мнения: 1230
Местоположение: гр. Варна
Някъде бях попадал на инфо че точно на задните ниши (стандартните, от кита) трябвало да им се направи тестов dryfit със сглобен фюзелаж и крила, защото имало вероятност да опират на механизма за въртенето на крилата... Като се замисля, май се отнасяше за на Revell кита, ама не съм сигурен. Дано при твоя да е окей! :thumleft:

_________________
one hobby - minimal things


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 окт 2014 20:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Milan Mitev написа:
Някъде бях попадал на инфо че точно на задните ниши (стандартните, от кита) трябвало да им се направи тестов dryfit

По принцип винаги на всичко, при всеки модел трябва да се прави сухо напасване, иначе рано или късно проблемите идват.

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 окт 2014 21:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4243
Местоположение: София
Що за рошава ръкавица ползваш? :geek:

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 окт 2014 22:21 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1825
Местоположение: Панагюрище
Това му е кунката, бре!

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 окт 2014 14:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Тук има повече хвърлена работа, макар и с по-малко видим резултат. Най-трудоемкото - напасването на кокпита и всички ниши така че да се затворят фюзелажа и крилото е свършено. В последният момент още една засада изскочи със смолния кокпит - оказа се че не е съобразено мястото му с шахтата на щангата за дозареждане, та се наложи допълнителна операция:

Прикачен файл:
IMG_7558.JPG
IMG_7558.JPG [ 108.86 KиБ | Видяна 887 пъти ]


На самата шахта поставих ецвано дъно:

Прикачен файл:
IMG_7829.JPG
IMG_7829.JPG [ 117.59 KиБ | Видяна 887 пъти ]


И едно техническо отклонение. В една тема на ИвоХоби бях споменал че срещнах метод за чисто залепване на ецвани капаци без да има слпй лепило, който да повдига детайла допълнително. Е, тук ми се отвори възможността да тествам видяното. Предлагам алгоритъма:

Първоначалният вид на пластмасата с очертана разшивка на капаците.

Прикачен файл:
IMG_7559.JPG
IMG_7559.JPG [ 125.41 KиБ | Видяна 887 пъти ]


Повърхността на пластмасата и ецваният детайл трябва да са добре почистени. На по-малките капаци пробивам по един отвор, а на по-големите - по два, за по-здраво захващане:

Прикачен файл:
IMG_7560.JPG
IMG_7560.JPG [ 129.36 KиБ | Видяна 887 пъти ]


Позиционирам на сухо ецвания детайл и го закрепям с тиксо:

Прикачен файл:
IMG_7823.JPG
IMG_7823.JPG [ 109.63 KиБ | Видяна 887 пъти ]


От вътрешната страна капвам капка течно цианакрилатно лепило (капчица или каноконлит както е известно). С клечка за зъби внимателно (да не разместя детайла) го пробутвам да влезе добре в отвора. Капилярният ефект вкарва лепило освен в отвора и между детайла и пластмасата.

Прикачен файл:
IMG_7824.JPG
IMG_7824.JPG [ 149.51 KиБ | Видяна 887 пъти ]


След изсъхване махам тиксото. Метода е бавен. Понякога някои от детайлите не залепват добре и се налага второ, а и трето лепене. Но крайният резултат си струва, досега толкова капаци без да омажа около тях не бя лепил :). А и определено лягат максимално ниско, не дразнят с дебелината си.

Прикачен файл:
IMG_7830.JPG
IMG_7830.JPG [ 91.51 KиБ | Видяна 887 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_7831.JPG
IMG_7831.JPG [ 99.62 KиБ | Видяна 887 пъти ]


Подготвих базово и оръдейният отсек. Първо ползвах от другия Томкет оръдието и го сглобих набързо да видя как ще пасне и какво ще е необходимо да се прави. Тук е момента да спомена, че преди няколко дни разглеждайки пласмасовото оръдие не останах впечатлен. За късмет точно в този момент Хобикулт пуснаха предварителна поръчка за Мастер и си поръчах едно метално оръдие. Но ще изчакам да пристигне, да видим как ще пасне, защото не е правено за този модел.

Прикачен файл:
IMG_7825.JPG
IMG_7825.JPG [ 111.89 KиБ | Видяна 887 пъти ]


После налепих малко релеф на стените:

Прикачен файл:
IMG_7827.JPG
IMG_7827.JPG [ 125.35 KиБ | Видяна 887 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_7828.JPG
IMG_7828.JPG [ 101.69 KиБ | Видяна 887 пъти ]


Засега е това. Май малко по малко трябва да подготвя кабината и нишите за боядисване.

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 окт 2014 14:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 20 май 2011 02:08
Мнения: 264
Местоположение: plovdiv
Чакаме го с нетарпение на следващата изложба.........F-4-ТА беше бомбон направо сред толкова еднотипни все руски машини......чакаме развитие на проекта ...и аз имам същият на HOBBYBOSS само че моя е F-14 B


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 окт 2014 15:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 мар 2011 11:08
Мнения: 170
Местоположение: София
Веско, технологията с разпробиването е много хитра! Открадвам я веднага. :salut:

_________________
Станислав Стефанов

Изображение Изображение Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 окт 2014 15:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 942
трикът с ецваните капаци е чуден, определено ще го приложа при първа възможност :) аз все не успявам да ги залепя перфектно прилепнали!


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 окт 2014 15:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
В името на скромността - не съм я измисли аз, видях я в един руски форум. Прилагам я за първи път. Сега събирам търпение за второто крило :).

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 окт 2014 10:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 27 дек 2008 11:53
Мнения: 1546
Местоположение: Novi Rock
По-нагоре спомена, че си поръчал метално оръдие на Мастер, та ми е интересно, дали е читаво направено като сглопки, да си гръмнем и аз едно, но в следващия мащаб.

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 окт 2014 13:26 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
camaro написа:
По-нагоре спомена, че си поръчал метално оръдие на Мастер, та ми е интересно, дали е читаво направено като сглопки

ммм не знам, само на картинка съм го виждал :)

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker