Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 15 ное 2019 21:04

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: F7U-3M Cutlass Fujimi 1/72
МнениеПубликувано: 01 ное 2019 15:26 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1822
Местоположение: Панагюрище
Това е модела на един изключително интересен самолет. Макар и да е на повече от 30 години, дори по днешните стандарти, модела е доста приличен. Хубава разшивка, доста детайли..., но да караме по ред:

Малко история:

Прикачен файл:
8262916548_a5d94e3f73_b.jpg
8262916548_a5d94e3f73_b.jpg [ 127.71 KиБ | Видяна 91 пъти ]


F7U Cutlass (от англ. Cutlass — абордажная сабя) е американски палубен изстребител, разработван и произвеждан от фирмата Chance Vought. Произвеждан в периода 1948—1955 г. и експлоатиран от 1951 до 1957 г. Построени са общо 320 самолета.

Силно отличителен от болшинството флотски самолети, най-вече заради необичайната си компоновка - полу-безопашен. Съществуват непотвърдени мнения, че в основата на конструкцията му са заложени разработките на немската фирма Арадо, попаднали в САЩ след края на Втората световна война. Тази необичайна аеродинамична схема показва ред недостатъци по време на експлоатацията - повече от четвърт от построените самолети са изгубени в аварии и катастрофи, загинали са четирима летци-изпитатели и 21 строеви пилоти. Като основни недостатъци са посочвани грешки в проектирането и недостатъчните мощност и надежност на двигателите.

F7U Cutlass е разработен от фирмата Vought в рамките на поръчка от ВМС на САЩ, от 1-ви юни 1945г. за суздаването на дневен палубен изстребител. В заданието са посочени и основните изисквания - скорост от 966 км/ч и таван над 12000 метра. Конструкторите избират необичйно техническо решение - стреловидно крило с голяма хорда и малко удължение, двукилево оперение без хоризонтален стабилизатор. Кабината е изнесена напред и нагоре за осигуряване на най-добър обзор при излитане и кацане на палубата на самолетоносача. Това разположение създава характерната гърбица в силуета на самолета. Управлението по крен и тангаж става чрез елевони а по целият атакуващ ръб на крилото има предкрилки. За осигуряването на голям ъгъл на атака на самолета при излитане е поставена много висока предна стойка на колесника, която от друга страна пък има ниска якост, което води до ред аварии.

Прикачен файл:
Scan471.JPG
Scan471.JPG [ 130.96 KиБ | Видяна 91 пъти ]



Самолетът е експлоатиран в пет ескадрили:

VF-124,USS Hancock (CVA-19), август 1955 — март 1956;
VF-81, USS Ticonderoga (CVA-14), ноември 1955 — август 1956;
VF-86, USS Forrestal (CVA-59), януари — март 1956;
VF-83, USS Intrepid (CVA-11), март — септември 1956;
VF-212, USS Bon Homme Richard (CVA-31), август 1956 — февруари 1957.

Основни варианти:

F7U-1 — първа производствена серия с двигатели J34-WE-32, построени са 14 екземпляра.
F7U-3 — основна производствена серия, построени 192 машини.
F7U-3P — фоторазведчик, построени 12.
F7U-3M — самолет, въоръжен с ракети "въздух-въздух" AIM-7 Sparrow, построени 98 самолети, като това включва 48 машини модернизирани от варианта F7U-3.

Моделът:

Fujimi издават за първи път този модел през далечната 1987-ма:

Прикачен файл:
127755-10189-pristine.jpg
127755-10189-pristine.jpg [ 78.88 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Същата година следват един ребокс и една модификация - разузнавателния вариант F7U-3P.

Прикачен файл:
Заснемане.JPG
Заснемане.JPG [ 61.67 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
Заснемане 2.JPG
Заснемане 2.JPG [ 54.28 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Следващата година Testors издават техен ребокс:

Прикачен файл:
3.JPG
3.JPG [ 43.03 KиБ | Видяна 85 пъти ]


А 2003-та Fujimi го приездават отново с добавени нови детайли:

Прикачен файл:
4.JPG
4.JPG [ 58.84 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Моят модел се явява първото преиздаване от 1987-ма година, тоест е на 32 години :) и представя последната и най-съвършенна модификация на самолета - F7U-3M.
Този модел съм го сглобявал преди около 15 години и останах с много приятни впечатления от него. С тази конкретна бройка се сдобих от eBay за някаква смешна сума.

В кутията:

Кутията е от средно мек картон с горно отваряне. В доста добро състояние за годините си.

Прикачен файл:
P1260138.JPG
P1260138.JPG [ 210.02 KиБ | Видяна 85 пъти ]


На капака е изобразен самолета от ескадриала VX-4, тестова ексадрила базирана в Поинт Мугу, Калифорния.

Прикачен файл:
P1260139.JPG
P1260139.JPG [ 218.02 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Отстрани на кутията са изброени останалите варианти и е показан профила на един от другите предлагани варианти.

Прикачен файл:
P1260140.JPG
P1260140.JPG [ 196.33 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Кутията съдържа целофанов плик, в който са всички детайли. Отделно в кутията са добавени инструкцията и ваденките, които са сложени в отделно пликче.

Прикачен файл:
P1260141.JPG
P1260141.JPG [ 219.32 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260142.JPG
P1260142.JPG [ 219.79 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Пликът съдържа четири платки от светлосива пластмаса и една от прозразчна. Две от платките са големи и съдържат основните детайли. Другите две са малки - едната за предната част на тялото, която явно се заменя в разузнавателния вариант, и една за въоръжението и въздухозаборниците, които също се отличават при разузнавателния вариант.

Прикачен файл:
P1260144.JPG
P1260144.JPG [ 190.65 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260156.JPG
P1260156.JPG [ 193.77 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260168.JPG
P1260168.JPG [ 191.75 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260169.JPG
P1260169.JPG [ 184.2 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прозрачната платка съдържа два детайла - челното стъкло и фанара, което позволяма модела да се изработи с отворена кабина.

Прикачен файл:
P1260171.JPG
P1260171.JPG [ 164.68 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Модела е с вдлъбната разшивка, средно широка, с достатъчно подробна. Детайлите са гладки, лъскави без значителни всмукнатини и недоливъци. Детайлите не са много но достатъчно, отляти чисто без заусенъци. Хубав момент е, че предкрилките и елевоните са дадени като отделни детайли и позволява механизацията на крилото да се раздвижи. От опит мога да кажа, че се получава много ефектно.

Прикачен файл:
P1260145.JPG
P1260145.JPG [ 187.29 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260146.JPG
P1260146.JPG [ 167.37 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260147.JPG
P1260147.JPG [ 154.29 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260149.JPG
P1260149.JPG [ 173.88 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260150.JPG
P1260150.JPG [ 161.76 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260152.JPG
P1260152.JPG [ 158.92 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260161.JPG
P1260161.JPG [ 214.34 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260162.JPG
P1260162.JPG [ 159.74 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260163.JPG
P1260163.JPG [ 199.27 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260164.JPG
P1260164.JPG [ 187.09 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260166.JPG
P1260166.JPG [ 173.7 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260177.JPG
P1260177.JPG [ 146.56 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260179.JPG
P1260179.JPG [ 127.02 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260174.JPG
P1260174.JPG [ 184.79 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прозразчните детайли са чисти, бистри и без оптически изкривявания. Непрозрачния участък на подвижната част на фанара е матиран, което недвусмислено показва къде трябва да се боядисва.

Прикачен файл:
P1260171.JPG
P1260171.JPG [ 164.68 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260172.JPG
P1260172.JPG [ 150.11 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Ваденките са отлично отпечатани с хубави цветове и без размествания:

Прикачен файл:
P1260180.JPG
P1260180.JPG [ 213.14 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260183.JPG
P1260183.JPG [ 202.39 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260184.JPG
P1260184.JPG [ 196.5 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Инструкцията е тип флаер. Простичка, но достатъчно ясна.

Прикачен файл:
P1260186.JPG
P1260186.JPG [ 183.7 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260187.JPG
P1260187.JPG [ 213.48 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260188.JPG
P1260188.JPG [ 258.77 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Прикачен файл:
P1260189.JPG
P1260189.JPG [ 238.86 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Представените камуфлажи са три:

Изпитателна ескадрила VX-4, стандартен за американските палубни самолети камуфлаж - бяло отдолу и сиво отгоре.

Прикачен файл:
P1260191.JPG
P1260191.JPG [ 198.17 KиБ | Видяна 85 пъти ]


Другите два са от VА-83 и VA-55 - и двата са сребристи камуфлажи.

Прикачен файл:
P1260192.JPG
P1260192.JPG [ 282.43 KиБ | Видяна 85 пъти ]



Заключение:

По мое мнение за времето когато излиза този модел е бил едва ли не върха на качеството. Вдлъбната разшивка, чисти кабини и хубави ваденки през 87-ма, докато в началото на 90-те ние се радвахме на моделите на NOVO и FROG. Дори и по-новите на Italeri, Heller и Airfix бяха с изпъкнала разшивка доста след тази година. Към наши дни моделът изглежда доста прилично, макар да липсват хипердетайлност и милион части.

А да, няма маски ;)

_________________
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 1 мнение ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker