Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 22 окт 2019 01:46

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 22 май 2010 14:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3564
Местоположение: Варна
Представям Ви кита на:

Производител: Academy
Мащаб: 1/72
Кат. Номер: 12405
Модел: Lochkeed P-38J Lightning "European Theater"

Прикачен файл:
IMG_0035_resize.JPG
IMG_0035_resize.JPG [ 189.29 KиБ | Видяна 1201 пъти ]


Малко за самолета:

Производител: Lockheed
Първи полет: 1942г.
Наследник на P38 G/H


Това е поредният от "най-любимите" ми самолети, затова и ще бъде възнаграден с подходящото внимание, усилия и средства от моя страна. А и какво по-добро - къпуваш един, правиш два самолета :D . Само Twing Mustang е по-пълноценен в това отношение, но и нан него ще му дойде времето. :roll:

Самолета (във всичките му модификации) е една от класиките на WW II както на тихоокеанския фронт, така и в Европа. Отдавна се канех да правя нещо с отличителни знаци на D-Day, но разни спитфайъри нещо не са ми в кръвта и този Лайтнинг ми дойде много добре.
Прикачен файл:
IMG_0036_resize.JPG
IMG_0036_resize.JPG [ 112.97 KиБ | Видяна 1197 пъти ]


Всъщност комплекта предлага два варианта на изпълнение:
1. USAAF P-38J-10-LO S/N 42-67916, Flown by Lt. Richard O. Loehnert, 55th FS/20th FG, June 1944, England
2. USAAF P-38J-20-LO S/N 44-23511, Flown by Lt. Owen Fincher, 392nd FS/367th FG, 1945, England
Прикачен файл:
IMG_0037_resize.JPG
IMG_0037_resize.JPG [ 139.16 KиБ | Видяна 1196 пъти ]


Всъщност първия вариант California Cutie е възстановен и има огромен снимков материал (цветен) по него, така че най-вероятно и това ще натежи в негова полза.

Малко за платките с детайли. Качеството изглежда на много високо ниво, добра вдлъбната разшивка с прилична дълбочина. Местата където детайлите се захващат към платките не са толкова груби (на Каталината бяха направо огромни), цвета на пластмасата е много приятен сиво зеленикав цвят.

В кокпита има доста елемени като за мащаба си, нишите на колесниците са доста постни обаче. Затова пък пропелерите са с отделни лопати. Това още не знам плюс или минус е, обаче :lol: . Дали въоръжението е на ниво засега ме мога да кажа, още не съм го разучил достатъчно. Ето и снимки на платките:
Прикачен файл:
IMG_0040_resize.JPG
IMG_0040_resize.JPG [ 123.94 KиБ | Видяна 1195 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0041_resize.JPG
IMG_0041_resize.JPG [ 129.71 KиБ | Видяна 1196 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0042_resize.JPG
IMG_0042_resize.JPG [ 95.81 KиБ | Видяна 1196 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0043_resize.JPG
IMG_0043_resize.JPG [ 148.43 KиБ | Видяна 1194 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0044_resize.JPG
IMG_0044_resize.JPG [ 110.53 KиБ | Видяна 1190 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0045_resize.JPG
IMG_0045_resize.JPG [ 148.81 KиБ | Видяна 1190 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0046_resize.JPG
IMG_0046_resize.JPG [ 100.16 KиБ | Видяна 1188 пъти ]

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 май 2010 14:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3564
Местоположение: Варна
Прикачен файл:
IMG_0047_resize.JPG
IMG_0047_resize.JPG [ 163.93 KиБ | Видяна 1177 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0048_resize.JPG
IMG_0048_resize.JPG [ 128.05 KиБ | Видяна 1176 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0049_resize.JPG
IMG_0049_resize.JPG [ 146.9 KиБ | Видяна 1178 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0051_resize.JPG
IMG_0051_resize.JPG [ 119.61 KиБ | Видяна 1174 пъти ]


Колкото са им качествени моделите на Academy, толкова не мога да им свикна с постните инструкции (в сравнение с тези на Ревел, например). Ето два щриха от инструкцията:
Прикачен файл:
IMG_0038_resize.JPG
IMG_0038_resize.JPG [ 167.68 KиБ | Видяна 1173 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0039_resize.JPG
IMG_0039_resize.JPG [ 130.74 KиБ | Видяна 1172 пъти ]


В общи линии това е. Ще съм благодарен на всеки, който реши да сподели нещо интересно около самолета, конкретния кит или някакви тънкости около изработката му, която е планирана за края на лятото.

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 май 2010 15:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
Това е доста често правен самолет, така че, ако се поразровиш малко из сайтове за електронни книги може да намериш доста моделистки списания, където е самолета е подробно описан стъпка по стъпка. Аз също по - късно ще по търся нещо и ако намеря из мойте книги ще ти пратя направо.

За самолета - на мен винаги ми е бил странен, основно заради формата на планера. Уж май показва добри скоростни резултати, но винаги ми се е струвал много лесна плячка. Мисля, че тези самолети също са летили на България като ескортни при бомбардировките над София.

За кита - изглежда много добър, има детайлност, предполагам, че ще се справиш отново. Наистина изглежда добре, само дано да нямаш проблеми с декалите. Успех!

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 май 2010 15:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
О и забравих едно допълнение:

За белите и черните линии използвай моляте боя, а не декали, става много по-добре и реално ако те са пръснати. И другото, което е отново за тях, поразгледай близки снимки на лентите. Ще видиш, че на някои самолети, тези линии не са напълно равно отсечени, т.е границата между тях много рядко е много рязка и точно права линия. Сигурен съм, че след направата, ако имаш кривина, много хора ще ти направят забележка. Виждал съм снимки (на десантни самолети обаче) където тези линии криволичат, не са точно прави, ами често даже са си криви. Обърни внимание на това.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 май 2010 16:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3564
Местоположение: Варна
Иво написа:
О и забравих едно допълнение:

За белите и черните линии използвай моляте боя, а не декали, става много по-добре и реално ако те са пръснати. И другото, което е отново за тях, поразгледай близки снимки на лентите. Ще видиш, че на някои самолети, тези линии не са напълно равно отсечени, т.е границата между тях много рядко е много рязка и точно права линия. Сигурен съм, че след направата, ако имаш кривина, много хора ще ти направят забележка. Виждал съм снимки (на десантни самолети обаче) където тези линии криволичат, не са точно прави, ами често даже са си криви. Обърни внимание на това.


Подходих скептично към проверката на думите на Иво, ноооо...ето резултата:
Прикачен файл:
stripes.jpg
stripes.jpg [ 76.64 KиБ | Видяна 1133 пъти ]


Точно за такива хитринки ми беше въпроса Иво. Иначе книги - бол, време за четенето им няма ;) . А чужди модели се старая да не гледам за проекти, над които мисля да се съсредоточавам. Винаги съществува изкушението да откраднеш нещо ;) . И после едни хора ще викат "плагиат!" :evil: Виж, при модели които са за попълване на колекцията - точно обратното.

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 май 2010 21:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1893
Местоположение: София
Toва от месец се каня да го постна.

Прикачен файл:
Коментар на файла: X-D
motivatora2.jpg
motivatora2.jpg [ 70.96 KиБ | Видяна 1104 пъти ]


И това:

Прикачен файл:
Коментар на файла: X-D
motivator9.jpg
motivator9.jpg [ 77.11 KиБ | Видяна 1100 пъти ]


Успех, Веско, и да показваш :rendeer:

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 май 2010 21:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3564
Местоположение: Варна
Напълно ясно е, че всички бояджии от WWII са били въоръжени с лазерни окомери, с чиято помощ са спазвали наложените им 21 inches per stripe :lol: :lol: :lol:
Прикачен файл:
stripes_resize.jpg
stripes_resize.jpg [ 85.37 KиБ | Видяна 1090 пъти ]

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 май 2010 10:34 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1812
Местоположение: Панагюрище
Цитат:
Това е доста често правен самолет


Не е чак толкова често срещан. В 1/48 има 3 фирми, които го правят. Hasegawa, Academy и Monogram. Първите две са с добро качество на отливката но нищо особено. Монограмския е може би най-атрактивен - дадено му е отворено носовото отделение на картечниците и оръдието. Ама пък е с изпъкнала гравировка и отвътре на крилото пише година на разработка 1964. В този мащаб няма достатъчно добър модел, например с показано въоръжение, детайлирана кабина, пуснати задкрилки и вярно разпарчадосан фанар. В 1/72 го правят Airfix, NOVO, Academy и от тази година Revell. Първите два са ужасни, академския както виждаме е най-добрия. Ревелския е някакъв репак на Airfix мисля. В 1/32 го правят Трумпетер, ама там вече размерите са други. Като обобщение за мен има май само един свестен модел, този показания на Академи - добра детайлност на кабината, вярна на пръв поглед ниша на предния колесник. Нишите на основните колесници да не те притесняват много - там няма почти нищо, само няколко тръби и кабели. Важно предимство на този кит са вярно пресъздадените турбокомпресори. Радиооборудването зад пилота ще трябва да се преправи. Така както са дали кабината да се отваря не е вярно. Горната част се отваря нагоре и назад а двете странични стъкла потъват в тялото на самолета - спускат се като на кола прозорците с едни ръчки там. Така, че ако е отворена трябва или да ги няма или да са натикани вътре, или да се отрежат и да се остави само горната част да стърчи малко от годнолата. Хубаво е, че даже и стълбичката в задната част на годолата са дали, детайл Е18 ако си се чудил какво е :) Не съм сигурен, трябва да се провери, но мисля че в Европа базуки не са носили Лайтнингите. Ползвани са в Пасифика за атака на наземни цели. За двете големи бомби, така като ги гледам трябва да са 545 кг трябва пак да се направи сверка. Най-сигурно е да се направи само с подкачните резервоари. Не си пуснал цялата инструкция, не виждам лоста за управление как е изпълнен. Преди 15 години се бях амбицирал да правя подробен аирфикския модел. Затова бях събрал много материали за този самолет, чак до фабрични чертежи и го бях изучил мноого подробно. Ако имаш нужда мога да помагам.
И една загадка да видя колко си се запознал със самолета. За какво са тези овали, които са дадени на разшивката от вътрешната страна на мотогондолите? :D :D :D

Прикачен файл:
IMG_0045_resize.JPG
IMG_0045_resize.JPG [ 66.91 KиБ | Видяна 995 пъти ]

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 май 2010 11:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3564
Местоположение: Варна
Stefanoff написа:
...И една загадка да видя колко си се запознал със самолета. За какво са тези овали, които са дадени на разшивката от вътрешната страна на мотогондолите? :D :D :D


Казах че много харесвам самолета, а не че го познавам много. Получих кутията една седмица преди да я представя във форума, а работата по него планирам към края на лятото (може би малко след Изложбата във Варна). Затова и все още не съм разучил всичко, включително и огледалата за наблюдение на предния колесник ;)
Прикачен файл:
Page 32 - 1.jpg
Page 32 - 1.jpg [ 215.01 KиБ | Видяна 977 пъти ]
Интересно обаче, защо съм ги срещал и в бял цвят?
Прикачен файл:
Page 71 - 1.jpg
Page 71 - 1.jpg [ 235.4 KиБ | Видяна 978 пъти ]


А момента с лоста ще снимам довечера и ще го покажа. Ще погледна дали го има и в еца, който вече съм поръчал (Едуард 73255)

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Последна промяна от McVess на 25 май 2010 11:25, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 25 май 2010 11:25 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1812
Местоположение: Панагюрище
Браво! :thumright: Добре си подготвен. Съмнявам се, че огледалата има как да са в бял цвят. На последната снимка по скоро се вижда отражението на светлата земя под самолета. Навремето много съм се чудил за какво са тези овали :)
Гледам, че си пуснал снимки на М модификацията. Комплекта включва ли детайли, използваеми или не, за направата на тази версия?

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 май 2010 11:29 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3564
Местоположение: Варна
Stefanoff написа:
Гледам, че си пуснал снимки на М модификацията. Комплекта включва ли детайли, използваеми или не, за направата на тази версия?


Не, просто тук се виждат най добре огледалата от това, което ми беше подръка.

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 май 2010 21:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3564
Местоположение: Варна
Ето инструкцията за лоста:
Прикачен файл:
IMG_0116_resize.JPG
IMG_0116_resize.JPG [ 54.1 KиБ | Видяна 898 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0117_resize.JPG
IMG_0117_resize.JPG [ 58.94 KиБ | Видяна 899 пъти ]


А тук за овалите:
Прикачен файл:
IMG_0118_resize.JPG
IMG_0118_resize.JPG [ 67.56 KиБ | Видяна 899 пъти ]


Корейците даже огледала са сложили от фолио :salut:


Прикачени файлове:
IMG_0122_resize.JPG
IMG_0122_resize.JPG [ 69.46 KиБ | Видяна 895 пъти ]

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Нагоре
МнениеПубликувано: 26 май 2010 07:28 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1812
Местоположение: Панагюрище
Постен интериор на кабината но поне вярно загатване на щурвала и рамката зад седалката. Хубаво ще е всичко да се преработи. А за огледалата браво на корейците! Това наистина е най-добрия модел в този мащаб.
Мислиш ли да го нитоваш?

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 май 2010 20:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1044
Stefanoff написа:
Така както са дали кабината да се отваря не е вярно. Горната част се отваря нагоре и назад а двете странични стъкла потъват в тялото на самолета - спускат се като на кола прозорците с едни ръчки там. Така, че ако е отворена трябва или да ги няма или да са натикани вътре, или да се отрежат и да се остави само горната част да стърчи малко от годнолата.

Това не е съвсем вярно. Горният капак, който се отмята назад и страничните, свалящи се надолу (като на автомобил) прозорци са независими един от друг. Горният капак се отваря, респ. затваря както отътре, така и отвън - примерно механикът затваря капака на самолета преди излитане. Страничните прозорци могат да се вдигат и свалят както при затворен, така и при отворен капак. Т.е има доста варианти на представяне с отворени/затворени елементи. По-долу една снимка на класическо излизане от самолета, с отворен само един страничен прозорец.
Изображение
Това за "огледалцето" на обтекателя на двигателя ме развесели :P . Текстът към едната снимка по-горе е подвеждащ в това отношение, убеждаващ ни, че "... полирани огледала били монтирани...". Доколкото зная, огледала няма монтирани, а металът на това място е полиран и лакиран отгоре.
Изображение
Естествено може да се сетим, какво става с полираните "огледала" след използване в бойна обстановка.
Изображение
Е, за това има новобранци с меки парцали, полир-паста и силни дробове (да духат) и лъскат тия места, все едно си лъскат на коланите бляховете. На това място няма жлеб/фуга на оригиналния самолет. Мoделните фирми са го направили, та като се залепи фолиото да пасне с повърхността на боята.
:idea: Идея: шлайфат се линиите, боядисва се с Алклад, покрива се с приложеното фолио (вече приготвено по размер), боядисва, тонира, състарява се и прочие гъдели, след което двете елипси се отлепят.Отдолу остава бляскавият (евент. полиран) Алклад .
За инвазионните линии също не може да се използва едно единно правило за всички самолети. Снимката по-горе на "Спитфайерите" с нанесените на ръка криви ивици е чудесно помагало, ако човек прави точно този самолет, ама за всички останали няма много стойност.
Има толкова много разлики и изключения, че всъщност правилото се загубва. Но пък има и доста снимки на точно тези "Лайтнинги" , като модела(от 8-ма и 9-та армии), че човек може да си избере съвсем конкретен аероплан.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Последна промяна от CANSO на 28 авг 2017 19:02, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 04 юни 2010 15:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
Я кажи от къде го взе и каква му е цената?

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker