Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 14 окт 2019 09:50

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Hawker Tempest
МнениеПубликувано: 30 мар 2008 16:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
Модел: Hawker Tempest Mk.V
Мащаб: 1/72
Фирма: Revell
Кат. номер: 04176

Вчера се сдобих с този самолет от Втората Световна Война, от разпродажба. Кутията е стандартна за Revell. Като обем не е много голяма, даже е мъничка, но и детайлите не са много. Картинката съответно е доста добра и изобразява Hawker Tempest от D-Day. Моделът е пръснат на 5 платки - четири със самия самолет и една с два резорвоара. Комплекта включва една фигурка на пилот, два резервоара и неуправляваеми ракети. Пластмасата е доста добра, но с много леяци и изпъкнала разшивка. Кокпита е беден и на практика няма табло, уреди, дори лост за управлени, но това се прикрива от факта, че остъклението е от една част и няма възможност да бъде с отворена кабината. С малко работа смятам, че ще се получи един добър модел.

Изображение

Под капака:
Изображение

Платките:
Изображение
Изображение
Изображение

Декали:
Дадени са декали за две версии:
1) Hawker Tempest Mv.V D-Day (6 юни 1944г.)
2) За втората версия не знам, в инструкциите няма информация :oops:

Изображение

Инструкцията:
Инструкцията е семпла, като вестник, няма снимка на готовия модел, няма инстория на самолета, само оказания по сглобяване.

Изображение

История:

Прототипъп на Hawker Tempest излита на 2 септември 1942г. с пилот П.Г. Лукас. Tempest Mk.V се прозивежда в два варианта - серия 1 и серия 2. Двете версии имат някои различия. При серия 1 оръдията Хиспано Mк. II са изпъкнали над колесника, края на фюзелажа е закрепен към опашната част чрез здраво подсилена плоскост (рибена опашка), която прави откъсването на опашката доста трудно и др. При серия 2 са поставени нови оръдия Хиспано Mk. V, коита са значително по-къси от при серия 1 и са напълно прибрани в крилата (и при двете серии има общо 4 оръдия x 20mm), възможност за носене на два 45 галоновi резервоара с гориво и др. Първите 100 самолета (от серия 1 с опашено обознчение JN) са произведени в Ленгли. Първият продукт от самолета прави полет на 21 юни 1943г. Други 300 самолета (придимно от серия 2) са прозведени от Глостър (обозначение EJ). По-късно всички от серия 2, остава с опашни обозначения NV и SN.

Технически характеристики:
Разпереност: 12.3м
Дължина: 10.1м
Височина: 5.0 м (със свалена опашка)
Тегло - празен: 4050 кг.
Максимална-излетна: 5130 кг.
Двигатели: Napier Sabre Mk IIA/B/C x1 (2.180к.с.)
Макс. на 5000м : 680км/ч
Радиус на винта: 4 лопати с общ диаметър 4.2м
Врема на изкачване: 5мин. - 4500м
Екипаж: 1 човек
Въоражение: четири 20мм оръдия Хиспано (Mk.II при серия 1 и Mk.V при серия 2)
Произведени: 801 бройки

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Hawker Tempest
МнениеПубликувано: 31 мар 2008 00:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
Ето и двете версии дадени от Revell

JF-E NV784
Изображение
Изображение
SD-Y EJ555
Изображение

Някой обаче може ли да ми каже защо на първите две схеми самолета е без черно-белите ивици, а в инструкциите на Revell, както и на кутията същия този самолет е с черно-бели линии? Серийните номера в декалите са същите като при тези две схеми.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Hawker Tempest
МнениеПубликувано: 18 апр 2008 11:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 апр 2008 15:46
Мнения: 650
Местоположение: Роден и израснал в Казанлък, живее и работи в Габрово.
Интересен модел бих казал, но ми е по-интересно дали си почнал работа по него, и мислишли да правиш нова разшивка виждам че тази е изпъкнала.

_________________
Русен Мочуков
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Hawker Tempest
МнениеПубликувано: 18 апр 2008 11:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
Почнах да, боядисах пилота :D Не разшивката няма да променям, ще си сглобя както е в кутията и без преработки. Поръчал съм си аерограф и може би след като пристигне ще използвам модела за пробна дъска. Така, че не очаквай чудеса, поне не засега.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Hawker Tempest
МнениеПубликувано: 18 апр 2008 16:58 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1806
Местоположение: Панагюрище
На първите схеми самолета е без черно-белите линии защато така е изглеждал преди десанта в Нормандия а линиите са били нанесени за десанта и от тогава е летял с тях. Тоест, такъв му е бил камуфлажа по време на операциите изпълнявани в небето над Нормандия.

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Hawker Tempest
МнениеПубликувано: 28 май 2008 15:29 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 02 яну 2004 14:48
Мнения: 183
Местоположение: Шефийлд/София
Цитат:
Някой обаче може ли да ми каже защо на първите две схеми самолета е без черно-белите ивици,

Аз май мога. На първите две схеми е машината на Пиер Клостерман, който ако не ме лъже паметта е започнал да лети на Темпест малко след десанта(трябва да погледна мемоарите му за да съм сигурен, книгата е някъде из къщи) и съответно Темпеста не е имал invasion markings (черно-белите ивици по крилата). А особено на втората схема съдейки по броя на победите Ле Гран Шарл е представен доста към края на войната(общия брой на победите на Клостерман е 26, а на втория самолет са 23).
На ревел не им е за сефте да оклепват камуфлажи. Не ми се мисли как боядисах преди време един Шанхорст следвайки инструкциите(и да ме биете не го показвам), но поне в началото на десанта, Клостерман лети на Спитфайър Мк. V

Ta да се допълня както обещах, след кратка консултация с книжките. Камуфлажа с invasion markings на Le Grande Charles (темпеста на Пиер Клостерман) най-вероятно си е измислица на Ревел. Клостерман се завръща на предната линия в края на 1944, след кратка щабна работа и по това време invasion markings отдавна не са били актуални, а каляската, която впоследствие се е превърнала в Ле Гран Шарл, вероятно е минала поне едно пребоядисване след десанта, при което ивиците черно и бяло са били заличени за сметка на доста необходимия за дейността на Темпестите камуфлаж.
И малко любопитни факти - според самия Клостерман, оцеляемостта на пилотите и на Тайфуните и на Темпестите не е много висока(особено в началото) и приятелите му смятат че малко му е поомръзнал живота, когато постъпва в 274 ескадрила на RAF и се качва на такова чудо, въпреки че самия той е свидетел и на това как неуспешен опит на немците да хванат пилот на паднал близо до френския бряг тайфун им струва една тежка картечница, катер и няколко зенитни оръдия(всичко това потрошено от другите Тайфуни, докато си пазят закъсалото другарче), а в крайна сметка благодарение на отлива поуплашения британски пилот, вместо в местното Гестапо и после в пленнически лагер се отзовава в ръцете на екипажа на катер на Спасителната служба на RAF.

И ако на някой му затрябват снимки на темпеста изложен в Hendon, да ми пише на ЛС или тука.

_________________
Vive L'Union Europeen!


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 6 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker