Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 14 окт 2019 09:08

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 31 яну 2009 16:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
Модел: Fairey Swordfish MK.1
Мащаб: 1/72
Фирма: NOVO/FROG
Кат. номер: 78081
Цена: 7лв.

Прикачен файл:
FAIREY.SWORDFISH.OLDWARDEN.86.jpeg
FAIREY.SWORDFISH.OLDWARDEN.86.jpeg [ 84.13 KиБ | Видяна 800 пъти ]


КУТИЯ:

Кутия няма за това ще използвам снимки от сайта на производителя.

Прикачен файл:
swordfish_up.jpg
swordfish_up.jpg [ 75.74 KиБ | Видяна 800 пъти ]

Прикачен файл:
swordfish_down.jpg
swordfish_down.jpg [ 65.54 KиБ | Видяна 799 пъти ]


Закупих си този модел от разпродажба, тук във форума. Самолета е издание на фирмата NOVO/FROG и е някъде от 1991г. Модела е разположен върху 4 платки от средно дебела пластмаса, лилово-кафеникава на цвят. Литаци няма, качеството е страшно добро и модела е на доста виско ниво на изработка. Като цяло детайлен е, но само външно, с допълнителни доработки има голяма възможност самолета да се до-детайлизира и да се получи наистина доста качествен модел. Както казах модела е детайлен само външно. Кокпита напрактика няма нищо в него. Това е изключително груба грешка, тъй като кока е отворен и в него се вижда всичко, като допълнение е и факта, че той не малък и е за три места. Самолета няма табло с уреди, няма лост за урпавление, няма радио за комуникации, което доста се вижда в кабината на навигатора. Мястото между кабината на пилота и навигатора дори не е запълнена, а има една голяма, неравномерна дупка там. Седалката на пилота е едно "Г" образно парче пластмаса, без никаква детайлировка, картечницата също е на ниско ниво. Външно - модела е с външна разшивка, която е доста точна, отбелязани са доста неща, крилата са доста детайлни, също. Дадени са на половини - общо 8 парчета, което позволява при доработка те да са прибрани, а дори и подвижни. За недостатък може да се сметне това, че щипките, които захващат крилата като са прибрани са направени нещо като литаци към стабилаторите. Също така ги няма металните въжета, които обтягат крилата. Обща оценка на модела от 10 точки е може би - 5-6. Коплекта дава възможност за изработка и на двата варината - колесен и поплавачен.

Инструкции:

Хартия от вестник, сгъната на 3.

Прикачен файл:
12.jpg
12.jpg [ 85.06 KиБ | Видяна 799 пъти ]


Детайли:

Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg [ 46.03 KиБ | Видяна 798 пъти ]

Прикачен файл:
2.jpg
2.jpg [ 52.37 KиБ | Видяна 797 пъти ]

Прикачен файл:
3.jpg
3.jpg [ 55.6 KиБ | Видяна 797 пъти ]

Прикачен файл:
4.jpg
4.jpg [ 61.57 KиБ | Видяна 797 пъти ]

Прикачен файл:
8.jpg
8.jpg [ 60.14 KиБ | Видяна 797 пъти ]


Включени са 3 фигурки, които са без ръце:

Прикачен файл:
5.jpg
5.jpg [ 66.47 KиБ | Видяна 797 пъти ]


Така изглежда седалката на пилота:

Прикачен файл:
6.jpg
6.jpg [ 68.46 KиБ | Видяна 796 пъти ]


Част от крилата, торпедото, пода на кокпита:

Прикачен файл:
7.jpg
7.jpg [ 60.65 KиБ | Видяна 794 пъти ]

Прикачен файл:
9.jpg
9.jpg [ 57.36 KиБ | Видяна 794 пъти ]

Прикачен файл:
10.jpg
10.jpg [ 65.94 KиБ | Видяна 794 пъти ]


... и двигателя:

Прикачен файл:
11.jpg
11.jpg [ 57.05 KиБ | Видяна 795 пъти ]


А така изглеждат декалите:

Прикачен файл:
13.jpg
13.jpg [ 56.34 KиБ | Видяна 793 пъти ]


Кратка история:

Прикачен файл:
Copy of 9_44.jpg
Copy of 9_44.jpg [ 68.72 KиБ | Видяна 794 пъти ]


Fairey Swordfish може да се определи като един от най – известните самолети летели през Втората Световна Война. Той може би най – известният биплан създадаван някога.
Производстовото му започва през 1930г., а екплоатацията му продължава съвсем до края на ВСВ през 1945г. Произведени са 2 392 самолета до това време. Проектирана за Кралските ВМС, самолета е известестен с многобройните си победи над вражески морски единици – кораби и подводни лодки. С възможността си да използва торпеда, мини, неуправляеми ракети, Swordfish е нанесал сериозни щети или е потопил 30 вражески кораба, 12 подводници. До края на войната тези самолети потапят общо над 35 000 тона враженски кораби, на тези самолети се дължи и потапянето на немската легенда в мореплаването – Бисмарк.
Самолета е създаден специално за Кралките Военно Морски сили. Въпреки размерите си, самолети се ползва основно на самолетоносачи. Възможността му да поддържа изключително ниска скорост на полета, той е безпогрешен в приземяването на кратките писти на самолетоносачите. Тази характеристика го прави доста споличлив в атаките над вражески лодки.
През ’20 и ’30г. Военно морските въздушни сили оперират с три различни типа самолети – палубни изтебители, торпедоносци и разузнавателни самолети. Идеята е тези три особености да се обединят в една машина. През 1930г. Армейският офицер и герой от войната Капитан Роулинг, казва, че флота се нуждае от самолет, достатъчно надежден и с възможностите да прелети длечно разтояние, без да бъде забелязан, въоражен с торпедо, да се доближи до брага и да го удари. Адмиралското командване на обръща особено внимание на тези думи и не задвижва програма по изработването на подобен самолет. Решението на комаднването се променя след като C.R Fairey и неговия шеф-дизайнер Marcelle Lobelle проектират за Гръцките ВМС самолета Fairey IIIF. На конструкторите е възложено да създадат подобен самолет и британските ВМС. Проектът започна още през 1930г. Проектира се самолет за разнувателни мисиии с възможст да пренася торпедо и да изпълнява бойни мисии. Самолета ще използва 12 цилиндров Ролс Ройс двигател и ще с възможност да излита и каца на самолетоносачи. Първията полет на Swordfish e през 1934г. на 17 април от поляните на летище Хитроу.
Swodfish e голям биплан, с метална конструкция, покрит с фибри и с възможност за пребиране на крилата когато е на палуба. Масовото производство започва през 1935г., а през 1936г. самолета вече на въоражение в целия флот на Великобритания. Самолета разполага с две приземяващи версии – колесна и поплавачна. Колесната се използва за излитания от земя и от палуба и служи като основна унищожителна единица. Втората версия – попвачната се изполва от караби с прикачен самолет към тях, които нямат място за приземяване на палубата. Този тип също се използва за морски атака, също въорежен със стандарното оръжие. Обикновено се приземява до кораба, като на корните крила (над пилота) има кука за закачане на кран.Чрез нея кораба – майка си го пребира отбратно на палубата.

Технически характеристики:

Разпереност: 13,87 м
Дължина: 10,87 м
Височина: 3,76 м
Площ-крила: 50.4 кв. м.
Тегло - празен: 1 900 кг.
Максимална-излетна: 3 500 кг.
Двигатели: 1× Bristol Pegasus IIIM.3 или XXX radial engine, 690 hp (510 kW) (750 hp (560 kW) for Pegasus XXX)
Макс. скорост 222км/ч на 1500м
Радиус на действие: 879км
Макс. обхват: 1650км
Врема на изкачване: 6.2м/с
Екипаж: 3-ма души - пилот, навигатор, радио-оператор (същевремнно стрелец, заден полукръг)
Въоражение:
- картечници: 1x7.7мм картечница в областта на двигателя, 1x7.7мм картечница в третата кабина
- ракети: 8x60lb
- бомби: 1 авиобомба (760кг) / 1 торпедо / 1 мина (760кг)

Самолета не е особено лесен за изработка. Още повече нещата се осложняват от това, че смятам да му попълня липсите по кокпита и по крилата.
И това най - вероятно ще е последният самолет, който ще правя, така че да видим до къде ще го докарам.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Последна промяна от Иво на 14 сеп 2011 01:07, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: Fairey Swordfish MK.1
МнениеПубликувано: 31 яну 2009 16:52 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1892
Местоположение: София
Иво написа:
И това най - вероятно ще е последният самолет, който ще правя, така че да видим до къде ще го докарам.


Това в какъв смисъл?

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Fairey Swordfish MK.1
МнениеПубликувано: 31 яну 2009 17:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
Ем в смисъл, че наистина ще е посления самолет, който ще изработя. Последно време авиационите модели нещо не ме радват както преди години. Смятам да се преорентирам към бронетехниката, защото ми позволява да си развихрям въображението и да си осъвършенствам ръцете - повече детайли, по-голяма деталност, повече възможно за финишинг (диорами, тониране) по-голямо поле за изява и т.н. След като си взех Т-72, просто бях страхотно очарован от това какво предоставя танко-моделизма и мисля да се занимавам с това за нарпед.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Fairey Swordfish MK.1
МнениеПубликувано: 31 яну 2009 17:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 21 дек 2008 08:59
Мнения: 484
Местоположение: На Арената
Първо поздравления за придобивката! :thumright:
Тези синички кутии на Ново ми действат носталгично. Един от първите ми самолети беше P-61 Black Widow на същата фирма и резултата бе учудващо добър... :thumleft:
Доста труден модел си избрал като за "последно"?!?
Релефа на фибро-покритието е добър, но разшивката е външна и сам си забелязал бедния интериор.
Успех! и не се предавай без още авио-бой! :salut:

_________________
Изображение
"Тук долу всички се реят. Не серат, а се реят!"
Стивън Кинг-"То"


Нагоре
 Заглавие: Re: Fairey Swordfish MK.1
МнениеПубликувано: 31 яну 2009 17:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
skyraider написа:
Един от първите ми самолети беше P-61 Black Widow на същата фирма и резултата бе учудващо добър... :thumleft:


Някъде споменах, че модела е от 1991г. като видях това и си викам "леле, че на какво ще прилича той, че той е почти колкото мене стар", но като го видях в ръцете си и се очаровах - доста добър за годините си и факта, че позволява доработки. С изключение на итериора, всичко друго е ОК.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Fairey Swordfish MK.1
МнениеПубликувано: 31 яну 2009 18:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 21 дек 2008 08:59
Мнения: 484
Местоположение: На Арената
Верно за матрици отпреди 20 години Ново добре са се справили, но ще видиш бая зор с тази етажерка. Има и доста такелаж за опъване. Валко има опит с тях , та ще ти е доста от помощ. :thumleft:

_________________
Изображение
"Тук долу всички се реят. Не серат, а се реят!"
Стивън Кинг-"То"


Нагоре
 Заглавие: Re: Fairey Swordfish MK.1
МнениеПубликувано: 31 яну 2009 23:38 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1892
Местоположение: София
skyraider написа:
Верно за матрици отпреди 20 години ...


Драги, като замисъл моделът е на едно 40 години - има го в каталога на ФРОГ за 1975. Именно от тази фирма формите за всички тия "първи" ваши машини са преминали в СССР, от където е НОВО.

Иво, ако това чудо ще го правиш без мерак - колкото да го отхвърлиш - по-добре запази кита както е сега или го продай на колекционер или мераклия да го направи. Аз имам ревелския (мачбоксовски) Суордфиш и той има още един самун хляб да изяде докато го докара като този...

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Fairey Swordfish MK.1
МнениеПубликувано: 01 фев 2009 00:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
pgp000 написа:
Иво, ако това чудо ще го правиш без мерак - колкото да го отхвърлиш - по-добре запази кита както е сега или го продай на колекционер или мераклия да го направи. Аз имам ревелския (мачбоксовски) Суордфиш и той има още един самун хляб да изяде докато го докара като този...


Ооо, не, my friend, точно този модел, смятам да си направя с много голям мерак, защото самият самолет страшно ми лежи на сърцето. Виждал ревюта на този на Revell и разглобен и сглобен - е не ми харесва, този на NOVO е далеч напред пред ревелския. За продажба и дума не може да става. Няма да се изхвърлям повече с излишни думи - само ще кажа за заключение - модела е наистина добър и мисля да си го направя до край ...

P.S. Утре очаквайте и снимки от първата стъпка.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Fairey Swordfish MK.1
МнениеПубликувано: 01 фев 2009 12:26 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Без да ми се обиждаш, ама с този авиомодел наистина си решил да си направиш сам Харакири, т.е. сам си търсиш причина да се откажеш от изработването на авиомодели. Няма да ме учуди ако след време хавата е същата и при бронетехниката.
Въпреки, че е малък, самолета е доста сложен и като конструкция и като техника на боядисване и състаряване (метал, дърво, плат- три в едно). Лично аз не бих се наел да го правя в мащаб по- малък от 1: 48.
Едни от най- важните неща, за да постигнеш успех в моделизма е да спазваш общоприетите (засега) правила при първоначалната работа и да си създадеш свой стил на работа, като (вече за кой ли път и къде ли не го казвам)- не скачай от първият път в средата на океана. Т. е. най- напред се научи да сглобяваш моделите Он Дъ Бокс, но чисто прилежно и правилно, без да налиташ на каквито и да било ръчни доработки. След това започни полека- лека да му тъкмиш ец и смола. Те ще ти дадат други идеи и виждания. И чак тогава налитай на скратча, като през това време ще си оттренирал до втръсване доста от задължителните упражнения. Но дебело подчертавам- Не от модел на модел, а в продължение на няколко модела тренираш едно и също упражнение. А, преди всичко това, ... дръпни шалтера на поточната линия за известен период от време, отдели си пари и си накупи що годе свестни инструменти и консумативи, направи си такива, за да ти е удобно и лесно при работата. С тия китайски макетни педерастии от по 0, 20 лв и с тази клатеща се туристическа маса, на индиректно осветление от около 60 вата си обречен на провал, дори и да подхванеш някой кораб в 1: 144.
Запомни от мен едно- Човек не се ражда моделист, пианист, космонавт, учител, лекар, юрист, а сам става такъв при добро желание, ВОЛЯ ... и хиляди упражнения (практика) за това. Всеки един неуспех трябва да те прави по- силен и по- мъдър, като пре всеки следващ модел е абсолютно задължително да не повтаряш грешките допуснати при предния. На това му викат развитие. Уви при теб, до този момент именно това не се забелязва.
Успех!


Нагоре
 Заглавие: Re: Fairey Swordfish MK.1
МнениеПубликувано: 01 фев 2009 16:15 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1806
Местоположение: Панагюрище
Валко е прав във всички отношения. Хиляди пъти съм ти казвал да не бързаш. Много, ама много бързаш. Бавно, внимателно и спокойно. И преди да направиш нещо първо го обмисли няколко дена. И гледай много снимки, чертежи, книги и всичко до което се докопаш. И преди да го почнеш брой не до 10 а да 100. Идвал си вкъщи виждал си моделите ми, знаеш колко подробно работя. Само че Брадли-то ми отне седем месеца и то без големи прекъсвания. Всичките доработки бяха дълго мислени, имаше мноооого гледане на снимки, ровене из нета, четене на статии. Някои от детайлите преди да ги работя съм ги чертал 3D и съм проверявал дали ще се получат и дали ще паснат. А и скрача не е никак лесна работа макар и донякъде да изглежда така. За около 20 години моделизъм през ръцете ми минаха над 170 модела. И всичко което виждаш се дължи на много опит и грешки. Ако си мислиш че първите ми модели са били хубави далеееече си от истината :) :) :) Някои ден ще ви покажа и първите си модели, да видите на какво приличат :roll: С всичко това не искам да те отказвам от моделизма. О, напротив. Просто искам да ти кажа, че нещата няма да се получат от първия път, от първия или втория модел. Всичко е опит и време. Карай с по-лесни неща докато свикнеш. И аз съм ти казвал много пъти да наблегнеш на инструментите. Виждал си моите инструменти, не са нищо особено, не са маркови, даже не са и много. Една пиличка е 2 лева, лист шкурка 50 стотинки, боичка най-скъпа 4 лв. Вложи малко пари в оборудване и инструменти, моделите няма да избягат. Аз непрекъснато инвестирам в инструменти и консумативи. Без тях просто не може, няма начин.
Относно модела. Правил съм го и съм го преправял. Беше много отдавна но помня че имаше доста проблеми с напасването на детайлите. Някои неща не пасваха, проблем беше и сглабянето на горното крило със стойките. За разтяжките да не говорим. Ще ти пратя книги за този самолет, снимки можеш да намериш из нета много. Първо си направи едно хуубаво проучване и обмисляне на всеки детайл преди да го почнеш. А през това време си подготвяй инструменти, бои и консумативи. Сега ще ги вземеш но ще ти останат и за много други модели.
И пак ти казвам, нямам за цел да те отказвам от моделизма, точно обратното - искам да се надъхаш, да се амбицираш и да имаш воля да работиш без да се предаваш. Аз лично ще помагам с каквото мога.

_________________
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 10 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker