Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 15 ное 2018 16:59

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 30 дек 2015 10:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
McDonnell F3H Демон спада в графата малко известни самолети от началото на Студената война
Изображение


Пред история

Изображение
Phantom и Banshee

В средата на 1943г. военно морския флот на САЩ се обръща към McDonnell за разработката на първият реактивен
самолет за базиране на самолетоносач под означението XFD-1 Фантом самолета прави своя първи полет на 26 Януари 1945г.
Фантома изпълнява техническите задания от страна на US NAVY но бързото развитие на реактивните двигатели
го обрича да има изключително къса кариера месец след първия полет на XFD-1 флота поръчва на McDonnell XF2D
когато първото Банши слиза от поточната линия в Сейнт Луис родствеността му с Фантома е очевадна
най просто казано инженерите на McDonnell уголемяват Фантома за да може да ползва по големите Westinghouse J34
повече гориво и разбира се по добро въоръжение Банши е победител построени са над 900 броя от 6 модификации
участва в Корейската война и остава в инвентара на ВМС до началото на 60-те
въпреки че Флота е задоволен от F2H и другите изтребители от края на 40-те който отстъпват в сравнение с земно базираните си събратя по много показатели като основните са по голямата маса поради това че трябва да издържат на по тежките кацания на самолетоносачите носене на специализираните уреди и мощността на двигателите по това време като можем да добавим не склонността
на длъжностните лица от ВМС да имат самолет със стреловидно крило като го виждат като проблематично за опериране от борда на самолетоносачите ( повишената скорост на кацане ) иронично можем да споменем че успешния F-86 Saber произлиза от FJ-1 програмата на ВМС за самолет с право крило дори той да е доста модифициран вариант
което и по късно ще послужи като база за FJ-2,3 и 4 Fury или осиновяването на F-86 за целите на ВМС
За да решат тези проблеми от Флота започват нова програма изпратено е писмо за намерение като в него се взима под внимание
тогава разработвания от Westinghouse двигател J40-WE-8 който обещава да повиши мощността два пъти сравнение с всички двигатели
в експлоатация 6 фирми отговарят с общо 11 предложени проекти
но в крайна сметка ВМС Избират Модел 58 на McDonnell и предложението на Дъглас


следва продължение

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 яну 2016 19:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
Демона от Сейнт Луис

Новият самолет на McDonnell е радикална промяна сравнение с Банши и Фантом
Екипът воден от Ричард Деаган достига до невероятен Изтребител за времето си
като ползват всички възможни ново въведения в аеронавтиката
това което се получава в крайна сметка е самолет превъзхождащ всички съществуващи изтребители до този момент
в края на 1948г. ВМС са изключително доволни от постигнатото и така стигаме до първия прототип на вече XF3H-1
готов през 1951г. за съжаление Луестингхаус се сблъскват с много проблеми и вместо J40-WE-8 по късно WE-10
инженерите от McDonnell са принудени да ползват J40-WE-6 докато 8 или 10 бъдат готови
така с двигател на който мощност е по малка от тази която е необходима започват изпитанията
първият полет на Демона е осъществен на 7 Август 1951 от Тест пилота на McDonnell Робърт Едхолм
първият прототип на F3H-1 лети 6 месеца преди втория прототип да бъде готов
отново с двигател от 6та серия по време на тестовете проблема с мощността на двигателя става все по очевиден
в допълнение не надеждността на големи височини и проблеми с управлението който са намалени
посредством промяна на позицията на органите за управление.
1952 една година след първия полет J40-WE-8 е готов да бъде инсталиран на двата прототипа
късното лято на 1953 F3H вече носещ името Демон е готов за изпитания на борда на самолетоносач
те са изпълнени на самолетоносача CVN-43 U.S.S. Coral Sea

Изображение
Демон на борда на Коралово Море CVN-43 1953

единственият проблем освен маломощният двигател е намалената видимост при кацане на серийните машини носа и кабината
са отклонени с 5 градуса което отстранява проблема
по това време ВМС вече са променили изсекванията си към самолета и серийните машини се различават драстично от прототипите
но те продължават да летят до загубата на първият прототип през Март 1954 поради експлозия на гориво по време на полет
и втория прототип остава на земята поради опасения за сигурността а по късно е и нарязан


Изображение
силует на прототипите сравнение с серийните машини

_________________
Изображение


Последна промяна от piko1 на 31 яну 2016 03:51, променено общо 3 пъти.

Нагоре
МнениеПубликувано: 30 яну 2016 20:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
Вариантите

Прикачен файл:
warianti.jpg
warianti.jpg [ 82.88 KиБ | Видяна 436 пъти ]


F3H-1N
Първи сериен вариант построени общо 58 двигател J40-WE-22 с мощност 3265кгф (4944кгф. на форсаж )
6 са загубени както и смъртта на 4 пилота води до преждевременното пенсиониране на този вариант през 1957г Ню Йорк Таймс
нарича приземяването на всички F3H с J40 фиаско струващо $200 милиона ( около $1,8 милиарда днес )
за самолети който стават само за учебни пособия за да бъде трагедията пълна самолетите са натоварени на баржи и така
са пре базирани в няколко авиобази като са ползвани за учебни пособия за бъдещите техници

Прикачен файл:
barja1f3h101.jpg
barja1f3h101.jpg [ 47.5 KиБ | Видяна 436 пъти ]

един от демоните с J40 на баржа

F3H-1P
предложен разузнавателен вариант остава на чертожната дъска


F3H-2N (F-3C)

вариант с нови двигатели Allison J71-A-2 4309 кгф (6463 кгф с форсаж ) може да носи AIM-9 Sidewinder
239 построени

F3H-2M (MF-3B)
вариант на -2N с възможност да носи 4 AIM-7 Sparrow 80 построени

F3H-2 (F-3B)
Ударен истребител с запазени възможности да носи Спароу и Саидуаиндър и 2300кг ударно въоръжение ракети и бомби
239 построени

F3H-2P
предложен разузнавателен вариант на базата на -2


F3H-3
предложен вариант с по мощен двигател General Electric J73

F3-H/G
вариант на Демон с два двигателя довел до F-4 Фантом 2

_________________
Изображение


Последна промяна от piko1 на 01 фев 2016 00:45, променено общо 4 пъти.

Нагоре
МнениеПубликувано: 30 яну 2016 23:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
In Box
производител : Hobby Boss
мащаб 1/48
кат.номер 80364 / 80365
цена : ~ 63лв.
части 220 от сива пластмаса 7 от прозрачна и 11 фотоецвани
80364 McDonnell-Douglas F3H-2 Demon
Изображение

80365 McDonnell-Douglas F3H-2M Demon
Изображение


събрал съм малко снимки от интернет моето фото за нищо не става и без това

преди да започна трябва да отворя една скоба за малко Демонология
модела с кат.но 80365 не коректно се представя като F3H-2M а реално е късен 2М / -2
понеже в кутията имаме Късата боброва опашка
а F3H-2N/М от ранните са с дългата боброва опашка която можем да открием в кутията на Кат.Но 80364
преди да изберете кой от двата модела да купите си проверете информацията за да няма изненади
другата разлика е в отсъствието на 2 от 4 те отвора на 20мм оръдия при 80365
тук нещата седят по следният начин при F3H-1 и 2N те са 4 а при варианта 2М те са само 2
въпреки че оръдията са премахвани от техниците за намаляване на теглото при всички варианти

кутия от твърд картон с горно отваряне като прозрачните части са отделени от останалите чрез картонена преграда
Какво има в кутията общо 220 части от сива пластмаса разположени на 9 платки 7 прозрачни детайла и платка фото ец с 11 детайла

започвам с платките който и в двете кутии са еднакви разшивката е много фина вътрешна има и вдлъбнати нитове тук проблема
с лудия нитовчик липсва изключително точна детайлировка както и перфектна репрезентация на самолета
като добавим и перфектния фотоец стигам до заключението че модела си струва парите получаваме достатъчно и с малко повече внимание и
труд можем да постигнем чудеса

Изображение

Изображение

полу крилата са подготвени и при желание на моделиста те могат да бъдат срязани и поставени в сгъната конфигурация
за която са предвидени допълнителни детайли интересно е да отбележим че в инструкциите на Кат.Но 80364 липсват стъпките за това

Изображение
Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


детайли
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

и разликата

80364 дългата опашка + 4 оръдия
Изображение

80365 къса боброва опашка и 2 оръдия
Умалена снимка / Resized image

и в двете кутии има Ранен кокпит късните вариянти са със кресла Martin-Baker

що се отнася до вариантите за окраска и декалите (който са точни и в регистър)

80364
U.S. Navy, VF-31, "Tomcatters"
U.S. Navy, VF-213, "Black Lions"
U.S. Navy, VF-61, "The Jolly Rogers"
U.S. Navy, VF-21, "Freelancers"

80365
U.S. Navy, VF-112, Broncos
U.S. Navy, VF-14, Tophatters

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 31 яну 2016 16:30 
Извън линия

Регистриран на: 01 фев 2006 13:27
Мнения: 537
Местоположение: ВАРНА
Петко, всичко е чудесно, но имам едно питане. Правиш ли разлика м/у килограми и паундове? Не че нещо, но двигатели с 15 тона тяга са си били далечна мечта в средата на 50-те ;) !!!

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 31 яну 2016 18:54 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
Мерси за поправката :salut: прав си 10000кгф си е мечта за 50-те години :D и да случва ми се да бъркам мерните единици за което се извинявам

_________________
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 6 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker