Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 14 окт 2019 09:30

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 17 яну 2008 14:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
Модел: Sukhoi Su-24M "Fencer"
Мащаб: 1/72
Фирма: Revell
Кат. номер: 04399


Изображение

Преди няколко седмици се сдобих с този прекрасен самолет, а и както в последствие се оказа и прекрасен модел. Моделът има голяма и обемна кутия, с не лоша картинка на капака. Кутията е стандартна за Revell. В комплекта, а и както отвън е отбелязано има точки, давани от Revell за награди. Голяма книжка с инструкции, типична за Revell, много подробно направена. Моделът е с размери: дължина - 33,5 см, разпереност - 23,9 см. В кутията има 182 части, разпределени на 11 платки опаковани в голям пакет, 10 с непрозрачни детайли и 1 с прозрачни, включваща 11 прозрачни детайла. Моделът е от сива пластмаса, не много твърда и не много дебела. Пластмасата е перфектна, с изключително добро качество, вдлъбната разшивка и доста детайлен корпус. Леяци почни няма, тези които ги има са на най-малките детайли, напрактика се броят на пръстите на едната ръка. Нямам никакви забелзжки по този модел, с изключени на една - кокпита е много беден от детайлност, всички уреди са декали, нещо което за този самолет ми се струва недопустимо.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дадени са декали за 3 версии и 2 камуфлажни схеми

Изображение

Версии те са: Су-24МК "blue 91" 239, авиобаза Кубинка от 1991г.

Изображение

Вариант номер две: Иракски Су-24МК "24246" от 1990г.
Вариант номер три: Су-24МК "white 66" 455 BAP 105, авиобаза Воронеш, Русия от 2002г.

Изображение

Камуфлажите са два: този на авиобаза кубинка и на Иракските ВВС са едни и същи: пясъчен отгоре с орехови на цвят шарки, отдолу - светло син. Този от авиобаза Волонеш е: отгоре - мишкаво сив, а от долу чисто бял.

Изображение

Изображение

Изображение

В комплекта е включено доста богато въоражение, дадени са следните типове въоръжение: ракети - 3x S-25 OFM, 2x kh-23, 2xKh29L, 2xkh-25ML, 2xKh-25MP, R-60M, Kh-58U. 2 авиобомби ФАБ-500M62, 2x контейнерa KMGU-2, 2x оръдия SPPU-22-01 и 2x оръдия UPK-23, 2 резорвоара PTB-3000.

Като цяло оценката ми е много висока - отлична за този модел, и не съжалявам по никакъв начин, че съм го закупил. Точни детайли, лесно пасващи, хубава пласмаса, с възможност за корегиране на елероните, т.е да бъдат направени свалени (но това е вече в допълнение). Модела си заслужава, ако някой си го намерил и се колебае, препоръчвам му го!

История:

Су-24 (НАТО-вско обузначение "Fencer" - "Фехтовач") е двуместен, с променлива стреловидност на крилата, тактически бомбардировач. Създаден от ОКБ "Сухой" за да се противопостави на американският F-111 (с който са изключително сходни). След представянето на F-111 на авиошоуто в Бурже (1967), Сухой започват работа и създават протипа T6-21 (първи полет 11 януари 1970). В кокпита креслата на пилота и на навигатора са разположени паралелно. Самолета е екипиран с 2 катапултни кресла К-36D, с възможност за евакуация на суперниски височини и при висока скорост на планера. Полетът на по- ниски скорости е възможен и улеснен от това, че по цялото тяло са разположени малки стабилизаторчета, които олесняват полета. Въздушните спирателни ниши улесняват отбиване на скоростта при извънредни ситуации, самолета е обурудван и с два спирателни парашута. Под тялото са разположени 8 пилона за подкачване на оръжие, а на крилата още общо 4 - 2 в основата на крилата и 2 на самите крила. Самолета е предвиден да се използва на ниски и средни височини, както и в сложни метерологични условия денем и нощем, с възможност за екплотация от всякакъв тип писти и настилки. Самолета разполага 3 точков колесник, с носова двуколесна стойка и 2 двуколени задни стойки. Су-24 влиза в състава на ВВС на СССР през 1974г. Последната версия "М" е обурудвана с нова авионика за изплзване на лазер и TV упраление на оръжието, подобрени са радара в носа, а и е поставена щанга за дозареждане точно пред кабината (1983г.) Монтираният в центъра на предната част на фюзелажа лазерна система "Кайра-24" и телевизионата насочваща система позволят насочванванто и прихвата на цели на много ниски височини, а новия теренен радар позволява и усленяват авто-пилота и следването на терена без намесата на пилота. Версиите на Су-24МК използват държавите: Алжир, Ангола, Либия, Иран, Ирак, Сирия и разбирасе Русия. Произведени са общо 1200 самолета от този модел в Русия.

Технически характеристики:

Разпереност: 17.64 м
Дължина: 24.59 м
Височина: 5.92 м
Площ-крила: 55.17 кв. м.
Тегло - празен: 22300 кг.
Максимална-излетна: 39700 кг.
Двигатели: 2x AL-21 F-3
Макс. скорост при земя: 1350км/ч с подкачени резорвоари
1400 км/ч - чист
Макс. скорост на 10000м: 1700 кв/ч чист
Радиус на действие: 560км
Макс. обхват: 2850км
Врема на изкачване: 9000м/мин.
Екипаж: 2-ма души
Въоражение: едно 23мм оръдие ГШ-6-23М Гетлинг

*Самолетът може да пренася на практика всякакво оръжие за водене на бой във вуздуха и за атака по земя, плюс ядрено оръжие - бомби TN-1000 и TN-2000

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Последна промяна от Иво на 14 сеп 2011 01:09, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 17 яну 2008 15:08 
Извън линия

Регистриран на: 24 окт 2007 14:04
Мнения: 546
Ето това се казва добро и изчерпателно ревю , щото самолета си заслужава такова!
Само да допълня - един от малкото бойни самолети в света с такова разположение на катапултните кресла . Идеята е дадена от действащи екипажи май..Счита се от ергономиците и психолозите консултиращи конструкторското бюро , че така при добре сработен екипаж , не е нужно да говорят по между си (така се губи ценно време) достатъчно е всеки да знае какво би направил другия в щатна и нещатна ситуация , тоест дори само с периферното зрение да виждаш другия и вече знаеш какво прави той и какво трябва - ти !
За 1/72 Ревел ме разби - цели 11 платки с детайли!!!При това снимани в достатъчно едър план и на чудесен фон ;) .
Дано да стане хубав модел !
Успех в моделирането!


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 яну 2008 15:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
Аз също смятам, че този тип кабини при такива самолети е доста удачен. Скоро, (като ми остане време) ще пусна и тема за това как върви работата, за сега мога да каже, че върви бавно :lol:

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Последна промяна от Иво на 17 яну 2008 19:43, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 17 яну 2008 19:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 окт 2007 19:09
Мнения: 63
Местоположение: Бургас
Кога ще бъде готов ? ;)

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 яну 2008 19:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
luxor_bs написа:
Кога ще бъде готов ? ;)


Няма да е скоро... все още е едно на много ранно ниво, а и предвиждам диорама (може би на лято) ;)

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 яну 2008 21:59 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 окт 2007 19:09
Мнения: 63
Местоположение: Бургас
А още един въпрос имаш ли фотоец за него ?

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 яну 2008 10:03 
Извън линия

Регистриран на: 15 окт 2007 07:53
Мнения: 226
От същия клас е и F-111 с тандемно разположение на креслата на
екипажа.


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 яну 2008 12:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2630
Местоположение: България, гр. Варна
luxor_bs написа:
А още един въпрос имаш ли фотоец за него ?


Фотоец нямам, взех си смолен комплект кабина. (От eagle1) ;)

navy_yvan написа:
От същия клас е и F-111 с тандемно разположение на креслата на
екипажа.


Да така е, Су-24 е създаден на базата на F-111, двата самолета дори си приличат страшно много на външен вид.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 8 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker