Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 26 май 2020 02:48

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: LOKHEED U-2 A/C/D
МнениеПубликувано: 14 фев 2008 13:51 
Извън линия

Регистриран на: 15 окт 2007 07:53
Мнения: 232
Модел: Lockheed U-2 A/C/D
Мащаб: 1/72
Фирма: Аirfix
Кат. номер: 04028

Моделът ми е донесен от чужбина, чрез поръчка, но не по Интернет.

Кутия:

Изображение

Моделът е положен в картонена кутия с горно отваряте. На капака е нарисуван в полет U-2D.

Инструкция:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Инструкцията е типичната за фирма Airfix - изклюително подробна с цел да не затрудни сглобявянета на модела и от по-начинаещи моделисти. Точно е указано кои детайли за коя модификация са, и съответно кои детайли да не се използват. Сравнително ясно са показани в инструкцията и камуфлажните схеми на трите модификации.

Деколи:

Изображение

В комплекчето има деколи за направата на три модификации (версии) на този много известен самолет:
1. U-2D 6512 th Test Group/ARCD/,USAF,1959.
2. U-2A 4080 th SRW, USAF, 1960.
3. U-2C NASA, Ames Research Centre, USA, 1979.
За съжаление (по понятни причини) в комплекта няма борден № на самолета на Гари Пауърс. Но който желае може да направи и тази версия, като се има в предвид, че този самолет не е имал никакви опознавателни знаци, за да не се разкрие държавата и институцията изпратила го на съответната мисия, при евентуален крах на полета.

Детайлите:

Изображение

Изображение

Общо детайлите в комплекта са 52 - коректно е изписано отстрани на кутията. Не са положени в опаковка, което аз направих веднага след получаването на модела. Той е "разконсервиран" и преопакован през 2005 година, но това си е 1:1 моделът от 1983 година на 20 век.
Това говори красноречиво за качеството на модела, но както съм казвал постоянно - НЯМА ЛОШ МОДЕЛ. Поне в този мащаб не знам друга фирма да го прави - така, че остава единствената възможност моделист любител на този самолет да го има в колекцията си.Изпъкнали линии, по детайлите няма груби отливъци. Остъклението е достатъчно прозрачно, но "дебело".

Няколко думи за самолета:

След създаването на НАТО и Варшавският договор и в условията на т.н. "Студена война" през 50-те години на 20 век се засилва конфронтацията между Запада и страните от социалистическият лагер в политически, идеологически и военен аспект. Всеки от тези два лагера се стреми да научи повече за своя противник в горепосочените аспекти. Освен на класическото (агентурно) разузнаване се залага и на т.н. техническо разузнаване. Част от него е и разузнаването от въздуха с балони и самолети. Тъй като първите не са много сигурни при получаването на придобитата информация (зависят от много фактори - основно метеорологични и др.) се залага на самолети - шпиони. Естествено те е трябвало да отговарят на специфични условия за да приключват мисиите си успешно, въпреки евентуалното противодействие на шпионираната страна. За тази цел в САЩ се възлага на фирмата Lockheed да създаде за целите на ЦРУ разузнавателен самолет, който да има голяма продължителност на полета, да носи съответната апаратура и преди всичко да лети на височина недостъпна за истребителите на шпионираните страни. Товае самолетът чийто модел Ви представям.
Първоначално мисиите на U-2 са успешни, включително и над територията на СССР, което хвърля в потрес нейното държавно и военно ръководство. Взети са всякакви мерки за прекратяване на мисиите на шпионския самолет, но безуспешно. И ...тогава на 01.05.1960 година при поредния полет на U-2 е постигнат успех. Полетът на самолета е прекратен над съветска територия, пилотът е задържан жив и невредим. Нарочно употребих думата "прекратен", тъй като битуват няколко версии как е свален самолетът, но официалната е, че е поразен от зенитна рекета, която се взривява в близост до него и го
прави неуправляем. В специализираните издания се коментират и версии, че този полет и пилотът са били пожертвани умишлено с цел прекратяване на усилията на САЩ и СССР за разведряване в Европа и светът. Което и действително се получава - съветския ръководител Хрушчов прекратява еднолично тези преговори.Фактическите преки последствия от полетът: Гари Пауърс е осъден за шпионаж срещу СССР, в съветски ръце попадат ценни данни за височинни реактивни двигатели, за разузнавателната апаратура на борда на U-2, за материалите от които е изработен самолетът и др.
Полетите на U-2 над съветска територия са прекратени.
След няколко години в съветски затвор американският пилот е разменен с полковник Абел - съветски шпионин - заловен, и също осъден за дейноста си в полза на СССР.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 1 мнение ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker