tsetsodrums написа:
Най-сетне началото е дадено
Това ще е първият ми да го нарека - сериозен проект, и за това е без претенции за класа а по-скоро проект за трупане на опит ! Очаквам коментари и най-вече забележки и препоръки !
Това е което направих за 3часа и 30минути !
Здравей,
Дасподеля мнение. Щом ще е сериозен проект - започни с търсене на инфорация за машината, и след това продължи с внимателно пасване на частите така, че да намалеят фугите. Няма съмнение - идеални модели на пазара отсъстват. Затова целта ти е да не си добавяш работа във вид на повече китване и шкурене. За целта - зачистваш хубаво частите, пробваш по 10 пъти, сравняваш със снимките, които си намерил, ако се наложи - коригираш, и едва тогава лепиш.
Бърза работа нямаш. Целта не е да бързаш, а да не спираш. Всеки ден 1 колело да залепиш е напредък.
Цитат:
Имам и питане - с какво запълвате фугите по модела ? Някъде прочетох , че кофичките от кисело мляко били пръв приятел на моделиста ?
Всеки се кълне в нещо, доста хора ползват всякакви пълнители - основно кит (моделистки), който е смес от разредител, някаква синтетична смола и инертен материал, който реално придава обема. Ти споделяш моята философия - по-добрият метод лично за мен е изолзване на пластмаса.
Кофичките за кисело мляко са направени от ламиниран полистирол. Ще рече външната и вътрешната повърхност на материала са обработени. Кофичката се изрязва, стените и са дебели отколо 0,25мм, което е полезно за фуги като тези между тялото и крилото на твоя Грипен. Изшкурваш лъскавата вътрешна страна и цветния печат от външната - така "оголваш" полистирола и даваш по-лесен достъп на лепилото до него. Нарязваш си лентички в нужния ти размер и залепваш така, че да се запълни фугата. Излишното изрязваш/шкуриш.
Можеш да ползваш материала и когато имаш разминаване между половините на фюзелажа - едната е по-висока, например. Вместо да пилиш и потенциално промениш сечението - залепваш такава лентичка и после заглаждаш.
Достъпни по-масово китове у нас:
- Mr. Surfacer 500 (полутечен кит и груб грунд). Може да боядисваш направо върху него.
- Mr. Dissolved Putty (полутечен грунд). Съхне бавно, мирише силно, свива се умерено. 1 ръка грунд е достатъчна, пълнителят е достатъчно фин.
- Vallejo Plastic Putty - идеален за дълги тесни фуги. Водоразтворим. Свива се доста, боядисва се лесно след грунд.
- сив кит на Tamiya (т.нар. Basic type),
- кит Plasto на Revell,
- кит на Humbrol.
Последните 3 съхнат бързо в тубичките. Не съм им голям почитател, защото имат и кофти навика да се пукат. Избагвай да пълниш големи фуги с тях или да ги ползваш за изравняване на повърхност, по-добре кофичка

След такъв кит - задължително грунд. Инертния материал занправо смуче боята, после има разлика в повърхностите (все едно да лакираш фазер).
За някои места можеш да ползваш т.нар. "суперлепила" на основата на цианакрилат - Каноконлит, Капчица, Момент и подобни. Проблемът им е, че засъхват по-корави от пластмасата и се шкурят трудно.
По инструментите:
- тоз Пауър в бутилката може да не ти стигне и за 1 модел. Ако има кой да ти напълни една водолазна бутилка със сгъстен въздух или СО2 ще изкараш доста повече.
- иди до един медицински магазин и си купи скалпел (3-4 лв) със сменяеми остриета (прави, №11, и примерно №10 - 15 ст/брой). Режат чисто и точно, умравляват се доста по-лесно. Канцеларските ножове са груби, затъпяват се бързо и почват да къртят частите при свалянето от рамката.
- от всяка железария можеш да си вземеш комплект шлосерски пилички за под 10лв, които не се ронят за разлика от тези маникюрдийски клечки, и винаги могат да ти бъдат полезни и за нещо друго.
Успех!