Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 20 сеп 2020 19:57

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 19 май 2012 12:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
Тъп и упорит...пробвам отново

Моделът е Pfalz DIIIa 1:48 Profipack на Eduard. Надявам се този път да се получи доста по-добре със съвети и коментари към един начинаещ от знаещите и можещите съфорумци.
Започнах съгласно инструкцията с кокпита. Първо една ръка Wood Brown на Gunze, след това маскирах "дървената конструкция" и пръснах сиво. Използвах момента да боядисам и разни дребни детайли който ще са кафяви или сиви.
Прикачен файл:
P1030756.JPG
P1030756.JPG [ 165.56 KиБ | Видяна 1173 пъти ]


Пробвах и имитация на дърво с маслени бой.
Прикачен файл:
P1030797.JPG
P1030797.JPG [ 130.16 KиБ | Видяна 1173 пъти ]


продължавам с фотоеца вътре, мисля да добавя малко контролни кабели.


Прикачени файлове:
P1030793.JPG
P1030793.JPG [ 108.38 KиБ | Видяна 1173 пъти ]
P1030794.JPG
P1030794.JPG [ 102.07 KиБ | Видяна 1173 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 19 май 2012 15:08 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
За съжаление и аз съм нов и все още неопитен за да ти давам съвети, но искам да те поздравя за упоритостта и желанието. Без тях опит никога няма да натрупаш.

Успех с модела :thumleft:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 май 2012 21:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
Работата върви бавно но сигурно :) Кокпитът е почти готов и въпросът е предполага ли се да го лакирам преди да го затворя и какъв лак да използвам - мат, сатен или гланц? Пуснах контролните кабели и предстой да сложа коланите и жилото на спусъците :) след което ще е готов за затваряне. Всички елементи на кокпита получиха лек pin wash с маслена боя burnt umber.
Прикачен файл:
P1030825.JPG
P1030825.JPG [ 103.9 KиБ | Видяна 1095 пъти ]


Прикачен файл:
P1030826.JPG
P1030826.JPG [ 129.5 KиБ | Видяна 1095 пъти ]


Прикачен файл:
P1030827.JPG
P1030827.JPG [ 93.95 KиБ | Видяна 1095 пъти ]


Започнах и работата по двигателя, ако се получи добре мисля да изрежа капаците на фюзелажа за да се вижда.

Прикачен файл:
P1030828.JPG
P1030828.JPG [ 108.87 KиБ | Видяна 1095 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 май 2012 09:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
Хубавото на почивните дни е че работата направо лети :) Малко снимки на кокпита и двигателя, използвах медна тел от жичка с различна дебелина (от намотки на колони и други излишни чарколяци) боядисани в черно за кабелите. Следва затварянето на фюзелажа днес. Коментари и градивна критика са добре дошли


Прикачени файлове:
P1030842.JPG
P1030842.JPG [ 146.4 KиБ | Видяна 1057 пъти ]
P1030839.JPG
P1030839.JPG [ 112.54 KиБ | Видяна 1060 пъти ]
P1030838.JPG
P1030838.JPG [ 128.4 KиБ | Видяна 1060 пъти ]
P1030833.JPG
P1030833.JPG [ 144.31 KиБ | Видяна 1060 пъти ]
P1030832.JPG
P1030832.JPG [ 127.92 KиБ | Видяна 1060 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 28 май 2012 22:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
Както казах в началото аз съм тъп и упорит и продължавам със спама!

Затворих фюзелажа и след малко сухо напасване залепих долното крило и с Mr. Dissolved Putty и известно количество шкурене заличих следите от сглобката. След това пръснах с цвят алумин за грунд. Последва още малко лечение с Mr. Dissolved Putty, шкурене и отново алумин. Едновременно по аналогичен начин се отнесох и с горното крило. След алумина маскирах с нарязана на лентички тънки малко над милиметър Tamiya Masking Tape всички ребра по горното и долното крило за preshading. За пришейдинг използвах Gun Metal на Valejo :-D.
След това - основните цветове, черно и сребристо сиво, съотношението за сребристо сивото е на око приблизително 1:1,5 в полза на сребристото.
Тук идва и въпросът ми:
Основният цвят е черен мат, с какво да подчертая разшивката и детайлите? Тъмно сиво или кафяво?
Следващата стъпка е подготовката за обтяжките.


Прикачени файлове:
P1030846.JPG
P1030846.JPG [ 104.52 KиБ | Видяна 994 пъти ]
P1030847.JPG
P1030847.JPG [ 155.2 KиБ | Видяна 994 пъти ]
P1030848.JPG
P1030848.JPG [ 167.73 KиБ | Видяна 994 пъти ]
P1030851.JPG
P1030851.JPG [ 158.28 KиБ | Видяна 994 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 29 май 2012 00:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1904
Местоположение: София
Брех тоз твоя спам - да имаше повече такова :lol:

Закачи една картинка с камуфлажа - да има по какво да кажат хората какви цветове и т.н. къде да ползваш :-)

Кабелното обтягане май отпада?

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 май 2012 00:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
хехе ами ето това е цветовата схема като трябва да отбележа, че това, което Eduard са маркирали като Aluminium всъщност е било смес от сив грунд и алуминиева боя (или обратното) и реалният цвят е точно сребристо сиво.
Относно кабелното обтягане - в момента се опитвам да нагрея и разтегна клечки за уши за да си направя микротръбичките за т.нар. turnbuckles, не знам как се казват на Български. Ако не успея ще си пробвам да си купя. Мисля че в Нирахоби има медни микротръбички с диаметър 0,5мм...освен ако нещо не съм доразбрал от online каталога им. В такъв случай ще продължа да ги съсипвам над свещта докато успея :-D ама вече съсипах почти цяла кутия безуспешно.


Прикачени файлове:
Untitled.png
Untitled.png [ 185.67 KиБ | Видяна 978 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 29 май 2012 06:42 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
CANSO написа:
Ssasho0 написа:
хехе ами ето това е цветовата схема като трябва да отбележа, че това, което Eduard са маркирали като Aluminium всъщност е било смес от сив грунд и алуминиева боя (или обратното) и реалният цвят е точно сребристо сиво.

Сашо, самолетът на Карл Дегелов с голяма вероятност е бил целият черен, а не както Едуард го дават, само наполовина :compress: . Може и да е имало междинен период, докато му боядисат и крилата (в което силно се съмнявам), но окончателният вариант е този:
Изображение
Изображение
Кръстовете на крилата също са от другия тип ("Железен кръст") и имат сребърна (не бяла!) окантовка, което е всъщност сребристият цвят под черния.
Има и нещо друго: в упътването към модела се казва, че това е самолет от Jasta 7 през март 1918. По това време обаче ескадрилата (вкл. и Дегелов) лети вече на Фокер триплан. Така или иначе, катастрофата със самолета е спомената (виж по-горната снимка) и от Едуард явно не са били сигурни, какъв е цветът на крилата - виж подчертаното с жълто от мен. Аз мисля, че от снимките е съвсем ясно, или... :scratch:
Изображение
Черен самолет със светли крила (вероятно камуфлаж Лозенге) и прави кръстове има, но не е на въпросния пилот:
Изображение
Черната боя на първата снимка сигурно е била сатен/полумат в началото, а после е станала матова от дъжда и вятъра. В такъв специфичен случай като този, си помислих, че можеш да оцветиш модела със сребристия, фабричен цвят. Да го лакираш и след като изсъхне да го боядисаш отгоре матово-черен. След което да започнеш да изтъркваш желаните зони с памук на клечка, натопен в разреден разредител :lol: :lol: , докато черното се махне и отдолу започне да прозира сребристото. В различни степени - повече или по-малко. Може и да не се маха изцяло навсякъде (например по ребрата на крилата), а само да се изсветли. Ефектът ще е на износен черен самолет. Даже и на горната, мъглява снимка се виждат някои сребреещи места (по горното крило напр.), които ти можеш да засилиш или не, по собствен вкус.
Същият ефект се вижда и при този самолет, който според източника (тази книга и ти я имаш ;) ) е с черно тяло и опашка. Диагоналните ивици са всъщност с оригиналния сребрист цвят. Виж изтърканите краища и ребра на оперението, колко добре подчертават релефа.
Изображение
В ревю на въпросния модел отпреди 2-3 години, също се споменава вероятността самолетът на Дегелов да е бил изцяло черен - цъкни тук.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 май 2012 10:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
Благодаря Canso, идеята определено ми допада и горната повърхност на крилата бяха лакирани около 6:00 тая сутрин (понякога да те събудят с рев в 5:30 да сменяш памперс си има свойте предимства) с емайлов лак гланц на Humbrol от спрей. Долната повърхност на крилата като чели обаче не е черна или поне така ми изглежда на снимката с катастрофиралият на таван самолет. Или пък е много гланцово черно, което отразява светлината.
Иначе подчертаният текст в инструкциите на Eduard го бях видял, но реших, че ще стане прекалено черен, което не е задължително да е лошо от друга страна.

PS: постоянно се изумявам на способността ти да изравяш архивни снимки на всякакви летящи от всякакви моменти в по-близкото и далечно минало :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 май 2012 11:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Колегата CANSO руллзззз :thumleft:
П.С. Извинявам се за спама, ама не се сдържах :rabbit:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 май 2012 14:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1904
Местоположение: София
Ssasho0 написа:
Относно кабелното обтягане - в момента се опитвам да нагрея и разтегна клечки за уши за да си направя микротръбичките за т.нар. turnbuckles, не знам как се казват на Български.

Сашо, що не си спестиш малко нерви и не вземеш парче мрежов или телефонен кабел за целта? Отрязваш си парченца от изолацията на отделните жила и приключваш въпроса. Диаметърът на жилото на мрежовия кабел е 0,4мм, т.е. можеш да промушиш и два пъти някоя по-тънка корда без много зор. Изолацията се лепи добре със суперлепило.

Можеш да опиташ и друга дивотия - виждам, че си мазохист с тия клечки за уши. Нарежи си алуминиево фолио на лентичка с нeобхoдимата ширина и просто го увивай на местата, където трябва да са тези turnbuckles.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 май 2012 14:38 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Ssasho0 написа:
...Или пък е много гланцово черно, което отразява светлината...

Мисля, че точно това е случаят - виж как даже едната подпора сякаш продължава в крилото - всъщност това е отражението й в лъскавата повърхност. Същите отблясъци ги има и по двигателя отпред, който определено е черен. Аз предпазливо написах, че черната боя е била полумат/сатен, защото обикновено такива са били масово произвежданите бои, но е възможно да е била и гланцова.
За намирането на снимките: не забравяй, че за този тип самолет вече си говорихме при първия ти опит и още тогава те питах "самолета с еленчето ли ще правиш?" Интересна информация има из книгите, които пуснах тогава. Понякога човек трябва да се досети сам 2+2 колко е или пък просто да знае къде да попита, за да намери най-бързо отговор. Първата снимка, която пуснах я открих в друг форум например. Имам и книга-биография за летеца, където поразрових за дати, но си признавам, че не съм я чел цялата - все по-малко време ми остава за това.
Все пак това са "бързите данни" - за няколко дни. Ако в същия период излезе и някакво опровержение - още по-добре. За по-детайлни търсения и месеци не стигат, а и човек не знае откъде "ще изскочи заекът".
Преди седмица-две имах такъв случай, със самолет с много рядко срещан камуфлаж за вида си, известен само от 2-3 оригинални черно-бели снимки, публикувани още докато е бил в експлоатация. Във всички източници, които имам, цветът е определян (както се оказа погрешно), единствено на база предположения, стари камуфлажи и т.н. Имах добър момент и си купих на бит-пазар книга (енциклопедия от 60-те години), която даже и не ме интересуваше много, но беше ултра-евтина ;) . В нея намерих цветна!!! снимка на въпросното "добиче", която показва съвсем друг цвят! Ерго, самолетът е бил основно пребоядисан, а не само допълнен тук-таме и т.н. Сега съм в процес на разпространяване на информацията, за да могат и други да се убедят в това. Хеле пък автори на книги, четени от такива като нас по цял свят.
Та и с твоята машина по-горе е нещо подобно - разбрах, че първата снимка, от която личи, че самолетът е черен, не е много популярна (копирана е от книга). "Едуард" най-вероятно са имали снимката с катастрофиралия самолет, на която не се виждат кръстове, имали са и другата подобна снимка с правите кръстове и светлите крила, събрали са наличното и са достигнали до резултата, който представят. Оттам и неточностите. Може и да не е баш така - това е моя интерпретация ;) .
А ти може и за друг камуфлаж да се решиш все пак - моделът си е твой! :thumleft:
Освен теорията, малко за практиката:
Цитат:
...горната повърхност на крилата бяха лакирани около 6:00 тая сутрин с емайлов лак гланц на Humbrol от спрей...

Това означава, че черната боя и това, с което я разтваряш за акценти, не бива да "разяде" лака отдолу, който всъщност е "запечатката" на първата боя. За лакиране обикновено добре влиза в работа "Фючър" и имитатите му, че не се разтварят лесно с разредители за бои. Някой беше описал техника на подобно третиране и то с някаква специално произведена за целта субстанция :lol: :lol: - сетих се :idea: : McVess за изтърканата рампа на хеликоптера. Тъй че опитай настрани с твоите материали, за да не се окепази нещо, че дотук аеропланът върви екстра! :thumleft:

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 май 2012 23:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
ето каква работа свърших днес след работа :)

Първо снимка на крилото преди черното, това цялото пребоядисване ми даде сили да оправя някой дефекти който ме дразнеха леко.
Прикачен файл:
P1030856.JPG
P1030856.JPG [ 150.56 KиБ | Видяна 875 пъти ]

След това черен мат акрил на Mr. Gunze и няколко часа да съхне за да е по-трудно изтриването с цел да е по-добър контролът върху ефекта.
Прикачен файл:
P1030858.JPG
P1030858.JPG [ 150.2 KиБ | Видяна 875 пъти ]

През това време си поиграх и направих първите няколко turnbuckles. В крайна сметка си купих медна тръбичка 0,5мм и с диаметър на отвора 0,3мм от Нирахоби. Много лесно се реже и се работи с нея. Предполагам че щеше да стане и с изолация на някакъв кабел, но намирането на такъв ми се струва доста по-сложна задача от това да скокна до Младост :) пък и както казва един мой познат "support your local shop"
Прикачен файл:
P1030854.JPG
P1030854.JPG [ 175.23 KиБ | Видяна 875 пъти ]

Преди малко пробвах и изтриването на черното и май попрекалих малко, но от друга страна на снимките се вижда доста сериозни изсветлявания и износвания, така че може и да мине. Все още се колебая дали да боядисам крилото пак и да започна отново - както казваше учителката ми по руски в 8ми клас "повторението е майка на знанието"
Прикачен файл:
P1030859.JPG
P1030859.JPG [ 178.13 KиБ | Видяна 875 пъти ]

Прикачен файл:
P1030861.JPG
P1030861.JPG [ 196.52 KиБ | Видяна 875 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 май 2012 01:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Ssasho0 написа:
Преди малко пробвах и изтриването на черното и май попрекалих малко, но от друга страна на снимките се вижда доста сериозни изсветлявания и износвания, така че може и да мине.

Ефектите по ребрата много ми харесват! Крилото не изглежда вече като пластмасово, а сякаш е от опънат, начернен плат. :thumleft:
IMHO oтпред повече не търкай. Мини полукръглия изрез в средата по сериозно - там на снимката е най-изтъркано. Също и ръбовете на крилото, където са елероните, както и ръбовете на самите елерони към фугата. И толкоз. Мисля, че не е нужно да боядисваш повотрно(...но ти си знаеш най-добре).

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 май 2012 22:48 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
Успях да свърша туй онуй днес :) Първо пробих всички необходими дупки за контролните и укрепващи кабели кабелите и за тръбите от резервоара и радиатора (намиращи се на горното крило) към двигателя.

Сетих се, че вчера забравих да оставя бели места за железните кръстове, който са черни със сребрист контур, както добре се вижда от снимката постната от CANSO малко по-нагоре. Железните кръстове в листа с декалите са без този бял контур. Направих го по два различни начина на съответно на горното и долното крило:
Горно крило - изрязах железния кръст на широка лента Tamiya, залепих я за килото и след това почистих с 95% спирт
Прикачен файл:
P1030862.JPG
P1030862.JPG [ 178.57 KиБ | Видяна 806 пъти ]

Прикачен файл:
P1030863.JPG
P1030863.JPG [ 170.68 KиБ | Видяна 806 пъти ]

Долно крило: понеже все още не бях протрил боята по долното крило реших напълно да махна черното и да залепя железните кръстове върху почистеното място и да боядисам с черно отново. На снимката ясно се вижда разликата в резултата.
Прикачен файл:
P1030864.JPG
P1030864.JPG [ 151.4 KиБ | Видяна 806 пъти ]

Забелязах също, че Eduard са сбъркали камуфлажа на опашката и това наложи и нейното пребоядисване. След това с леко напоена със спирт салфетка минах целия фюзелаж по посока на движение на самолета. Това показа сребристото по водещите ръбове на някой от капаците в предната част :)
Прикачен файл:
P1030866.JPG
P1030866.JPG [ 154.34 KиБ | Видяна 806 пъти ]

Сега имам важни въпроси свързани с опушванията и смивката: Мисля, че трябва да използвам сиво за опушванията от ауспуха, светло сиво за подчертаване на детайлите и кафява маслена боя за разливите от масло. Да или не, други предложения?
Предварително благодаря а сега се заемам сериозно с изработката на turnbuckles и подготовка за окабеляването


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker