Форум за стендов моделизъм
http://model.airgroup2000.com/

Airbus A319
http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=15&t=268
Страница 1 от 6

Автор:  BLADE [ 12 авг 2008 17:26 ]
Заглавие:  Airbus A319

Модел: Airbus A319
Мащаб: 1/144
Фирма: Revell
Кат. номер: 04200


Средно голяма кутия, странично отваряне. Две платки бяла, гланцирана пластмаса плюс остъкление само на кокпита, общо 65 части. Разшивката е вдлъбната, няма дефекти, двете половини на корпуса пасват идеално. Дадени са два вида двигатели - "IAE V2500" за варианта BMI и "Cfm 56" за Austrian. Остъклението на пътническия салон е под формата на декали. Декалите са доста подробни в два варианта: Austrian Airlines и BMI British Midland.
Прикачен файл:
DSC01167.jpg
DSC01167.jpg [ 162.49 KиБ | Видяна 1392 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01163.jpg
DSC01163.jpg [ 132.83 KиБ | Видяна 1397 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01168.jpg
DSC01168.jpg [ 175.24 KиБ | Видяна 1393 пъти ]


Взех този модел тъй като има вариант на Austrian - харесват ми визията, двигателите Cfm 56 пък и съм летял на 319 и 320 на тази авиокомпания. Ще направя този вариант - A319-112 OE-LDA, който носи името Sofia:
Прикачен файл:
319.jpg
319.jpg [ 99.58 KиБ | Видяна 1396 пъти ]


Като начало боядисах с четка отвътре двете половини на фюзелажа с черен мат на Ревел, номер 8.
Прикачен файл:
DSC01165.jpg
DSC01165.jpg [ 212.24 KиБ | Видяна 1387 пъти ]

Автор:  BLADE [ 13 авг 2008 20:34 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Боядисах шахтата на предния колесник с боя смес от 371 - 95% и 362 - 5% на Ревел; стойката на колесника с номер 99 пак на Ревел:
Прикачен файл:
DSC01219.jpg
DSC01219.jpg [ 81.26 KиБ | Видяна 1328 пъти ]


Преди да се съединят двете половини на фюзелажа трябваше да се монтира шахтата на колесника + стойката /иначе след затварянето е невъзможно да се сложи стойката на колесника/. Също така да се сложи и тежест от 20 грама по инструкция. Чудех се каква тежест да сложа и измислих - взех гайка около 20-30 грама и я затворих в изработена от мен кутийка, изрязана от кофичка кисело мляко. Залепих тежестта върху шахтата на колесника първо с Revell Contacta и после с Poxipol. Последното така залепя, че става камък - няма мърдане.
Прикачен файл:
DSC01228.jpg
DSC01228.jpg [ 138.77 KиБ | Видяна 1328 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01229.jpg
DSC01229.jpg [ 118.39 KиБ | Видяна 1331 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01235.jpg
DSC01235.jpg [ 71.38 KиБ | Видяна 1329 пъти ]

Автор:  BLADE [ 15 авг 2008 18:05 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Двете половини на фюзелажа са слепени, китнати и шлайфани със шкурки 800 и 1200.
Прикачен файл:
DSC01282.jpg
DSC01282.jpg [ 92.97 KиБ | Видяна 1280 пъти ]


Оказа се, че платката с крилата, двигателите и др. е една и съща за А319, А320 и А321. Единствената разликата е в някои от елероните в задната част на крилата. При А321 тези елерони са разделени на две по дължина, а на останалите два модела са цели /не знам точно как се наричат - задкрилки, флаперони, елерони, спойлерони, интерцептори или клапи? - малко съм невеж/. В кита са дадени крила за А321, които с отстраняване на хидравликите /предполагам, че така се казват/ на въпросните елерони /с помощта на макетен нож/, шлайфане и китване стават крила за А319 /както е по инструкция/. Ето разликата в крилата:
А319
Прикачен файл:
0797914[1].jpg
0797914[1].jpg [ 44.83 KиБ | Видяна 1269 пъти ]


А321
Прикачен файл:
1365812[2].jpg
1365812[2].jpg [ 62.22 KиБ | Видяна 1275 пъти ]


Ето и крилата на модела (открийте 10-те разлики :) ):
Преди...
Прикачен файл:
DSC01247.jpg
DSC01247.jpg [ 87.21 KиБ | Видяна 1275 пъти ]

... след обработката:
Прикачен файл:
DSC01265.jpg
DSC01265.jpg [ 73.42 KиБ | Видяна 1268 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01270.jpg
DSC01270.jpg [ 121.77 KиБ | Видяна 1265 пъти ]

Автор:  Stefanoff [ 15 авг 2008 19:15 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Харесва ми! :) Много! С какво си китвал?

Автор:  BLADE [ 15 авг 2008 19:36 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Автокит, някакъв гръцки, ама съхне много бързо. Иначе е добър - стои плътен и се шлайфа лесно.

Автор:  Stefanoff [ 15 авг 2008 22:13 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Да, имам го. Не е най-идеалния но върши работа. Аз още не съм открил кита който да ми хареса. Имам 4 вида и не съм доволен.

Автор:  BLADE [ 17 авг 2008 18:09 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Отделните части на крилата са слепени и сглобени към фюзелажа. Модела вече е китнат навсякъде, където има нужда. Има места на "корема" на самолета, където детайлите се слепват точно в областта на разшивката /напречно на дължината на самолета/ и трябва да се внимава да не се китва там. За това гледах повече снимки, за да видя къде има такива места.
Прикачен файл:
DSC01311.jpg
DSC01311.jpg [ 64.89 KиБ | Видяна 1195 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01344.jpg
DSC01344.jpg [ 75.49 KиБ | Видяна 1191 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01341.jpg
DSC01341.jpg [ 92.99 KиБ | Видяна 1187 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01337.jpg
DSC01337.jpg [ 93.66 KиБ | Видяна 1191 пъти ]


Крилете са паснали точно - под един и същи ъгъл и на една височина:
Прикачен файл:
DSC01316.jpg
DSC01316.jpg [ 60.87 KиБ | Видяна 1183 пъти ]


Остъклението на пилотската кабина нещо не пасва добре - има процепи в областта на челните стъкла. Тъй като има вариант декал-остъкление в черно, смятам да китна прозрачния детайл и да го боядисам с бяло заедно с фюзелажа. Накрая ще залепя декала - ще стои по реално в този мащаб. Пък и страничното остъкление на пътническия салон е на декали, ще е в тон с челното. А и на декала-остъкление има и чистачки ;)
Прикачен файл:
DSC01336.jpg
DSC01336.jpg [ 70.91 KиБ | Видяна 1182 пъти ]

Автор:  Stefanoff [ 17 авг 2008 18:41 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Ако вместо остъклението ще ползваш декал, бих те посъветвал да пришкуриш челното стъкло. Да му махнеш релефа и да запълниш фугите между остъклението и тялото. После пръсни малко боя за да провериш дали някъде не са останали фугички, защото при прозрачните детайли разни малки останали пукнатини не се забелязват по време на работа. След това ще пришкуриш боята.
А на ваденката има ли рамките на остъклението?

Автор:  BLADE [ 17 авг 2008 19:09 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Не, но има и декал-рамка. В моя случай на Austrian обаче няма рамка, декал № 101с:
Прикачен файл:
319.jpg
319.jpg [ 88.3 KиБ | Видяна 1175 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01354.jpg
DSC01354.jpg [ 45.54 KиБ | Видяна 1154 пъти ]

Автор:  Stefanoff [ 18 авг 2008 12:09 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Да, обаче ако сложиш първо декал 101b и върху него 101с ще си спестиш правенето на рамките на остъклението :)

Автор:  BLADE [ 18 авг 2008 13:50 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Нали рамката е бяла като самолета, може да си я спестя. Като гледам на снимките не се разграничава къде е рамката - слива се с фюзелажа. Декал 101b, мисля че е даден да се лепи върху стъклото, ако се остави прозрачно, а прозрачния детайл не е много достоверно изработен. Идеята ми е, както ти ми каза по-горе, да изшкуря и китна цялото стъкло, всичко в бяло и после лепвам само черните стъкла.
Прикачен файл:
319-112.jpg
319-112.jpg [ 32.68 KиБ | Видяна 1130 пъти ]

Автор:  Stefanoff [ 18 авг 2008 14:42 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Ами да, това ми изглежда най-добрия вариант.:) Действай! :)

Автор:  BLADE [ 04 сеп 2008 18:26 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

След 3 неуспешни опита да боядисам както трябва фюзелажа в бяло, временно преустановявам дейността си по моделите - нещо не ми се отдава пръскането или аерографа ми вече не става за нищо, не знам може и да се е прецакал. Докато не пробвам друг аерограф, не мога да направя съпоставка. Смятам да си взема доста по-скъпо аеро, от порядъка на 500-700 лева. Може би ми трябват и уроци :) Според мен емайловите бои на Ревел не стават за аерограф, а белия гланц 4, металиците, а и някои други номера, съм почти сигурен, че са с по-едри частици и от хубава акрилна автобоя. Ще трябва да минавам на по-елитни боички.

Този е доста добър - после да не се оплаквам от аерографа :D
http://www.chicagoairbrushsupply.com/iwcumicmpl.html

Автор:  eagle1 [ 04 сеп 2008 21:00 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Може би е по-добра идея да пробваш първо с друга боя, отколкото с друг аерограф, по-ефтино излиза :) Не че хубавия аерограв не е за предпочитане, просто с калпава боя и най добрия аерограф едва ли би помогнал. Тоя проблем с ревелсия гланц на пътническа машина и аз го имах. И моя А-321 седи замразен след като ревекския бял гланц ту не покриваше, ту заличи разшивката. А след "ремонта" последвах други ядове - тоя път избързах с ваденките. Но това е друга тема ;)

Автор:  valko-bg [ 04 сеп 2008 22:48 ]
Заглавие:  Re: Airbus A319

Аз ще ти дам още 100 лева към твоите 700 да ми купиш една Айуата, пък ти ми прати модела да му ударя една баданарка. :D :D :D
Каква боя си използвал не разбрах?

МАТ!!! Не шах- МАТ, а матова бяла боя. Такава използвай. Ревелската бе 05 май, но не е чисто бяло. ММ- не помня номера имат също хубава бяла матова боя. Агама също. Гънзе също. Хъмброл и те. А ако не намериш, ще ти пратя. Проблема наистина не е в аерографа. Разреждането на боята също ти играе номера. Не си забравил предполагам, че след боята има и гланцов лак?!? ;) Тъй, че не залагай винаги на гланцовата боя. :)

Страница 1 от 6 Всички времена са UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/