Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 19 ное 2018 09:26

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 68 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 11 май 2012 17:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1039
Becko84 написа:
...Ще трябва да търся телескопична джаджа и да си купя сито...

Не приемай буквално всичко, което показах - беше само нагледен пример, с материали, които аз намерих. Предполагам има десекти други варианти. Аз обикновено предпочитам самоделки с минимално или никакво количество кит, при които търсената форма е почти готова още в началото.
Решетките, които ти си използвал са идеално решение! :thumleft:
С дюбела ти обаче все още не съм съгласен, защото отзад няма да е с нужния отвор. Даже да го пилиш, не можеш да го направиш достатъчно тънкостенен. А е важно (е, според мен де) двигателят отзад да изглежда като тръба. Вместо парче от антенка/показалка, можеш да използваш напр. платмасова сламка с по-голям диаметър (за фрапе или коктейли). Просто както си го направил дотук, отрежи дюбела около 1 см след скосената част и върху остатъка "нахлузи" парче от сламка или тръбичка.
Снимката, която използваш за еталон не е на реален самолет, а на модел за изпитание в аеродинамична тръба. Може да има отклонения от истинските размери и вид. Двигателите освен това са малко под ъгъл и изглеждат скъсени. Но пък истинските двигатели очевидно са били различни по външен вид, макар и от един тип. Твоят вариант е подобен на тази снимка:
Изображение

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 май 2012 22:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Утре ще се разходя из магазините на Владая на лов за изпускателна тръба(така си го кръстих аз).

Според теб това, което съм направил от кита добре ли е? В смисъл нереална е задната част и мога да ползвам това, което съм оформил от кит.

И един друг въпрос ме мъчи. Как са се закрепяли двигателите към самолета? Както е показано на изпитателният аеродинамичен модел или като при Фау 1? Според мен закрепяне за стбилизаторите не е имало, т.к. от вибрациите биха се повредили, абе направо строшили.

Самото закрепяне към тялото ще го направя от рамката на частите изпилена и загладена до получаване на аеродинамична форма, по-заоблена и сплескана. Как ти се струва тази идея?

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 май 2012 00:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1039
Becko84 написа:
Утре ще се разходя из магазините на Владая на лов за изпускателна тръба(така си го кръстих аз).
Според теб това, което съм направил от кита добре ли е? В смисъл нереална е задната част и мога да ползвам това, което съм оформил от кит.
И един друг въпрос ме мъчи. Как са се закрепяли двигателите към самолета? Както е показано на изпитателният аеродинамичен модел или като при Фау 1? Според мен закрепяне за стбилизаторите не е имало, т.к. от вибрациите биха се повредили, абе направо строшили.
Самото закрепяне към тялото ще го направя от рамката на частите изпилена и загладена до получаване на аеродинамична форма, по-заоблена и сплескана. Как ти се струва тази идея?

Закрепването на двигателя към тялото става с едно по-широко парче (както се вижда на аеродинамичния модел) с ламинарен профил. Казано по-просто това е била някаква стоманена конструкция, облечена с ламарина отгоре, имаща атакуващ и изходящ ръб, като на крило. Монтирана е хоризонтално. Т.е. от литник няма да е достатъчно - много е тесен. Трябва ти някакво плоско парче, на което да оформиш ръбовете. Примерно изрязано от 2 залепени телефонни карти (или друга плоска пластмаса).

Сигурен съм, че освен това е имало и някаква подпора, която да прикрепя дългата тръба към тялото (не към стабилизатора). Според по-долната схема (от руския сайт, който пуснах преди 2-3 дни) това става с по един стоманен прът от всяка страна. Какво му е сечението, не смея да гадая, но кръгло няма да е далеч от истината. Според изгледа отстрани, тази подпора е монтирана под ъгъл спрямо тялото, а не хоризонтално (единият й край се вижда в проекция под двигателя). То и няма как да се монтира хоризонтално, защото двигателите са доста нагоре.
Изображение
За общата форма на двигателите не смея да те насилвам с моето мнение ;) . На мен по ми харесва видът с издължената горивна камера (като на чертежа, който направих). На теб пък решетката ти и челният обтекател са станали хубави.
Реших да направя един експеримент, какво бих сторил на твое място (което е необвързващо и само приблизително симулиране на действителността, разбира се).
Нарязах полуфабриката от онзи ден и си прегледах пак "съкровищата". Взех си това:
Изображение
Нов детайл е химикалът. По-специално ме интересува върхът му.
Изрязах предната част на стария модел с дължина 5,5 мм (колкото е и при теб с решетката горе-долу):
Изображение
Към него залепих парче от зеления маркер и общо стана 14,3 мм, както е според чертежа:
Изображение
Задната тръбичка я запазих непроменена:
Изображение
Вътре в нея залепих коничната част от химикала:
Изображение
Без да съм го търсил нарочно, конусът има нещо като фланш, който няма да си играя да пиля - пасва добре на мащаба.
Залепих всичките части - обща дължина 50,8 мм (за 0,2 мм разлика няма да си скубя брадата):
Изображение
Изрязах си трапец от лист пластмаса с размери ок. 5/6 мм. Наклонената страна на трапеца ще е към тялото на самолета и зависи от неговата форма. Това е основният пилон. Отпред и отзад го изпилих и му придадох сечение на крило и го залепих за двигателя:
Изображение
Пробих зад пилона и под него една дупка, колкото за карфица (диаметърът й е 0,6мм, според производителя):
Изображение
Тук на помощ идва стар модел, спасен от боклукчийската кофа, със свалена боя и начупени дреболии. Не си знае годините, ама поне е бил роднина на "Месершмит" :lol:
Изображение
Пробих и на модела една дупка и като залепих главния и вторичния пилон се получи това:
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображение
Моят пилон стана с наклон (заради тясното тяло на демонстрационния модел) - при теб трябва да е хоризонтален, поне според руските чертежи в началото.
Можеш да опиташ такава промяна (ако искаш). А ако междувременно излезе и някой по-свестен чертеж, документ или каквото и да е по темата, още по-добре. :thumleft:

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 май 2012 09:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
:thumleft: Вече ми я ясно как ще ги закрепя за самолета.

Двигателите ще ги правя, както ме посъветва, с отрязване на скосената част и тяло от химикал или пиромолив(което от двете ми хареса как стои по-добре). Поне стана ясно, че има двигатели с по-издължена част и такива като моите с по-къса, а и сърце не ми дава да ги захвърля.

Едно е сигурно на 200%: показните, които представи ми бяха от голяма помощ, както на мен така и на всеки, който реши да си направи такива двигатели :thumright:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 10:46 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Update :thumleft:

Вече съм с нови двигатели, старите натроших. Новите са направени от въдица, два химикала, кухненски цидак и кит. По технологията на CANSO с мои леки доработки(на технологията). Не са съвсем достоверни, но са в пъти по-добре от предните ми опити. Няма да се занимавам повече с тях, но все пак ще изчакам да прочета вашите отзиви и тогава ще взема окончателно решение.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

В кокпита са добавени табло от ец и филм(не си личи на смимките много, а и на живо е едвам забележимо), облегалка за главата на пилота и изработен от мен прицел.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Отделих фанара и започнах сухо напасване. Наложи се да пиля и шкуря, т.к. облегалката пречеше. И естествено зас**х пейзажа. На няколко пъти ръката ми трепваше и нанесох малки поражения. От вътре стои замъглено все едно някой е допрял мазно чело на стъклото. Външното одраскване е като белези от повърхностен удар на куршрм.

Както и да е, залепих фанара с Ц200. И отново а*о. Прекалих с лепилото и изби малко навътре. Тази сутрин видях, че засъхнало и поне е станало прозрачно, но стои все едно има микро цепнатина(много е воювал тоз самолет :geek: ). Като нарисувам рамките, си мисля аз, ще се скрият част от дефектите. Лъскавият остатък от лепилото(отстрани на фанара) мисля да прошкуря леееко, ще трябва да внимавам да не закача фанара, и след боядисване няма да личи въобще. Вие как мислите?

Ето и снимки. Оградените участъци са причининети от мен дефекти. Като цяло и самият фанар е зле-има разни ивици, причинени явно от леенето и драскотини тук-там.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 11:33 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2586
Местоположение: София
Двигателите са станали добре.
А за стъклото вариантите са с полир-паста или ако нямаш може и с паста за зъби (особено тия за избелване) и мек парцал. Търкаш докато стане пак прозрачно.


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 12:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
За външните одрасквания ще пробвам с паста за зъби, друго нямам :) За вътрешните наранявания трябва ли да сваля фанара или да не го пипам?

Оцапването отвътрешната страна с по-широка рамка ли да го прикрия? Или да си направя нормално широка рамка и да се вижда малко? То стои все едно там стъклото е една идея по-дебело.

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 13:03 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2586
Местоположение: София
по-добре остави дребните дефекти. Ако вземеш да сваляш детайли и да се опитваш да ги оправиш, може да ги повредиш повече.

А рамката по-добре да е с нормалната си дебелина, нищо че ще се вижда малко от лепилото.
Тренирай за следващия модел, не се опитвай всичко да е перфектно на този (всъщност това правило важи до безкрай ;) )


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 13:54 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Прав си Иво. Каквото мога да оправя без да свалям детайли ще оправя. Добре, че Moarein(и него яко го тормозя с въпроси) ми даде съвет да ги лепя с Ц200 и сега не е опушено както предните ми два модела. Стои прозрачно и може да се възприеме или като частично одебеление на стъклото или като пукнатина отвътрешната страна.

С перфектността едва ли ще успея да справя, но на този етап рискувам да разваля повече от колкото да оправя.

Малко оф топик:
Като се замисля колкото и да се старая винаги нещо малко(понякога и по-мащабно) не стават така както искам или трябва. И при вас ли е така?

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 15:11 
Извън линия

Регистриран на: 27 юли 2011 11:31
Мнения: 288
Разбира се ...и най-редовно!!!
Останалото идва от опита, рутината и сръчността на ръцете, която се добива и с времето!
Хич да не ти пука, важното е да те кефи това което правиш!!!
Ако не те кефи или не го показваш тук, или веднага почваш да го оправяш - и в двата случая моделистката душа е "ненаситна"!!! :geek: :lol:


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 15:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4206
Местоположение: София
Becko84 написа:
...колкото и да се старая винаги нещо малко(понякога и по-мащабно) не стават така както искам ...И при вас ли е така?

Веско, Вескооооооооо..........
То всичко, ако ставаше както искам..... :roll:
:D

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 15:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Мерси колеги! Продължавам напред :salut:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 16:56 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1039
Becko84 написа:
За външните одрасквания ще пробвам с паста за зъби, друго нямам :)

Тъй като съм (пред)убеден противник на използването на паста за зъби, освен за миене на зъби :mrgreen: (писал съм го вече във форума) , няма да я споменавам, че ще си проличи, колко съм пристрастен. :lol:
Във всеки случай с много по-голям ефект за полиране на прозрачна пластмаса може да се използва пила за полиране на нокти. Описвана е във форума от мнозина, има я в различни големини и разфасовки, с по 2, 3, 4 и 6 (повече не съм виждал)шкурки, последната от които е винаги нещо като велур. Полирането с него е направо песен - резултатите са по-ефектни и по-добри от паста за зъби. Няма каши, няма мацаници.
Всякакви драскотини могат първо леко да се шлайфат (мокро) със ситна шкурка (или с шкурките, които са на пилата за нокти) и после да се полират. По дълбоки драскотини могат да се запълнят с прозрачен лак - тук трябва да се внимава, какъв е лакът, за да не разяде пластмасата. Най-отгоре - фючър или някой от "клоновете" му.
Не се опитвай да запълваш фугите с лепило, даже и Ц-200. По-добре напасни фанара на сухо с шкуркане, а ако нейде зее по-голяма фуга я запълни внимателно с кит. Лошото на запълването с лепило Ц-200 е, че след като изсъхне се свива и фугата пак си личи.
Двигателите и кокпитът ти са супер! :thumleft:
Рамката на фанара на ръка ли ще я рисуваш? Всъщност какъв фанар ще правиш: като на планера (фанарът е един плексигласов балон) или като на изтребителя? Защото последният се различава доста от твоя оригиналния - има челно стъкло и доста шпроси, според схемите и цветните профили.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 18:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Радвам се, че двигателите ми са ти харесали. Все пак толкова показни ми направи, че щеше да е грехота да не се доближа поне малко до оригинала и мащабираната от теб схема :)

Фугите между фанара и тялото вече не се виждат. Те бяха минимални, най-вече поради качеството на отливка. За 9 лв. толкова, което не е малко. Лично аз като начинаещ съм доволен от комшиите. Повече би ме "боляло" ако бях започнал и оплескал Greif-а с радио опраляеми бомби. Пилих фанара до момента, в който беше на прага да го деформирам напълно. За свиването на Ц200 знам и предвидливо "сипах" повечко. После го стиснах с една здрава щипка и така цяла вечер. Ако зашкуря лепилото върху тялото на самолета, като внимавам да не засегна фанара, ще се заглади ли повърхността за да е годна за боя?

Рамките на фанара ще правя с маска от хартиено тиксо. Не обикновено такова :) Идеята ми е да направя няколко рамки повече. Например две странични и една напречна на тях. Страничните ще са от край до край. Иска ми да се доближа до фанара на модела с двигатели.

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 20:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1039
Becko84 написа:
Ако зашкуря лепилото върху тялото на самолета, като внимавам да не засегна фанара, ще се заглади ли повърхността за да е годна за боя?

Ако става дума за следи от Ц-200, то белите лепила са обикновено меки, като гума и при опит да се шлайфат, стават на "масурчета", вместо да се заглаждат. Подобни остатъци по-скоро се изстъргват леко с остра, но мека клечка.
Ако става дума за следи от моделистко лепило вкл. цианакрилатно, шлайфането им е единственият начин да се заглади повърхността, без да останат видими следи преди грундиране или боядисване.
Becko84 написа:
Рамките на фанара ще правя с маска от хартиено тиксо. Не обикновено такова :) Идеята ми е да направя няколко рамки повече. Например две странични и една напречна на тях. Страничните ще са от край до край. Иска ми да се доближа до фанара на модела с двигатели.

Попитах, защото за такива фанари, без никакви рамки по тях (доста от старите модели бяха такива ;) ) може да се направи първо "рамка" от тесни ивици самозалепващо се фолио или стикер, т.е. обратното на маската. Такава рамка стои релефна и се боядисва по-лесно с четка. Пък и ако не задоволи изискванията от първия път, може да се разлепи и направи отново.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 68 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker