Форум за стендов моделизъм http://model.airgroup2000.com/ |
|
Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet eng http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=15&t=3348 |
Страница 2 от 5 |
Автор: | CANSO [ 11 май 2012 17:41 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Becko84 написа: ...Ще трябва да търся телескопична джаджа и да си купя сито... Не приемай буквално всичко, което показах - беше само нагледен пример, с материали, които аз намерих. Предполагам има десекти други варианти. Аз обикновено предпочитам самоделки с минимално или никакво количество кит, при които търсената форма е почти готова още в началото. Решетките, които ти си използвал са идеално решение! ![]() С дюбела ти обаче все още не съм съгласен, защото отзад няма да е с нужния отвор. Даже да го пилиш, не можеш да го направиш достатъчно тънкостенен. А е важно (е, според мен де) двигателят отзад да изглежда като тръба. Вместо парче от антенка/показалка, можеш да използваш напр. платмасова сламка с по-голям диаметър (за фрапе или коктейли). Просто както си го направил дотук, отрежи дюбела около 1 см след скосената част и върху остатъка "нахлузи" парче от сламка или тръбичка. Снимката, която използваш за еталон не е на реален самолет, а на модел за изпитание в аеродинамична тръба. Може да има отклонения от истинските размери и вид. Двигателите освен това са малко под ъгъл и изглеждат скъсени. Но пък истинските двигатели очевидно са били различни по външен вид, макар и от един тип. Твоят вариант е подобен на тази снимка: ![]() |
Автор: | Becko84 [ 11 май 2012 22:41 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Утре ще се разходя из магазините на Владая на лов за изпускателна тръба(така си го кръстих аз). Според теб това, което съм направил от кита добре ли е? В смисъл нереална е задната част и мога да ползвам това, което съм оформил от кит. И един друг въпрос ме мъчи. Как са се закрепяли двигателите към самолета? Както е показано на изпитателният аеродинамичен модел или като при Фау 1? Според мен закрепяне за стбилизаторите не е имало, т.к. от вибрациите биха се повредили, абе направо строшили. Самото закрепяне към тялото ще го направя от рамката на частите изпилена и загладена до получаване на аеродинамична форма, по-заоблена и сплескана. Как ти се струва тази идея? |
Автор: | CANSO [ 12 май 2012 00:01 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Becko84 написа: Утре ще се разходя из магазините на Владая на лов за изпускателна тръба(така си го кръстих аз). Според теб това, което съм направил от кита добре ли е? В смисъл нереална е задната част и мога да ползвам това, което съм оформил от кит. И един друг въпрос ме мъчи. Как са се закрепяли двигателите към самолета? Както е показано на изпитателният аеродинамичен модел или като при Фау 1? Според мен закрепяне за стбилизаторите не е имало, т.к. от вибрациите биха се повредили, абе направо строшили. Самото закрепяне към тялото ще го направя от рамката на частите изпилена и загладена до получаване на аеродинамична форма, по-заоблена и сплескана. Как ти се струва тази идея? Закрепването на двигателя към тялото става с едно по-широко парче (както се вижда на аеродинамичния модел) с ламинарен профил. Казано по-просто това е била някаква стоманена конструкция, облечена с ламарина отгоре, имаща атакуващ и изходящ ръб, като на крило. Монтирана е хоризонтално. Т.е. от литник няма да е достатъчно - много е тесен. Трябва ти някакво плоско парче, на което да оформиш ръбовете. Примерно изрязано от 2 залепени телефонни карти (или друга плоска пластмаса). Сигурен съм, че освен това е имало и някаква подпора, която да прикрепя дългата тръба към тялото (не към стабилизатора). Според по-долната схема (от руския сайт, който пуснах преди 2-3 дни) това става с по един стоманен прът от всяка страна. Какво му е сечението, не смея да гадая, но кръгло няма да е далеч от истината. Според изгледа отстрани, тази подпора е монтирана под ъгъл спрямо тялото, а не хоризонтално (единият й край се вижда в проекция под двигателя). То и няма как да се монтира хоризонтално, защото двигателите са доста нагоре. ![]() За общата форма на двигателите не смея да те насилвам с моето мнение ![]() Реших да направя един експеримент, какво бих сторил на твое място (което е необвързващо и само приблизително симулиране на действителността, разбира се). Нарязах полуфабриката от онзи ден и си прегледах пак "съкровищата". Взех си това: ![]() Нов детайл е химикалът. По-специално ме интересува върхът му. Изрязах предната част на стария модел с дължина 5,5 мм (колкото е и при теб с решетката горе-долу): ![]() Към него залепих парче от зеления маркер и общо стана 14,3 мм, както е според чертежа: ![]() Задната тръбичка я запазих непроменена: ![]() Вътре в нея залепих коничната част от химикала: ![]() Без да съм го търсил нарочно, конусът има нещо като фланш, който няма да си играя да пиля - пасва добре на мащаба. Залепих всичките части - обща дължина 50,8 мм (за 0,2 мм разлика няма да си скубя брадата): ![]() Изрязах си трапец от лист пластмаса с размери ок. 5/6 мм. Наклонената страна на трапеца ще е към тялото на самолета и зависи от неговата форма. Това е основният пилон. Отпред и отзад го изпилих и му придадох сечение на крило и го залепих за двигателя: ![]() Пробих зад пилона и под него една дупка, колкото за карфица (диаметърът й е 0,6мм, според производителя): ![]() Тук на помощ идва стар модел, спасен от боклукчийската кофа, със свалена боя и начупени дреболии. Не си знае годините, ама поне е бил роднина на "Месершмит" ![]() ![]() Пробих и на модела една дупка и като залепих главния и вторичния пилон се получи това: ![]() ![]() ![]() ![]() Моят пилон стана с наклон (заради тясното тяло на демонстрационния модел) - при теб трябва да е хоризонтален, поне според руските чертежи в началото. Можеш да опиташ такава промяна (ако искаш). А ако междувременно излезе и някой по-свестен чертеж, документ или каквото и да е по темата, още по-добре. ![]() |
Автор: | Becko84 [ 12 май 2012 09:53 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
![]() Двигателите ще ги правя, както ме посъветва, с отрязване на скосената част и тяло от химикал или пиромолив(което от двете ми хареса как стои по-добре). Поне стана ясно, че има двигатели с по-издължена част и такива като моите с по-къса, а и сърце не ми дава да ги захвърля. Едно е сигурно на 200%: показните, които представи ми бяха от голяма помощ, както на мен така и на всеки, който реши да си направи такива двигатели ![]() |
Автор: | Becko84 [ 15 май 2012 10:46 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Update ![]() Вече съм с нови двигатели, старите натроших. Новите са направени от въдица, два химикала, кухненски цидак и кит. По технологията на CANSO с мои леки доработки(на технологията). Не са съвсем достоверни, но са в пъти по-добре от предните ми опити. Няма да се занимавам повече с тях, но все пак ще изчакам да прочета вашите отзиви и тогава ще взема окончателно решение. В кокпита са добавени табло от ец и филм(не си личи на смимките много, а и на живо е едвам забележимо), облегалка за главата на пилота и изработен от мен прицел. Отделих фанара и започнах сухо напасване. Наложи се да пиля и шкуря, т.к. облегалката пречеше. И естествено зас**х пейзажа. На няколко пъти ръката ми трепваше и нанесох малки поражения. От вътре стои замъглено все едно някой е допрял мазно чело на стъклото. Външното одраскване е като белези от повърхностен удар на куршрм. Както и да е, залепих фанара с Ц200. И отново а*о. Прекалих с лепилото и изби малко навътре. Тази сутрин видях, че засъхнало и поне е станало прозрачно, но стои все едно има микро цепнатина(много е воювал тоз самолет ![]() Ето и снимки. Оградените участъци са причининети от мен дефекти. Като цяло и самият фанар е зле-има разни ивици, причинени явно от леенето и драскотини тук-там. |
Автор: | Ivo hobby [ 15 май 2012 11:33 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Двигателите са станали добре. А за стъклото вариантите са с полир-паста или ако нямаш може и с паста за зъби (особено тия за избелване) и мек парцал. Търкаш докато стане пак прозрачно. |
Автор: | Becko84 [ 15 май 2012 12:21 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
За външните одрасквания ще пробвам с паста за зъби, друго нямам ![]() Оцапването отвътрешната страна с по-широка рамка ли да го прикрия? Или да си направя нормално широка рамка и да се вижда малко? То стои все едно там стъклото е една идея по-дебело. |
Автор: | Ivo hobby [ 15 май 2012 13:03 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
по-добре остави дребните дефекти. Ако вземеш да сваляш детайли и да се опитваш да ги оправиш, може да ги повредиш повече. А рамката по-добре да е с нормалната си дебелина, нищо че ще се вижда малко от лепилото. Тренирай за следващия модел, не се опитвай всичко да е перфектно на този (всъщност това правило важи до безкрай ![]() |
Автор: | Becko84 [ 15 май 2012 13:54 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Прав си Иво. Каквото мога да оправя без да свалям детайли ще оправя. Добре, че Moarein(и него яко го тормозя с въпроси) ми даде съвет да ги лепя с Ц200 и сега не е опушено както предните ми два модела. Стои прозрачно и може да се възприеме или като частично одебеление на стъклото или като пукнатина отвътрешната страна. С перфектността едва ли ще успея да справя, но на този етап рискувам да разваля повече от колкото да оправя. Малко оф топик: Като се замисля колкото и да се старая винаги нещо малко(понякога и по-мащабно) не стават така както искам или трябва. И при вас ли е така? |
Автор: | pachnew [ 15 май 2012 15:11 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Разбира се ...и най-редовно!!! Останалото идва от опита, рутината и сръчността на ръцете, която се добива и с времето! Хич да не ти пука, важното е да те кефи това което правиш!!! Ако не те кефи или не го показваш тук, или веднага почваш да го оправяш - и в двата случая моделистката душа е "ненаситна"!!! ![]() ![]() |
Автор: | Academica [ 15 май 2012 15:12 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Becko84 написа: ...колкото и да се старая винаги нещо малко(понякога и по-мащабно) не стават така както искам ...И при вас ли е така? Веско, Вескооооооооо.......... То всичко, ако ставаше както искам..... ![]() ![]() |
Автор: | Becko84 [ 15 май 2012 15:45 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Мерси колеги! Продължавам напред ![]() |
Автор: | CANSO [ 15 май 2012 16:56 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Becko84 написа: За външните одрасквания ще пробвам с паста за зъби, друго нямам ![]() Тъй като съм (пред)убеден противник на използването на паста за зъби, освен за миене на зъби ![]() ![]() Във всеки случай с много по-голям ефект за полиране на прозрачна пластмаса може да се използва пила за полиране на нокти. Описвана е във форума от мнозина, има я в различни големини и разфасовки, с по 2, 3, 4 и 6 (повече не съм виждал)шкурки, последната от които е винаги нещо като велур. Полирането с него е направо песен - резултатите са по-ефектни и по-добри от паста за зъби. Няма каши, няма мацаници. Всякакви драскотини могат първо леко да се шлайфат (мокро) със ситна шкурка (или с шкурките, които са на пилата за нокти) и после да се полират. По дълбоки драскотини могат да се запълнят с прозрачен лак - тук трябва да се внимава, какъв е лакът, за да не разяде пластмасата. Най-отгоре - фючър или някой от "клоновете" му. Не се опитвай да запълваш фугите с лепило, даже и Ц-200. По-добре напасни фанара на сухо с шкуркане, а ако нейде зее по-голяма фуга я запълни внимателно с кит. Лошото на запълването с лепило Ц-200 е, че след като изсъхне се свива и фугата пак си личи. Двигателите и кокпитът ти са супер! ![]() Рамката на фанара на ръка ли ще я рисуваш? Всъщност какъв фанар ще правиш: като на планера (фанарът е един плексигласов балон) или като на изтребителя? Защото последният се различава доста от твоя оригиналния - има челно стъкло и доста шпроси, според схемите и цветните профили. |
Автор: | Becko84 [ 15 май 2012 18:45 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Радвам се, че двигателите ми са ти харесали. Все пак толкова показни ми направи, че щеше да е грехота да не се доближа поне малко до оригинала и мащабираната от теб схема ![]() Фугите между фанара и тялото вече не се виждат. Те бяха минимални, най-вече поради качеството на отливка. За 9 лв. толкова, което не е малко. Лично аз като начинаещ съм доволен от комшиите. Повече би ме "боляло" ако бях започнал и оплескал Greif-а с радио опраляеми бомби. Пилих фанара до момента, в който беше на прага да го деформирам напълно. За свиването на Ц200 знам и предвидливо "сипах" повечко. После го стиснах с една здрава щипка и така цяла вечер. Ако зашкуря лепилото върху тялото на самолета, като внимавам да не засегна фанара, ще се заглади ли повърхността за да е годна за боя? Рамките на фанара ще правя с маска от хартиено тиксо. Не обикновено такова ![]() |
Автор: | CANSO [ 15 май 2012 20:17 ] |
Заглавие: | Re: Messerschmitt Me-328 V1 PM Models 1/72 с Argus pulse-jet |
Becko84 написа: Ако зашкуря лепилото върху тялото на самолета, като внимавам да не засегна фанара, ще се заглади ли повърхността за да е годна за боя? Ако става дума за следи от Ц-200, то белите лепила са обикновено меки, като гума и при опит да се шлайфат, стават на "масурчета", вместо да се заглаждат. Подобни остатъци по-скоро се изстъргват леко с остра, но мека клечка. Ако става дума за следи от моделистко лепило вкл. цианакрилатно, шлайфането им е единственият начин да се заглади повърхността, без да останат видими следи преди грундиране или боядисване. Becko84 написа: Рамките на фанара ще правя с маска от хартиено тиксо. Не обикновено такова ![]() Попитах, защото за такива фанари, без никакви рамки по тях (доста от старите модели бяха такива ![]() |
Страница 2 от 5 | Всички времена са UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |