Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 06 мар 2021 00:48

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 68 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 15 май 2012 23:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Лепилото е Ц200. Ще го зачистя с подострена клечка за зъби.

Фанара ще го направя по посоченият от теб начин. С хартиено тиксо ще стане ли да направя лентички, обикновено хартиено?

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 май 2012 23:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Becko84 написа:
Лепилото е Ц200. Ще го зачистя с подострена клечка за зъби.
Фанара ще го направя по посоченият от теб начин. С хартиено тиксо ще стане ли да направя лентички, обикновено хартиено?

Проблемът е в ръба на лентичката. Хартията, с колкото и остър нож да я отрежеш, ръбът и може да се "разпърши", както се казва по народному. Едно време, в "тъмните години", когато нямаше (почти) никакви моделистки материали, съм рязал с макетен нож паус на ивици до 1мм ширина, на твърда подложка (стъкло напр.). Не зная хартиеното тиксо ще може ли да се изреже така. Затова писах фолио или стикер (ламиниран или пластмасов), защото е материал, който не се разрошва по ръбовете и е достатъчно тънък в същото време.
Не зная :roll: , опитай каквото можеш и сам прецени дали си струва усилията.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 юни 2012 09:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
След дъъъълга пауза, вдъхновен от прекрасните модели на изложбата-конкурс, възобнових работата по модела. Ето и какво свърших през последните два дни:

С помощта на новата си придобивка-минидрил(само за 30 лв.) направих отвора за колесника, който беше моментално монтиран и залепен.

Изображение

Последва поставяне на ската за приземяване. Реших да я направя прибрана, така или иначе към комплекта върви и стойка за поставяне. Самата ска е елемент от друг модел(показал съм я на 1-ят си пост в темата) и е закрепена с лепило и кит за да има подходящата форма.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Боядисах с акрилен металайзер(Алуминиум) на Хумброл предните участъци на двигателите и с Медиум Грей решетките. След това закрепих страничните тела за захващане на Аргус-ите, предварително изработени от две залепени парчета от карта за намаление в Била. С пила и шкурка им придадох необходимата форма на крило.

Изображение

Изображение

Снощи залепих и крилата и страничните стабилизатори. Кит се наложи да сложа на стабилизаторите, т.к. са много криви и се наложи голямо шкурене, пилене, сухо напасване и т.н. Въпреки всичко стоят леко накриво, но това е забележимо само при по-упорито вглеждане. В процеса на работа ще се опитам да оправя това, но ако успея. Все пак не всичко може да е перфектно.

Изображение

Изображение

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 юни 2012 13:48 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Наближавайки момента, в който ще хвана четката започна да ме мъчи следният въпрос: как да боядисам двигателите?

Гледайки тази снимка:

Изображение

си мисля, че двигателите са били боядисани в цвета на фюзелажа. Но от друга гледна точка повечето немски самолети от периода са боядисвани, така че видимите отдолу части са оцветени в "Небесно синьо", а видимите отгоре-с каквото е била камуфлажната схема :scratch:

Дайте ми съвет, по който от двата начина да мацна двигателите. При единият от вариантите ще трябва да боядисан двигателите преди да ги монтирам към тялото на самолета.

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 юни 2012 17:00 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
:scratch:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 юни 2012 17:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Becko84 написа:
..си мисля, че двигателите са били боядисани в цвета на фюзелажа. Но от друга гледна точка повечето немски самолети от периода са боядисвани, така че видимите отдолу части са оцветени в "Небесно синьо"...

Веско, двигателите са пристигали готови от друг завод (заводи) и са били вече боядисани. На всички снимки, пуснати в твоята тема, двигателите изглеждат изцяло в зелено, без светла долна част.
ИзображениеИзображение
Няма да се учудя, ако даже са били в мало по-различен тон (леко по-светли) от този на самолета, което всъщност може да изглежда добре на модела и не го прави "скучен". "Небесно синьото" на самолета е дадено в твоето упътване RLM 65 Hellblau, но мисля, че в случая това може и да е RLM 76 Lichtblau. Особено ако говорим за късната 1944 и 1945?
Между другото, знаеше ли, че за твоя модел има произведени смолни части с двигателите и други добавки? :roll: Открих го едва сега...
Изображение

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 юни 2012 08:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
CANSO точно теб чаках :cheers:

И аз така си мислех за цвета на двигателите, но ти си човек с мнооого повече знания от мен.

Двигателите ще ги боядисам със зелено премесено с малко бяло за да станат в по-различен тон от самият самолет. Синьо имам само RLM 65, но в крайна сметка може и да си купя RLM 76. Относно годините мисля, че си прав, въпреки че идеята и първите чертежи(май и глайдера) на самолета са от началото на 40-те години. Но от друга страна проекта е бил спиран, после пак стартиран.

Тези смолни детайли ги знам ама ги няма в Бг. А и си мисля, че добре съм се справил с двигателите :colors: (поне така си мисля аз). Само генераторите няма да ги има.

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 юни 2012 18:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Ползвай 65, ако не ти се дават още пари в момента - няма да е грешно. Със сигурност планерите са били още със старите цветове. За по-късните разработки е трудно да се гадае. V-1 ракетите напр. са ги камуфлирали с 65 и 76 в различни степени, каквото е имало.
А ако "мащабираш" боята (смесвайки я с малко светлосиво), разликата ще остане на книга. Изсветлявай и зеленото със светлосиво, не директно с бяло. Това за двигателите го предложих като трик. По същия начин могат да бъдат изсветлени подвижните повърхности по крила и опашка и дадат малко повече обем.Ама мно-о-о-го лекичко. Само като идея ;)

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 юни 2012 09:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Идеята ти за изсветляване със светлосиво на двигателите и подвижните части е повече от добра и ще бъде приложена :salut:

Подвижните части ще ги мина с по-светло зелено накрая-последната ръка.

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 юни 2012 11:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Ето какво свърших тези дни: залепих двигателите към фюзелажа, китнах местата на свъзване и се заиграх леко с разшифката.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Какво установих: или двигателите ми са с доооста голям диаметър или на глайдера крилата са по-високо поставени(респективно на джет версията по-ниско). В следствие на това двигателите не стоят така както на снимките на оригиналия модел. Отне ми страшно много време и нерви да ги поставя максимално високо и симетрично. По-добре от това не мога колкото и да ми иска да е идеален. Разшифката не е перфектна, но толкова мога за момента. С времето и следващите модели мисля, че ще задобрея.

Като изсъхне кита вземам минидрила и почвам да изпилвам излишното и придавам форма. След това шкурки и се почва мацането. По този начин процедирах и със страничните стабилизатори. Много съм доволен от дрелчицата, страшно много работа върша с нея за много кратко време.

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 юни 2012 12:26 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2679
Местоположение: София
с минидрила в основата на двигателите може да е малко трудно. Можеш с изключен мини-дрил да пробваш с какво движение ще пилиш, ако прецениш, че е рисково смени ъгъла или най-безопасно с мини-пилички.

А Surfacer (с аерограф) ще му слагаш ли? С него много може да се подобри изгледа на разшивката.


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 юни 2012 13:26 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
За сега мацам с четка. Грундове още не съм си купил.

Към дрила имам едно финно борче с конусовидна форма. С него където мога, където не-шкурки и пили.

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 юни 2012 16:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Becko84 написа:
Какво установих: или двигателите ми са с доооста голям диаметър или на глайдера крилата са по-високо поставени(респективно на джет версията по-ниско). В следствие на това двигателите не стоят така както на снимките на оригиналия модел.

Двигателите наистина малко едреят (или самолетът дребнее), но си прав, че проблемът идва от позицията на крилото на планера. Вижда се при сравнение, че е по-нагоре, отколкото при "джета". Сигурно си видял на чертежа с трите проекции, че горният ръб на крилото е под централната линия на фюзелажа. На модела те или съвпадат, или дори крилото е по-високо. Но и така не стои зле, пък и нали е до голяма степен става "what if", а не съвсем точно копие на нещо си. ;) В профил машината изглежда много добре. Носът е много по-елегантен, отколкото на чертежите (там е като смачкан назад) Гледано отпред тялото е сякаш малко усукано, особено около опашката. Като му правиш финални снимки, ще го показваш в 3/4 ;) .
Двигателите все повече (ме) кефят, особено с онзи пръстен между бялата и черната част :thumleft: .
Крилото мисля, че има един елерон и само една задкрилка. Има и предкрилка - можеш да свериш пак със схемите, дори и да не са съвсем идеални.
Изображение
Като ги гледам тях, има разни капачки и ревизионни отвори с нитове/дзусове по тях. Сещам се, че някой от продуктивните (не като мен :mrgreen: ) съфорумци беше правил преди време подобни от алуминиево фолио и залепени на модела, изглеждаха като "домашен фотоец". Не се сещам кой беше :scratch:. Инак друго май не остава за правене, нали?

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 юни 2012 16:46 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Да CANSO, друго сериозно за правене не остана. Трябва само до зашкуря кита и се почва мацането :bounce:

Крилата са точно на централната линия на фюзелажа :cyclops_ani: Измерено и проверено.

Не че се оплаквам, но този модел ми даде гоооолям зор. Това обаче го превръща в един от моделите, които ще са ми най-любимите.

За фолиото, ще видя това вкъщи колко е дебело и ако става ще се пробвам и аз. От коя страна да го залепя евентуално към модел? Със светлата или матовата?

Сега чета темата за заместители на Future и Klear, и ще почна и аз да търся подходящ за нанасяне преди декали.

Радвам се, че направеното до момента ти харесва и на теб. За мен вече казах :geek: Този модел е 30-40% и твоя работа. За което ти благодаря :salut:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 юни 2012 17:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Becko84 написа:
За фолиото, ще видя това вкъщи колко е дебело и ако става ще се пробвам и аз. От коя страна да го залепя евентуално към модел? Със светлата или матовата?

Ами матовата. Аз имам самозалепващо се ал. фолио за изолации на ОВИ. Лепкавата страна е матовата, а външната е лъскавата.
Пробвай евентуално да го залепиш не с лепило, а с прозрачен лак - на детайла една капка лак отзад, леко размазване и изчакване да "стегне" и става нещо като лепенка. Мисля, че става добре даже и с Ц-200 (или друго бяло лепило).
И това за процентите го забрави! Моделът си е твой! Ако си доволен от свършеното - ще черпиш :D :D !

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 68 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker