Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 04 мар 2021 21:52

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 68 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 20 юни 2012 08:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Ясно. Ще пробвам с Ц-200.

Тя почерпката е най-лесното нещо и ще е обезателна(набелязал съм си няколко човека за почерпка :cyclops: ). Но искам да се изтипосам в "Домата" с модел в ръка ;)

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 20 юни 2012 09:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2342
Местоположение: София
Аз лепя фолио с локтайд гел.
Не съм пробвал с Ц200, но това лепило по принцип лепи добре по-шуплести повърхности - дърво, хартия и т.н.
Ама опитай да видим :)

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
МнениеПубликувано: 20 юни 2012 09:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Както ме беше посъветвал по-рано, си купих и такова. Даже първоначално си мислех да лепя фолиото с него. На тъъънък слой нанесено, малко изчакване и пляс върху модела.

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 юли 2012 16:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
След дъъъъълга пауза отново се захващам за Месера.

Преди всичко искам да се похваля, че вече съм дипломиран Магистър и с науката за момента съм бай-бай :cheers: Поне докато не ми мине от последното следване.

Сега по темата. Изработих ревизионни отвори от алуминиево фолио, маскирах фанара и направих антена. Рамките на фанара ще са само от боя. Мисля, че ще се получи и така. На два пъти ми се откъртва единият двигател :x Толкова нерви и псувни...Сега е вече закрепен и зашкурен.

Преди да пусна снимки (най-вероятно утре) искам да ви помоля за съвет относно:
CANSO написа:
Гледано отпред тялото е сякаш малко усукано, особено около опашката. Като му правиш финални снимки, ще го показваш в 3/4 ;)

От къде идва това усукване? Аз ли нещо не съм направил както трябва или просто отливката за 9 лв. е такава. Притеснява ме, че ако трябва да откъртвам нещо после ще стане...дизастър. Толкова шкурене, пилене, лепило и кит е видяла таз пластмаса, че не знам колко още може да издържи.

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 юли 2012 18:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Becko84 написа:
От къде идва това усукване? Аз ли нещо не съм направил както трябва или просто отливката за 9 лв. е такава. Притеснява ме, че ако трябва да откъртвам нещо после ще стане...дизастър. Толкова шкурене, пилене, лепило и кит е видяла таз пластмаса, че не знам колко още може да издържи.

Вероятно е от отливката - на последните едри снимки (от 18 юни), които пусна, на снимката "отгоре", сякаш цялото тяло е леко изкривено. Това може и да е от перспективното скъсяване на самата снимка - не зная. Но на следващата снимка, "отпред", крилата и носът сякаш са завъртени леко надясно, спрямо надлъжната ос на самолета, а опашката и двигателите са завъртени леко по-наляво (гледано отпред). Затова написах "усукване", сякаш някъде в средата самолетът са усуква и двата му края са в различни повърхнини.
Изображение
Това няма да личи толкова, ако снимките са направени под друг ъгъл и самият самолет не е паралелен на земята.
Честито за Магистратурата! С науката обаче изобщо не си бай-бай - тя едва сега започва! Но няма страшно - само първите 20-30 служебни години са по-труднички :mrgreen: !

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 юли 2012 09:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
CANSO написа:
Вероятно е от отливката - на последните едри снимки (от 18 юни), които пусна, на снимката "отгоре", сякаш цялото тяло е леко изкривено. Това може и да е от перспективното скъсяване на самата снимка - не зная. Но на следващата снимка, "отпред", крилата и носът сякаш са завъртени леко надясно, спрямо надлъжната ос на самолета, а опашката и двигателите са завъртени леко по-наляво (гледано отпред). Затова написах "усукване", сякаш някъде в средата самолетът са усуква и двата му края са в различни повърхнини.
Изображение


Ами и аз така си мисля и решавам повече да не човъркам, че накрая с моята мания по перфектността ще окалям пейзажа :blackeye:

CANSO написа:
Честито за Магистратурата! С науката обаче изобщо не си бай-бай - тя едва сега започва! Но няма страшно - само първите 20-30 служебни години са по-труднички :mrgreen: !


Има нещо такова :D

А сега ето и снимките:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 авг 2012 14:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Преди да замина на море (тази вечер) реших да отметна малко работа по самолета. До тук свърших следното: маскирах самолета и предната част на двигателите, боядисах в двата цвята като подвижните части и двигателите боядисах с основен цвят с малко светло сиво (по съвет на CANSO) - получи се много добре и ефектно. Стараех се да няма следи от четка, но явно боичките на Хумброл не са за мен. Синьото е на Хумброл акрил, зеленото на Ревел Акуаколор. Ревела се самоневелира идеално сам и изсъхва точно в момента, когато трябва. Случиха се някои инфецкии (така наричам аз несгодите си :cyclops: ) и се наложи отново полагане на слой боя. Поне допълнителните слоеве ми осигуриха възможност за по-дълготрайно шкурене и заглаждане на боята. Не успях да се справя с металайзера - получиха се следи от стичане. На пипане всичко е гладко и равно, но ако се вгледа човек по-отблизо (малко след върха на носа :cyclops_ani: ) си личат стичанията на металайзера и ресни по синята боя. Зелената е без грешка. Ще пробвам и Валео акрил боите и ако те не ми паснат ще бачкам предимно с Ревел. За разредител на боите ползвах спирт 95 и дестилирана вода 50 на 50. Самолета е минат с две ръце Пронто.

Следват декали, смивка и някакво лееко състаряване. За смивка мисля да ползвам акварелни боички - черно и някакво много светло кафяво (нещо като изсъхнала пръст). За състаряването - леки отчупвания тук-там на боята по ръбовете на разшивката и ревизионните отвори с четка 0000 и акрилен металайзер. Смятам, след като поставя декалите, първо да направя отчупванията и след това смивката. Съвети :roll:

Сега снимки:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 авг 2012 10:08 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Модела е готов от 3 дни :cheers:

Със състаряването видях неочаквано голям зор. Олющванията не ми се получиха, въпреки че ги правих с клечка за зъби и четка 0000. При близко взиране приличат повече на петна отколкото на отчупена боя. Металайзера е акрил на Хумброл (не виня боята и марката). Бях го разредил добре, за да не се получават топченца от пигмента в резултат на бързо съхнене. Ама пак не стане така както аз исках. А аз исках да прилича ето така viewtopic.php?f=17&t=2386 Ама нейсе!

Смивката с акварел (скъп на Кох-и-Нор ама е от тези дето са кръгли в кутия, абе за учениците които са) по корема на самолета стана като о**ране. Като нанесох боичката (черно смесено с бяло) после не искаше да се измие колкото и салфетки и кухненска хартия да ползвах. Аз търкам - боята се разнася, попива по тампона и почти не се отмива. Та се наложи душ под чешмата. Явно тези боички са качествени и ще трябва повече да ги разреждам за да може по-лесно да се отмиват от нежеланите места. Със смеска от черен и кафяв сух пастел имитирах лееко ръждясване по двигателите. Направих и няколко малки ръждави петънца с акрил на Агама.

Стойката на самолета я боядисах с Панцер Грей акрил на Хумброл, после олющвания с металайзер (акрил на Хумброл) и накрая ръжда със сухи пастели. Този път повече кафяво и по-малко черно.

Ето и грозните снимки, имам впредвид качеството 8-) :

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Следва нов модел :cyclops_ani:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 авг 2012 19:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Becko84 написа:
Модела е готов от 3 дни :cheers:

Веско, много си го лъснал най-накрая. Както си беше преди, без лака, изглеждаше по-реалистично. Сега прилича на лакирана играчка от дърво. Ако имаш матов лак, можеш да ги минеш отгоре с много разреден такъв.
Имитацията на обелвания не е станала добре, защото петната са бая големи за мащаба и са доста хаотично пръснати по целия самолет. Напр. такива олющвания по елероните никога няма да има. Евентуално двете предкрилки можеха да са по-обелени. Онези петънца на лявото крило до кабината са по-добре. Ако ти се занимава още, неуспешните петна ги мини отново със зелената боя отгоре, все едно, че са поправки на боята. Дори ако цветът се различава малко от предния ще е по-естествено, отколкото сребристата боя.
Металайзърът (сребърно, алуминиево, кавото е) на двигателите е станал по-зле след лакирането. Стои като боя-металик, а не като естествен метал.
Долницата не е чак толкова окакана, колкото се опасяваш че е, но няма логика хем да е мръсна и износена, хем да е лъскава, като новобрански чепици в деня на клетвата (ония с кабърите, казвахме им "цинтове" в казармата :lol:). Не си изрязал обаче декалите (кръстовете) по контура и сега там, където е филмът (на декала), "смивката" не е хванала и боята под декала е останала по-светла. Това надали може да се поправи.
Ако ще си купуваш един ден аерограф, можеш да пръснеш целия модел отгоре с разреден матов лак, да "убие" гланца. Има и една друга техника, за която мога да твърдя, че е с много добър матиращ ефект (пак с препръскване):80-85% фючър + 15-20% FLAT BASE X-21 (на Тамия). Един-два разредени слоя, но като се внимава с количеството на втората съставка, за да не побелее напръсканата зона.
На една от тазгодишните изложби се появи модел подобен на твоя (оня готовият, смолният, за който писахме по-рано), който е повeче в стил "whif", но поне що се отнася до матовата повърхност е това, за което си мисля:
Изображение
Успех със следващия модел (и си избери по-големичък, този път ;) ) :thumright:

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 31 авг 2012 09:32 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Мда, и на мен ми лъщее ама реших да пусна снимки за да ми помогне някой как може да залича поне част от грешките.

Имам матов лак на същата фирма както и Семи-глоса дето лъщее така. Ще направя така както казваш ти, само че нямам аерограф. Ще разредя силно мата и ще го мина целият. Чудя се и фанара ли да го мина с мат?

Относно олющванията CANSO ще те помоля да ми покажеш къде да заличавам и къде мога да се опитам да направя нови.

И още един въпрос. Сега се замислих ако взема един памучен тампон напоен леекинко с ацетон и се опитам съвсеем леко да изтрия част от лъщящия лак дали ще стане нещо? Имам усещането, че лака не съм го разредил добре и съм наслоил доста от него. След евентуалното почистване на лака (ще изчакам да видя какво мислите по въпроса) ще го мина с разреден мат.

Метала на двигателите дали ще замяса повече на метал ако го мина с мат (като преди това позачистя всичко с ацетон) :scratch:

Като мазах стойката с мат лак накрая и видях резултата ми идеше да си заблъскам главата. Точно така трябваше да изглежда и самолета.

Определено ми се занимава още със самолета. Толкоз нерви, труд, добри моменти тоже и скрачване съм хвърлил по него. Определено си го харесвам, въпреки видимите и от мен грешки и ще се опитам да оправя всичко, което мога :salut:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 31 авг 2012 14:47 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2679
Местоположение: София
Becko84 написа:
...Определено ми се занимава още със самолета. Толкоз нерви, труд, добри моменти...
Брей, при такова желание да го изпипаш, реших и аз да се включа с няколко идеи. Макар че от тук нататък е много вероятно вместо да подобряваш модела да го влошаваш :study:

* Ацетон на готов модел :o не мисля че е добра идея. Ако искаш да свалиш само лака, без да повредиш боята :scratch: не знам как може да стане, но с какъвто и разредител да пробваш ще пострада и боята.

* Стъклените части не ги минавай с матов лак. Даже ако не се налага не ги минавай с никакъв лак. Иначе може с малко по-разреден гланцов лак, но си е играчка за да изглежда прилично. Аз поне след това го полирам с паста иначе не ми изглежда добре.


Becko84 написа:
...Ще разредя силно мата и ще го мина целият...
Да. И аз стигнах до извода, че лаковете трябва да са силно разредени, за да се получи добре с четката, но пък с това силно разреждане трябва да минеш 10-тина ръце за да стане матов. Естествено изчакваш напълно да изсъхне преди да минаваш следващата ръка с лак.


Becko84 написа:
...Относно олющванията ... къде да заличавам и къде мога да се опитам да направя нови...
Всички, които са кръгли ако можеш да ги заличиш, макар че не знам дали ще е лесно да бъдат заличени, особено ако са лакирани вече :scratch:
Най-често олющванията са по ръбовете между панелите. За мен е по-лесно да ги правя с емайлна боичка (върху акрилните), защото е по-лесно да ги "измия" ако сбъркам. Ако пък ми се стори, че олющването е по-голямо, след като изсъхне, със салфетка с малко разредител (емайлен) забърсвам олющванията и те се смаляват, без да изчезват напълно.
Преди време си играх с подобни олющвания, виж в тази тема viewtopic.php?f=16&t=2311&start=5


Becko84 написа:
...Метала на двигателите дали ще замяса повече на метал ако го мина с мат...
Амииии едва ли. Повече ще заприлича на сива боя. Мисля, че най-добре ще бъде да минеш с емайлова боя с метален цвят. Много по-добре стават при боядисване с четка. Акрилните металици нещо трудно докарват приличен цвят. На Humbrol има три по-специални бои от серията 27000, една от тях мисля, че беше полирана стомана. На Revell емайловите металици също са добри. За всички важи правилото разреждане и мнооооого добро разбъркване. Всъщност най-лесно с четка боядисвах с метален цввят с емайлите на Model Master.


Нагоре
МнениеПубликувано: 31 авг 2012 15:05 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Мерси за съветите Иво :thumleft:

Мисля си, че с малко ацетон ще успея да сваля само някаква част от лъскавия лак т.к. не съм го разредил достатъчно и е наплъстен. Няма да се старая да стигна до боя, даже напротив - ще гледам да не стигам. После с разреден матов лак. Поне така си го представям аз. Ще изчакам да посъбера вещи мнения и в краен случай ще пробвам на някоя малка, трудно видима повърхност от самолета :scratch:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 31 авг 2012 16:49 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1693
Местоположение: Варна
Ако пробваме с ацетон доста от проблемите ще отпаднат, защото ще е дотук :)
Сериозно, не минавай с ацетон, ще се съсипе. Както си е в момента, една смивка
с маслена боя, близка до основната / особено върху петната/ и разреден мат лак
няколко ръце и ще се пооправи. Почнем ли да махаме нещо, пък друго да оставим
няма да стане по-добре. И фанара не го лакираме, че ще помътнее

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 31 авг 2012 20:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Becko84 написа:
Сега се замислих ако взема един памучен тампон напоен леекинко с ацетон и се опитам съвсеем леко да изтрия част от лъщящия лак дали ще стане нещо?

Веско, откакто ядох пердах от баща си :shaking: , след като се бях опитал да изчистя политурата на семейната библиотечка "леекинко" с лакочистител (защото преди това я бях омазал с темперна боя :monkey: ), вече стоя далеч от субстанции, съдържащи ацетон!
Тъй като лакът ти е съвсем пресен, ацетонът веднага ще го размекне, колкото и да си бърз. Предполагам и декалите отдолу ще заминат.
Всъщност адашът Иво и valcad по-горе казаха всичко с големи подробности.
Бих добавил само, че оттук нататък, ако лакът ти е бил емайл, аз лично бих опитал да "добавям слоеве" от акрилни/водоразтворими лакове. Така опастността новият слой да разяде по-долния, отпада. Или поне изчакай още малко да стане поне една седмица от последното лакиране.
Защо не опиташ на някаква пластмаса, която ще лакираш със същия лак, като самолета. Пробвай първо със спирт дали ще се матира. После може с малко разредител за алкидни бои/фирмен разредител за емайл. По-силни разредители (ацетон, нитроцелулозен разредител и т.н.) не бих посмял да пипам.
Предполагам обаче, че и по друг начин може да се постигне достатъчна матовост. Все пак няма нужда самолетът да заприлича на добре използвана училищна дъска ;) .

Прилагам долу снимки от един експеримент, който проведох днес, след като ти видях постинга. С помощта на сина ми и едно негово другарче (които с мъка накарах да ми помагат, респ. моделират, но пък после се убедиха, че е голяма веселба), решихме да състарим част от модел, като някои от техниките могат да бъдат използвани и в твоя случай.
За опитен обект бе изпозвано едно добре лакирано, лъщящо крило. Лакът е нанесен точно преди година, при това доста дебело:
Изображение
Използвани бяха следните 4 уреда, респ. материала (отгоре надолу): шкурка за нокти - 4 едрини, водна шкурка 2000 на клечка, шкурка за нокти - 3 едрини + спирт (който не е на снимката) - не зная какъв градус, някакъв мой микс между 70 и 50%.
Изображение
Половината от крилото беше старателно търкано, с много малък натиск, без претриване (е на места младежите не издържаха да не натиснат малко повече). След това изшкурканите повърхности бяха забърсвани усилено с парцал, натопен в спирт.
Добавени бяха "нови метални панели", "издрасквания", поправки на боя (умишлено с различен цвят), "смяна на елерон" с такъв от "друг самолет" и прочие.
Получи се това:
Изображение
"Металните панели" са алуминиево фолио, изшкурено с "пилата" за нокти и "изчукано" тук-таме с върха на клечка за зъби. По-добра имитация за метал от тази не зная. Става и за твоите пръстени на двигателите.
Тук таме има "издрасквания" на боята - младежите се равихриха по тяхно усмотрение. Само им казах да са по ръбовете на панелите и по ръба на крилото (атакуващия). Правени са с клечка за зъби и металайзър - емайл на ММ. Голямата драскотина горе, ляво е истинско одиране и бе замазано наполовина с боя, наполовина с металайзър.
"Поправките на боята" са жълта акрилна боя, нанесена с върха на четка и размазана с тампон или пръсти. Най-вече с пръсти (на 2 чифта ръце!).
"Новият елерон" бе напръскан с боя от кутия (това на теб не ти трябва, ама аз трябваше постоянно да поддържам нивото на интереса с нови техники :lol: ).
Така омазаното крило бе изшкуркано за последно с чиста пила за нокти, с най-ситната шкурка, преди тази за полиране. Всичко отново бе изтрито с тампон, напоен със спирт. Дотук матов лак няма. Снимката горе показва действителната големина на крилото.

Най-накрая бяха нанесени с четка (не й знам номера - голяма) 2 слоя, силно разреден, водоразтворим, прозрачен, матов лак, тип "домашно забъркан, двойно прецеден" :lol: . Лакът бе сушен "ал фреско" (на открито в двора) между двете нанасяния, сиреч при по-висока от стайна температура.
Изображение
След този момент интересът към работата рязко спадна под нулата и бях оставен сам да си пиша постинга. :|
Това е.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 сеп 2012 10:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Ееее, колеги супер сте :cheers:

Току що прочетох постовете ви и почвам да оправям каквото мога :salut:

Ацетон е забравен и повече няма да се появи. Като завърша ще пусна снимки.

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 68 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker