Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 04 мар 2021 20:36

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 68 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 12 сеп 2012 14:43 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 19 дек 2010 12:54
Мнения: 295
CANSO написа:
Becko84 написа:
Сега се замислих ако взема един памучен тампон напоен леекинко с ацетон и се опитам съвсеем леко да изтрия част от лъщящия лак дали ще стане нещо?

Веско, откакто ядох пердах от баща си :shaking: , след като се бях опитал да изчистя политурата на семейната библиотечка "леекинко" с лакочистител (защото преди това я бях омазал с темперна боя :monkey: ), вече стоя далеч от субстанции, съдържащи ацетон!
Тъй като лакът ти е съвсем пресен, ацетонът веднага ще го размекне, колкото и да си бърз. Предполагам и декалите отдолу ще заминат.
Всъщност адашът Иво и valcad по-горе казаха всичко с големи подробности.
Бих добавил само, че оттук нататък, ако лакът ти е бил емайл, аз лично бих опитал да "добавям слоеве" от акрилни/водоразтворими лакове. Така опастността новият слой да разяде по-долния, отпада. Или поне изчакай още малко да стане поне една седмица от последното лакиране.
Защо не опиташ на някаква пластмаса, която ще лакираш със същия лак, като самолета. Пробвай първо със спирт дали ще се матира. После може с малко разредител за алкидни бои/фирмен разредител за емайл. По-силни разредители (ацетон, нитроцелулозен разредител и т.н.) не бих посмял да пипам.
Предполагам обаче, че и по друг начин може да се постигне достатъчна матовост. Все пак няма нужда самолетът да заприлича на добре използвана училищна дъска ;) .

Прилагам долу снимки от един експеримент, който проведох днес, след като ти видях постинга. С помощта на сина ми и едно негово другарче (които с мъка накарах да ми помагат, респ. моделират, но пък после се убедиха, че е голяма веселба), решихме да състарим част от модел, като някои от техниките могат да бъдат използвани и в твоя случай.
За опитен обект бе изпозвано едно добре лакирано, лъщящо крило. Лакът е нанесен точно преди година, при това доста дебело:
Изображение
Използвани бяха следните 4 уреда, респ. материала (отгоре надолу): шкурка за нокти - 4 едрини, водна шкурка 2000 на клечка, шкурка за нокти - 3 едрини + спирт (който не е на снимката) - не зная какъв градус, някакъв мой микс между 70 и 50%.
Изображение
Половината от крилото беше старателно търкано, с много малък натиск, без претриване (е на места младежите не издържаха да не натиснат малко повече). След това изшкурканите повърхности бяха забърсвани усилено с парцал, натопен в спирт.
Добавени бяха "нови метални панели", "издрасквания", поправки на боя (умишлено с различен цвят), "смяна на елерон" с такъв от "друг самолет" и прочие.
Получи се това:
Изображение
"Металните панели" са алуминиево фолио, изшкурено с "пилата" за нокти и "изчукано" тук-таме с върха на клечка за зъби. По-добра имитация за метал от тази не зная. Става и за твоите пръстени на двигателите.
Тук таме има "издрасквания" на боята - младежите се равихриха по тяхно усмотрение. Само им казах да са по ръбовете на панелите и по ръба на крилото (атакуващия). Правени са с клечка за зъби и металайзър - емайл на ММ. Голямата драскотина горе, ляво е истинско одиране и бе замазано наполовина с боя, наполовина с металайзър.
"Поправките на боята" са жълта акрилна боя, нанесена с върха на четка и размазана с тампон или пръсти. Най-вече с пръсти (на 2 чифта ръце!).
"Новият елерон" бе напръскан с боя от кутия (това на теб не ти трябва, ама аз трябваше постоянно да поддържам нивото на интереса с нови техники :lol: ).
Така омазаното крило бе изшкуркано за последно с чиста пила за нокти, с най-ситната шкурка, преди тази за полиране. Всичко отново бе изтрито с тампон, напоен със спирт. Дотук матов лак няма. Снимката горе показва действителната големина на крилото.

Най-накрая бяха нанесени с четка (не й знам номера - голяма) 2 слоя, силно разреден, водоразтворим, прозрачен, матов лак, тип "домашно забъркан, двойно прецеден" :lol: . Лакът бе сушен "ал фреско" (на открито в двора) между двете нанасяния, сиреч при по-висока от стайна температура.
Изображение
След този момент интересът към работата рязко спадна под нулата и бях оставен сам да си пиша постинга. :|
Това е.


Колега, много практичен, интересен и идеен метод. Ще го пробвам на някой модел, но има ли сведения за такива машини - снабдени с различни части на самолета, тоест, с различен цвят на камуфлажа, колкото до прибори на таблото и прочие съм на ясно.


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 сеп 2012 14:52 
Извън линия

Регистриран на: 04 фев 2008 11:51
Мнения: 985
Виж снимки на съветски изтребители от ВСВ.


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 сеп 2012 14:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Последно (надявам се :D ) ъп-че на темата.

С помощта на шкурка 2000 и няколко тампона за уши успях да сваля лака и една маалка част от боята. Докато извършвах очистителните дейности се отчупи десният двигател. Идеше ми да изляза с вик и да обиколя крещейки 10 пъти къщата. Ама ме хвана срам повече отколкото яд. Пих една бира и оправих всички поразии.

Ето снимки:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Моля за мнения, че да вземе да се успокои душата ми моделистка и да зафащам следващия модел :tongue:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 сеп 2012 19:58 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 281
Не мога да кажа много, но този модел силно ми напомня на моя първи. По същият начин лака прецака общият вид на самолета. Резултата съм публикувал в 1/72. За мен работата по моделите е много тъмна Индия още, но едно мога да ти кажа като начинаещ на начинаещ това е хоби и трябва да ти доставя удоволствие и разтоварване, а не нерви. Продължавай смело, този модел на мен ми допада много, добре се е получил и е редно да го оставиш на предна позиция в колекцията.


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 сеп 2012 09:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Че ми доставя удоволствие доставя ми, ама и нерви има от време на време :cyclops_ani: Поне се научих на търпение и извлякох ценен опит. Ще се опитам да не допускам повече същите грешки.

Самолетчето определено ще е на предна позиция в колекцията, не само защото ми е първото, но и защото доста се трудих по него, не се отказвах и не на последно място - харесва ми :tongue:

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 сеп 2012 17:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Веско, от това повече (засега) - здраве! :D Стигнал си до момента, в който вече трябва да оставиш модела на спокойствие.
Опашката със зацапването на соплата, мръсната свастика, антената и т.н. стоят най-добре на снимките. Изобщо в профил леталото изглежда най-добре. :thumleft:
Остави го сега, може някой ден да ти дойде някаква друга малка идея (някой нов декал, останал от друг модел напр.), но и нищо да не променяш, ще ти остане хубав спомен.
Пробвай се на някой модел с по-добра разшивка и детайлировка, та да не се тормозиш с отстраняването на фабрични дефекти, които най-вероятно бяха по-голямата част от причината за нервите в случая.
Успех! :thumright:

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 сеп 2012 17:52 
Извън линия

Регистриран на: 01 мар 2011 16:35
Мнения: 206
И аз искам да те поздравя, преди всичко за търпението и усърдието с което изработи този самолет. Поздравявам те, че от едно голямо нищо, каквито са макетите на PM, успя да създадеш много хубав модел на този интересен самолет, в който си личи, че е вложено много старание и стремеж за максимално доближаване до оригинала и се е получило. Дано и следващия ти макет да е така интересен! Успех с него.


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 сеп 2012 09:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2011 15:43
Мнения: 179
Местоположение: Владая, София; Стара Загора
Благодаря ви за окуражителните думи и оказаната помощ и съвети :salut:

Определено модела имаше доста неща за доработка, но от това извлякох доста практически опит. На фирмата PM имам още 3 модела, които мисля да направя преди да се захвана с изпипаните и по-скъпи на големите фирми. Заредил съм се с доста модели - кораб, подводница, два танка (единият българска Шкода) и куп самолети.

Надявам се да ми удряте по едно рамо и за другите :)

П.С. Както ми каза Academica "захванеш ли се един път със скрача..." ;)

_________________
"It is better to live one day as a lion, than thousand years as a sheep" Latin Proverb
Изображение
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 68 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker