Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 29 май 2020 19:02

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Airbus A340-313X Scandinavian
МнениеПубликувано: 05 яну 2009 20:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
Модел: Airbus A340-300
Мащаб: 1/144
Фирма: Revell
Кат. номер: 04209


Както вече казах в една тема, напоследък се увличам по гражданска авиация /това не пречи в момента да сглобявам и два изтребителя/. Този модел го започнах миналата година, преди има-няма 2-3 седмици. Това е добре познатият ни Wiener Philharmoniker. Аз обаче смятам да го направя скандинавски - SAS, използвайки другите декали от кутията. Причините да не го правя австрийски са няколко: вече имам един австриец; изглежда ми много шарен; повечето моделисти правят Wiener Philharmoniker и искам моя да е по-различен; харесва ми окраската на SAS. Общо взето схемата на работа е същата като при А319, само че има повече детайли. Частите пасват добре, работи се лесно. Така трябва да изглежда завършения модел:
Прикачен файл:
A340-300 SAS.jpg
A340-300 SAS.jpg [ 117.34 KиБ | Видяна 1322 пъти ]


Снимки от работата до момента:
Прикачен файл:
DSC01905.jpg
DSC01905.jpg [ 190.79 KиБ | Видяна 1321 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01906.jpg
DSC01906.jpg [ 159.95 KиБ | Видяна 1320 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01908.jpg
DSC01908.jpg [ 86.73 KиБ | Видяна 1318 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01914.jpg
DSC01914.jpg [ 75.77 KиБ | Видяна 1320 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01963.jpg
DSC01963.jpg [ 80.81 KиБ | Видяна 1318 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01965.jpg
DSC01965.jpg [ 63.51 KиБ | Видяна 1318 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01967.jpg
DSC01967.jpg [ 56.36 KиБ | Видяна 1317 пъти ]

Прикачен файл:
DSC01969.jpg
DSC01969.jpg [ 73.48 KиБ | Видяна 1316 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0676.jpg
IMG_0676.jpg [ 56.4 KиБ | Видяна 1316 пъти ]


Последна промяна от BLADE на 06 яну 2009 00:49, променено общо 2 пъти.

Нагоре
МнениеПубликувано: 05 яну 2009 21:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
Прикачен файл:
IMG_0663.jpg
IMG_0663.jpg [ 68.19 KиБ | Видяна 1291 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0668.jpg
IMG_0668.jpg [ 64.25 KиБ | Видяна 1290 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0680.jpg
IMG_0680.jpg [ 56.53 KиБ | Видяна 1289 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0681.jpg
IMG_0681.jpg [ 68.2 KиБ | Видяна 1289 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0689.jpg
IMG_0689.jpg [ 78.7 KиБ | Видяна 1290 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0694.jpg
IMG_0694.jpg [ 54.23 KиБ | Видяна 1286 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0729.jpg
IMG_0729.jpg [ 72.43 KиБ | Видяна 1285 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0731.jpg
IMG_0731.jpg [ 50.3 KиБ | Видяна 1287 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0738.jpg
IMG_0738.jpg [ 52.55 KиБ | Видяна 1284 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0747.jpg
IMG_0747.jpg [ 102.14 KиБ | Видяна 1283 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2009 01:26 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Бравос,бравос! :thumright: Много добре до тук!Харесва ми чистотата с която работиш.
Имам само някои препоръки :
Все още не е късно да запълниш прозорците с кит и да ги изгладиш,декала лепва много по-добре върху равна повърхност отколкото върху отвор-винаги има възможност да се скъса или да хлътне при пипане и натиск.
Вентилаторите на турбините трябва да са в по-тъмен цвят,както казах преди аз ползвам Магнезиум на МоделМастър-в случая при тебе както е това сребристото от доле,върху него пръскаш металайзера и като лъскаш сребристите ръбове на лопатките се показват и се очертават по-добре,като на тази сминка.
Изображение
Цвета на лопатките е доста тъмен,вервай ми! :salut:
Също така,за достигане на по-добра детайлност,ако не разполагаш с минидрил,може да пробваш следния способ за въздуховодите на турбините,понеже са доста груби,с дебели ръбове и отвратителни фуги които се получават при събирането на двете части.Може да ги отрежеш по следния начин,по втората разшивка (точно след златистото) след началото на турбината,горе-долу ето така:
Изображение
след което след старателно пилене и напасване,започват да изглеждат като от първата снимка-с изтънен атакуващ ръб на въздухозаборника на турбината! :bounce:
Също така използваи боята на ревел-достатъчно точна е като цвят,малко като я тонираш. За този самолет-доста е шантав цвета,аз го имам в В767
В общи линии това са моите съвети при този самолет,надявам се не ги приемаш като критика,просто се опитвам да съм полезен,и да се наслаждаваме на все по-добри модели всеки път!
НАСЛУКА! :salut:

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2009 17:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
Много добри съвети и тъкмо на време. Между другото Еърбъса ти е супер, само дето Gulf Traveler нямат А340 :) . Ще спестя рязането, понеже на твоите двигатели среза е между два цвята, а на моите ще си личи после, пък и не съм уверен, че ще се справя. Започнах да ги пиля преди да съм слепил двете половини - наистина са дебели ръбовете. После, като събера моторите ще китвам и шлайфам полека, както направих при А319, трудно е и трябва да се внимава да не се засегнат вентилаторите, но вече съм го правил това упражнение. Много си прав за цвета на вентилаторите - доста са тъмни:
Прикачен файл:
mecaniciens travaillant moteur A340.jpg
mecaniciens travaillant moteur A340.jpg [ 142.98 KиБ | Видяна 1153 пъти ]

Прикачен файл:
A340 airfrance.jpg
A340 airfrance.jpg [ 70.96 KиБ | Видяна 1153 пъти ]


Ще ги направя както си направил твоите, само че нямам магнезиум и ще забърквам нещо друго. Ето тук на левия двигател на снимката пилих атакуващия ръб, а десния не е пилен. Мисля, че се получава, ама иска още малко шлайфане и дооформяне.
Прикачен файл:
IMG_0759.jpg
IMG_0759.jpg [ 54.18 KиБ | Видяна 1153 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0800.jpg
IMG_0800.jpg [ 44.75 KиБ | Видяна 1153 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0802.jpg
IMG_0802.jpg [ 39.16 KиБ | Видяна 1153 пъти ]


А тука започнах да си правя минишлайф от ел. четка за зъби за по-лесно пилене на двигателите, пък и не само за тях. Отрязах космите на износения накрайник и остава да залепя някакво цилиндърче, на което с двойнозалепващо тиксо да лепя шкурчици. За миене на зъби само сменям накрайника и така 2 в 1 - четка и минишлайф :D :
Прикачен файл:
IMG_0753.jpg
IMG_0753.jpg [ 46.43 KиБ | Видяна 1152 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_0756.jpg
IMG_0756.jpg [ 41.35 KиБ | Видяна 1151 пъти ]


И накрая останаха стотици гръмоотводи за криле и уинглети:
Прикачен файл:
IMG_0757.jpg
IMG_0757.jpg [ 195.29 KиБ | Видяна 1151 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2009 22:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1899
Местоположение: София
BLADE отново в действие! Тъкмо се чудех дали да не разнообразя парка с една VIP машина за командния състав, ама с тия мотогондоли ме отказахте! Имам си достатъчно за пилене и без такива заигравки ;-)

Поздравления за труда! :thumleft:

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 яну 2009 13:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
Колега, не е чак толкова трудно :) Всъщност само при двигателите има повече заигравка, фюзелажите и крилете са по-лесни от доста изтребители. Колеги дайте някакъв акъл с какви ревелски бои да направя лопатките на вентилаторите да заприличат на тези от снимката, че на Модел Мастър боите вече не се намират лесно в БГ (бях поръчал доста от тях, но поръчката нещо спече).
Прикачен файл:
340313Х.jpg
340313Х.jpg [ 175.64 KиБ | Видяна 1025 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 28 фев 2009 21:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
Най-после се снабдих с всички металайзери на ММ и продължавам с двигателите. За вентилаторите използвах Магнезиум (ММ 1403). Горе-долу става с този цвят:
Прикачен файл:
IMG_1155.jpg
IMG_1155.jpg [ 104.45 KиБ | Видяна 935 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_1172.jpg
IMG_1172.jpg [ 68.45 KиБ | Видяна 935 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 мар 2009 11:15 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2658
Местоположение: София
От къде си купуваш металайзерите на ММ?


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 мар 2009 12:46 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
Купих ги от Испания, в България почти не се намират вече. Малко скъпички бяха - 3,50 EUR на металайзер и 3,30 EUR на емайл. Понеже взех и двадесетина емайла на ММ, търговецът ми направи 10% отстъпка.


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 мар 2009 18:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 дек 2008 18:03
Мнения: 247
Местоположение: София
Извинявам се за офтопика, но аз си купих от Вискяр алуминий на ММ, преди около 3 месеца. Спомням си, че имаше и стомана и гънметал.

_________________
Man's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions.
-Oliver Wendell Holmes, Jr.
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 мар 2009 18:48 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
Също съм улучвал някоя и друга боя ММ и в Хобистронг - София, ул. Тодор Каблешков 3, от там си бях взел лаковете по 50 ml. В повечето случаи каквото търся, все го няма. А иначе пазарих от този магазин в Барселона, имат почти цялата гама на ММ:
http://www.hobbygalan.com
И там не намерих т.нар. "Modern Russian Colors", които ми трябваха най-вече за Су-33, Sea Flanker-а:
http://www.testors.com/category/136501/Modern_Russian_Colors


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 мар 2009 16:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
И така малко развитие по модела, вече е боядисан - фюзелажа с Ревел 371, крилете и хор. стабилизатори със смес 371(80%) + 374(20%), верт. стабилизатор и уинглетите с Ревел 54. Атакуващите ръбове на криле, хор. и верт. стабилизатори с ММ 1401 (Алуминий):
Прикачен файл:
_DSC5018.jpg
_DSC5018.jpg [ 49.22 KиБ | Видяна 783 пъти ]

Прикачен файл:
_DSC5044.jpg
_DSC5044.jpg [ 60.71 KиБ | Видяна 783 пъти ]

Прикачен файл:
_DSC4991.jpg
_DSC4991.jpg [ 55.16 KиБ | Видяна 783 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_1201.jpg
IMG_1201.jpg [ 56.89 KиБ | Видяна 783 пъти ]

Прикачен файл:
IMG_1210.jpg
IMG_1210.jpg [ 61.69 KиБ | Видяна 783 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 мар 2009 18:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Боята ли не прецеждате, ...аерографите Ви ли нещо не са наред, ... разреждането ли не улучвате, ... не прибърсвате и не обдухвате на сухо модела преди пръскане ли, ... ?!?

При гражданската авиация и гланцовите цветове, всяка една едринка, неравност или прашинка изпъква десетократно и си личи. Т. е. трудно се прикрива в последствие. А, боите на Ревел не са най- подходящите за вапцване.
Иначе добре се справяш, успех! ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 мар 2009 19:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
Цитат:
не прибърсвате и не обдухвате на сухо модела преди пръскане ли

Май това е най-вероятната причина :oops:
Иначе тук-там пришкурявам със суперфина шкурка като изсъхне. Ревелските бои наистина не са много добри, но пък на този цвят 371 (RAL7035) така и не намерих аналог сред другите марки.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 14 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker