Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 25 сеп 2020 20:21

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 23 фев 2013 21:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 фев 2011 22:15
Мнения: 329
Местоположение: България
Оригиналния кит е на Ан-12 БК-ППС в 1:72 от Роден (кат. №046). Поръчка е на частен колекционер, който искаше да се направи в български, като по мое предложение решихме да е Ан-12 код LZ-CBH "Мелник". Тъй като в набора е дадена само по-обемистата "гуша" под щурманската кабина, се взе решение да се монтира съответния детайл без да се преправя. Модела не е много лесен за сглобяване, имаше известни трудности при напасването на мото-гондолите, кабината и шасито. При големите "пилета" съм забелязал, че има относително разминаване в двете части на фюзелажа, което се потвърди и на този кит. Съответния проблем бе изправен с известно количество цианкриново лепило (гел с ускорител Akfix, който използвам и за китосване на големи цепнатини и разминавания). Опашната част преправих, като направих "сандвич" от налепени парчета пластмаса и след това оформих в нужната форма. Този път реших да боядисам модела преди да сглобя крилата към тялото, което изискваше малко по-акуратно обработване на стиковете. При монтиране на мотогондолите към крилата се получиха големи просвети, които покрих с цианкринов гел и щателно зашкурени. Повърхностите на самия модел са доста грапавички, което изискваше целия кит да бъде покрит с Mr. SURFACER 1200 и обработен с водна шкурка. За окраската използвах бои на Model Master - №2142 бяло мат и №1728 светло сиво мат. По принцип използвам техниката на нанасяне на боята на няколко слоя, като я разреждам малко повече. На съответния модел, бялото е пръснато в 4 слоя, като за това отиде цялото шишенце (14 ml), а сивото в 2 слоя. Долната част на тялото, която пръснах в сиво, след това тонирах със силно разредена бяла боя през аерографа (един вид филтър). За ускоряване на съхненето използвам сушоар за коса. За кода са изрязани съответните шаблони и пръснати с черна боя. Надписите "Мелник" са направени с тънкописец на парчета от стари декали. Резултата не е толкова лош, ако модела се гледа от далече. Имах намерение да си направя на принтера собствени декали, но не можах да намеря в продажба нужната декална хартия и реших проблема по гореспоменатия начин. След тези процедури нанесох 3 слоя гланцов лак Vallejo, нанесох "смивката", отново пръснах 2 слоя гланцов лак и накрая един слой сатенен. След изсъхването залепих крилата към тялото и тука всичко се окъка - оказа се че съм сложил малка тежест в носа и модела де изправя на "задните си крака". Малък пропуск но с известни последици. Ще видим как да го оправим това недоразумение. Като цяло модела не е станал чак толкова лош, надявам се. Моя съвет към тези които искат да сглобят съответния модел е да се въоръжат с много търпение и успех в нелекото начинание.


Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 68.36 KиБ | Видяна 2472 пъти ]
1..jpg
1..jpg [ 84.99 KиБ | Видяна 2472 пъти ]
1...jpg
1...jpg [ 109.78 KиБ | Видяна 2472 пъти ]
1,.jpg
1,.jpg [ 144.98 KиБ | Видяна 2472 пъти ]

_________________
Вълкът е по-малък от лъва и тигъра, но в цирка не играе.
Изображение
Изображение


Последна промяна от batir 7520 на 25 фев 2013 13:38, променено общо 6 пъти.
Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2013 21:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 фев 2011 22:15
Мнения: 329
Местоположение: България
Ето го и самия модел.


Прикачени файлове:
f1.JPG
f1.JPG [ 282.67 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f2.JPG
f2.JPG [ 231.73 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f3.JPG
f3.JPG [ 238.26 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f4.JPG
f4.JPG [ 267.53 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f5.JPG
f5.JPG [ 256.21 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f6.JPG
f6.JPG [ 195.22 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f7.JPG
f7.JPG [ 203.85 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f8.JPG
f8.JPG [ 270.07 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f9.JPG
f9.JPG [ 253.18 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f10.JPG
f10.JPG [ 220.33 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f11.JPG
f11.JPG [ 229.07 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f12.JPG
f12.JPG [ 243.29 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f13.JPG
f13.JPG [ 260.12 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f14.JPG
f14.JPG [ 264.36 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f15.JPG
f15.JPG [ 270.73 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f16.JPG
f16.JPG [ 266.3 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f17.JPG
f17.JPG [ 277.91 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f18.JPG
f18.JPG [ 299.73 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f19.JPG
f19.JPG [ 264.26 KиБ | Видяна 1787 пъти ]
f20.JPG
f20.JPG [ 313.86 KиБ | Видяна 1787 пъти ]

_________________
Вълкът е по-малък от лъва и тигъра, но в цирка не играе.
Изображение
Изображение


Последна промяна от batir 7520 на 21 ное 2013 21:56, променено общо 1 път.
Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2013 21:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 фев 2011 22:15
Мнения: 329
Местоположение: България
2 серия


Прикачени файлове:
f21.JPG
f21.JPG [ 287.18 KиБ | Видяна 1788 пъти ]
f22.JPG
f22.JPG [ 280.11 KиБ | Видяна 1788 пъти ]
f23.JPG
f23.JPG [ 209.69 KиБ | Видяна 1788 пъти ]
f24.JPG
f24.JPG [ 285.25 KиБ | Видяна 1788 пъти ]
f25.JPG
f25.JPG [ 350.75 KиБ | Видяна 1788 пъти ]

_________________
Вълкът е по-малък от лъва и тигъра, но в цирка не играе.
Изображение
Изображение


Последна промяна от batir 7520 на 21 ное 2013 21:40, променено общо 1 път.
Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2013 22:30 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1904
Местоположение: София
batir 7520 написа:
Като цяло модела не е станал чак толкова лош, надявам се.

Хехехе :D Лично на мен моделът ми харесва, както и че си споделил опита по работата върху него. Рядко се случва да се види голяма машина в 72 и още по-рядко е гражданска такава. 'убавец се е получил, поздравления!
batir 7520 написа:
оказа се че съм сложил малка тежест в носа и модела де изправя на "задните си крака". Малък пропуск но с известни последици. Ще видим как да го оправим това недоразумение.

На втората снимка "оригиналът" е с подпора под тялото - най-логичното и достъпно решение, според мен. Голям плюс е, че няма да натовари допълнително самия модел.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 фев 2013 19:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 окт 2008 20:26
Мнения: 487
На мен ми харесва,не ,че разбирам много от гражданска авиация.
Озадачава ме захабяването на панелите-по ръбовете по чисти,в среда по мръсни?Така ли е в всъщност? :scratch:

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 фев 2013 20:00 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3570
Местоположение: Exeter, UK
moted написа:
На мен ми харесва,не ,че разбирам много от гражданска авиация.

И на мен ми хареса, поздравления за модела!

Аз пък не разбирам от БГ авиация, затова въпрос към мотед и pgp000 - защо тази машина е гражданска? какво точно е предназначението й?

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 фев 2013 21:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1904
Местоположение: София
McVess написа:
Аз пък не разбирам от БГ авиация, затова въпрос към мотед и pgp000 - защо тази машина е гражданска? какво точно е предназначението й?

Ан-12 е създаден е като военно-транспортен самолет, но се ползва и за цивилни карго полети от авиокомпаниите на СССР и дружествените държави.

Конкретният модел е на самолет с гражданска регистрация - машина на HeliAir - няма опознавателни знаци, борден номер и т.н. атрибути на ВВС.

Принципно в основата на вертикалния стабилизатор, под кормилото за посока на военните машини има остъклена позиция със стрелец, две оръдия и радар -тук е plated over. Два кадъра с разликите:
- "Цивилен"
- "Военен"

Има още много какво да се каже, но за повече инфо - TU5 :D

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 фев 2013 19:56 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 фев 2011 22:15
Мнения: 329
Местоположение: България
Жалко че ги махнахме тези здрави машини. Каква е причината, не знам, но мисля че след един капитален ремонт можеха да ни служат още много дълго. Пример е стареца B-52, който американците имат намерение да използват поне до 2035 г. а може и по-нататък. За съжаление, в последните 20 години в България се случиха толкова безумни неща, включая и изчезването на Ан-12 от авиопарка ни. Направо - до сега управляващите ни в момента са шампиони и образец по разсипия, еквивалент на оръжие за масово поразяване.

_________________
Вълкът е по-малък от лъва и тигъра, но в цирка не играе.
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 фев 2013 23:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1904
Местоположение: София
През 2008 беседвахме с човек, който лети в Африка на съветска техника. Човекът разказа, че в Судан се строи завод за ремонт на Ан-12 и фамилията 24, т.е. това се прави с оглед самолетите да летят поне още 20 години.
Използването на 12ките от частни карго компании изобщо не е случайно. При цена около $400 000 за брой самолетът се изплаща много бързо...
Нашите безумия чет нямат.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 яну 2017 11:31 
Извън линия

Регистриран на: 08 апр 2010 12:33
Мнения: 181
Местоположение: Свиленград
Много добър модел.Поздравления. :thumleft:


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 10 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker