Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 10 апр 2020 02:33

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: AN- 2 BGAF; Trumpeter, 1/72
МнениеПубликувано: 15 мар 2020 21:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2641
Местоположение: България, гр. Варна
Модел: Ан-2 български ВВС
Производител: Trumpeter Кат. номер: 01602
Мащаб: 1/72
Афтърмаркет: PAVLA: 72037/U72-35; Eduard: SS132, scrachbuild-details


КРАТКО ВЪВЕДЕНИЕ:
Започвам това ревю, с максимално кратко, лично въведение или предистория на, хем мераклийски, хем доста време-ангажиращ билд.
Първо, поради някаква причина много ми допада, точно този old-school самолет. Поради тази причина, още преди години (повече от 4 сигурно), се сдобих с два еднакви. Идеята беше, още тогава – два различни самолета, все „наши“, с различно предназначение.
Е, проект едно – замръзна тотално във времето. Макар че още го пазя, полу-сглобен. Номер две, с времето реших, че ще го преборя. Лека-полека, сдобих се със малко смолни детайли за него, както и фотоец.
В някакъв момент обаче ми писна и от моделизма, но и конкретно и от този модел за изработка и зарязах всичко. С времето обаче, през някакви периоди, започнах да се връщам и да се мъча (буквално), с това пластмасово „дърво“. И така след дълги усилия и мъки, в крайна сметка, наложих си да го докарам до финал. И така, къде с желание, къде малко на сила, защото съм по-тъп и упорит стигнах до финала.

За съжаление, не мога да кача снимка на оригинала. Защото, трябва да спазваме авторски права. ;) А както добре знаем всички - българина, закона не спазва, но ако ти му нарушиш някое право - ще ореве всичко. Ако напишете "Ан-2 027" - ще излязат доста резултати.

Снимки от изработката няма да качвам, защото така и така ще стане прекалено дълга тема. Да не е отежнявам допълнително.
Пускам линк към личната си страничка във Facebook, където може да се видят всички снимки, с публичен достъп са.

-> ГАЛЕРИЯ

Прикачен файл:
START.JPG
START.JPG [ 137.82 KиБ | Видяна 296 пъти ]

Прикачен файл:
1.JPG
1.JPG [ 139.94 KиБ | Видяна 296 пъти ]

Прикачен файл:
3.JPG
3.JPG [ 96.33 KиБ | Видяна 296 пъти ]

Прикачен файл:
2.JPG
2.JPG [ 129.89 KиБ | Видяна 296 пъти ]


ИЗРАБОТКА:
Побелях и остарях, буквално, с този самолет. Вярвате или не, но ми скъса нервите. Предвид и времето, което имам възможност да отделям – 1-2 часа на вечер и то не всяка вечер. Като добавим и това, че не съм толкова сръчен, ама и това бива, бива… ама… чак като се сетя и ме нервира. Като се отвори кутията, вътре има около 40-45 детайла. Да кажем 50, не съм ги броил. В общи линии, може да се сглоби за един уикенд. Правиш го по инструкция, събираш го, като лего-играчка и … получаваш един добър силует на АН-2.
Да, но до тук. Ако искаш нещо повече, като мен – започва ходенето по моделистките мъки. Спънка първа – тези 40 нищо и никакви детайли, не си пасват помежду си, по-никакъв начин. Груба и дебела пластмаса, нито един от елементите не се свързва с другите, нито точно, нито плътно. Всяка една сглобка има нужда от напасване, допълнително рязане, мерене, пак напасване и накрая, когато що-годе си дойде на мястото, фугите трябва да се запълнят. А там, където сглобката е горе-долу, читава, зеят дупки, които ако човек осмисли в реален размер – то ще имаме самолет, през чиито фуги може да мине .. не мишка, а улична котка, и то от дебелите, добре гледани.
Силно се надявам (то и от мен си зависи) това да ми е последният модел, с толкова ниско качество на отливка. Вероятно цената от 10лв. за бройка, още едно време, е доста показателна, ама на.. щото ми беше мерак. За това – два броя, еднакви.
Тук е момента да изтъкна както личните си пропуски и грешки, предимно, така и неточностите и в самият модел. Имайки предвид, че самата отливка, има накои съществени разлики, които просто нямах сили да преборя и тях.

Прикачен файл:
1_all.jpg
1_all.jpg [ 130 KиБ | Видяна 296 пъти ]

Прикачен файл:
2_all.jpg
2_all.jpg [ 147.17 KиБ | Видяна 296 пъти ]

Прикачен файл:
4.JPG
4.JPG [ 113.62 KиБ | Видяна 296 пъти ]


Както казах, не съм и толкова сръчен моделист, а като попадна на модел, който по никакъв начин не е предразполага за лесна сглобка, нещата загрубяват доста бързо.
- Най ме дразни дефекта около десантната врата, отгоре й, който е по моя вина. С идеята да изрежа врата, естествено ползвах минидрила си. От престараване, трепнах, изтървах ножа, едва не си срязах пръстите, но въртящият се нож нарани доста грубо пластмасата. След това, колкото и да го китосвах, не успях да покрия дефекта.
- Прозорци: при оригинала, всички прозорци на пътническата част са плоски. При модела, са да по два и се редуват – плоски/изпъкнали. Много го мислих, как точно да игнорирам това. Не успях да го измисля, за това останаха така, както са изработени от производителя. Което заобляни пък, ги прави по-трудни за облепяне.
- Още нещо за прозорците – вътрешната част е доста груба и грозна, което също не беше успешно да се преодолее, за това ограничих видимостта към пътническата част. А от афтърмаркета, имаше възможност цялата десантна врата да се отвори, не само вътрешната.
- Обтяжки на крилата: Естествено, те не са включени в комплекта. Това означава, че сам трябва да си ги изработиш. Което никак не е лесно, ама никак, поне не и за мен. А и за сефте се хванах да правя подобен скрач. За капак, да е още по-готино, обтяжките на този самолет са различни – отпред и отзад на едно и също крило. Предните са двойни, по-тънки, задната е единична, по-дебела. Двойните са опънати близко едно до друга. Кажи – речи – успях. .. Да не се вглъбяваме в това … много…. Ясно, че не са перфектни.
- Остъклението на кабината: Кабината също е от афтърмаркета. Вакумно изтеглена, както му казват. Сравнително мека и се гъне като от шише бутилирана вода, хем не толкова, че лесно да се скърши (което беше хубаво). Обаче много трудно се реже, от литъка й. След това не пасва на самолета. Реално ръбовете й трябваше да са на една равнина с очертанията на кокпита. Не успях да го постигна. Накрая се получи, че се образува ръб, който я прави да изглежда „поставена“. Което пък с китосване и боя .. горе-долу замаскирах от набитото, моделистко, критично око. В същото време, сам си изработих общо 22 маски, само за кабината, като едната явно е дала дефект, защото единият прозорец помътня, а не беше изцапан с боя. Вероятно лепилото на тиксото го е повредило. И пак – 22 маски, на ръка, рязани една по една, само за кабината. Стъклата на търбуха изобщо не ги броя.
- Афтърмаркета е не е много качествен. Интериора на пътническата част беше с доста дефекти, лесно се чупи при обработка. Врата на отделението, беше фабрично крива и усукана. Което ме накара да забравя за нея.
- Другата част – фотоеца, беше на Едуард. Той от своя страна беше идеален. Табелката на подложката е също част от него.

Прикачен файл:
5.JPG
5.JPG [ 119.34 KиБ | Видяна 296 пъти ]

Прикачен файл:
6.JPG
6.JPG [ 115.78 KиБ | Видяна 296 пъти ]

Прикачен файл:
7.JPG
7.JPG [ 88.3 KиБ | Видяна 296 пъти ]

Прикачен файл:
11.JPG
11.JPG [ 114.25 KиБ | Видяна 296 пъти ]

Прикачен файл:
12.JPG
12.JPG [ 114.3 KиБ | Видяна 296 пъти ]


* Кабина:
Цялата кабина е заменена с тази от Pavla. Добавени са елементи от фотоеца на Едуард. Напасването й в корпуса отне време и много рязане, шкуране, както на самият самолет, така и някои места от кокпита, за да може да се затворят частите. По реда си последва боядисване и тониране на цялата кабина.
След нейното приключваме, изработката се прехвърли на вътрешната, товарна/пътническа част.
Първо израбатих вътрешните греди за скелета на самият самолет, с идеята, че цялата десатна врата ще бъде отворена и ще се вижда интериора. Като това отпадна, поради кофти изработените прозорци. Изработих някои тръбопроводи, кабели, плоскости. Повечето, по общи снимки на самолета, част по мое виждане. Пак от Pavla са седалките, задната врата към опашката. Реших да импровизирам за да има нещо в интериора, добавих от тези червени мрежи, ластични за товари, които ползват в НАТО-самолетите.

Прикачен файл:
13.JPG
13.JPG [ 114.12 KиБ | Видяна 296 пъти ]

Прикачен файл:
14.JPG
14.JPG [ 95.54 KиБ | Видяна 296 пъти ]


* Корпус
След като частите на кабината и товарното бяха сглобени - събрах двете половини на корпуса. Предварително изрязах вратата. От там - събиране на всички елементи по корпуса - стабилизатори, крила, задкрилки и т.н. Много кит, много шкурене. Докато придобие вид. Когато почти всичко по външният вид беше събрано, включително остъклението на кабината - целият самолет беше грундиран. Грунда му направи доста хубаво и приятно покритие. Разбира се подчерта някои дефекти, други дребни замъскира.
Следващата най-сложна стъпка беше монтирането на въжетата между крилата. Грубо ... цялото разпъваме ми отне седмица. И пак резултата не е идеален. За капак при последващо грундиране, успях да пръсна повече в една точка, което заля част от обяжките. Ама .. нали.. толкоз ми е сръчността . :( :( . Обтяжки правя за първи път, за първи изобщо нещо подобно и то на самолет. Никаква идея как да станат. Гледах разни клипове в интернет, но в крайна сметка, като почнеш... разчиташ на собствените си ръце.
Останалият процес може да бъде проследен в още от снимките долу.
Монтиран колесар, отново от афтърмаркета на Павла. Антени и други елементи, включително разпробиване на отвори за въздух, до колкото ми беше възможно коригиране на ауспуха.
За финал оставих двигателя и кожуха му. Пак целият двигател от Павла. Витлото е на Трумпетер, от сета. Винта не е точно идентичен с оригигалният, но да направя нов или да преработя този на 100% не ми беше по силите. За това само изработих и добави тези балансьори, които стоят около челната, централна част. По принцип се продава готов, смолен, но още преди години беше изчерпан като продукт и не можеше да се поръча. Към днешна дата, това е също толкова невъзможно.
С монтирането на двигателя и кожуха му, реално изработката приключи.

Прикачен файл:
3_all.jpg
3_all.jpg [ 129.98 KиБ | Видяна 296 пъти ]


БОЯДИСВАНЕ:
Боядисването не беше нещо сложно. Едноцветен камуфлаж. Вътре и вън е боядисан с един цвят. Но в зависимост от основата на боята вътре нюанса изглежда леко по-различен от този отвън. Цвета е на ММ Light Sea Grey, номера на боята - трябва да проверя, но не е от голямо значение.
Отвън - целият самолет е в същият цвят, един за 90% от корпуса. За основа - грунд на Very Well, спрей. Цвят - сив. Дребните елементи са боядисани в червено, като оригинала. Колелата са Tank Grey (Revell), винта е маслено сино - пак на Ревел. Носа е черен мат - Ревел. Светло сино за едната стойка, пак според оригинала и снимките, от онова време, които гледах.
Гърба обаче ... Тук схемата е друга. Тъй като оригинала има един изтъркан, отенък на този цвят, а дори на някои снимки е протрит. Използвах друг похват за гърба. Облепих го, за да очертая формата, с хартиено тиксо. След това боядисах със сух пастел! Мда. Настърган сух пастел, разреден с вода и нанесен на три ръце отгоре. Получава се едно естествено, неравномерно нанасяне, което изглежда като износено още при правеното си. Реших да не го протривам повече и да прозира до гол корпус - умишлено.

Прикачен файл:
15.JPG
15.JPG [ 112.49 KиБ | Видяна 296 пъти ]


ДЕКАЛИ, ТОНИРАНЕ, ПОДЛОЖКА:
Декалите са един комплект, който и сега го има в ХобиКулт - български декали. Купувал съм ги преди доста години. Може би заради това, цифрите при поставянето започнаха да се разпадат, може би са се повредили от стоенето. Но иначе не са лоши.
Тонирането - просто подчертавене със смивка, леко опушване с пастел. Нищо повече.

* Подложка:
Всичко е ръчна изработка. Рамката е от Джъмбо - рамка за снимки. Включва и основата - фазер. Бордюрите са пак от Джъмбо - клечки за декорация. Асфалта - фазер, лист А4 от “Слънчогледите”, тревата - пак от там. Всичко събрано, декорирано, разчертано, боядисано и събрано. Добавена декоративна пръст. Подложката е леко тонирана. Фигурката е от стар, мой сет на Хелер - стойката е особена, защото такива просто имаше. А фигури в 1/72 в различни пози - трудно се намират и са скъпи. За това го съчетах така, за по интересно с табелката. Просто исках да има и фигура, за повече ефект в подложката.

Прикачен файл:
8.JPG
8.JPG [ 105.53 KиБ | Видяна 296 пъти ]


Реално това е всичко!
Дано ви допадне. Вероятно ще откриете доста забележки и пропуски - но това е. Повече от това, аз лично не мога да изстискам от този модел. А и не ми е по силите и възможностите. Интерсно беше. Може би ако четете ревюто, ще си кажете, че е нищо работа, не изглежда много ангажиращо – но не е точно така. Измъчиме, много! Хубав, лош, това е резултата, който честно казано, като правих снимките… все пак ми допада. А самият самолет вече окрасява домашната витрина на „излагациите“ :D

Прикачен файл:
END.JPG
END.JPG [ 112.91 KиБ | Видяна 296 пъти ]

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 мар 2020 08:51 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 17 яну 2015 23:26
Мнения: 102
Местоположение: Варна/Търново
На мен много ми харесва. Останах с отворена уста, когато го видях във фейсбук. Познато ми е това чувство, когато си направил модела си с много мъки и не искаш и да се сещаш за него дори, а всички останали ти обясняват що за красота е. Модела според мен се е получил много добре и ме радва това, че изобщо не се обезличава от еднотипното камо. Надявам се да го зърна по изложбите :salut: :salut: :salut:


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 мар 2020 19:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2641
Местоположение: България, гр. Варна
Tokarev1914 написа:
Надявам се да го зърна по изложбите :salut: :salut: :salut:


Благодаря! :) :thumleft: Радвам се на оценката.

И да, надявам се, живот и здраве - септември месец, да го донеса на изложбата в Търново, на Манта Клуб. А след това - божа работа, където мога.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 мар 2020 20:42 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 фев 2007 12:44
Мнения: 198
Браво! Поздравления за упоритостта! :thumright:

_________________
Б № 4-2-21


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 мар 2020 18:10 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 02 фев 2009 20:34
Мнения: 1103
Местоположение: В.Търново
:cheers: Много красиво!

_________________
Изображение Аз съм гъба отровна!
Изображение Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 мар 2020 15:08 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 яну 2009 15:07
Мнения: 302
Местоположение: Пловдив
Супер е станал! Браво :thumleft:

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 мар 2020 10:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2641
Местоположение: България, гр. Варна
:cheers:
Благодаря на всички. Приятно съм изненадан, че беше положително оценен. :salut:

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 апр 2020 12:33 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 608
Супер е и стои много добре! Пък и е хубаво, като някой направи от нищо нещо!!! Браво!


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 8 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker