Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 23 окт 2018 17:24

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 59 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 03 юни 2010 09:59 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3523
Местоположение: Варна
С разпарчедосването на платките и разхвърлянето им в малки средни и големи кутийки започнах работата над Piper PA-18-150 Float Plane 1/32 REVELL, чийто кит представих в съответния раздел: viewtopic.php?f=14&t=1025. Още нищо по модела за показване няма, но ще разкажа малко за теоретичната подготовка :study:

Макар и самолета да е една от легендите в класа си, някаква съществена литература във вид на книги, монографии или някакви изследвания не открих. Затова пък снимки - хиляди. Лично аз прегледах над 3000 снимки, 400 от които свалих и изучих сантиметър по сантиметър. Самолета е произвеждан с малки изменения доста време - 1949-1981 г., като основните промени по него са свързани с увеличаване мощността на двигателя. Пресъздадения от Ревел е една от последните модификации със 150 к.с. двигател Lycoming_O-320 и e снабден с поплавкова амфибийна система Wipline 2100, което му позволява кацане и излитане както от водна повърхност, така и на твърди настилки.

Реших и кой конкретно самолет ще правя. Намерих доста негови снимки, но за съжаление само отвън. Снимки на кокпити (може би е кабина?) много, но точно на "моя" борд - тцъ. От снимките на другите самолети останах с впечатление че всеки е слушал жена си как да го боядиса вътре - червени, черни, жълти, какви ли не. Абсолютно същото важи и за коланите и тапицерията на седалките. За тези основни за кабината неща цвета се вижда и от общите снимки отвън, но понеже това са бизнес самолети и всеки си е поставял вътре различно допълнително оборудване - GPS, слушалки, радиокасетофони даже :D . За тези неща ще се наложи малка импровизация. Ето две обичайни положения на самолета:
Мечтаното от мен:
Прикачен файл:
56383_1224517569_resize.jpg
56383_1224517569_resize.jpg [ 236.06 KиБ | Видяна 1230 пъти ]

И понакога се налага и така:
Прикачен файл:
56562_1088581790_resize.jpg
56562_1088581790_resize.jpg [ 137.07 KиБ | Видяна 1226 пъти ]


В началото малко подцених модела (макар и в 1/32 има само окло 150 части, няма въоръжение, съществено състаряване и т.н.). Но с напредването на разучаването, се оказа че ще имам доста проблеми. Качеството на отливките, както споменах и в превюто, е отлично и тук не очаквам изненади с лошо напаснати части. По време на ряазнето на платките установих че и пластмасата е доста приятна за работа - нито твърда, нито мека. Белия цвят ме притеснява малко, не знам ще ми помогне ли или затрудни. Проблемите се очертават от факта че ще трябва да правя доста доработки, а досега не ми се е случвало и като всяко ново нещо - стряска. И няколко "проволки" ще трябва да се опънат, което също ще ми е за пръв път.

Ето и по-конкретно какво ще трябва да се доработва:
Раздвижване на задкрилките и ХО. Рудера е даден като отделна част, така че с него няма проблем. ХО също като че ли не е нещо особено, поне съм виждал в този форум как се прави с подробности. Обаче при крилото има нещо странно. ето как изглеждат детайлите:
Прикачен файл:
krilo.jpg
krilo.jpg [ 42.02 KиБ | Видяна 1218 пъти ]
Прикачен файл:
flap1.jpg
flap1.jpg [ 53.85 KиБ | Видяна 1226 пъти ]
Прикачен файл:
flap2.jpg
flap2.jpg [ 47.58 KиБ | Видяна 1216 пъти ]

Горната част на крилото с още две задкрилки са отделни елементи, а долната част е един цял. Което губи смисъл. Явно ще трябва да режа долната част, но тук ще поискам първия съвет - първо да ги залепя и после да ги режа или първо да отделя долните елементи и тогава да лепя и напасвам. Идеята е в крайна сметка да стане това:
Прикачен файл:
83495_1089014968_resize.jpg
83495_1089014968_resize.jpg [ 100.33 KиБ | Видяна 1225 пъти ]


Детайлировката на кабината ще отнеме време, но там всичко е въпрос на компромис. Ако не успея да докарам читав GPS или слушалки - няма да ги сложа. Същото и с останалите аксесоари. Но виж "проволките".... за тях след малко в продължението

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2010 10:10 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3523
Местоположение: Варна
Както казах по-горе - има малко кабели за опъване. Малко-малко, ако не направят втория мост над девненското езеро, с моите кабели аз мога да им пусна една времянка :D Вижте сами:

Първо в кабината:

1 брой
Прикачен файл:
cockpit wire.jpg
cockpit wire.jpg [ 84.33 KиБ | Видяна 1195 пъти ]

4 броя по педалите
Прикачен файл:
pedals wires.jpg
pedals wires.jpg [ 52.62 KиБ | Видяна 1195 пъти ]

2 броя тягите за рудера
Прикачен файл:
ruder wires.jpg
ruder wires.jpg [ 36.98 KиБ | Видяна 1188 пъти ]

2 броя тягите за задкрилките
Прикачен файл:
wing wires.jpg
wing wires.jpg [ 43.1 KиБ | Видяна 1190 пъти ]

4 броя обтяжки на ХО
Прикачен файл:
tale wires.jpg
tale wires.jpg [ 96.15 KиБ | Видяна 1191 пъти ]

4 броя обтяжки на поплавъците
Прикачен файл:
floats A.jpg
floats A.jpg [ 76.41 KиБ | Видяна 1191 пъти ]

и... за контрола на кормилата на поплавъците си ги бройте сами. Аз около 10 часа непрекъснато взиране в сума ти снимки докато си изясня кой кабел откъде минава :twisted: :twisted:
Прикачен файл:
floats wires.jpg
floats wires.jpg [ 114.12 KиБ | Видяна 1186 пъти ]


Освен това на модела тотално липсват местата и елементите през които минават тягите за кормилата:
Прикачен файл:
floats_resize.jpg
floats_resize.jpg [ 65.69 KиБ | Видяна 1186 пъти ]


Така че скучно няма да ми е. Засега това, като почна същинската работа ще показвам, а засега приемам всякакви съвети и препоръки :salut: :study:

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2010 10:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4204
Местоположение: София
McVess написа:
Явно ще трябва да режа долната част, но тук ще поискам първия съвет - първо да ги залепя и после да ги режа или първо да отделя долните елементи и тогава да лепя и напасвам.

Наборе - не разчитай на точност.
Лепи и режи. Мое мнение. :thumright:

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 юни 2010 18:08 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3523
Местоположение: Варна
Само едно леко допълнение към последният ми пост. Тъкмо когато човек реши че по-лошо не може да стане ето какво открива:
още 2 броя
Прикачен файл:
last corde.jpg
last corde.jpg [ 13.29 KиБ | Видяна 1062 пъти ]


Повече няма да се жалвам, а започнах работа. Първо по двигателя. Все още имам някои колебания по кабината и поплавъците, а двигателя няма какво да го колебая, еднакъв е навсякъде.

От това:
Прикачен файл:
IMG_0178_resize.JPG
IMG_0178_resize.JPG [ 160.39 KиБ | Видяна 1066 пъти ]

трябва да постигна нещо средно между това:
Прикачен файл:
LycomingO-360_resize old.jpg
LycomingO-360_resize old.jpg [ 96.9 KиБ | Видяна 1063 пъти ]

и това:
Прикачен файл:
Page 1 - 1_resize.jpg
Page 1 - 1_resize.jpg [ 149.44 KиБ | Видяна 1067 пъти ]


Както казах, не открих снимки на двигателя на конкретния самолет, който правя, но съдейки по снимките на външния му вид това е една доста поддържана машина, да не кажа че винаги е в перфектно състояние. Собственика й (човека на повечето снимки покрай машината - може и шофьора да е, знае ли ги човек баровците) изглежда на човек, който не би позволил течове, паднали гайки и т.н. И може би си е поръчал малко тунинг с хромирани впускателни тръби и капаци на цилиндрите. Но все пак като току що излязъл от завода няма да е. Затова - посредата.

Започнах с грунд - 1200 за повечето детайли, Gloss Black за бъдещия хром.
Прикачен файл:
IMG_0182_resize.JPG
IMG_0182_resize.JPG [ 125.51 KиБ | Видяна 1061 пъти ]

Използвах четири нюанса на Алклад за постигане на това. На снимката обаче малко трудно се виждат нюансите. То и като влезе в кожуха на самолета толкова ще се виждат, ама да се чувствам удовлетворен :lol:
Прикачен файл:
IMG_0184_resize.JPG
IMG_0184_resize.JPG [ 140.99 KиБ | Видяна 1060 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0187_resize.JPG
IMG_0187_resize.JPG [ 167.62 KиБ | Видяна 1060 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_0190_resize.JPG
IMG_0190_resize.JPG [ 105.22 KиБ | Видяна 1051 пъти ]

Боядисах и изпускаталната система, тръбите за въздух (червените), гърнетата и ауспуха. Но преди да я сглобя и надяна на мотора ще трябва да изчакам Любо да докара хрома на Алклад. Обещано е следващата седмица да е налице.
Прикачен файл:
IMG_0192_resize.JPG
IMG_0192_resize.JPG [ 222.63 KиБ | Видяна 1052 пъти ]


Засега това :arrow:

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 юни 2010 18:54 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3523
Местоположение: Варна
Имам нужда от малко помощ. Досега не съм правил колани под никаква форма, освен оцветяваните на гравираните върху седалките. Тези от Ревел (седалките) са с доста добре гравирани и колани и катарами, но ми се ще да ги изпиля и да сложа тунинговани. Купих си катарами и халки ецвани на RB Models. Към тях има и хартиени колани за сглобяване, но разглеждайки ги установих че са доста дебели и ще стоят грубо. Затова по размер си нарязох същите ленти от маскировъчна лента на Тамия. И тук въпросите:
1. Струват ми се тънички, мащабе е 1/32. трябва ли да ги наслоя?
2. Кога да ги боядисам - ще ми се преди да ги нахлузя на катарамите, но май ще се налющи боята после.
3. Ако не ги наслоявам върху нещо друго, лепкавата част на тиксото боядисва ли се нормално?
4, Катарамите ще оставя в оригиналния металически цвят, след това нормално ли е да ги лакирам заедно със сглобения колан.

Ако пропускам нещо - моля подскажете. Благодаря предварително на всички отзовали се :salut:

Ето и снимка на еца, частично отрязан и нагънат.


Прикачени файлове:
IMG_0198_resize.JPG
IMG_0198_resize.JPG [ 147.24 KиБ | Видяна 972 пъти ]

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение
Нагоре
МнениеПубликувано: 06 юни 2010 20:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3523
Местоположение: Варна
Ще си позволя още един въпрос, този път в областта на управляващите повърхности. Планирам самолета да е на стоянка и задкрилките, ХО и ВО да са в такова положение, като на снимката. Какво положение на педалите и лоста за управление да фиксирам в кабината, за да се доближа до реалността. Прилагам и снимка на двата чифта педали и лоста.
Прикачен файл:
1252323_resize.jpg
1252323_resize.jpg [ 268.49 KиБ | Видяна 944 пъти ]
Прикачен файл:
15660_1128166177.jpg
15660_1128166177.jpg [ 224.36 KиБ | Видяна 935 пъти ]

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 юни 2010 21:56 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2617
Местоположение: гр. Провадия
Лоста напред, педалите - левия напред, мисля, че самолета е в положение за ляв завой.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 юни 2010 23:03 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1774
Местоположение: Панагюрище
Лоста леко напред и наляво. Левия педал напред, десния - назад.

Иво, ако не си напълно сигурен не подвеждай!

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 юни 2010 07:59 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3523
Местоположение: Варна
Благодаря много и на двама ви :salut:

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 юни 2010 10:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4204
Местоположение: София
McVess написа:
... Към тях има и хартиени колани за сглобяване, но разглеждайки ги установих че са доста дебели и ще стоят грубо. Затова по размер си нарязох същите ленти от маскировъчна лента на Тамия. И тук въпросите:
1. Струват ми се тънички, мащабе е 1/32. трябва ли да ги наслоя?
2. Кога да ги боядисам - ще ми се преди да ги нахлузя на катарамите, но май ще се налющи боята после.
3. Ако не ги наслоявам върху нещо друго, лепкавата част на тиксото боядисва ли се нормално?

Наборе, аз лично от тамийското тиксо не съм правил никога и затова не мога да ти отговоря на 75% от въпросите.
Понеже съм корав, заклет и вманиачен пушач - за всичко ползвам цигари:
- за сваляне на нервното напрежение;
- за почистване на цветята от листни въшки - тютюна от 1 цигара, престоява 1 нощ във вода. Миеш листата и нищо не оцелява. Въпреки това - продължавам да пуша .... :oops: ;
- за колани - хартийката от филтъра, боядисана надлежно:
Изображение
Изображение;
- за чохъл - сАмата хартийка...
Изображение
- за брезент в бронетехниката - тоже:
Изображение

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 юни 2010 11:02 
Извън линия

Регистриран на: 01 фев 2006 13:27
Мнения: 537
Местоположение: ВАРНА
Stefanoff написа:
Лоста леко напред и наляво. Левия педал напред, десния - назад.

Иво, ако не си напълно сигурен не подвеждай!

Гусин Инженер, а вие защо подвеждате? На фотографията показана от Mc Vess органите за управление са позиционирани както следва: Педалите - ляв напред, десен назад /колко точно може да се определи на живо или ако се открие от някъде спецификацията на самолета/; Лост - леко напред и в дясно; лоста за управление на задкрилките - в позиция за кацане /не съм разглеждал снимки на кабината на Супер Къб-а и не го знам къде е, но предполагам, че е белия лост в ляво на снимката и примерно трябва да е под ъгъл 65-70 градуса спрямо пода. На тренера лоста беше от дясно на седалката и се отклоняваше на примерно такъв ъгъл/. Т.е., гледайки снимката на зачохления Къб, органите за управление са отклонени в положение за кацане с плъзгане при страничен вятър ;) !

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 юни 2010 11:14 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1774
Местоположение: Панагюрище
Когато искаш да дадеш крен надясно даваш лоста надясно нали? Десния елерон се вдига нагоре, левия се отклонява надолу и правиш наклон надясно. На снимката десния елерон е отклонен надолу, следователно левия е нагоре, тоест за наклон наляво, следователно и лоста трябва да е наклонен наляво. Задкрилките как се управляват при този самолет не искам да гадая, при всеки тип самолет е различно, затова не давам мнение за тях. Може и да са с лост на тавана, над главата на пилота.

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 юни 2010 11:16 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1774
Местоположение: Панагюрище
Освен това и от снимката, ако е на същата машина, се вижда, че лоста е наляво. Педалите също се виждат, левия напред, десния назад.
Цялата конфигурация е за ляв вираж.

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 юни 2010 11:32 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3523
Местоположение: Варна
Stefanoff написа:
Освен това и от снимката, ако е на същата машина, се вижда, че лоста е наляво. Педалите също се виждат, левия напред, десния назад.

кабината не е от същия самолет. Моля, не влизайте във "война" заради мен. Ако няма съгласие, ще направя елероните прави или и двата леко спуснати надолу.

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 юни 2010 11:39 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1774
Местоположение: Панагюрище
Цитат:
двата леко спуснати надолу


Може, но съвсем мъничко. На всеки самолет в ръководството за поддръжка пише колко максимално трябва да падат от собствената си тежест. На този още не съм го открил но работя по въпроса ;)

_________________
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 59 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker