Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 18 окт 2019 00:18

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 11 апр 2009 10:45 
Извън линия

Регистриран на: 28 дек 2008 14:11
Мнения: 77
Тези дни имах време и се поразтьрсих за снимки на такива Бисове. Всьщност малко бьрзо сьм се сьгласил с Валко,че камуфлажа е тотално неверен!Сьс сигурност не сьм предал точните нюанси,но смятам,че цветовете са верни!Валко,да не го сравняваш с Узунджовските Бисове,които "лилавеят",като 501и525 в НВИМ,или 23БН борд 79 в Крумово? Ако някой има снимки на Биса ми от изложбата,нека качи за коментар,за което благодаря!


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 апр 2009 12:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Не, не се бъркам. Дай снимки на модела и да почваме. ;)
Цветовете наистина си се опитал да ги докараш, но не са точните, особенно ако говорим за скоро боядисан балчишки Бис. Тези твоите клонят повече към края на летателната им дейност, но тогава би трябвало да се направи и състаряване на модела, каквото засега липсва. ;)

Цитат:
Цветовете камото на балчишкшят МиГ- 21 бис са далече от истината и като ново боядисан и като изгарял.

Това съм писал, което не значи, че камуфлажа е ТОТАЛНО грешен. ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 апр 2009 12:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
http://www.airgroup2000.com/forum/viewt ... &start=555

Там е и твоят МиГ- 21 Бис, борд 91. ;) А камото на узунджовските и балчишките е 1/ 1, ноне при доставката им. Руските цветове- прахово нанесени. :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 апр 2009 18:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 яну 2004 16:38
Мнения: 1
Местоположение: Sofia
Изображение

_________________
po hubavo ot bure s med sa dwe bureta s med


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 апр 2009 18:50 
Извън линия

Регистриран на: 28 дек 2008 14:11
Мнения: 77
По горната снимка сьм камуфлирал Миг-а.Поразгледах натам,кьдето си ме насочил.Явно наистина са били с еднакьв камуфлаж,но от тази снимка сьм счел,че са различни[img]url=http://airgroup2000.com/gallery/albums/userpics/31817/P4117734.JPG][img]http://airgroup2000.com/gallery/albums/userpics/31817/normal_P4117734.JPG[/img][ИзображениеИзображениеurl=http://airgroup2000.com/gallery/albums/userpics/31817/P4117731.JPG][img]http://airgroup2000.com/gallery/albums/userpics/31817/normal_P4117731.JPG[/img


Последна промяна от marijan на 11 апр 2009 20:01, променено общо 3 пъти.

Нагоре
МнениеПубликувано: 11 апр 2009 18:56 
Извън линия

Регистриран на: 28 дек 2008 14:11
Мнения: 77
[img][img]http://airgroup2000.com/gallery/albums/userpics/31817/normal_P4117730.JPG[/img][/img]


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 апр 2009 20:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Тази снимка, по която си гледал първо е обработена за предпечата, второ самият печат изменя цветовете и трето- смятай какъв е бил печата по време оно. ;)
От друга страна- ревелските базови бои не стават за директно правене на руски камуфлаж, искат си смесване.
Не разбрах само, що не се консултира предварително относно нюансите на камото?


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 апр 2009 21:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
http://www.airgroup2000.com/forum/viewt ... &start=315
Ето ти тук още материал. На страница 26 има още снимки на балчишките. Обърни внимание на бордове 80, 88 и 90 от Балчик и бордове 517 и 550 от Узунджово.
Виж следващите снимки- какви са били като нови и как времето променя цветът на прахово нанесената боя.

Изображение

Изображение

Бяха черни страшилища, повярвай ми. Ревяха над главата ми в Хасково през 1984- 88 г денонощно. А през 86- та ги пазих 20 дни, като карахме на Узунджово НВО. :D

А с тези двете те поздравявам! ;)
Изображение

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 апр 2009 22:07 
Извън линия

Регистриран на: 28 дек 2008 14:11
Мнения: 77
Валко,благодаря за поздравите!Както обикновенно си се аргументирал нагледно и ясно!Не сьм се консултирал,защото модела е от птеди 3-4години,а тогава се заврьщах кьм моделизма след около 15 годишно прекьсване и нямах врьзка нито с моделисти,а с нета тепьрва се запознавах.Та само по десния борд на 91 от тази снимка в Криле сьм работил и цвета и камото.Срамота,ама до днес си мислех,че Бисовете в Балчик и Узунджово са дошли с различен камуфлаж.Поздрави,до утре в Крумово!
А при тези цветове какво по-точно сьстаряване би направило модела по-достоверен?


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 апр 2009 23:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Една кафява акварелна баданарка би убила малко искрящите нюанси и ще подчертае разшивката. И махни тоя разузнавателен контейнер под тялото, сложи там резервоар, а на пилоните ракети или НУРС- ове. Не ми е известно Бис- овете да носят по два допълнителни 400- иииииииииииииииииииии литрови резервоара на външните пилони на "крехките" си рамене. ;)
Че им изпочупиш ключиците- еееееееееееееееееее! :D


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 апр 2009 23:08 
Извън линия

Регистриран на: 28 дек 2008 14:11
Мнения: 77
Акварел добре,но на четка ли,с аерографа ли?То това под тялото е резервоар от кита на Ревел,може да не е геометрично точен,90 по-нагоре е с такьв.И аз като ги слагах подкрилните резервоари се зачудих че са там,но в ревелската инструкция така ги показваха :( ТРябва да питам Кацара,ама Валко,ако има трьбопроводи до вьншните пилони,ще ги дьржи юнака :thumright: Онова недоразомение-F-104 да не е по-здраво, а резервоарите са в края на крилата!


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 апр 2009 23:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Цитат:
резервоарите са в края на крилата

Крилата на МиГ- 21 нямат нищо общо с крилата на Ф- 104 " Летящ ковчег". :D
Те при него наистина служат да държат резервоарите, а и тялото в устойчево положение по курса.
А, 21- цата с тия три резервоара може и да не й стигне пристата да отлепи.


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 апр 2009 12:01 
Извън линия

Регистриран на: 09 фев 2004 20:22
Мнения: 32
Поздрави за 21-цата :salut: Що се отнася до подкрилните баки, те са на правилното си място. МиГ-21 може да носи два 500л. резервоара на външните си пилони. Мога да ви уверя, че крилото ще издържи, а и пистата ще му стигне. За подтялната бака, която са дали от Ревел, по-скоро е 800л. а не 500л. както е на снимката с борд 90. За това ти се струва, че е геометрично неточна. На времето, когато летяха 21-ците от авиобаза Добрич, много често използваха точно вариант: разузнавателен контейнер под тялото и две 500л. баки на крилата. Само за информация, МиГ-21 (МФ или Бис) има в комплекта си от производител 3бр. 500л. резервоара и 1бр. 800л. Вариантите на подкачване са различни, като 800л. се монтира само на тялото. При спарката обаче е друго, там няма система от тръбопроводи за крилни баки. При нея е предвидено да се монтира само един 500л. подтялен резервоар.
Така, че според мен колага mariyan, модела си е реалистичен в този вариант. Още веднъж поздрави :salut:

_________________
Chase your dreams


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 апр 2009 15:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Цитат:
МиГ-21 може да носи два 500л. резервоара на външните си пилони.

+ още един 800 литров под тялото

Цитат:
... и пистата ще му стигне.

Ще, ще! Особенно и с двете ракети за близък бой, ... направо ще му стигне. Е! Па може. Ако му сложат и два ракетни ускорителя. :D :D :D

Цитат:
На времето, когато летяха 21-ците от авиобаза Добрич, много често използваха точно вариант: разузнавателен контейнер под тялото и две 500л. баки на крилата.

Да, прав си. Това е било така, но за Р- варианта. В самият край на ресурса си няколко (два или три) 21- ци от МФ модификацията са били ПРЕОБОРУДВАНИ в "Р" за носене на разузнавателният контейнер. Сама по себе си "Р" модификацията на 21- цата не се явява самолет за завоюване на превъзходство във въздуха, каквито се явяват МФ и Бис, т. е. надали, или по- малко би му се наложило да изпълнява фигури от висш пилотаж с претоварване над 5 G. Няма да коментирам въобще въпроса (за който имам информация от мои приятели служили навремето на Дорич), че двете баки никога не са били "Фуел на мах". ;) Слагали са ги две предполагам се досещате защо.
Вариант на БЪЛГАРСКИ (без значение балчишки, узунджовски, графалийски и т. н.) МиГ- 21 Бис (па ако щете и МФ), с ПТБ 1х 780 л + 2х 490 л има само на документи. Реално практическо приложение на такава допълнителна горивна конфигурация+ "чифте" ракети не се правела. Е, за някой статичен показ може и да са ги кичили като Коледни елхи с празни баки. ;)

Бих се зарадвал на някоя снимчица на български МиГ- 21 Бис със същото като на модела на Мариан допълнителна горивна конфигурация и ракетно въоръжение. ;)

И, за да не бъдем крайно критични към сътвореното от колегата, а и за да не го караме да кепази модела- ими решение в конкретният случай:
Мариански,
правиш една поставка на самолета имитираща бетонна полоса, праскаш модела в средата, слагаш около него няколко контейнера НУРС и ракети, перкаш четири колеца, опъваш между тях една червена лента, ... и си (както казват българите обитаващи територията от Балканският полуостров с името Македония) ... близко до пИрфекцията. :D :D :D


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 апр 2009 21:35 
Извън линия

Регистриран на: 28 дек 2008 14:11
Мнения: 77
EVE,благодаря за добрия отзив.Конфигурацията на окачването е по ревелска инструкция.Но наистина снимка вьв вьздуха с толкова резервоари на МиГ21 не сьм виждал.Той,контейнера сигурно е доста по-лек от 800л. резервоар и затова с 2 крилни да не е претоварен!
Valko,мерси за идеята.Вярно сьм го пренакичил:( Ако може дай накратко за акварела,дето те питах по-горе?


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker