Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 27 май 2017 09:14

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 48 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 15 дек 2009 22:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Видимото е ясно. То и ще се види в бъдеще. Невидимото е по- интересното. ;) Да погъделичкаме малко любопитството. :)
Изображение

Изображение

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 дек 2009 11:03 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1718
Местоположение: Русе
Много тъмни снимките, бре! Я дай по-ясни, така нищо не се види!

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Малко гъдел- 2
МнениеПубликувано: 16 дек 2009 14:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Валентинчо,този чичко сигурно го знаеш какво е направил.Аз моделът ти го видях на живо,и си ти казах,но и тука ще ти кажа :shock: .Още повече че пише на него Български Въздушни Линии.
http://www.dishmodels.ru/gshowp.htm?p=1839&id=18372-не вярвам да не го знаеш!Много реалистично :thumright:

_________________
Петко Карамитев


Последна промяна от TU5 на 16 дек 2009 18:19, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: Малко гъдел- 2
МнениеПубликувано: 16 дек 2009 23:05 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Петко, ... плетко!!! :) :) :)
Тоз го знаем и сме го гледали. ;) Трябва ли да повтарям отново на вселушлание, че границата между това, да направиш перфектен модел и това, да влезеш за по- продължителен период от време в психодиспансер е тънка и невидима?!? Спомням си, че специално на теб ти обясних, че този модел ако трябваше да стане перфектен, две години нямаше да ми стигнат. Няма да живея с орлите, братче, а и имам потенциална лекарска забрана да се занимавам с дребни работи на изкуствена светлина. ... Остави малко храна за хиените. :)


Нагоре
 Заглавие: Re: Малко гъдел- 2
МнениеПубликувано: 16 дек 2009 23:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Стефанов- тъмни снимки, ... чиста водка! Фотоефект! Съжалявам! :D :D :D


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 дек 2009 15:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Честито Рождество на всички и весела Коледа!!! :santa: :santa: :santa:
Производител Трумпетер- С- 47 А Скайтрен, мащаб 1: 48. Познат модел и обсъждан в раздел "Представяне".
Период (компромисен и разумен) на работа но модела- 24. 06. 2009 - 10. 12. 2009 г;
Първо официално представяне: :Втори Белградски лавиринт"- 12- 13. 12. 2009 г Белград. Награди: 1- во място в раздел самолети пропелер 1: 48 и голямата награда на изложбата: "THE BES OF SHOW"; (снимки от наградите съм показал)
Още веднъж- Благодарности на Красимир Стефанов за оказаното съдействие, помощ и компетентни съвети при изработването на модела.
Много кратка и сбита история на истинския самолет:
През 1947 г официално се полагат основите на БГА с учредябавено на ТАБСО- Транспортно Авиационно Българо- Съветско Обединение, с цел вътрешни и международни авиационни превози по въздух на пътници и товари. В състава на ТАБСО първоначално са били включени 4- те налични от края на войната Junkers Ju- 52 m3, всички получени от Франция през 1944 г. Два от тях са били чисто пътнически вариант за превоз на 17 пътника, другите два са били десантен вариант, доработени след 1946 г в пътничеки такива. Към тях в обединението са включени и престигналите през 1946- 47 ма година (първоначално) осем съветски транспортни самолета Лисунов Ли- 2. Всичките от тях са от първите серии на производство на самолета, т. е. 1938- 40 г, преминали през отделни фази на ВСВ, преминали КВР и доставени в България за нуждите на Обединението. Има категорични данни само за един от тях че е бил чисто пътнически вариант Ли- 2 П. Останалите седем най- вероятно са били от най- масовата модификация на самолета Ли- Т и най- вероятно преоборудвани в България (частично и не всички) за превоз на пътници. Два от самолетите Ли- 2 са предадени на ТРАБ към ВВС- Враждебна за обучение на десантчици и парашутни скокове, както и за превоз на офицерите от Ген. щаба, но кога точно е станало това нямам информация. Най- вероятно веднага след пристигането им. При пристигането им в България самолетите зачислени в ТАБСО получават българска гражданска регистрация LZ- TU ... При по- късните доставки на Ли- 2 за Обединението регистрацията на част от доставените Ли- 2 е промемена на LZ- LI... Доставеният през 1947 г първи чисто пътнически вариант самолет ЛИ- 2 П получава българска гражданска регистрация LZ- TUE. При пристигането си самолета е чисто сребрист (по- точно боядисан дюс с феролит). При първоналното му регистриране окраската му представляма син шлейф по двата борда, поставян под пътническите прозорци, който завършва мълниевидно към носа на самолета. Над пасажерските прозорци пак в син цвят и с главни ръкописни букви се изписва ТАБСО. На кормилото за посока, между двете панти се изобразява българският трибагреник, който е стандитизиран по БДС, т. е. два еднакви нЕма. :) Гражданската регистрация се поставя с ГОЛЕМИ БУКВИ в задната част на тялото, по двата борда и по горните и долните повърхности на двете полукрила. При този Ли- 2 LZ- TUE големината на регистрацията по двата борда на тялото се запазва до неговиятя трагичен завършек на полетната му история. На 22. 11. 1952 самолетът се разбива при катастрофа в хребетите на връх Вежен. От катастрофата оцелели няма. Според някои източници загиналите са 14, според други 21 човека, но това няма никакво значение за мен, тъй като и един да беше загинал това си е човешка трагедия. В периода на експлоатацията му в ТАБСО предвид динамичните процеси на новият строй, този Ли- 2 П е преминал през пет окраски на Обединението. Избрах за модела най- атрактивната и съответно тази, с която е бил оцветен към момента на катастрофата, правена именно в началото на 1952 г. Тя представлява:
Изцяло сребристо боядисан самолет, като горната част на тялото (от долната част на пътническите прозорци) и вертикалното кормило са боядисани в ... чисто бяло?!? НЕ!!! Боядисани са в мнооооооооооого мек бял цвят с лек отенък в гугуткено сиво (както се казва). :) По цялата дължина на тялото между сребристото и бялото е поставен вече тъмносин шлейф. Декорации в синьо има и по опашката и дъгите на крилата. Трикольора си запазва мястото, като на неподвижната част на кормилото на кирилица е пило натисано ТАБСО. Над пътническите прозорци, по цялата им дължина и малко извън нея с големи, наклонени, печатни букви на кирилица е била поставен надпис "БЪЛГАРСКИ ВЪЗДУШЕН ТРАНСПОРТ".
Няколкото автентични снимки, от които съм гледал и съм черпел нагледна информация ще кача по- късно.
Тази е основната: Ли - 2П, с регистрация LZ- TUE, непосредствено след пристигането му в България и приемането му в ТАБСО, в края на 1947 г.
Изображение
От тази снимка много добре се виждат три неща, които имаха значение при работата по модела:
1. Старият тип (американски) маслени радиатори;
2. Старият тип (също американски) кокове на винтовете;
3. Едрият шрифт на гражданската регистрация LZ- TUE по двата борда на тялото.
Преминаваме към модела.
Голям! Това е първото впечатление. Но колкото е по- голям, толкова и това, което трябва да се направи, за да изглежда един модел по- достоверен е в пъти по- ...
На този етап само в едно изречение ще отбележа това, че Ли- 2 (ПС- 84) е точно копие на DC-3 само в художествената литература. Двата самолета си приличат по силует и отчасти конструктивно, ...и дотам!
Но, както не веднъж съм казал моята основна задача е да направим умален модел на даден обект, не да го намалям мащабно. :)
Темата ще бъде дълга. Ще се постарая (както обещах) да Ви представя целият процес най- вече в картинки, които са около 3 000. Тъй като съм притиснат й от времето и служебни ангажименти в края на годината, ще караме в движение. Самата съществена работа, стотиците преправки и доработки- в движение. На този етап снимки на завършеният модел:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Като за начало. Все може свободно да си изкаже мнение за модела, да сипе критика, да търси кусури, недостатъци, да дава идеи и т. н. В личен план това не ми създава комплекси и чувство за малоценност, а ме прави по- силен. Ще се радвам ако се получи една интересна дискусия.
Честито рождество още веднъж и Весели празници на всички!!! :) :santa: :santa: :santa:

П. С. UNIOR, Не съм те забравил, по простата причина, че не съм те запомнил! :D :D :D Твоят подарък- Ту- 144 ще ти го пратя през работните дни след Коледа. ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 дек 2009 16:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Външни доработки.
Най- атрактивното при този модел би била външната нитовка. За съжаление не ми се отдаде възможност да я направя по начина, по който аз искаж- със съчми. Излизаха безбожно скъпи в размер 0 , 25 мм. Иначе технология за бързото им и надеждно поставяне бях измислил. :) Другият начин с отрязване от алуминиев лист на всеки панел поотделно и правене на "обратна" разшивка счетох за мазохистичен и не смятах да се подлагам на инквизиране. Затова и не се впуснах в "преброяването" на нитоветете на самолета предвид, че направени вътрешно те си стоят като дупки и го загрозяват. При все това, разшивката е коригирана в най- неточните места. Още за нея- големите части на отливката са създали проблеми при отразяването на "нитовете". Това наложи цялостно преразшиване на модела и направата наново на всички нитове, които пък допълнително бяха коригирани след слепване на частите, китване, шприцване и т. н. Толкова да нитовете. верни са на около 80 %.
Първо "сверяване: Различна горна дъга на кормилото на посока, съответно коригирано. Изпилена грешна имитация на обшиването на платнената част както на него, така и на двата елерона и кормилата за височина, имитация на кипърните ленти, които предпазват обшиването на елементите по оребренията, имитация ( в завършен вид) на платнено покритие по тях:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Имитацията на платнената обшивка в почти завършен вид:

Изображение

Изображение

Изображение

Десантната и товарна рвата на С- 47 отива в историята:

Изображение

За съветските пасажери се отварят нови два отвора- пътническа врата и люк на товарня отсег:

Изображение

Изображение

... И малко допълнителна стъклария за екипажа на самолета, както и допълнителното поставяне на двата противообледенителни нагревателни листа:

Изображение

Изображение

Зализът в задната част на тялото:

Изображение

Отворите за проветрение на пътническият салон:

Изображение

Корекция на клапите на полукрилата:

Изображение

Изображение

[imghttp://img196.imageshack.us/img196/11/199arw.jpg][/img]

Реална подвижност на някои врати и капаци:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Пътническата врътъ също е подвижно, но съм пропуснал да я снимам.
Светлини за кацане:

Изображение

Изображение

Допълно поставените фотоецвани капачки и обтекатели не ги слагам в сметките и не съм им отдал никакво фотографско внимание. Специално внимания ще отделя на двигателите, двигателните мотогондоли и шасито на модела. там бе съществената външна работа.


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 дек 2009 16:26 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2614
Местоположение: гр. Провадия
Дай още малко снимки на оригинала!
Единственото нещо, което мене лично не ми е ясно е защо отгоре, белия корпус е толкова замърсен? Преди време и аз бях правил един пътнически, стар самолет и ме опрекнаха много за това, че съм му тонирал бялото, защото попринцип пътническите самолети се поддържали много, и редовно се почиствали, и т.н. Та въпроса ми е защо? На някои снимки не се виждат чак толкова черни линии, но на други - да. По крилата, по ЗХО, ясно, там даже в случая е красиво, но за бялото отгоре, ще съм ти благодарен ако обясниш или пуснеш още няколко снимки на истинския самоет (ама българския).
Другото, което, че основата ти (плочката) тоя път не е хубава, много груба, ама тя е без значение в случая. Други въпроси за сега нямам.
А и още нещо ... Защо малко не "изпусна" гумите? Особено предните изглеждат доста понадути.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 дек 2009 17:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
1. За около пет месеца след боядисването му бялото изглежда така:
Изображение
Прибави към това около 8 000 външни нита, които събират в своята основа солидно количество прах, която при всяка лека роса преминава в кал, върни се към технологиите на миене на гражданските самолети през 50- те години на м.В. и ще получиш отговора на този въпрос. Както сам казваш има и малко "игра на светлината". Аз не съм професионал фотограф. Тези снимки, които съм показал не са пипани въобще с някоя компютърна програма. Поне за мен на живо състаряването на бялото е много леко и поносимо. Е има и места, където умишлено е подсилено.
2. Аз красив бетон не съм виждал. :D :D :D Имитирам "парче" от един страничен джоб на летищната полоса, къдено се извъшва "Преглед двигателя". Покритието отгоре на "плочката" си е чист цимент- истински, а фугите са фугирани с чист асфалтов битум, не силикон. :) Бетонната повърхност винаги е била над тревата, затова стърчи. Е по края май е имало известно количество чакъл, но като минем в раздела "диорами", ще го потавим и него. TU-5 е по- компетентет по този въпрос. И на мен ще ми е интересно как е била направена старата полоса на летище София.
3. Гумите от кутията са винил, ама такъв винил, че по твърдост не се различава от пластмасата. За мое щастие преди време се сдобих с втори такъв комплект за експерименти. Всякакви чалъми обаче за "свиване" на въпросните гуми удариха на камък. Не се получаваше нито с нагряване, нито с пилене, нито пък странично поставен кит лепнеше по тях. На всичкото отгоре забравих за тях да проектирам и специфичният грайфер на гумите на Ли- 2 на фотоец. Как щях да го лепя на идея си нямам, но ... пропуск от моя страна. Затова и реших да си ги оставя така, както са си. Все пак и в действителност при движение по бетонни полоси не са били толкова спуснати :
Изображение
а залепването на модела към поставката с порченца двойнозалепващо тиксо, подсилва усещането за "напомпаност" на гумите.


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 дек 2009 13:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Двигатели, двигателни мотогондоли, ниши на колесника, шаси:
Разликата в двигателите на ДЦ- 3 и Ли- 2 е ясна. Поради тази причина частите от двигателите в комплекта така и си стоят непокътнати. Наложи се да поръчаме ето това:
Изображение

Изображение

За което се твърдеше, че е точно копие на използвания при Ли- 2 деветцилиндров, бутален двигател Аш- 62 ИР. Да, но само се твърдеше. При сравняване на детайлите изработени от НеОмега и снимки на оригинален Аш- 62 ИР се видя "голямото разминаване". Желанието ми да направя единият двигател отворен и липсата на изпускателни тръби, специфични за самолета, внесоха допълнително лек смут. Все пак почнах предпазливо с доработките и решавах възникналите проблеми в движение.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Мотогондолите на модела и двигателните капаци също претърпяха съществена промяна:

Изображение

Изображение

Дойде ред на нишите на основните стойки на колесника:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Основните стойки на колесника:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

По вътрешната страна на нишите съм поставил допълнителни тръбопроводи, окабеляване, някои купийки на ключове и датчици, технически надписи по маслените резервояри и т. н., но за съжаление тогава нямах фтоапарат и този процес е пропуснат откъм снимки.

Изображение

Изображение

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 дек 2009 19:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Интериор.
Пилотска кабина, места на щурман- радиста, бордният техник, радоборудване и так далее.
И тук нещата при двата самолета бяха коренно различни7 Освен разликата в приборните дъски и разположението на уредите по тях, имаше и разлика в разположението на мястото на щурман- радиста, чието работно място при ДЦ- 3 е от дясната страна на борда, а при Ли- 2 от лявата, коренно различно разположение на радиопаратурата, и другото оборудване на самолета, като при Ли- 2 на борда се е возил и един четвърти човек към екипажа- бордният техник. Неговата седалка е била мъничка, сгъваема и се е врял в малкото преходно коридорче между стената на пилотската кабина и първият от шкафовете с оборудване.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

От Комплекта се използваха само трите седалки. И те искаха малко доработка, ама домързя ме, честно да си кажа. Таблото е доработено и приближено максимално към действителното. Разбирайте наново разпробити отвори за уредите, ново разположение на филма с уредите. Всичко друго е ръчна доработка щкафовете с апаратурата, стелажите с радиоборудването, масата и уредите на щурман- радиста, тръбите за обдухване с топъл въздух на челните стъкла и др. При работата по кокпита съм ползвал снимки както от интернет, така и такива от вътрешността на нашето музейно Ли- 2, като ето тази например:
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 дек 2009 20:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1032
valko-bg написа:
Разликата в двигателите на ДЦ- 3 и Ли- 2 е ясна. Поради тази причина частите от двигателите в комплекта така и си стоят непокътнати.
...При сравняване на детайлите изработени от НеОмега и снимки на оригинален Аш- 62 ИР се видя "голямото разминаване"....

Имам един въпрос на лаик, относно двигателите на модела. :scratch: :scratch:
На малката снимка, най-горе, която представя самолетa в момента на получаването му, въздухозаборниците от горната страна на двигателя почти не се виждат.
Изображение
Предполагам, че са много "мъндзърки", като тия
Изображение
или като ма музейния експонат в Крумово.
Изображение
за разлика от доста по-големите на С-47
Изображение
Защо на модела тия части са чувствително по-големи?
Изображение
Изображение
Има ли и други снимки на този самолет, показващи някакви подменени на място въздухозаборници или подобни снимки, както винаги по "разбираеми причини" (които дебелата ми глава винаги отказва да разбере) не могат да бъдат показани? :roll:

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 дек 2009 20:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Изображение

Изображение

Изображение

Ето ги "крумовските". Не са толкова малки. Моите едреят леко, прав си. Причините са две:
1. В литературата пише, че с цел отмизация на обтичането на самолета в процеса на неговото производство доста външни елементи са претърпели промени (в т. ч. и въпросните въздухозаборници). LZ- TUE е бил от първите серии. Най- вероятно по е наподобявал ДЦ- 3 по доста елементи. Маслените радиатори говорят красноречиво за това. Зато ги оставих малко по- "едрички".
2. Правени са на ръка от кит "Милипут". :) След няколко опита- това излезна, съжалявам! :)
На мен ми е известна само още една чернобяла снимка на въпросния истински самолет. Два дни я търся в коя книга я бях гледал и не мога да открия книгата. Някъде съм я забутал ли, в Крумово ли я забравих ?!? Нали има идея и тамошният Ли- 2 така да става.


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 дек 2009 03:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1032
valko-bg написа:
...Най- вероятно по е наподобявал ДЦ- 3 по доста елементи. Маслените радиатори говорят красноречиво за това. Зато ги оставих малко по- "едрички".

С-47 имат Прат & Уитни Р-1830-92. Има обаче доста подтипове, с различни карбуратори. Знам един с точно такъв кръгъл маслен радиатор и средно голям горен въздухозаборник.
Изображение
В литературата пише, че на Ли-2П специално са му променили въздухозаборниците за маслените радиатори. Рекох си, може да са сменили и другите. (Нямам представа какви са карбураторите на АШ 62ИР.) Ама на снимката де ги? :roll:
valko-bg написа:
...Правени са на ръка от кит "Милипут". :) След няколко опита- това излезна, съжалявам! :)

Сега разбрах причината. :salut:
Между другото на снимките от музея се вижда интересно руско изобретение, че кожухът на двигателя не е изрязан изцяло, а е по-скоро с четириъгълен отвор и вероятно се нахлузва върху заборника.
Мерси за отговора.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 дек 2009 12:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
АШ- 62 ИР е също лицензно производство на американският М- 62, със съответните доработки. Карбураторите също са американско лицензно производство, също доработвани през годините. Карбуратора и компресора се монтират в задната част на двигателния блок и при монтаж на двигателя за рамата се падат зад ей този обтекател:
Изображение
т. е. при така показаното не се виждат. Падат се между самите рамки на моторамата, където са наблъскани и бензинопроводите, маслопроводите, и другите му там елементи за работа на двигателя. Ако трябваше да се виждат и те разкапотираниятдвигател би изглеждал така:
Изображение
което при тази елегантна форма на самолета и особенно- цивилната окраска, щеше да изглежда леко грозничко и стресиращо. Затова и не го направих. Иначе мотогондолите го позволяваха идеално.
Тази пластина, която виждаш на снимката действително е нитована и явно се нахлузва върху въздушният заборник. Всъщност капота на двигателя е от три отделни части, които се захващат една към друга с подвижни панти. Свалят се настрани, така, че при някаква дейност по двигателя да не се налага сваляне на винта.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 48 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker