Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 07 юли 2020 16:18

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 223 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 515 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Bulgarian Heinkel He- 111 H 16
МнениеПубликувано: 28 дек 2008 19:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Е, започна се! :)

Дано се получи един хубав модел. Искрено се надявам на това, но и разчитам на Вашата компетентност и помощ, че някои моменти около този единствен български самолет малко ми тъмнеят. :)
Ще се постарая да покажа изработването му "степ бай степ", за онагледеност на по- младите моделисти.
Засега се боря още с разшивката, която се оказа солидна по целият самолет.

Изображение

освен детайлите в кутията към модела ще бъде прибавено и всичко, което се е появило досега на пазара като смола и ец, но за тях като им дойде времето. Няма да мине и без индивидуални доработки. Вече обмислям някои неща в тая насока.
Искам да заявя предварително, че няма да наблягам на подробности от вътрешността, които и без това при затворено тяло няма да се виждат. Ще наблегна предмно на видимото. :)
И тук възникнаха и първити два въпроса:

1. Нашият Хейнкел е дошъл чист бомбардировач, това ясно, но дали е бил с бовбовата шахта или тя е била свалена предварително, щото не открих данни в ловеч да са сваляли шахтата, а само че са модифицирали тялото на самолета в пътнически салон.
2. Ако е имало налична бомбова шахта на първоначално пристигналият Хейнкел, то какъв би трябвало да и е цветът- военно сиво- РЛМ- 66 или сиво РЛМ- 02?


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 дек 2008 21:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Стъпка втора и последна за тази година :) :

Изображение

Разшивката на ХО е готова, подвижните части отделени, като отделни елементи. Тъй като кормилата на ХО се движат по много особен начин, като предната им част играе едновременно ролята и на противофлатерен баласт, се наложи да направя тази доработка, за да могат след това да се захванат по правилният начин към неподвижните части. Но, това ще стане догодина, тъй като утре с Дадо Мраз ще си пием питиетата, пък Снежанка ще ни пее- еееееее. :D :D :D

Весели празници!!! :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 яну 2009 19:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
За много години!!! :)
Като е тръгнало на хоризонтални стабилизатори в авиационната тема, за се изфукам и аз с моите, също са готови. :)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Лостовете по тримерите ще се поставят накрая, както и самите кормила. Това за улеснение при боядисване и тониране.
Преминаваме на крилата. Тях ги чака подобна участ. Изходно положение на горните две части на крилото:

Изображение

Изображение

П.с.: Абе гледам, че съм "объркАл рейса". :D :D :D Нека Администратора или Модератора преместят темата в Моята тема, а тази тук да я изтрият. Чак сега видях, че съм омотал положението. :) Извинявам се! :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 яну 2009 20:56 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2654
Местоположение: България, гр. Варна
Е, нали си мой човек ... местим те. :thumleft:

За много години! И почвам с един въпрос:

Прекарал си през стабилизаторите медни телчета, подвижни ли ще ги правиш?

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 яну 2009 21:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Много благодаря за преместването. Другото няма да го коментирам. :)
Засега са подвижни кормилата и тримерите, но в завършен вариант дали ще са още подвижни, ще видим. :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 яну 2009 13:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
След едноседмична битВа с четирите части на двете полукрила и два наранени пръста, разшивката и нитоването са готови. Подвижните части на управлението- отделени.

Изображение

Изображение

Изображение

Поради спецификата при събирането на крилата, следващата ступка бе нишите на основните стойни на колесника.
Следваха страничните им панели и створките на колесника.

Изображение

Начинаем с корекция на створките. В действие влезна минидрила, шкурка 300, 800 и 1200.

Изображение

Изображение

Изображение

И така четири пъти. :)
Следва нова разшивка по тях (вътрешна и външна), прекарване на няколко кабела и тръбопровода (де да бяха за природен газ), напасване, залепяне и боядисване.


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 яну 2009 17:51 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
... И "полудяването" започна:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Това засега е само пробно. Пълното сглобяване, ще е след като се оформят нишите на колесниците.
Довиждане! :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 яну 2009 17:56 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2654
Местоположение: България, гр. Варна
Предполагам надписа NESCAFE ще го заличиш някак си? Че това кафе, май не е от този период ... Всъщност какво има в тази ниша, която си отворил?

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 яну 2009 17:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Там ще има крилен резервоар. :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 яну 2009 20:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
valko-bg написа:
.....и дали наш'то добиче и било от нормалните серии или е някой преправян Н 6 или Н 11...


Lieferungen an Verbündete und Neutrale 1941-1944, Akte: Bulgarien
Изображение
Изображение

:salut:

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Последна промяна от CANSO на 05 сеп 2017 22:15, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 14 яну 2009 20:52 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 21 дек 2008 08:59
Мнения: 484
Местоположение: На Арената
И ... това означава ??? :scratch:

_________________
Изображение
"Тук долу всички се реят. Не серат, а се реят!"
Стивън Кинг-"То"


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 яну 2009 23:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2654
Местоположение: България, гр. Варна
skyraider написа:
И ... това означава ??? :scratch:


... че е H16, а не H 6 или H 11 ...

Не знам дали валко е виждал този схема (много вероятно е да е), но все пак да я покажа:

Прикачен файл:
76_1.jpg
76_1.jpg [ 34.31 KиБ | Видяна 1968 пъти ]

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 яну 2009 16:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Цитат:
И ... това означава ???


... И това означаваааааааааа, ... че кашата става пълна.

CANSO, данкешойн камарад!!! :thumleft: :thumleft: :thumleft:

Но, тук наистина изникна едно голямо НО. Чакам една снимка за която се твърди, че съществува. Ако тя се появи, ... незнам!

Иво, този профил на Петко Манджуков съм го виждал доста отдавна, благодаря!
Той твърди, че профила е правен по ИСТИНСКА снимка. Ако е така, какво се получава:
1. LZ- XAA;
2. LZ- XAB;
3. LZ- XAC;
На този последния имам над 10 снимки. И какво ще излезе?!? Че май- българските Хейкели Не- 111 са били минимум 3?!? :shock:

Таблицата е разчетена. Само ще помоля CANSO за малко пояснения:
Това в таблицата само един самолет ли касае или седем такива и кой от тях (и по се разбира), че е за България. Втората колонка е най- интересна, а там нещо не мога да се ориентирам добре.
Блгодаря предварително! :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 яну 2009 19:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Докато изчакваме пристигането на поръчковият индивидуален ец, както и някои други допълнителни неща, поръчани за Хе-то, да зе позанимаем малко с пипливата работа. Клапите, тях трябваше да пооправя. Най-напред ги китосах с двукомпонентен Милипут, оставих ги за ден-два да втвърдят добре, изстъргах, изпилих, оформих и полирах:

Изображение

Изображение

Изображение

Тъй като забавянето на индивидуалния ец ще е повече от десетина дни, реших да се позанимая малко с интериора, за да не губим време. За целта трябваше да ползвам детайли от доставения от Стефанов БИГ ЕД сет на Едуард на модела. Ето го и него преди да съм го разколачил:


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 яну 2009 19:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
valko-bg написа:
Цитат:
Таблицата е разчетена. Само ще помоля CANSO за малко пояснения:
Това в таблицата само един самолет ли касае или седем такива и кой от тях (и по се разбира), че е за България. Втората колонка е най- интересна, а там нещо не мога да се ориентирам добре.
Блгодаря предварително! :)


Горната информация е извадка от преписка с военните доставки за България през периода 1941-1944. Заедно с други подобни (доставки за съюзници и неутрални държави) се съхранява на микрофилм в немския Bundesarchiv - затова пуснах първата страница с указание за номера на микрофилма.
Копирах последната записка само за един Не-111. (Поръчките над графата със самолета нямат нищо общо с него, а са част от дългия списък.)
Вметките за самолета са няколко, като отначало се упоменава само като "Пътническа машина за Цар Борис" (9.7.1943) без данни за вида, после е даден като "Не 111 за Българския цар" (21.8.1943) без данни за типа и последната вметка е вече показаната от 28.10.1943.
Това са бележки водени от счетоводители, а не технически протоколи и описанията са много повърхностни. (Напр. много често има повтаряне на една и съща поръчка "Bf 109" без данни за типа и количеството, за да се достигне до последното й споменаване на 5.10.1943 като "12 Bf 109 G2")

Втората графа е наименована "Absender", т.е. изпращач. Това е номерът на отдела, изпращащ/занимаващ се с поръчката. В случая с номер GL/F 5756 - не зная какъв точно отдел и на каква служба е. Цифрата в никой случай не е сериен номер или друга идентификация на въпросния самолет.
След датата 21.8.1943 (забележка: Борис III умира на 28.08.1943 и не използва предназначената за него машина) преписка за горния самолет няма.
Цялата преписка (копието с което разполагам) завършва на 3.8.1944. По мое мнение не съдържа абсолютно всички военни доставки за България.

Всичко добро!

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Последна промяна от CANSO на 05 сеп 2017 22:17, променено общо 1 път.

Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 223 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 515 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker