Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 11 дек 2019 03:59

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Ту-154М NEW BALKAN 1:144
МнениеПубликувано: 18 фев 2010 03:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
И така!
Отдавна заплануван проект,сега му дойде редът.Ще се опитам да го завърша до изложбата в Мошонмагяровар.
Идеяга е самолетът да бъде в кацаща конфигурация със спусната механизация на крилата,което ми докарва големи главоболия,но ще го бориме!
Нещо такова трябва да бъде!

Изображение

Ето какво съм свършил до този момент:

Изображение
Изображение
Изображение

Поиграх сималко с разшивката по кила.Имаше какво да се желае още,с добавените нитове ще се очертае типичната опашка на трицевката,и ще изпъкне при тонерането.
Ясно си личът нитовете които съм добавил.

Изображение

Ето и хоризонталният стабилизатор,също "нитован" вече :)

Изображение

Това са раздробените полу-крила.Имам огромна работа по механизацията.Тук също ще има много нитове.

И накрая да си призная от къде ме вдъхновиха нитовете........и като цяло да поизпипам моделчето,понеже конкретно този самолет,с тази си ливрея ми е голяма слабост.Особено в кацаща конфигурация! :cheers:

Кефете се! :thumleft:
http://scalemodels.ru/modules/myarticle ... _2425.html

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2010 08:08 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
Прикачен файл:
017460003-big1.jpg
017460003-big1.jpg [ 52.56 KиБ | Видяна 2495 пъти ]


Сериозна работна група сте заформили, медалите са гарантирани :salut:

А сериозно - знаейки колко го искаше този модел, очакваме шедьовър.

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2010 09:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Петко, нещо нитоването не ми харесва. Неравномерен натиск, криви линии на нитовете и нарушена успоредност на места. Преди да продължиш, натренирай ръката си, ако е нужно смени нитачката и ползвай водач поне за всички повърхности и то метален (според мен).
Успех!


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2010 09:34 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4243
Местоположение: София
McVess написа:
Прикачен файл:
017460003-big1.jpg


Сериозна работна група сте заформили, медалите са гарантирани :salut:

:lol: :lol: Не само това. Петко работи на Европейско ниво! :salut: :salut:
Изображение
Айде - чакаме развитието. Началото обещава да е интересно. :)

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2010 10:51 
Извън линия

Регистриран на: 24 окт 2007 14:04
Мнения: 546
А на мен ( :albino: ) ми се виждат много дълбоки нитовете за 1/144? :salut:
Аз ли си въобгъзявам , или така трябва да бъдат? :bounce:


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2010 12:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Юнаци,радвам се че ви харесва!На места наистина има кривини,но това ще се корегира,все пак сега го почвам.Като събера двете половини,ще се пръска сърфейсър,и тогава всички неравномерности ще си се оправят с корекции,все пак сега е грубата работа още....

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2010 16:54 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Петко, страхотно начинание.

Дай някой чертеж за нитоването ако имаш?

а от къде гледаш механизацията в "наведено" положение?


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2010 21:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Мерси!
Не разбрах само какъв чертеж за нитоването,предполагам от къде гледам.Гледам от снимки,и плагиатствам по малко от братушките :colors:
За механизацията също гледам от снимки-прегледал съм зсички снимки в ЕърЛайнарс,също така и приятелчетата ми от СССР ми пращат по някоя и друга сминка.

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2010 00:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Я малко развитие да вкараме по темата!
Малко заигравка с прозорците!Понеже като ги монтирам с цялата им платка не ми харесват,малко седят вдлъбнати,реших да ги пооправя.
Изрязах всяко прозорче,набутах МУ го добре,залях ги с цианоакрилат,и като се удървиа ги препилих,и полирах.
За сего изглеждат така,но смятам да ги полерам още!

Изображение

Изображение

Изображение

Сега възникна и проблема със задкрилките.Оказа се че конструктивно са по-различни от това което аз съм си мислел,и понеже се придържаме към техническа точност,почнах да режа и преправям.Наложи се да поизрежа в задната долна част на центроплана,там където панелът на задкрилката се подпъхва под фюзелажа.

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2010 07:22 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1825
Местоположение: Панагюрище
Цитат:
Изрязах всяко прозорче,набутах МУ го добре,залях ги с цианоакрилат.....

Това е така наречената "хамалогия". Ако беше изтънил корпуса от вътрешната страна щеше да лепнеш всички прозорчета наведнъж без да ти се налага да ги режеш едно по едно. Те щяха да стърчат от другата страна, щеше да ги пришкуриш всички наведнъж и готово. Ама и така може, за трениране на нервите :D

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2010 08:56 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 мар 2007 15:41
Мнения: 49
Става много гот, но се чудя как ще маскираш всичките прозорчета така, че да станат еднакви, без никакви изкривявания един спрямо друг.


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2010 13:03 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Петко, аз постигнах задоволителни резултати по малко по-мързелив начин с ей тази фреза
Прикачен файл:
frezaPloska.jpg
frezaPloska.jpg [ 3.07 KиБ | Видяна 2218 пъти ]
продава се най-малко 1мм на главата.
С нея изтъних лентата/основата на прозорчетата. Също с нея изтъних и стената от вътрешната страна на корпуса.
Получава се това което показваш, но за цялата лената прозорчета.

Относно маскирането и аз го закъсах, но имам една идея, която мисля да изпробвам на следващия модел.
* Първо подготвяш прозорчетата да са съвсем точно по корпуса без да ги залепяш.
* Напаснати, изпилени до нужната височина за да не стърчат, шлайфани и полирани за да са отново прозрачни.
* залепям маскиращата лента върху прозорците (преди да са поставени на корпуса)
* изрязвам маскиращата лента точно по прозорчето. (това се прави за всички прозорци :compress: ), като използвам самия прозорец като шаблон за изрязването. След изпилването вече има остри прави ръбове и е по-лесно да се изреже маската.
* залепям прозорците с лепило от типа на ClearFix (в случая не може да е секундно) без да свалям маската т.е. нахлузвам прозорците с вече залепена маска върху тях.
* после бои, локове и т.н.

е ако не те мързи може да си поиграеш да свалиш маските от прозорците, да ги залепиш и после да върнеш маските.
С нетърпение чакам да видя развитието на модела ти.
И снимките, от които гледаш също са много полезни.


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2010 23:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Цитат:
Това е така наречената "хамалогия". Ако беше изтънил корпуса от вътрешната страна щеше да лепнеш всички прозорчета наведнъж без да ти се налага да ги режеш едно по едно. Те щяха да стърчат от другата страна, щеше да ги пришкуриш всички наведнъж и готово. Ама и така може, за трениране на нервите :D


Направих така,щото съм малоумен :? ,и не се сетих за твоят вариант!Другата 154ка,ще бъде сделана точно така :thumright:

Смятам за прозорците да ползвам маски,които ще ми ги направят на плотер,или ако не стане,сам ще си ги направя! :compress:

Иво-много хубава фрезичка,и аз искам такава :cry: ,от къде я имаш,и колко струва!? :albino:

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2010 23:28 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
TU5 написа:
Иво-много хубава фрезичка,и аз искам такава ,от къде я имаш,и колко струва!?
Петко, пак съм забравил да пиша от къде е фрезата... иначе цената и е 0.90лв
добавих една тема viewtopic.php?f=70&t=1031 виж в нея.

а за маските лазерно изрязани ли ще ги правиш или на режещ плотер?
(плотерите, които намерих, не могат да изрязват толкова малки елементи.)
ако ще правиш можеш ли да пуснеш едни и за мен?


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 мар 2010 01:08 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Добра ви вечер! :cheers: Малко да пораздвижиме темичката!
Сега да ви покажа до къде съм го докарал със остъклението.Двете половини на фюзелажа са вече залепени,като преди това от вътрешната страна на прозорчетата съм залепил пластмасички,във формата на подвижните щорички на илюминаторите.

Изображение

Изображение

Иво-хоби,беше попитал как ще го боядисвам без да намацам прозорците-ето и отговора:
С любезното съдействие :cheers: на моите приятели Пано-Mаsklin,в "оня форум",който беше така добър от едни сканирани декали по тях да очертае на Корел самите илюминатори,за да може по-късно Ицката-Serpico,отново от "оня форум",да ми ги резне на плотер.Резултатът е -перфектни маски за илюминаторите на няколко вида самолета :salut: .
Ето тук съм се опитал да снимам и самите маски -полу-прозрачно сивкаво...нещо като гума... :? Не са хартиени.

Изображение

Тук съм пръснал една проба,за проверка,как посва по форма и размер са декалната окантовка на прозореца...самата декална окантовка не съм снимал

Изображение

Сега да пристъпим и към гондолите на основият колесник!Нитовани,и отново залепени за крилата.

Изображение

Изображение

Преминаваме към вътрешните задкрилки.

Изображение

Матерялък,който е от самият модел трябваше да се удължи малко...

Изображение

Изображение

Сега към външната задкрилка

Изображение

А ето тук приятелчетата са вече готовички....почти!

Изображение

Продължаваме нататнкучка....
....Отново с механизацията на крилата....,за сега само на вътрешната задкрилка,скоро и в други градове!Ще направя само основните механизми по механикта в крилата,понеже няма да се виждат много + това мащабът е леко ситен за повече...

Изображение

Изображение

Ето така трябва да изглежда механизацията в спуснато положение

Изображение

Изображение

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker