Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 29 май 2020 19:40

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 25 дек 2008 21:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
В ПАМЕТ НА...

Моят баща Стоян Карамитев - командир пилот на ТУ-154
( 1937-1997 )
Изображение
Изображение

Колеги,моля да ме извините за емоционалното отклонение,но когато видя този самолет,особено с оцветката на Балкан,неминуемо си спомням за част от моето детство което прекарвах на борда на този изключителен за мен самолет!Самолет който изпълва сърцето ми с мили спомени,незабравими преживявания, с тъга и щастие,и спомен за баща ми....

Позволете ми да ви върна назад във времето,когато имаше гражданска авиация,когато в редица български градове гражданските летища бяха пълни с живот,когато БГА БАЛКАН летеше из цяла Европа, Африка и Азия.....когато флагманът на нашата гражданска авиация ТУ-154 летеше безспир....най-красивият,най-изящният,най-прекрасният самолет за мен!

Моделът е на производителят Звезда-в сива пластмаса,скромни инструкции за сглобяване и поносими декали в 3 варианта-стара и нова окраска на Аерофлот и центъра за подготовка на космонафти.
Лично аз си поръчах по ИНТЕРНАТ декали на производителя ТУСИКС ДЕКАЛС,които колегата и сподвижника в неволите на гражданската авиация LZ-BTA,е описал в тази тема:
http://www.scalemodels-bg.com/phpbb/vie ... php?t=2462
В този модел си поставих за цел да изработя подробно кабината на самолета в цветовете в които я помня от детството.И от снимки разбира се! Подръчните материали са както винаги: кофичка от кисело мляко Мършавица-такова ни дават на летището ,малко изостанали декали от тук-там,и 2 сръчни ръчички (заврени у г..з)
Допълнително съм добавил антени ,които незнайно защо липсваха въобще от кита ,фарове в крилата и носовата част.
Това май е всичко .,освен да ви пожелая приятно гледане за друго не се сещам!

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 дек 2008 22:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2650
Местоположение: България, гр. Варна
Легенда в българската авиация! Браво, добър модел.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 дек 2008 15:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Петко, добре се е получило Ту- то, поздравления! :) Още повече, че сам си доработил и дървения интериор на кабината. :thumleft: Но мисля, че малко тониране на разшивката с бледосиво в бялата част на самолета няма да е излишно, както и опушването от реверсите на двигателите. Ти си решаваш все пак. ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 дек 2008 17:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 яну 2008 15:39
Мнения: 194
Местоположение: София
Браво Петко,браво Карамитев :cheers:
Продължавай напред и както казах-повече "бангии" с LZ.......
Весела Коледа и честита 2009 година :santa: :santa: :santa:


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 дек 2008 01:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Имам още някои малки доработки които ми хрумнаха в последствие.На мен лично ми харесват по-чистички,понеже те реално са си такива(изключвам Бойнгите на България Еър)Чернилките които срещам по разшивките на пътническите модели са доста недостоверни...както и да е!Скоро нови снимки,а след после смятам да произведа и 154 в последната цветова схема на АК БАЛКАН

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 дек 2008 08:32 
Извън линия

Регистриран на: 01 фев 2008 08:33
Мнения: 25
Супер е моделчето браво,колкото до зацапванията и аз не ги харесвам особено.Смятам че тяхното място е на самолетите от втората световна , но всеки се занимава за собствено удоволствие и си решава сам.


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2009 17:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
Великолепна изработка! Поздравления :thumright: И на мен ми предстои да правя Ту-154 и като знам, че има платка с остъкление на пътническия салон, ми е интересно как направи маскирането на всички тези прозорчета?


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2009 23:30 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Маскирането стана много лесно!Просто не съм маскирал прозорчетата на пътническия салон,нали червената ивица декал минава през тях,и там просто не съм пръскал :salut: Иначе за кабинета мислех да ползвам тъмния декал в комплекта на ТусиксДекалс и по него да изрежа маска за остъклението,но се оказа че е неточно и се отказах и всичко направих на ръка,......ко да прайш..... :geek:

Ама за другата цветова схема на другия,целият е бял и там ще падне играчка....измислил съм един вариант,но ще видим дали няма да стане като с остъклението на кабината :compress:

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 яну 2009 23:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 586
Местоположение: Бургас
Аха, ясно ми стана маскирането. Добре, че старата версия на Аэрофлот има ивица декал, която минава през прозорците и ще действам по същия начин.


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 яну 2009 09:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 окт 2008 20:26
Мнения: 486
Чудесен модел :thumright: умерено тониран и с много добра визия. :thumleft:

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 фев 2009 20:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Ха сега да ви представя малко подобрения и доработки па "Трицевката"....състоящи се във:
Полагане на технически надписи-могат да се видят най-добре на изложбата!
Добавяне на ецвани детайли па колесниците,и капаците-преглед на изложбата!
Смяна на вентилатора на двигателя-от пластмасовото подобие с ецвано,и изработка на "решетката" пред самите вентилатори.
Добавяне на кюнци и отворени клапи на реверса,опушване на опашния конус.
Добавяне на ецваните антенки и чистачките под остъклението на кабината,като допълнително съм поставил(понеже го нямаше в ецвания комплект на Екстра Тек)антената пред челното стъкло на кабината.
Друго нема-друго на изложбата....

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


И малко Бонус....ама него в друга тема,за друг проект на Ту-154....

Изображение

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 фев 2009 22:29 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1848
Местоположение: Панагюрище
Брях, Петко, пуста Изложба, то всичко само на изложбата ли може да се види? Каква е тая специална Хизложба дето само на нея могат да се виждат разни работи :lol: На снимки не може ли? :D :D :D
Сега като са отворени реверсните клапи не трябва ли опушването около тях да е по-голямо?

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 фев 2009 23:08 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
Опушванията могат да бъдат от огромни,до незначителни!Да приемем че скоро е бил измит самолета и сега е на стоянка ,след няколко полета да речем! И степента на опушване е такава че да може да се наслаждавам и на трикольора на опашката! :lol:

+това на друга светлина седи по-опушено,сега забелязвам че на снимките е по-чисто някъкси! :scratch:

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 фев 2009 23:17 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1848
Местоположение: Панагюрище
Аз лично бих го опушил повече. Има снимки на които е много опушена опашката.
От друга страна моделът е отличен. Много ми харесва и начина на показване на работата по него.
Подмени лостовете на реверсните клапи. Разтегли литник и ги подмени, че са криви, предполагам си използвал ецвани от комплекта, не са най-доброто решение.
На снимките не се виждат и пуснатите задкрилки и предкрилки. Би ли пуснал още снимки, на които да се виждат?

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 фев 2009 23:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 30 май 2006 11:37
Мнения: 629
Местоположение: София
В случая,самолета е с прибрана крилна механизация и е оставен на стоянка.Някои пилоти практикуват пускането на реверса и оставянето му отворен,при ветровито време,за да не се получава "авторотация"за по-дълго време при неработещ двигател.Исках да кажа че отвореният реверс не означава непременно кацащ самолет с активирана механизация........
.....а колкото до другите снимки,за сега самолета се прави и ще бъде в момент на кацане,но във въздуха-активирани предкрилки,задкрилки на 40' и интерцептори.Когато Ту-154 е във въздуха много ми харесва провисването на основният колесник във въздуха,именно така смятам да го направя!
Идеята е да се получи това:

Изображение

_________________
Петко Карамитев


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker