Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 17 юли 2019 01:38

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 8 мнения ] 

Харесва ли Ви ревюто?
Да 94%  94%  [ 16 ]
Не 6%  6%  [ 1 ]
Може и по-добре 0%  0%  [ 0 ]
Общо гласове: 17
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 24 май 2010 01:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2626
Местоположение: България, гр. Варна
Модел: Zugkraftwagen Sd. Kfz. 9 “FAMO”
Мащаб: 1/72
Фирма: Revell
Кат. номер: 03100


Прикачен файл:
F4.JPG
F4.JPG [ 151.94 KиБ | Видяна 711 пъти ]


Предистория:
Този модел мисля, че е единствения ми, който си има цяла предистория. Общо взето 6 години ми трябваха да се сдобия с този полу - камион . Ще се питате „защо пък 6 години точно”. Бях 16-годишен, и тъкмо бях открил моделизма, имах вече около 3-4 модела на самолети и авиацията беше голяма краста. Не е нужно да обяснявам в какво състояние са били моделите ми тогава. За пръв път видях FAMO, на Revell на задната страна на една кутия от модела на Revell. Само че модела беше другия предлаган от Revell – сив, отново от Нормандия, без гребло. Тогава изобщо не се интересувах от тоя тип техника, да не кажа, че ми беше прекалено скучна, и нямах никаква представа как би изглеждал един модел на сухопътна машина, пръсната на части и то в този голям мащаб. Но някак камиона ми грабна внимание и започнах да си го търся на модел (не особено активно), но все пак всеки път при поръчка на нещо, проверявах за този модел. Случваше се на два – три пъти да ми попадне, но така и така и не се навих да го взема – все ме теглеше авиацията. Така минаха няколко години и, когато вече съвсем реално започна да ме влече този модел изчезна от пазара. Преди около 3 години го видях във Варна, но тогава за пореден път реших да си взема самолет, вместо камиона, причините бяха няколко – все още много ме влечеше авиацията, още не можех да разбера какво толкова има за сглобяване една сухопътна машина и още един фактор – тъй като е доста интересен тоя камион, се притеснявах да не го взема и да не се получи нещо много гадно (то и сега това не е гаранция, но определяне няма да го сглобя за два дни и със сигурност ще има много повече старание от преди години).
Преди почти две години си взех първия танк. След него вече ми стана ясно, какво има под капака на една кутия, съдържаща раздробен модел на бронирана техника. Малко след това отново идеята за FAMO се завърна, само че този модел беше станал напълно не откриваем в България. Мина доста време и FAMO-то се появи налично в lukymodel, след още малко премисляния (и разбира се отделяне на средства) реших най – накрая да си го взема. Избрах модела с гребло, просто заради това, че другия ревелски го нямаха наличен, избрах ревелския, защото съм доволен от Revell, а от трумпетерските модели нямат нито един наличен FAMO и сигурно няма и да имат скоро.
След известно чакане модела пристигна този месец, преди около 10 дена. Цената му излезе 18лв. с доставката. Доволен съм! Най – накрая! И след като сигурно напълно ви отегчих с тази прелюдия, започвам с ревюто на модела.

Прикачен файл:
1.JPG
1.JPG [ 196.61 KиБ | Видяна 709 пъти ]


Модела е купен от lucky model за около 15-16лв. Производителя е разбира се Revell и мащаба е ясен – 1/72. Детайлировката е на много високо ниво, много фина пластмаса, от светъл жълтеникав цвят, доста детайлно представен модел, подробен. Надявам се и точен. Литаци – няма. Платките са общо 6 – две за детайлите на корпуса, една за веригите, една за греблото, една за колела и опорни ролки, една за още малко дреболии.

Прикачен файл:
2.jpg
2.jpg [ 156.34 KиБ | Видяна 710 пъти ]


Добавени са декали, ама са много малки и от тях най-верояно ще ползвам само регистрационните номера, приложен е прозрачен филм за предното стъкло. Кутията на модела е черна, с доста красива рисунка отгоре – подготвен камион за изтегляне на закъсал танк, на заден план се вижда преобърнат Тигър. Дължината на модела е 15.4см. От комплекта могат са дадени да се изработят 2 варианта – един от лятото на 1944г. – Русия и лятото на 1944г. – Нормандия. Декалите нямат значение, къде ще бъдат ползвани. Практически и цветовата схема може да не се спазва, модела може да бъде оцетен в буквално десетки, различни цветови схеми, без значение къде е ползван и какви знаци има по него или са дадени като декали.
Примерно:

Прикачен файл:
1942-Rusia.JPG
1942-Rusia.JPG [ 96.69 KиБ | Видяна 709 пъти ]


Даже обмислям дали да не го направя такъв, но много повече ме влече към такъв използван в Африка.

Книжката с инструкции и детайли:

Прикачен файл:
25.jpg
25.jpg [ 174.57 KиБ | Видяна 709 пъти ]

Прикачен файл:
26.jpg
26.jpg [ 154.33 KиБ | Видяна 707 пъти ]

Прикачен файл:
27.jpg
27.jpg [ 155.93 KиБ | Видяна 708 пъти ]

Прикачен файл:
28.jpg
28.jpg [ 157.58 KиБ | Видяна 706 пъти ]


Детайлировката на модела е както казах много добра. Като детайл има двигател, скоростна кутия, механизма за теглене, малко лопати кирки, излети с пластмасата. Добре направен кош, предница, предна маска, капак. Опорните ролки са детайлни и се надявам да отговарят на реалността, тъй като при различните версии на FAMO има малки разлики при и те са специфични, гумите са супер добре излети. Има теглич, греблото е много детайлно и може да бъде оставено подвижно да се движи по вертикала, също така е добавена твърда връзка, за теглене на танкове. Тя също е оставена, да може да се сгъва и разгъва. Седалките са направени с гънки за имитация на кожа. Модела има допълнително още една гума – резервна, към нея има кош, който я прикрива. Излято е табло, скоростен лост, има педали.

Прикачен файл:
F2.JPG
F2.JPG [ 174.15 KиБ | Видяна 706 пъти ]


Прикачен файл:
3.jpg
3.jpg [ 95.69 KиБ | Видяна 704 пъти ]

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Последна промяна от Иво на 14 сеп 2011 01:14, променено общо 3 пъти.

Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9/18t "FAMO"
МнениеПубликувано: 24 май 2010 01:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2626
Местоположение: България, гр. Варна
Прикачен файл:
4.jpg
4.jpg [ 90.53 KиБ | Видяна 692 пъти ]

Прикачен файл:
5.jpg
5.jpg [ 108.5 KиБ | Видяна 692 пъти ]

Прикачен файл:
6.jpg
6.jpg [ 97.02 KиБ | Видяна 691 пъти ]


Детайли:

Броят им е 163.

Прикачен файл:
7.jpg
7.jpg [ 78.11 KиБ | Видяна 692 пъти ]

Прикачен файл:
8.jpg
8.jpg [ 91.46 KиБ | Видяна 688 пъти ]

Прикачен файл:
9.jpg
9.jpg [ 91.04 KиБ | Видяна 689 пъти ]

Прикачен файл:
10.jpg
10.jpg [ 84.9 KиБ | Видяна 685 пъти ]

Прикачен файл:
11.jpg
11.jpg [ 85.98 KиБ | Видяна 687 пъти ]

Прикачен файл:
12.jpg
12.jpg [ 79.85 KиБ | Видяна 685 пъти ]

Прикачен файл:
13.jpg
13.jpg [ 87.32 KиБ | Видяна 687 пъти ]

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9/18t "FAMO"
МнениеПубликувано: 24 май 2010 01:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2626
Местоположение: България, гр. Варна
Прикачен файл:
14.jpg
14.jpg [ 92.01 KиБ | Видяна 671 пъти ]

Прикачен файл:
15.jpg
15.jpg [ 94.83 KиБ | Видяна 674 пъти ]

Прикачен файл:
16.jpg
16.jpg [ 105.12 KиБ | Видяна 671 пъти ]

Прикачен файл:
17.jpg
17.jpg [ 104.18 KиБ | Видяна 672 пъти ]

Прикачен файл:
18.jpg
18.jpg [ 104.65 KиБ | Видяна 671 пъти ]

Прикачен файл:
19.jpg
19.jpg [ 79.54 KиБ | Видяна 670 пъти ]

Прикачен файл:
20.jpg
20.jpg [ 75.12 KиБ | Видяна 669 пъти ]

Прикачен файл:
21.jpg
21.jpg [ 86.38 KиБ | Видяна 671 пъти ]

Прикачен файл:
22.jpg
22.jpg [ 90.33 KиБ | Видяна 670 пъти ]

Прикачен файл:
23.jpg
23.jpg [ 81.93 KиБ | Видяна 670 пъти ]

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9/18t "FAMO"
МнениеПубликувано: 24 май 2010 01:29 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2626
Местоположение: България, гр. Варна
Декали и камуфлаж:

Декалите на този модел представляват няколко бели, които мисля да не използвам, защото ако ми се налага да ги сложа ще си боядисам местата с бяло. Другото са няколко регистрационни табели. Те не съответстват на нищо. Камуфлажа, както споменах и по-горе, може да бъде какъвто си реши моделиста – десетки различни варианта.

Прикачен файл:
24.jpg
24.jpg [ 81.85 KиБ | Видяна 655 пъти ]


Прикачен файл:
29.jpg
29.jpg [ 139.52 KиБ | Видяна 655 пъти ]

Прикачен файл:
30.jpg
30.jpg [ 155.01 KиБ | Видяна 655 пъти ]


Камиона може да бъде с окраската, с която е даден по инструкция, да е само жълтеникав, да е с камо като другия модел на Revell – тъмно сив. Може да е намацан с бяло, за зимна Русия, може е с още много различни варианти. Тука ще покажа една схема, която много ми грабна окото. Също така обмислям и вариант да е с пустинна окраска, от Северна Африка, също по-долу вижте и схема на tунизийски FAMO.

Прикачен файл:
1943-Tunis.JPG
1943-Tunis.JPG [ 100.79 KиБ | Видяна 656 пъти ]


Заключение:

Прикачен файл:
F3.JPG
F3.JPG [ 102.9 KиБ | Видяна 653 пъти ]


Много приличен модел, качествен, детайлен. На добра цена. Без никакви забележки относно леенето на модела. НО, тук има едно голямо но, ще направя едно сравнение и ще отбележа няколко недостатъка на този модел. Сравнението ще е със същото FAMO, само, че на TRUMPETER, мащаба на трупетерския също е 1/72, а цената в лъки моделс е $13. Първо за ревелския модел. Модела има като детайл двигател, твърде не за показване, двигател, общо взето той е безформен и просто е нещо загатнато – липсват ауспоховите тръби, отстрани, на цилиндрите, липсват ремъци, не няма ги ролките на ремъка, водната помпа, радиатора, перката му и т.н. Общо взето не детайлен двигател, единствено за да се вижда отдолу е направен картер, както и тръби за ауспуси. Следващия пропуск е механизма, който задвижва макарата за теглене. Тук той е направен, но не достатъчно добре и толкова детайлно. Самата макара, всъщност при модела е полови макара, липсва горната на и част. С две думи германците са направи тези неща до толкова, до колкото като се обърне модела да се види отдолу, да се вижда нещо, че има. Теглича ми се струва не особено детайлен. Също така като пропуск бих добавил това, че страничните капаци на двигателя не се оставени отворени, за да са такива, трябва да се режат. При положение, че двигателя не е детайлен, би било глупаво капаците да се свалят. Към модела няма добавено въже за теглене. Мисля, че щеше да е добре да има по-добра детайлировка под коша.

Прикачен файл:
Fam005.jpg
Fam005.jpg [ 24.44 KиБ | Видяна 654 пъти ]

Прикачен файл:
Fam006.jpg
Fam006.jpg [ 27.25 KиБ | Видяна 652 пъти ]

Прикачен файл:
Fam013.jpg
Fam013.jpg [ 39.29 KиБ | Видяна 653 пъти ]

Прикачен файл:
Fam016.jpg
Fam016.jpg [ 24.7 KиБ | Видяна 651 пъти ]

Прикачен файл:
Fam043.jpg
Fam043.jpg [ 42.24 KиБ | Видяна 652 пъти ]


За модела на Trumpeter. Цената му е $13, ревелския е $9. Каталожен номер 7203. Разлики най-вече отдолу …. Същата фина пластмаса, същата прецизност при леене, същия цвят пластмаса. Разликите – напълно детайлен двигател и двигателен отсек, детайлна скоростна кутия, детайлен механизъм за теглене – макара, въже, компресор, връзка между скоростната кутия и механизма, теглич (твърд както и на в края на въжето). Възможност за отворени ламарини на двигателя. Всичко друго нагоре е същото като при Revell, същото табло, същата кабина, същия кош, е по-добри вериги, същите ролки и гумени гуми.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Последна промяна от Иво на 24 май 2010 01:32, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9/18t "FAMO"
МнениеПубликувано: 24 май 2010 01:32 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2626
Местоположение: България, гр. Варна
Кратка история:

Sd. Kfz. 9 - 18 тонен тежък автомобил Един от най – известните германски влекачи през Втората Световна Война. Близо 2.500 бройки от него са произведени между 1939г и 1944г. във Fahrzeug- und Motorenwerken (FAMO) в Бреслоу и са използвани като помощни за възстановяване, поправяне на танкове и артилерия, както и за тяхното изтегляне на (примерно 21 cm mortar 18) и подобни. FAMO, разполага с 12-цилиндров двигател Майбах, който доставя 250 к.с и прави това 8.30 метрово чудовище, достатъчно силно и мощно за германската армия. Тази машина е била от изключително значение за пехотата, като без нея, те е нямало как да могат да се справят с различните възникващи проблеми на бойното поле. FAMO, става безценен помощник на инженерите по бойните полета. След 1942, германската армия въвежда в експлоатация своя нов танк Тигър 1, още с влизането си нуждата от тежките влекачи става повече от наложителна. Само 18-тонното FAMO е може да изтегля и прибира огромните, почти 60-тонни танкове Тигър. Като дори тогава за тяхното изтегляне са били необходими 3 влекача за да бъдат премествани. За може това да става по – лесно, много от влекачите са екипирани с гребло, в задната част на камиона. Греблото служи за стабилизатор и да уравновесява тежестта при изтегляне, като се закопава в земята. За пренос на техника по шосе, пък, към FAMO са се прикачвали специални ремаркета 116. За поправка са използвани 2 версии на влекача – кран на платформа, една със 6-тонен кран и бензиново - електрическа система за повдигане, доставяща мощ до 10 тона на крана. За да могат да компенсират тежестта на крана и товаримостта му, техниците, много често заваряли стомана, брони, всякакви тежки метали за предната част на камионна, за да могат да го компресират тежестта. За този влекач е известно, че е може да гази в 80см вода, и да носи в коша си почти 3 тона товар. За германската армия, през ВСВ Zugkraftwagen Sd. Kfz. 9 “FAMO” остава една от най – ценните и незаменими машини, армейския железен, товарния кон.

Прикачен файл:
F1.JPG
F1.JPG [ 123.08 KиБ | Видяна 647 пъти ]


Технически характеристики:

Тегло : 18 тона
Максимална скорост: 50 км/ч
Двигател: 12 цилиндров, бензинов, с водно охлаждане – 250 к.с ;
Трансмисия: 4 + 1
Обхват: 250 км по шосе, 100 км при пресечен терен
Дължина: 8.32 м
Ширина: 2.6 м
Височина: 2.85 м

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 май 2010 14:15 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1892
Местоположение: София
Не разбирам проблема на целия свят с двигателя. FAMO-то не се е движило постоянно разкапотирано. Ако искате доработки на двигателя те се правят лесно, защото са с малък обем или са плоски.

Проблемите на модела са
- практически тоталната липса на макара на лебедката,
- липсващата горна половина на скоростната кутия,
- липсват валовете от двигателя до скоростната кутията и от последната до лебедката.

Тези липси се виждат при погледа отстрани - за вас не знам, но аз не си обръщам моделите, за да ги гледам. Това е и причината да не ме притессняват деайлите по двигателя.

Иво, като правиш ходовата част пасвай насухо ролките със секция верига - може да се наложи да припилиш втулките, за да не стърчи единия ред извън веригата или да не стоят накриво. Имай предвид, че дори слоят боя оказва влияние на начина, по който стои завършената ходова.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 май 2010 16:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2626
Местоположение: България, гр. Варна
pgp000 написа:
Не разбирам проблема на целия свят с двигателя. FAMO-то не се е движило постоянно разкапотирано. Ако искате доработки на двигателя те се правят лесно, защото са с малък обем или са плоски.


Така, е но този тук двигател, отгоре е като затворен. На истинския между главите на двигателя има разстояние, при модела такова няма, двигателя получва някаква особена ромбоидна форма отгоре и е напълно гладък и равен, а капаците на главите отгоре са заоблени. Не винаги се е движел с отворени ламарини така е, но защо да не бъде направен отворен, това само допълнително разчупва модела.

pgp000 написа:
Проблемите на модела са
- практически тоталната липса на макара на лебедката,
- липсващата горна половина на скоростната кутия,
- липсват валовете от двигателя до скоростната кутията и от последната до лебедката.


И това е така. Аз лично го считам за пропуск, виждал съм модели на влечака, където или го правят, така че коша да се сваля и не е залепен за шасито, или направо правят модела, без кош, за да се вижда и отдолу, а самия кош - отделно. Имам няколко документални снимки на това положение, и едната е интересна - FAMO вкарано в двор на някаква френска къща, между хамбарите за сено и жито и раглобено за ремонт.

pgp000 написа:
Тези липси се виждат при погледа отстрани - за вас не знам, но аз не си обръщам моделите, за да ги гледам. Това е и причината да не ме притессняват деайлите по двигателя.


Не знам все още от къде могат да се виждат, не мога и да преценя от това положение на модела, предполагам, че след като почна работа по него, някой ден, да разбера и това. За обръщането от долу - на доста ревюта обикновено показват модела/моделите и отдолу, както и на изложбите мисля, че моделите за оценява ги въртят от всякъде, включително и отдолу, за това споменах за погледа отдолу.

pgp000 написа:
Иво, като правиш ходовата част пасвай насухо ролките със секция верига - може да се наложи да припилиш втулките, за да не стърчи единия ред извън веригата или да не стоят накриво. Имай предвид, че дори слоят боя оказва влияние на начина, по който стои завършената ходова.


Ще го имам впредви, модела ще го мислим в темата "Моята тема", там смятам доста подробно да се спра по време на работата и всяка стъпка да я консултирам предварително. Всички тези неща ще ги опсъдим там. За това има време, модела далече няма да го почвам скоро, ще го оставя малко да поотлежи няколко месеца, за да мога и предварително да си очератая някакъв план за изработката му. Най-веротно ще се опитам да поправя недостатъците, поне тези, които мога, за двигателя ще мисля, дали да бъдат махнати ламарините или не. За сега модела остава като ревю и се прибира като чакащ проект. Може след някой друг месец да отворя тема и за да обсъдим някои неща и въпроси още преди започването на работата.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 май 2010 19:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1892
Местоположение: София
Иво написа:
Така, е но този тук двигател, отгоре е като затворен.

Тигъра на Чавдар си го виждал - той пък въобще няма двигател, човекът си направи сам. Двигателят е нещо, което сам решаваш дали да има или не, щото той изначално не се вижда - за мен като наблюдател това НЕ Е проблем. Проблем е липсата на детайли, които са видими без машината да се изтърбушва, обръща и т.н.

Цитат:
Не знам все още от къде могат да се виждат...

Е - аз ти го казвам, защото съм го пасвал вече и ако тези детайли си бяха на мястото сега щях да имам завършено FAMO. Ама нямам :lol:

Цитат:
...за да мога и предварително да си очератая някакъв план за изработката му.

Базирай плана си върху последователността на сглобяване в инструкцията. Имаш снимките, избираш си материалите и действаш ;-) Да не забравиш да затвориш отдолу двете отделения за инструменти в каросерията :D

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 8 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker