Stefanoff написа:
Трето -
Цитат:
Правят ги за публика с най-познати цветове, така че хората като видят танка, веднага да правят асоциация от само себе си - къде е бил танка и т.н.
Много нелепо изказване. Все съм си мислел, че всички реставратори и музеи (не визирам българските) търсят точно историческа достоверност. Конкретизират тип машина, серия, дори и борден номер с цел най-вярно историческо предаване. Замислял ли си се защо ранните немски танкво даже и реставрирани ги правят тъмносиви а не жълто/зелено/кафяво? А за цимерите Бог знае какво му се е случило.
На базата на гледани документални филми по Дискавъри и Хистори, специално от филми за танкове и изказвания на реставратори. Много от тях наистина търсят абсолютна 100% достоверност, но на много места по музеи, вземат машини, реставритрат ги самите хора от музея, като се случва, че интерпретацията на цветове е просто тях идея и тяхна преценка. Гледайки къде е бил танка, съответно с околната среда правя камуфлаж по логика (ако бил в пустиня жълто примерно). Самото изрисуване става едно към гьотере да кажем, както бояджията си реши. Не забравяй друго - никой никъде не казал, че музеите като вземат експонати търся пределна 100% достоверност, много музеи вземат експонати, защото такъв им е необходим, за да бъде показан на хората, не на специалисти, обикновено посетители, най-вече деца и училищни такива групи. При същетвуването на много музеи по света - малки и големи и не на всякъде гледат точно един кое си петно на експоната да отговаря със същите кривини както е дадено на няко снимка, нали разбираш. Разбираш, че в някои места се взема експонат, защото примерно това е еди коя си машина от един кой си период, музея се нуждая от такава - взема я. Дали цвета или дръжката на някой люк няма да същите или ще има с два фара повече или по малко, често е без значение. Защото като дойдат посетители, те отива и гледа "А тука има Кинг Тигър, тоя танк е от Втората Световна, до там" Никой обикновен посетител минащ просто така да види, не издребнява и не ходи с 10 папки документация да търси сега това петно така ли е ли този цвят такъв ли е бил, или това защо го има, а тука нещо друго го няма и т.н. Хората минава и гледат, защото някъде са били чули за това и искат да го видят, 90% от тях не различват танк от SAW камо ли да тръгнат да търсят колко пласта цимерит е имало или при един коя си година и при кой модел, примерно цимерита изглежда по един начин с едни линии, а при друг по друг.
За това ти казвам, не на всякъде музейните експонати отговарят на някаква действителност, отговарят до там, че представят една машина - външно като форма и модел. Всичко зависи от уппавата на музея, ако държат на достоверност я гонят, повечето държат на притежание на конкретен модел, от конкретен период, ако ще той да е боядисан в розово. Колкото и странно да звучи, не винаги музеите са надежден източник да видиш машина как е излгеждала, точно когато е ползвана. Не всички, но много има такива.
