Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 20 апр 2018 00:08

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 18 юли 2014 12:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 364
Местоположение: Стара Загора
През 2013 г имаше плах опит в Пазарджик да се въведе нов клас С1-К като подклас в С1 в БФККС. След това нещата замряха. Тази година пак имаше китови модели но те бяха оценявани заедно с С1 моделите. На всички е ясно, че китовите модели при С1 нямат никакъв шанс за добро класиране. В същото време те са едно добро стъпало като начало на всеки моделист и мераклия.
Вече има клас за пластнасови модели С6, за картонени С7, които са признати от международната федерация NAVIGA.
Предлагам на годишното събрание на секция настолни модели към БФККС в Каварна, да внесем предложение към Управителния съвет , да се създаде нов клас С1-К. Той да включва ветроходни корани модели изработени от дървен КИТ. Ако такъв клас се създаде в една национална федерация, след това може да се внесе предложение в NAVIGA да бъде признат и от нея. Ако бъде признат от NAVIGA, този клас ще участва е международни, Европейски и Световни първенства.
По форумите видях доста добри КИТови кодели на Бай Иван и много други.

Моля, за Вашето мнение и препоръки "за" или "против".

:?:

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 юли 2014 20:58 
Извън линия

Регистриран на: 07 май 2012 15:51
Мнения: 222
Местоположение: Шумен
Любо напълно съм съгласен с теб, трябва да го гласуваме в Каварна.Все пак е някакво начало за всеки моделист с което да започне и да се научи. :thumleft:

_________________
ПЛ 633 Romeo
Иван Костов BG-301
Шумен
0898531607


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 юли 2014 01:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 68
Местоположение: Стара Загора
;) :o
http://modelistika.com/showthread.php?t=29809

:oops: :salut:

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 юли 2014 10:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 364
Местоположение: Стара Загора
petkov написа:


Да, точно за това говоря : опити за нов клас, без да е написано черно на бяло с ясни правила.
Както в секция "М" - моторни модели , има точки от правиилмика само за България, така и в секция "С" да направим точки в правилника които да се отнасят само за България.
Целта на мероприятието е начинаещите корабомоделисти да видят, че "дявола не е толкова черен", и "онези другите" не са извънземни, просто са натрупали знания и опит.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 юли 2014 17:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1079
Местоположение: Силистра
Има няколко проблема, които не знам как ще преодолеем. Първо съдиите не познават китовете. Не знаят какво се произвежда и не могат да разгадаят кое е купено и кое правено. Трябва да се ограмотяват а това е много сложен въпрос. И от това идва предложението им всичко що е кит да е в един клас, т. е. работата ясна, тука всичко е купено и готово. Ето например как да е ясно че в ецовете на Кинг Джордж V няма парадни трапове и ако ги има на модела, значи моделиста ги е направил сам. При дърветата е още по сложно. Всички смятат че всичко е готово в кутията. А ситуацията изобщо не е такава. В кутията има снопче летвички и чертеж. Ама повечето съдии не са виждали отворена кутия. Най вероятно трябва да тръгнем точно от там.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
МнениеПубликувано: 20 юли 2014 08:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 364
Местоположение: Стара Загора
Славяне, това е по-малкия проблем. Съдиите не са толкова зле. Те бързо се учат в движение. Така беше и в С6, ти го знаеш. Освен това тука има много повече работа за да се завърши модела отколкото в С6. Винаги си личи кога един модел е сглобен с желание или за да се завърши по-бързо.
По-големия проблем според мен е някой който е направил модел да го покаже на изложба или състезание.
Жив пример е Д. Енгибаров, Мишо едва го нави да си покаже моделите, които той си прави "за кеф", а модела му взе медал от световното и то сребърен.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 20 юли 2014 13:00 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1079
Местоположение: Силистра
То това е стара тема. Всеки път като я зачекна и се намира някой да ме изкара психар.
Основния номер е да успееш да си счупиш егото и да си покажеш работата пред хора които да ти я оценят. Ама не на форума а пред кфалифицирано жури, и то не от колеги, а специално лицензирани съдии. Ами ако оценката не ти хареса? Представяш ли си да смяташ че модела ти е върха на моделизма, а да получиш 70 точки. Енгибаровите модели още от пръв поглед става ясно че ще вземат високи оценки. Трябваше да решим кой ще получи по високи точки. Като гледам сме успели. Даже и той е изненадан.
Има и друго. Много разпространено напоследък е да се правят свободни съчинения на корабна тема, от китови модели с и без това съмнителна достоверност. Обяснението почти винаги е "аз си правя кефа". Предполагам че си е чисто губене на време да се обяснява на такъв колега смисъла от ходене на състезание.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
МнениеПубликувано: 20 юли 2014 19:28 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2556
Местоположение: София
nenovvv написа:
...Моля, за Вашето мнение и препоръки "за" или "против"

Повече като страничен наблюдател, от предложените идеи напълно подкрепям:
:idea: Да се направи секция/категория за платноходи от готов комплект (китови)
:idea: Секцията да е ориентирана към по-масовият моделист (не толкова към майсторските проекти).

Като зрител, това което видях е, че секцията "С6 - Пластмасови" от самосебе си е станала почти само за кораби с двигател. Платноходите в нея някак не ми изглеждаха на място. И по други състезания, винаги съм се чудел, как се сравнява еднометров платноход с 25см кораб да речем от WWII :scratch:

По логично би ми изглеждало, ако новата категория включва "Китови платноходи" от дърво и пластмаса. Може да се отделят в под-категория дървени и пластмасови, но тук идва въпросният пример на moarein, където е смесица, пластмасов корпус, дървена палуба, добавени дървени блокове и други детайли, което ми се струва нормално в днешно време.

По въпросите, които snarlev спомена, мисля че има добри идеи, които могат да се заимстват от други изложби. Например:
:?: "...съдиите не познават китовете..."
Разбира се. Но лесно и за моделиста и за съдията е, ако се представи инструкцията на модела. В нея почти винаги е описано какво включва комплекта.

:?: "...кое е купено и кое правено..." - най-логично ми изглежда, моделиста да отбележи какво е добавил.
Ако е добавен цял готов сет, също може да представи инструкцията му.
Ако има ръчни доработки, желателно е да се изброят допълнително, за да се улесни журито да не рови по документацията, дали стълбата е от комплекта или не.

:idea: "...т. е. работата ясна, тука всичко е купено и готово..." - като става дума за платноходи, тук не съм съвсем съгласен. Като пример се сещам, че платната почти винаги са ръчно направени.


nenovvv написа:
...По-големия проблем според мен е някой който е направил модел да го покаже на изложба или състезание...
Като зрител, малко отстрани като гледам нещата, бих казал че действително, федерацията се рекламира/популяризира като място за майстори.
Вероятно има и малко разминаване в терминологията, която се използва във федерацията и другите (IPMS базирани) организации и състезания, което води до объркване и понякога разногласия.
С цел да се включат и по-масовите, китови моделисти, предполагам ще трябва да се адаптира малко и рекламирането/представянето на федерацията.

Идеята е много добра. Мисля че има смисъл от включването на такава секция, дори и да е само в рамките на България.
:salut:


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 юли 2014 19:20 
Извън линия

Регистриран на: 22 апр 2014 15:02
Мнения: 38
Местоположение: Велинград
За мен е много добра идея.Китовия модел е първото стъпало към майсторските изпълнения.А и който си мисли,че е много лесно
да направиш приличен китов модел много се лъже.Това не е ЛЕГО конструктор да сглобиш готови части.Наистина кита е в по опростен вариант но като заготовки са основни детайли - кил,дула на оръдията,оръдейни портове,капаци за портовете ,бронзови отливки за декорация и др., всичко останало са материали от които трябва си изработиш всичко останало.При повече желание в нета има по-добри чертежи от китовите и по тях с наличните материали може да се направи приличен модел.
Аз се престраших тази година и участвах на изложбата в Пазарджик с китов модел и не съжалявам.Видях какви са недостатъците на кита и моите грешки но и научих много нови неща.Като видях за какво става въпрос и кое как трябва да бъде
се наложи по новия проект да преработвам почти всичко но мисля че ще се получи добре.

_________________
gele_vel@abv.bg


ВЕЛИНГРАД


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 юли 2014 17:00 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 1805
Местоположение: София
Добра идея! Подкрепям с две ръце!
Колкото до оценяването на китовете - в документацията моделиста може да отбележи кое е изработил сам (доработка) и кое си е от кита.

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 авг 2014 10:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 364
Местоположение: Стара Загора
На събрание на сеция настолни модели, се взе решение клас "С1-К" да бъде вписан като официален калс кем БФККС.
От 2015г има официално класиране в клас "С1-К".
На тези се чудят коя фирма производител на КИТове е по-добра или по-лоша, отговор дават колегите от http://www.shipmodeling.ru
"Обзор на европейските производители на дъвени корабни модели"
http://www.shipmodeling.ru/content/news/review_shipmodel_kit_EU_2014
Освен това ето тука има показани много модели как се сглобяват с много обяснения от А до Я.
http://www.shipmodeling.ru/content/news/
Не необходимо да откривате топлата вода.

п.п. Едно допънение : Не избирайте модели по-големи от 1000мм дължина и 800мм височина , много трудно се транспортират !

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Последна промяна от nenovvv на 16 авг 2014 09:33, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 15 авг 2014 17:48 
Извън линия

Регистриран на: 15 авг 2014 17:35
Мнения: 8
Местоположение: Варна
Страхотна новина!
От години се занимавам с изработването на китови модели и най после ще имам възможност да ги представя.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 12 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker