Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 22 окт 2017 20:20

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 01 дек 2015 23:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
моля да ме извинят колегите Корабомоделисти че им се натрапвам в раздела

Изображение
AIDAluna почиваща си някъде из фиордите

AIDA историята

AIDA Cruise започва своята история като Deutsche Seereederei през 60-те години на миналият век
първият техен Кораб Völkerfreundschaft преименуван на Volker през 1985 е с доста дълга история и все още е в експлоатация
спуснат е на вода Октомври 1944г.с името Стокхолм собственост на Шведските Американски Линии
по това време той е най големият кораб построяван в Швеция
под това име е най известен с катастрофата си с Андреа Дориа на 25 Юли 1956г.
която е една от най известните морски катастрофи на 20-ти век
( мисля че някъде в клуб Океан имаше статия за нея )
AIDA се появява след преватизацията на Deutsche Seereederei през 1991г. новият екип започва да изучава как да вгради
концепцията за модерният ваканционен клуб на кораб по това време разглеждат закупуването на круизният ферибот
SALLY ALBATROSS сега плаващ под името Celestyal Crystal като за да го ползват за целта е трябвало да го удължат
сделката така и не е осъществена но Celestyal Crystal повлиява на дизайна на корабите собственост на АИДА
в момента AIDA е част от Carnival Corporation

Изображение
Celestyal Crystal

Кораб Клуб

Първият кораб на Компанията AIDA е спуснат на вода през 1996г много от външните и вътрешните детайли
на SALLY ALBATROSS присъстват и тук AIDA e 38500 gt. и може да приема на борда си 1160 пътници
проектирана е като морски курорт през 2001г. кораба е преименуван на АIDAcara след като двете и сестри
AIDAvita и AIDAaura биват спуснати на вода


Изображение
фамилна снимка AIDAcara AIDAvita AIDAaura


Сфинксове на океаните

защо Свинксове 7те кораба AIDAdiva, AIDAbella, AIDAluna, AIDAblu,
AIDAsol AIDAmar и AIDAvita се водят като Sphinx-class (Клас Сфинкс )
Сфинксовете са поръчани през 2004 флагмана от серията AIDAdiva е спусната на вода на 4 март 2007г.
и влиза в експлоатация през месец Април същата година последвана от сестрите си AIDAbella 2008 и AIDAluna 2009
от 2010 със AIDAblu настъпват няколко промени в проекта и тонажа им нараства от 69000gt. до 71000gt.
като над мостика са добавени 39 спа кабини по подобие на круизните кораби от Северна Америка

Изображение
Изображение
AIDAdiva и АIDAsol вижда се надстройката с допълнителните спа кабини


Има една стара поговорка за носенето на сърцето на ревера си и няма съмнение Sphinx-class прави точно това като
погледнете външната част на кораба, това което първо виждате са масивните прозорци разположени на височина от три палуби
в центъра на надстройката. на така Нареченият "Theatrium" промотиран от AIDA като сърцето на кораба
той комбинира атриум и шоу салон
и е пресечната точка на кораба. той е част от концепцията на отворения дизайн и е един от елементите който
открояват корабите от този клас от останалите

Изображение
Theatrium-а на AIDAdiva отвън

Изображение
Изображение
Theatrium-а на AIDAluna от вътре

ако попитаме мениджъра на AIDA по какво се различават корабите им от останалите той би казал
това са in your face кораби в най добрия смисъл на думата


край 1-ва част
следва продължение

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 02 дек 2015 22:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
Модела
Производител : Revell
кат.Но 05200
Пуснат в продажба : 2013
Мащаб : 1/400
вариянти : AIDAdiva, AIDAbella, AIDAluna
брой на частите : 376 разположени на 17 платки от бяла пластмаса и 4 с прозрачните части
Дължина на готовия модел : 63,4см
Цена : около 150лв.

какво намираме в кутията първо големината на кутията в този случай лъже но в добрия смисъл на думата
за разлика от QM2 на която корпуса е хоризонтално тук двете части на корпуса са разположени по диагонал
тук от ревел са се постарали те са разположени върху твърд картон който ги придържа
по подобие на QM2 доста странно решение от една страна от друга няма как да се повредят при пренасяне
под този своеобразен капак се помещават платките инструкциите и разбира се един голям декален лист
понеже реших да не ви обременявам с и без това големия си грешнопис
(плюс и без това моя фотоапарат прилича на телефонна камера :lol: )
реших да споделя inbox ревюто на колегите от britmodeler като пусна само снимки на малко по интересните детаили
и разбира се дължината която лъже като се има в предвид че QM2 кара всички кораби да изглеждат като джуджета
сравнение с нея ( дори quantum of the seas )
в момента има друг модел 05230 за AIDAblu, AIDAsol, AIDAmar, AIDAstella или
малко по големите сфинксове който е от тази година да не се бъркат както написах в пред историята
модела е изключително детайлен практически поне на моя модел литаци отсъстват
друго което искам да добавя че ревел имат собствен фото ец за модела които допалнително го отваря кат.но 00717


Умалена снимка / Resized image
как изглежда кутията от вътре

Умалена снимка / Resized image

qm2 vs AIDAluna


Умалена снимка / Resized image

винтове винтове много винтове ( 6 на брой )


Умалена снимка / Resized image

димоотвода с релефно изписано AIDA на него

Умалена снимка / Resized image

малко рандом детайли


ревюто на колегите от Britmodeler http://www.britmodeller.com/forums/inde ... ise-liner/
въпреки че има няколко грешки една от която е споменаването на модела в 1:1200 на АIDAcara която няма почти нищо общо с
AIDAdiva, AIDAbella и AIDAluna

крайна оценка 10/10 силно препоръчвам

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 дек 2015 06:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
понеже моето ревю няма да е пълно ако не споменем и бъдещето на AIDA
а именно новият флагман на компанията AIDAprima ( Hyperion Class )
който се очаква да влезе в експлоатация през месец Май 2016г.




_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 дек 2015 23:28 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Биха станали красиви "платноходи" в F4. Жалко, че са с азиподи.


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 дек 2015 15:44 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2531
Местоположение: София
piko1 супер! Дай още снимки на кораба, имаш ли?
Гледал ли си какви са разликите между diva, bella и luna?
И освен една палуба в повече, какво още им е различното с blu, sol, mar, stella, които наскоро Ревел пусна като нов модел?

И какъв е този остъклен амфитеатър в средата на кораба?


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2015 01:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
plamby : азиподи я пак си помсили :lol: Свинксовете нямат азиподи има още една 2-ка винтове като тази в носовата част
така маневрира отделно е с два нормални винта


Иво : до колкото знам това е единствената им разлика с Diva Bella и Luna ревел са добавили една нова платка с части само
по принцип корабите имат разлики в интернирания дизаин единствено една голяма видео стена е различават дива и бела
от луна което е променено след рефита тази година в Blohm + Voss все още изучавам промените но общо взето
малки неща като смяна на балатума и тн
етажите на амфитеатър-а се ползват и като барове до колкото знам много е интересна самата концепция на кораба
тук става въпрос за наблягане върху спа и фитнес нищо общо с останалите Круизи плюс бирата и виното се леят с бъчви :lol:
а да на борда има само 3 ресторанта...
басейните не са точно басейни а декор като по малките водни басейни са по скоро големи джакузита :scratch:
а да и не на последно място тенис корта зад димотвода :lol:

нощем
Умалена снимка / Resized image

един разрез
Умалена снимка / Resized image

една виртуална разходка на Луна то на всички можеш да се разхождаш
https://www.aida.de/kreuzfahrt/schiffe/ ... 26067.html

и щях да забравя Аида са големи фенове на Enya тази песен им е като химн ха !

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2015 02:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
и още снимки
Умалена снимка / Resized image
в дока на Blohm+Voss
Умалена снимка / Resized image
Красавица
Умалена снимка / Resized image
сауна джакузи нещо от този род Луна

Умалена снимка / Resized image
Luna и Queen Elizabeth :lol:

Умалена снимка / Resized image
и още една интересна снимка


това че нямат азподи не означава че не са маневрени :D

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 дек 2015 10:07 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Написал си
piko1 написа:
винтове винтове много винтове ( 6 на брой )

а като гледам снимката - виждам 5 лопатни винтове. Какво трябва да си помисля? А и поясненията ти после пак са едни..., ако взема да ги тълкувам дословно... Като оставим подробностите - се досещам вече какво си искал да кажеш... Съгласен съм, че съм допуснал грешка. Защото съм се подвел по твоите описания, също така гледах и Куин Мери 2, а и не познавам тук представените кораби. Далече съм и от мисълта, че мога да променя решението да бъдат направени за който клас си решил. Това, че вече уточнихме, че е задвижват по стандартния начин - позволява да бъдат направени и радиоуправляеми. Имат дори по-голямо водоизместване от моя проект. А ако се успее и да се монтира такъв компонент...
http://www.raboesch.com/index.php/nl/component/virtuemart/marine-accessories/bow-thrusters/bow-thruster-108-20-detail?Itemid=0


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 дек 2015 11:44 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2531
Местоположение: София
Колеги, моля придържайте се към повече пояснения към модела и по-малко коментари и критики към колегите!
Би било добре ако обяснявате като за малко по-широка публика, особено специфични термини, които използвате.


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 дек 2015 11:46 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2531
Местоположение: София
Относно системата на задвижване и броя на перките, не ми стана ясно за какво се говори, но нагледно модела изглежда така:
Прикачен файл:
Aida+02+stern[1].jpg
Aida+02+stern[1].jpg [ 99.73 KиБ | Видяна 595 пъти ]

за мен ще е интересно ако разкажете как се задвижва такъв кораб и как маневрира прецизно в пристанищата :salut:


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 дек 2015 14:16 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1725
Местоположение: Русе
Цитат:
за мен ще е интересно ако разкажете как се задвижва такъв кораб и как маневрира прецизно в пристанищата


Обърни внимание на двата отвора на носа и двата на кила между винтовете. Там вътре има винтове, с помощта на които маневрира така прецизно и на практика може сам да се доближи до кея без да ползва тласкачи.

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 дек 2015 15:34 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 фев 2004 17:42
Мнения: 638
Местоположение: Навсякаде около теб
plamby да аз сега осъзнавам че малко съм подвел с описанието но ставаше на въпрос за големината на кораба не за
задвижването му след това се сетих че може да говориш и за новите два кораба на Аида от клас Hyperionкоито те найстина са с Azipod-и от тип XO
относно задвижването сърби ме да го направя въпреки че съм стендов моделист може би за следващия понеже смятам да направя и втори след този най вероятно от новите сфинксове Sol най много ми харесва но ще ми трябва много помощ понеже няма да знам какво правя и най много да се омажа здраво

иво вариантите са 4-5

- тръстери в носовата част (на повечето )
- тръстери в носовата част и в кила (като на Сфинсковете )
- комбинация тръстер + азиподи ( на повечето модерни круизни кораби вкл. QM2 )
- само азиподи
какво е тръстер :
Умалена снимка / Resized image

обикновено на носа над водолинята има означение ако кораба има такъв (X) Х в кръг в зависимост колко тръстера има толкова означения има и на носа и на кила тръстерите са ефикасни до определена скорост (мисля че е около 3-5 възела колегите запознати с техниката да ме поправят ако греша ) поради ефекта на Коанда ....

вариант само с азипод
Ледоразбивача Балтика


интро


и на какво е способна

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 дек 2015 15:40 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2531
Местоположение: София
Благодаря за доброто обяснение :salut:

piko1 написа:
...вариант само с азипод...

А какво е "азипод"?
И защо не може да се направи задвижен модел с азиподи?


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 дек 2015 16:55 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Подведох се с това задвижване.
Изображение
Изображение
Всичко зависи от мащаба - дали може да бъде изработено. Граупнер предлагат това:
http://shop.graupner.de/webuerp/AI?ARTN=1761
Което си е доста големичко. Подходящо е за мащаби, примерно по-едри от 1:50 - за пристнищи влекачи. Надявам се, че снимките да обяснят действието. При този на Граупнер на вала се връзва електродвигател. А от дясно има рамо за рулева машинка. Така винта може да се завърта и да тегли в различни посоки. Виждал съм по-дребни самоделки... За разглеждания кораб - посочения от мен тръстер може и да не се събере между отворите в корпуса. Предполагам, че не би било проблем да се разположи и на малко по-широко място и водните потоци да се организират да минават през него. Работата му е като на водна помпа, прехвърляща вода през отворите в корпуса. А най-просто е да не се ползват. Имаш обикновен кораб с два винта и рул. Иначе си сложете програма, аналогична на тренера за авиомодели. http://www.shipsim.com/downloads/demos и ще видите как се управляват и маневрират.


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 дек 2015 17:33 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2531
Местоположение: София
А, ясно, в мащаб 1:400 са твърде дребни. Дори да могат да се изработят едва ли си струва.

Да се върна на AIDA-та: за основните двигатели ясно, могат да се задвижат (на модела), а тези малките вградени в кила (тръстери), за тях има ли някакви готови решения за задвижването им?
На този модел ми изглеждат да са под 10мм :scratch: piko1 можеш ли да измериш диаметъра им?


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker