Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 24 май 2017 18:37

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 27 окт 2015 14:59 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Най-после пристигна! Доставка от Хоби Култ. Кутията е с размери 920х250х95мм.
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/b999801262913f85912e86c9b80328f5
Корпусът е от един цял детайл. Интересно е какво има в него:
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/ca64c4ae9f876f47131a50be68a3aa59/original
От вън изглежда доста интересно, което ще е повод на последващи коментари и работа:
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/90f478852435f6e0b08c8eb50a284d77/original
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/b2f94ad55a7dbf997b5bad46b2f42646
Палубата от три части:
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/89fb71a57fa29b602dbd3669696135c3/original


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 окт 2015 15:08 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Детайлите са по две платки в торбичка:
http://pics.data.bg/zoom/albums/98f3524abf5107b6bce75e8353783f8e
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/2da0b686f2a130c20b7ff6edda3943a6
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/30570fe665de01870da7b29a66753041
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/397b9d74b98cd893ac9e51312272089d
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/46ec9ac4d668b94173bcfdd5d8b22691
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/c2dc80a2095b18acd1350e3a3388cd45
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/943eb54b98e0374e50281c0a634470af
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 окт 2015 15:13 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Имаме си някаква основа...
http://pics.data.bg/zoom/albums/d8708c6d8a9209caae07b5769a072a63
Изображение
Гребни валове, дейдвуди и куплунзи...
http://pics.data.bg/zoom/albums/52ce2767745541d35e6fdbe835f65014
Изображение
Като бонус има и фотоецвани детайли:
http://pics.data.bg/zoom/albums/cb085a4a123eb7f593a070794028af36
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 окт 2015 15:26 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Понеже кашата е пълна, малко яснота за съдържанието се надявам да внесе началото на инструкциите:
http://pics.data.bg/zoom/albums/25823b7e5bb10dec411c39283fe5bf72
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/db323ebed90457976c628a82844134be
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/a181c687672ceb6faea61da38a4fdbdb
Изображение
Това е. После са нормални инструкции. Като са се опитали да покажат как се прави "моторизиран модел", освен стендови:
http://pics.data.bg/zoom/albums/cc1b794be1abb6602cb2c00560e4763d
Изображение
При мен - част от компонентите по задвижването на модела са поръчани при г-н. Ненов. Като пристигнат двата винта - при интерес може да ги покажем. При първо измерване с везна на корпуса и опаковката с палубите - отчетох 300 грама. Гледам по форумите, че този модел се изработва и ходови. Ще е интересно предизвикателство...


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 окт 2015 15:34 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Що се отнася до темата с фотоеца. Това, което си го поръчах последно - пристигна първо, направо на домашния адрес, чрез Български пощи.
Изображение
Вътре намираме това, което е посочил производителя:
една платка с размер 274х186мм и една 274х103мм
Изображение
както и схема за сглобяване...


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 окт 2015 17:31 
Извън линия

Регистриран на: 07 май 2012 15:51
Мнения: 207
Местоположение: Шумен
И аз ползвах този фотоец, по хубав е от този в кутията на модела,даже и остават някои части.Може да се направи доста доработки на модела, ако ти се играе :thumleft:
Има доста снимки на кораба по руските сайтове, няма какво да ти обяснявам ти знаеш :salut:
Успех с изработката на модела :thumright: :thumright:
Малко е зор напасването на палубата, да го имаш едно на ум.

_________________
ПЛ 633 Romeo
Иван Костов BG-301
Шумен
0898531607


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 окт 2015 21:42 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 53
Местоположение: Стара Загора
IVAN KOSTOV написа:
Има доста снимки на кораба по руските сайтове, няма какво да ти обяснявам ти знаеш :salut:
Успех с изработката на модела :thumright: :thumright:


А дано. Ама ...? Достатъчно е тема в ,,Кораби с двигател". Ако се срещнем и на състезание обещавам да почерпя! :D

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 окт 2015 21:52 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Да кажем, че това е същия набор и същия фотоец, по който ти си правил твоя кораб. Това представяне е в сила и за твоя проект. При първи поглед на фотоеца относно антената на централния радар - ми се струва, че има и двете изпълнения. Ти си го направил с антена МР-600 Восход. Която стои доста внушително. Предполагам, че има детайли и за МР-650, която е заменила твоята в хода на модернизацията на корабите. Още не съм решил как ще бъде. Но и с винтовете е същото. Първо са били 4 лопатни с Д-профил, после стават 5 лопатни с S-профил. Трябва да се огледа флотилията как са били през годините. Също, когато съм се заяждал с теб по отношение модела съм имал в предвид производителя, както знаеш. Трумпетер предлага два варианта - Руски и експортна модификация, по която са техните кораби. Бронко също предлага такъв кораб в този мащаб в Китайско изпълнение. До колкото знам в експортния вариант АК-630 са заменени на Кортик и съпътстващите им антенни постове. Казват и че надстройките на Китайските са симетрични. А при Руските - според чертежите - до сега за първи и трети ятрус съм открил не симетрия. Как е в набора - още не знам. За подводната част - руля е един при руските кораби. Производителя не си е направил труда за тази промяна. Има още много моменти, които в процеса на работа ще е добре да се обсъдят. Най-голямата трудност според мен е да се включа в лимита от 980 грама. И предполагам, че голяма роля ще играе инструмента - кухненска везна.
petkov написа:
А дано. Ама ...?

Прав си, знам си, че не ги довършвам нещата. Преди време беше скучно във форумите. Ще видим какво ще стане. Все още не съм толкова облъчен по тази дейност.


Нагоре
МнениеПубликувано: 28 окт 2015 14:23 
Извън линия

Регистриран на: 07 май 2012 15:51
Мнения: 207
Местоположение: Шумен
Зависи кой кораб ( с кой бордови номер) ще избереш да правиш, и според това ще бъдат и антените, моя на снимките беше с такива антени , даже ги сменях за да е по снимките на истинския кораб. Ако нещо ти трябва, имам останал малко фотоец от модела се обади.

_________________
ПЛ 633 Romeo
Иван Костов BG-301
Шумен
0898531607


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 окт 2015 09:08 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Благодаря. За сега се оказва, че наборът с фотоеца има възможност за направа на всички варианти на централния антенен пост. Опитах се да се ориентирам във вариантите му и еволюцията им през годините. За сега не попаднах на информация, че даден кораб след като е произведен е модернизиран до такава степен, включително и замяна на антенния пост? Ето как са произведени:
Първите три кораба са с МР-710 Фрегат М. Която всъщност представлява събиране на две станции. Отпред е голямата от МР-600 Восход, отзад е МР-300 Ангара.
При следващите два кораба от серията Осмотрителни и Безупречни - предната антена са я заменили на такава с фазирана решетка. А задната е останала без изменение. Като цяло обозначението е МР-710М-1 Фрегат М1.
При всички следващи останали 12 кораба са махнали и задната МР-300 и на нейно място също са сложили антенно платно с фазирана решетка. И са я кръстили МР-750 Фрегат М2.
И тук идва въпроса - защо твоя кораб е с такава антена? Като се гледа тактическия номер е възможно да се сбърка кораба. С номерът си на борда е бил само през 1986 година. Има случаи, когато един номер през някоя година е бил на един кораб, а през друга на друг от същата серия. Изобщо тази промяна на номера постига целта си - да обърка противниковото разузнаване. Ти какви доказателства ползваш на състезанията в защита на твърдението си, че точно такава е била конфигурацията му?
Но дори и да е имало модернизация - същността на процеса е изхвърляне на старото и поставяне на нещо по-модерно.


Нагоре
МнениеПубликувано: 31 окт 2015 17:58 
Извън линия

Регистриран на: 07 май 2012 15:51
Мнения: 207
Местоположение: Шумен
По принцип моя модел го бях направил с големите антени, но след като намерих снимка на кораба, която е от 1986 година, му смених предната антена, за да е като на снимката иначе като гледам почти всяка година са му сменяли бордовия номер , за антените не знам как стои въпроса.Важното е да си намериш на някой от корабите снимки и да си решиш с кой бордови номер да го правиш, както го дават в действителност на снимката.

Изображение

Да си призная , друга снимка на Безупречний не можах да намеря, гледал съм тази.

_________________
ПЛ 633 Romeo
Иван Костов BG-301
Шумен
0898531607


Нагоре
МнениеПубликувано: 02 ное 2015 09:31 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Аз по принцип "почти" съм решил кого ще правя. Информация има от много места, включително и от Википедия. Пиша в тази тема и от части за да доизясня какво може да се направи от набора. Производителя е предоставил възможност да бъде направен някой от първите 5 кораба от серията - съдейки по декалите. Съдейки по РЛС - за достоверност може да бъде направен някой от първите 3 кораба от серията. Ако ще се ползват и винтовете от набора - не може да бъде направен 1-вия кораб. Остават или 2-рия или 3-тия. Но и това не съм съвсем сигурен, защото нямам сигурни данни за винтовете им. Съдейки по тактическите номера: 2-я кораб - може да бъде направен за периода 1982-1984год. А 3-я за периода 1988 и 1989год. Освен това всеки кораб си има уникална емблема на централния мостик. Не съм обръщал внимание още на тази, която е в набора за кого е. Корабът на Иван е 5-я от серията, за който не съм сигурен за емблемата. На транеца им стои държавния герб на държавата. До като е бил СССР се е намирал гербът, а после е заменен на двуглавия орел на Русия. Но на 12-я кораб си е останал стария герб. В момента в строя се намират само три кораба - 11-ти, 16-ти и 17-ти. Има голяма вероятност да правя някой от тях. Защото имат много снимки. Само, че ще трябва да се рисуват декали и някой да ги изработи. Във форума намирам подобни теми и се надявам все още да функционира процеса по изработката им. Основната причина е, че се дразня от шрифта на името на корабите. Във 2-ри лист от чертежите на GMS са изписани имената на корабите. В руския форум е дадено и как изглежда цялата азбука, ползвана в имената им. Също се вижда и по снимките на който и да е кораб. В тази връзка се появява и първия ми въпрос:
Някой знае ли как се казва шрифта, ползван за имената в Руския флот?
Защото, ако взема да рисувам векторно буквичка по буквичка ще се отдалеча в известна степен от оригинала.


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 ное 2015 10:00 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
plamby написа:
... само три кораба - 11-ти, 16-ти и 17-ти. Има голяма вероятност да правя някой от тях. Защото имат много снимки.

ОБАЧЕ, по критерий - грот мачта - се оказва, че до 7-мия кораб от серията е била такава, а после е променена. Гледах по-обстойно фотоеца и от двете фирми и видях само стария вариант. В мрежата видях представяне на продукти от същата американска фирма за този кораб, но в М 1:350 - там грота са го направили и в двата варианта. За М 1:200 не виждам такова нещо. Като му дойде времето, ще трябва да взема решение. Не е казано, че мачти се правят само от фотоец, а има и фирми изработващи по поръчка фотоец.
Друг интересен момент се оказват бордовите юлиминатори. Някои кораби от серията нямат козирки. В зависимост от модела - също трябва да се реши дали да се оставят.
Друг момент е ориентацията на гребните валове. Те определено не са разположени, както са ги предложили китайците. Този проект, както и предхождащите го имат ешелонно разположение на машинните отделения. Предното е в района на фок мачтата, а задното - в района под площадката на вертолета. Като и двете са еднакво отдалечени от димовата тръба. Видно е от чертеж на надлъжен разрез на кораба. Това определя и различната дължина и различната ориентация на валовете и дейдвутите. В подводната част на корпуса ще изглеждат несиметрично. Обикновено десния винт се задвижва от носовото отделение, а левия от задното машинно. Но нямам доказателства, а само традицията им от предните проекти. Някой разполага ли с разрези на корпуса в района на машинните отделения и на гребните валове?


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 ное 2015 15:39 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Продължение на материалите, необходими за проекта. Основната част са на Рабоеч, поръчани чрез магазина на г-н. Ненов. Най-важния от тях са винтовете. Кодовете им се виждат на опаковките, а от каталога може да си отговорите какво представляват. Жалко само, че като ги поръчвах - на няколко места питах за информация какви са винтовете на "Съвременни". Получава се нещо като монолог. Също и въпросите по-горе така си висят във въздуха. Считам, че тези ще станат. И друг път съм ползвал винтове на тази фирма, обаче конкретно за тези - не са се представили добре от Рабоеч. Каналите в главината на винта се виждат. Като са запоявали лопатките - не са ги скрили. Освен да ги запълня с кит или лепило? С припой не смея.
Изображение
http://pics.data.bg/zoom/albums/df729132c6890b009f916c7a3842d379
По-интересни на този етап е масата на елементите. Не твърдя, че съм мерил прецизно..
двата винта - 6 гр. ; приемника - 10 гр. ; рулева машинка - 10 гр. - тя може да се постави вертикално, така, че стави няма да са ми нужни ; два гребни вала - 20 гр. ; рул - 15 гр. - готова заготовка, която ще бъде подрязана до достигане на копийна форма, а и масата му ще падне ; 2 бр. спиидконтролери за 10 А., с реверс и BEC - 18 гр. общо - на тях мисля да им махна ключа за включване и буксите ; комплект едно каре е 22 гр., което е много. Найлонът не е тежък, а месинговите шлици, защото са с еднакви габарити за всички диаметри валове. Конструкцията им позволява да се струговат и да се олекотят. Ще видим какво ще се получи. Приемам съвети за по-лека връзка, но не по-малко надеждна. Кронщейни, задна опора и дейдвуди нямам, защото диаметъра на някои елементи зависи от винтовете, които сега пристигнаха. Ще трябва да се изработят. Двигателите са с размер FC 280, плоски с дебелина 18 мм, двата тежат 64 гр. Мога да ги олекотя. Не съм сигурен дали са на Мабучи или на Ирагаши. Купувани са отдавна от Конрад с техен каталожен номер 290709. Ако някой пази стар каталог, ще съм благодарен, ако им напише параметрите. Но до колкото си спомням са подбирани с цел да са за корабен модел, като обороти и мощност. В справочниците за пр. 956 са посочени максимално 300 об./мин. Което за моя мащаб прави 4240 об./мин.


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 ное 2015 12:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 306
Местоположение: Стара Загора
plamby написа:
Каналите в главината на винта се виждат. Като са запоявали лопатките - не са ги скрили. Освен да ги запълня с кит или лепило? С припой не смея.

Лопатите са здраво запоени с твърд припой, сребърен припой. Единственото нещо което ще направя аз е да наточа атакуващия ръб на лопатите. След това полиране и безцветен лак.
Стува ми се че тези карета са твърде големи и тежки . Ако ситуацията позволява, по-добре , по-мали по размери твърди карета. Ако не, . . . не знам .

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker