Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 17 авг 2018 02:37

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 348 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 524 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: La Jасinthе 1/48
МнениеПубликувано: 13 авг 2010 23:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1095
Местоположение: Силистра
Модела който искам да представя е френска военна шхуна La Jасinthе. Документацията е монография от Жан Бодрьо.
Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg [ 127.54 KиБ | Видяна 7730 пъти ]

Мащаб 1/48. Това е най престижния мащаб за модели в музеен стил. Модела смятам да го правя не във оригиналната цветова схема а във френски музеен стил. Т. е. цветовете са естествено дърво неоцветено. В този стил се използват круша - обикновено швейцарска, аз обаче харесвам повече българската - има много по добър цвят. Първо си набавих швейцарска но пробите не ми харесаха, много червено се получи, особено с маслен лак. Трудна работа е да се намери добра българска круша но все пак намерих. Освен круша - два цвята, по тъмна за бордовете и по светла за палубите, в дворцовите стилове се ползва и абанос, най-добре африкански, обаче аз намерих индийски. Той не е толкова качествен като африканския и се отглежда култивирано. Все пак този който намерих е за музикални инструменти и е добра подборка.
Да поясня за колегите които не са в корабомоделната тема. Това е шхуна, по стъкмяване се води марселна бригантина. Употребявала се е като куриерски кораб във Френската Марина от началото на 19-ти век.

Ето и ревюто:

Прикачен файл:
Plan0001_2.jpg
Plan0001_2.jpg [ 80.7 KиБ | Видяна 7728 пъти ]


От този чертеж снех шпангоутите и се получи ето това:

Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg [ 122.25 KиБ | Видяна 7727 пъти ]


Следва чернова обшивка:

Прикачен файл:
2.jpg
2.jpg [ 135.85 KиБ | Видяна 7729 пъти ]

Прикачен файл:
3.jpg
3.jpg [ 122.5 KиБ | Видяна 7729 пъти ]

Прикачен файл:
4.jpg
4.jpg [ 127.78 KиБ | Видяна 7728 пъти ]

Прикачен файл:
5.jpg
5.jpg [ 97.66 KиБ | Видяна 7728 пъти ]

Прикачен файл:
6.jpg
6.jpg [ 103.05 KиБ | Видяна 7729 пъти ]


Това всичкото остава невидимо, така че е по важно да се спази формата.
Следва палуба:

Прикачен файл:
7.jpg
7.jpg [ 92.05 KиБ | Видяна 7726 пъти ]

Прикачен файл:
8.jpg
8.jpg [ 83.07 KиБ | Видяна 7726 пъти ]


И така готови сме с болванката.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Последна промяна от snarlev на 31 яну 2013 23:48, променено общо 3 пъти.

Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 14 авг 2010 09:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3484
Местоположение: Варна
За различните видове дървесина за които говориш в началото - в какъв вид ги ползвате - фурнир или някакви летвички с по-голяма дебелина?

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 14 авг 2010 10:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1095
Местоположение: Силистра
Аз предпочитам материала да си го нарежа сам. Така мога да получа летви със необходимия размер. Иначе трябва да се съобразим с размерите на готовите летви или дебелината на фурнира.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 14 авг 2010 19:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1095
Местоположение: Силистра
Това са вложки за щифтовете М6. Все пак модела не е лек.

Прикачен файл:
9.jpg
9.jpg [ 73.15 KиБ | Видяна 7644 пъти ]

Прикачен файл:
10.jpg
10.jpg [ 73.3 KиБ | Видяна 7642 пъти ]


Това е месингов дюбел М6 от Wurth има ги и в бриколаж или в железариите при крепежните елементи. За по тежки модели трябва М8 или М10.

Поставям елементите на форщевена и кила. Следва разметка на корпуса:

Прикачен файл:
11.jpg
11.jpg [ 91.4 KиБ | Видяна 7643 пъти ]


Разметката е очертаването на шпангоутите /ребрата/ или осите им по корпуса за да може при обшиване да се получи така че снадките на дъските да се паднат върху ребро.
Този кораб е малък и шпангоутния набор върви две единични и едно двойно ребро. При по големите ребрата винаги са двойни. Впрочем това го има на чертежа.

Започвам чиста обшивка. До тук беше грубата дърводелска работа, оттук нататък всичко е финиш.
Първо слагам бархоутите.

Прикачен файл:
12.jpg
12.jpg [ 121.98 KиБ | Видяна 7640 пъти ]


После ширстрека.

Прикачен файл:
13.jpg
13.jpg [ 124.99 KиБ | Видяна 7639 пъти ]


Готовата чистова обшивка.

Прикачен файл:
14.jpg
14.jpg [ 83.21 KиБ | Видяна 7635 пъти ]

Прикачен файл:
15.jpg
15.jpg [ 86.08 KиБ | Видяна 7630 пъти ]

Прикачен файл:
16.jpg
16.jpg [ 88.89 KиБ | Видяна 7629 пъти ]


Бархоутите са от абанос а обшивката е от алпийска круша, известна още като швейцарска. Това е паркет много високо качество / и цена разбира се /, сигурно първо е цепен защото е много правожил, това при круша се среща много рядко.

Летвите са бичени на циркуляр, така са най качествени.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Последна промяна от snarlev на 14 авг 2010 19:24, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 14 авг 2010 19:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3484
Местоположение: Варна
Моля да ме извиниш за някои не много умни въпроси, защото ще ги има и занапред :oops: Обаче защо разчерта ребрата, като не се виждат? Или ще са отвътре? Или пък само за това къде ще бъдат снадките на дъските?

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 14 авг 2010 19:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1095
Местоположение: Силистра
Да поясня. Понеже някои колеги пишат че това излиза от идеята за хоби. Имам си работа и работя много. Това ми е начин да си почивам. Просто съм склонен да пръскам много пари за хобито си. На всичко отгоре намирам разбиране от жена си. Как няма, два пъти беше с мене на световно в Дубровник - Хърватия и в Яблонец - Чехия / Сваровски е от там / и един път на турнир в Мармарис - Турция, щях да забравя състезанието на солунския клуб.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 14 авг 2010 19:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1095
Местоположение: Силистра
Да точно за да се паднат снадките върху ребро. Трябва да е много точна разметката защото после найлинга / пироните / ще се прави по нея. Освен това на всяко ребро летвите имат различна ширина. По тия линии се прави контрол.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 14 авг 2010 19:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1095
Местоположение: Силистра
Обърнете внимание че всички летви имат форма, т.е. имат променлива ширина и се снаждат със сложни снадки.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 15 авг 2010 18:29 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1095
Местоположение: Силистра
И така почваме по сериозната работа. Следва найлинг. Това са пироните с които са ковани дъските на обшивката за шпангоутите /ребрата/. Общо взето целия корпус е в пирони /лепило не са ползвали/. В тоя стил пироните са месинг. По изчисления за тоя мащаб излиза 0,3мм. На всеки участък се прави прецизна разметка. Отбелязват се линиите по които са пироните.


Прикачен файл:
19.jpg
19.jpg [ 111.85 KиБ | Видяна 7561 пъти ]

Прикачен файл:
20.jpg
20.jpg [ 133.24 KиБ | Видяна 7559 пъти ]

Прикачен файл:
21.jpg
21.jpg [ 108.07 KиБ | Видяна 7560 пъти ]

Прикачен файл:
22.jpg
22.jpg [ 103.82 KиБ | Видяна 7562 пъти ]

Прикачен файл:
23.jpg
23.jpg [ 102.77 KиБ | Видяна 7559 пъти ]

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 15 авг 2010 21:08 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1771
Местоположение: Панагюрище
По руските форуми казват, че без специален инструмент за нейлинг няма да се размине. Ти би ли споделил как ги набиваш?

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 15 авг 2010 21:10 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3484
Местоположение: Варна
И ако е възможно да покажеш един пирон.

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 16 авг 2010 19:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1095
Местоположение: Силистра
Инструмент няма. Това не са точно пирони. Това е месингова тел. Имам едни плоски клещи с дълги човки,сигурно всеки ги има за огъване на фотоец, с тях пъхам телта във вече пробития отвор и после със секачка отрязвам много ниско. После шкурене. Техниката е проста но е много досадна. "Пироните" са около 5000. Последно бях си направил комбинация от възглавници и го правех излегнал пред телевизора /разбира се със лупа на главата само го слушам/. Тоя инструмент дето го показва Игор Капинос според мене по бавно ги прави. По важно е да се направи прецизна разметка. Защото няма по грозно от накривен найлинг.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 17 авг 2010 21:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1095
Местоположение: Силистра
Следва задния балкон, нарича се ют.

Прикачен файл:
24.jpg
24.jpg [ 123.81 KиБ | Видяна 7449 пъти ]

Прикачен файл:
25.jpg
25.jpg [ 100.98 KиБ | Видяна 7451 пъти ]

Прикачен файл:
26.jpg
26.jpg [ 99.27 KиБ | Видяна 7448 пъти ]

Прикачен файл:
27.jpg
27.jpg [ 97.89 KиБ | Видяна 7446 пъти ]

Прикачен файл:
28.jpg
28.jpg [ 105.37 KиБ | Видяна 7445 пъти ]


Геометрията е трудна, иначе технологично няма никакъв проблем.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 18 авг 2010 09:07 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2573
Местоположение: София
а защо слагаш ребра на "задния балкон" след като той е боядисан и няма да личи, че ги има?
Целта е да се следва оригиналната конструкция?
или служат да държат задната стена?
или служат като основа за докарване на сложната форма на стената?

и според по-рано описания процес за найлинга (опирончването), на задната стена, която е черна, с какво маркираш линиите по които да се слагат пироните?

сигурно задавам аматьорски въпроси, ама като не съм виждал как се прави дървен кораб...


Нагоре
 Заглавие: Re: La Jacinthe 1/48
МнениеПубликувано: 18 авг 2010 14:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1095
Местоположение: Силистра
Ребрата са за да се получи формата и да стане здраво. Те са от по твърдо дърво. Френските колеги ги правят и повече и свързани с ребрата надолу. Аз късно взех мерки но и така е здраво. А боя никъде не се ползва, това са цветовете на дървото. Оцветявяне ползвам само на месинговите части и то химическа студена оксидация.
Найлинга, първо се чертае с молив линията на пироните. После със остро шило се отбелязват местата на пироните. После отбелязаните места се пробиват със бургия колкото е телта за пироните. Не е толкова трудно колкото изглежда, просто работата е много. Проблем е това че телта е много тънка 0,3 мм. Това ми отне около три седмици, само бордовете.
В това състояние не се вижда много добре. По нататък като намажа модела със масло ще се виждат по добре. По принцип това е класическа френска технология. Така са правени моделите във Парижкия и Санкт Петебургския морски музеи /руските майстори работят във френски стил/.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 348 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 524 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker