Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 09 юли 2020 18:26

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 69 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 16 мар 2013 09:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 18 мар 2011 10:02
Мнения: 152
Надявам се това да ти помогне:

Изображение
снимката е от "J.Boudriot - The seventy-four gun ship"

_________________
Skype: fun_live


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 16 мар 2013 14:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1314
Местоположение: Силистра
Не, това е от 18-ти век. Ла Бел е 17-ти. Там би трябвало да е кръгло. Странно че няма чикси, тогава е плоско - двустен за да легнат те. Но като няма остава кръгло. От чертежа не става ясно. Има и друга щуротия. Шкивовете за фала не би трябвало да са вътре в мачтата. През този период европейските трябва да минават по елзелгхофта, а английските са в чиксите. Нищо, прави го така, не се отклонявай от чертежа. Бодрьо винаги е прав.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 17 мар 2013 18:48 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 736
За съжаление напоследък нямам много възможност да се занимавам с кораба, а найлинга се оказа пипкава работа. Опитах да направя мачта на настолната бормашина, дървото е от китайските дървени прибори. Не знам какъв материал е, но ми харесва, че е светъл, без шарки и доста здрав. На пръв поглед се получи, но не ме кефи.
Благодаря за отговорите, тайно се надявах сечението да е квадратно, защото по-лесно ще се пробият отворите за макарите, ама не ми мина номера. Бодрьо винаги е прав :salut:
Славяне имам една молба, ако може в скоби давай обяснение на термините, аз си ги проверявам в гугъл, но сигурно има колеги, които ги стряска толкова високо ниво на обяснение.

Изображение

Изображение

Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 17 мар 2013 23:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1314
Местоположение: Силистра
Ама да се разберем. Номера с термините няма как да се реши без четене. Отскоро пиша във форум за хеликоптери. Ние сме супер обстоятелсвени. Обясняваме всеки пирон. Там такива няма. Учи английски и това е. В Ю-тюб всичко е обяснено. Такива като ревю-как се прави, забрави.
Така че ако на някой все още не му е ясно какво е езелгхофт, чикси, шкив и фал, значи не е за този раздел. Тук трябва да се говори с морска терминология. От нея се почва. Нещо като азбука. Съжалявам но няма друг начин. Пускал съм и книги, така че трябва да се чете.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 18 мар 2013 08:09 
Извън линия

Регистриран на: 07 май 2012 15:51
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
Едно клипче за правене на найлинг

http://www.youtube.com/watch?v=H2tHrTyEOlU

_________________
ПЛ 633 Romeo
Иван Костов BG-301
Шумен
0898531607


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 18 мар 2013 14:11 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 736
Иване, благодаря за линка, защото го нямах това филмче. Hermoine ми е като настолна книга и неведнъж съм го посочвал във форума като пример. Правя найлига по подобен начин и може би за това ми върви толкова бавно, първо пробивам дупките, после вкарвам телта и режа на около 2мм от корпуса, след това изпилявам среза, за да стане гладък и наподобява глава на пирон и чак след това го кова. Ето как засякох местата на пироните. Взех чертежа на скелета и този на обшивката с найлинга и ги наложих един върху друг, така се вижда положението на всеки пирон спрямо дъската на обшивката и шпангоута отдолу. Не съвпадат идеално, но ясно се вижда логиката на реденето.

Изображение

Изображение

Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 18 мар 2013 20:48 
Извън линия

Регистриран на: 07 май 2012 15:51
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
Така е става бавно, но ми направи впечатление че всички пирони от найлинга са покрити с дървени тапи, а не както ние се мъчим да се вижда месинговата тел, да имитира пирон, не знам кое е най правилно, но мисля че са били покрити с тапи и едно време да не ръждясват.

_________________
ПЛ 633 Romeo
Иван Костов BG-301
Шумен
0898531607


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 19 мар 2013 09:39 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 736
Това все пак е модел и много от детайлите се правят метални, включително фигурите и други релефи. По това което съм видял в нета, и двата варианта са правилни, важното е да е достоверно и в мащаб. Металния найлинг според мен спестява време, защото и аз започнах да дупча дървен найлинг за палубата и ако трябва да се направи такъв и за обшивката може да откара месеци, особенно броя на пироните за Ентърпрайза е умопомрачителен. Металния найлинг блести и както се вижда от снимките не изпъква добре, не знам като се мине с масло какъв ще е ефекта, дървения би стоял по-добре.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 19 мар 2013 10:55 
Извън линия

Регистриран на: 07 май 2012 15:51
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
Проблема при месинга е че много бързо се окислява, почти от всичко и не знам дали след време няма да стане на петна, което ще бъде грозна картинка.Но все пак който както реши ще си го прави.

_________________
ПЛ 633 Romeo
Иван Костов BG-301
Шумен
0898531607


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 19 мар 2013 13:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1314
Местоположение: Силистра
Иване, има традиции. Английски кораб задължително дървени тапи. Месинг само на френските.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 19 мар 2013 14:30 
Извън линия

Регистриран на: 07 май 2012 15:51
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
Тези традиции ги остави, всяко правило си има изключение, пък като гледам на клипа кораба е френски но го правят с дървени тапи.На мен специално с този месинг не ми харесва, но всеки си има собствено мнение, така че на никого не давам акъл как да го прави, на който както му харесва.

_________________
ПЛ 633 Romeo
Иван Костов BG-301
Шумен
0898531607


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 24 мар 2013 20:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 547
Местоположение: Велико Търново
Колеги, вижте снимката и обозначенията А и В.
Изглежда сякаш А е дървена тапа, а В е метална глава. Разгледайте и другите, доколкото е възможно.
Както разбрах Славян, традициите в моделизма и реалните практики от миналото са различни неща :compress:
Всъщност на оригиналната снимка се вижда доста по-добре (моя е), тя е около 1 МВ.
Който иска да му пратя оригинала, да пише ЛС с мейл.
Явно найлингът в моделизма е много по-експониран.


Прикачени файлове:
Nailing 1.jpg
Nailing 1.jpg [ 66.49 KиБ | Видяна 761 пъти ]

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов
Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 24 мар 2013 21:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2245
Местоположение: София
Ама тия джамчета, как са ги сложили там около топовете...
Това ако гръмне, дали стъклото ще остане здраво ;)

Колкото за найлинга - това на снимката е музей - демек седи си на док и го мацат с дебели слоеве боя да пази дървенията.
Как е било едно време можем само да гадаем, но все пак найлинга при моделите, дори преекспониран е доста ефектен :)

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 24 мар 2013 23:48 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1314
Местоположение: Силистра
Бронзовия найлинг не се нуждае от тапи. Тапи има на железния. Има и кораби с дървен найлинг. Грубо казано на френските кораби, през 17 и 18-ти век, найлинга е бил бронзов. В английския флот е бил предимно железен, с тапи. Затова английските кораби ги правим с дървен найлинг а френските с бронзов. Останалите европейски, както дойде, но предимно бронзов.
Има колеги които показват френски кораби с дървен. Какво пък, на чертежа не е написано, така че пробвайте.
Само не дупки с шило и пълнене с какао, или въртене със замба, да стане кръгче, или някаква друга такава щуротия.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 25 мар 2013 08:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1314
Местоположение: Силистра
Двата кораба, които показвате са сегашни изпълнения. Единия е напълно нов, другия е толкова пъти преправян че нищо не е останало от някогашния кораб.
Репликите не са източник на информация. Това са комерсиални изпълнения и идеята е да показват общата визия на кораб от онова време.
За да не спамим темата на Коцето, отворих тема в историческия раздел
viewtopic.php?f=108&t=4515

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 69 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker