Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 03 дек 2020 13:20

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 188 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 513 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 13 фев 2014 14:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 572
Местоположение: Велико Търново
И аз съм затаил дъх и наблюдавам внимателно :salut:
Славяне, имам два въпроса:
Първо, не видях върху плотовете ограничители на двете огледални половини откъм палубата. Има откъм кила, носа и кърмата. (На Андромахата на доктор Майк въобще няма). За да не мърдат нагоре при шкурене, с ръка ли придържаш?
Второ, на д-р Майк временните полубимси са от шперплат, изтънени към фалшборда и ги счупва след сглобяване на двете половини. При теб дебелата част от масива с полубимсите над нивото на фалшборда ли е?
Успех с модела :thumright:

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 фев 2014 00:10 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1349
Местоположение: Силистра
Данчо, шпангоутите ги захващам за тая дебелата летва. Тя е 20/30мм и после ги залепям за нея и даже ги фиксирам с винтове. "Полубимсите" са много над нивото на планшира и после падат. Те са за да държат борда при шкурене защото може да се огъва и да не стане точно. Всъщност за шкурене имат само вертикалните кушаци на оръдейните и гребните портове. Още не са показани.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 фев 2014 20:10 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1349
Местоположение: Силистра
Вече залепено.
Прикачен файл:
DSC_0231.jpg
DSC_0231.jpg [ 186.28 KиБ | Видяна 643 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0232.jpg
DSC_0232.jpg [ 161.86 KиБ | Видяна 643 пъти ]

Сложени са и вертикалните кушаци на оръдейните и на гребните портове. Това дава и по голяма здравина на борда. Първо изрязвам борда и после залепям парче круша в отвора. Накрая шкуря отвън. Парчето е предварително изрязано по формата и остава за шкурене съвсем малко. Тоя номер е изцяло взаимстван от Шевелев. Доктора не го прави така. Той слага съвсем малки рамки.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
МнениеПубликувано: 18 фев 2014 20:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1349
Местоположение: Силистра
Изрязани бордове малко над линията на планшира (с надмярка).
Прикачен файл:
DSC_0249.jpg
DSC_0249.jpg [ 185.58 KиБ | Видяна 592 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0250.jpg
DSC_0250.jpg [ 175.76 KиБ | Видяна 592 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0254.jpg
DSC_0254.jpg [ 185.35 KиБ | Видяна 592 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0256.jpg
DSC_0256.jpg [ 172.9 KиБ | Видяна 592 пъти ]

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 фев 2014 10:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1349
Местоположение: Силистра
Започвам палубите. Метода е близък до метода на Доктор Майк. Той ползва шперплат, като го шлафа за да постигне профил отдолу плосък отгоре по бимсовата кривина, с изтъняване по линията на борда. Това ми се видя не много добро. Реших да изрежа ребра отдолу прави, отгоре с бимсова кривина. Ребрата са с различна височина за да се получи надръжната седловина.
Прикачен файл:
DSC_0234.jpg
DSC_0234.jpg [ 163.03 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0235.jpg
DSC_0235.jpg [ 141.6 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Следва два пласта обшивка по метода на Баранов (по нашите форуми е показан от Евгени 200)
Прикачен файл:
DSC_0240.jpg
DSC_0240.jpg [ 158.23 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0241.jpg
DSC_0241.jpg [ 140.82 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Изрязвям по формата и пасвам към корпуса
Прикачен файл:
DSC_0251.jpg
DSC_0251.jpg [ 172.02 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0252.jpg
DSC_0252.jpg [ 190.55 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0257.jpg
DSC_0257.jpg [ 167.95 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0258.jpg
DSC_0258.jpg [ 177.41 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0259.jpg
DSC_0259.jpg [ 183.85 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0260.jpg
DSC_0260.jpg [ 169.31 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0261.jpg
DSC_0261.jpg [ 164.53 KиБ | Видяна 537 пъти ]

Отвътре още не е китвано и окончателно шкурено. Идеята беше да напасвам заедно всичко.
Нарочно слагам повече снимки за да стане по ясно. По добре е от обяснение с думи.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 фев 2014 14:59 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 743
Страхотна работа. Поне за мен от този момент започва да става интересно. Изненада ме, защото не очаквах да правиш чернова палуба, а да подходиш като Шевелев. Доколкото си спомням, в една друга тема спомена, че това май е третия ти корпус на модела? Това е важно да се знае от начинаещите колеги, които се хвърлят с главата напред, а всъщност има адски много подготовка и работа на принципа опит-грешка. Ако позволиш мога да се включа с малко обяснения по ваденето на детайли от чертежа, защото някои май се чудят какво точно се случило на последните снимки.


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 фев 2014 15:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1349
Местоположение: Силистра
alabala написа:
...някои май се чудят какво точно се случило на последните снимки.

Какво имаш предвид? Нещо е останало неясно ли?
Чернова палуба правя защото корпуса е затворен отгоре с нея. Под нея нищо не се вижда.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2014 17:57 
Извън линия

Регистриран на: 29 окт 2011 21:18
Мнения: 177
alabala написа:
....................................... Изненада ме, защото не очаквах да правиш чернова палуба, а да подходиш като Шевелев.


модела е показан до този момент чудесно
аз пък се чудя на коцето защо трябва да се подхожда като този или онзи
всеки си напасва работата както на него му харесва
аз лично мн се радвам като видя някакво ново решение за дадено нещо

следя темата с мн голям интерес

_________________
Николай Горанов


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 фев 2014 22:38 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1349
Местоположение: Силистра
Палуба на шканците (задна)
Прикачен файл:
DSC_0238.jpg
DSC_0238.jpg [ 177.95 KиБ | Видяна 468 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0239.jpg
DSC_0239.jpg [ 184.79 KиБ | Видяна 468 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0242.jpg
DSC_0242.jpg [ 151.91 KиБ | Видяна 468 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0243.jpg
DSC_0243.jpg [ 136.82 KиБ | Видяна 468 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0244.jpg
DSC_0244.jpg [ 135.91 KиБ | Видяна 468 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0263.jpg
DSC_0263.jpg [ 157.43 KиБ | Видяна 468 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0264.jpg
DSC_0264.jpg [ 157.5 KиБ | Видяна 468 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0265.jpg
DSC_0265.jpg [ 185.65 KиБ | Видяна 468 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0269.jpg
DSC_0269.jpg [ 162 KиБ | Видяна 468 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0268.jpg
DSC_0268.jpg [ 161.28 KиБ | Видяна 468 пъти ]

Технологията е същата като при главната палуба. Монтажната дъска обаче има стъпало, защото в задната част корпуса се изтънява и контролната равнина е по нагоре. Основната контролна повърхнина минава по водолиния №9. Тя е горе долу около конструктивната водолиния (линията до която е газенето на кораба). В задната част обаче минава по водолиния №13.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 фев 2014 10:16 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 743
Аз пък съм учуден, защо поста ми се прие като заяждане. Възхитен съм от работата на Славян, просто исках да стане ясно, че за да се стигне до тук има много предварителна работа по чертежите. Да се спомене как е измерено къде коя част да се извади за постигането на удобство при работата и точност на детайлите. Нещо такова.
Прикачен файл:
DSC_0235.jpg
DSC_0235.jpg [ 174.38 KиБ | Видяна 451 пъти ]



Бимсите не са изрязани с шпангоута, за да може да се направи по добре дъгата на вътрешната страна на фалшборда, иначе там където се среща с бимса много трудно ще се постигне точност.

Не казвам, че е лошо да има чернова палуба, а че е различно от метода на Шевелев, който реди директно дъските.
Прикачен файл:
7.jpg
7.jpg [ 173.44 KиБ | Видяна 451 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 фев 2014 10:21 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2669
Местоположение: София
а тъкмо щях да питам как се получи тази конструкция под палубата, но alabala ме изпревари с обяснението.

Все пак, не ми става ясно, тези белите плоскости под конструкцията те как се извеждат и разчертаното върху тях от къде идва?


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 фев 2014 20:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1349
Местоположение: Силистра
Първо разчертавам скелета върху бялата плоскост, после измервам от модела ширините, като вземам предвид височината на палубата (на всяко ребро от конструкцията). Височините на ребрата ги вземам по средната линия, тя е крива само в едната равнина, отгоре погледната е права. Линията на палубата по борда е много сложна крива, по две равнини и по добре да се получи при засичане на палубата с борда, отколкото да е водеща.
Шевелев прави палубата на място. Но на неговите подели само на Ла Сирен има по високи летви в средната част(Кралски летви). Реших че на място ще стане много по трудно. По ми хареса на Доктор Майк метода да се направи палубата извън корпуса. Ще стане по ясно по нататък. Пускам снимки по малко, хем да ги разгледате по подробно, пък и е много тегава работа.
Коце, това че има предварително чертаене трябва да е станало ясно още отначало. Показах че начертах целия набор шпангоути наново през шпация колкото ми е материала. Чертае се точка по точка от План водолинии. Вижте началото.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 фев 2014 08:32 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1349
Местоположение: Силистра
Предна палуба (Бак).
Прикачен файл:
DSC_0245.jpg
DSC_0245.jpg [ 154.38 KиБ | Видяна 388 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0246.jpg
DSC_0246.jpg [ 158.19 KиБ | Видяна 388 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0271.jpg
DSC_0271.jpg [ 146.33 KиБ | Видяна 388 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0272.jpg
DSC_0272.jpg [ 156.22 KиБ | Видяна 388 пъти ]

След напасване изрязвам точно по дължината и залепям отдолу вертикалните прегради.
Прикачен файл:
DSC_0276.jpg
DSC_0276.jpg [ 172.33 KиБ | Видяна 388 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0277.jpg
DSC_0277.jpg [ 159.34 KиБ | Видяна 388 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0279.jpg
DSC_0279.jpg [ 149.92 KиБ | Видяна 388 пъти ]

Първо обшивам точно тях. Защото средната палуба е между двете. Освен това отгоре се покриват от обшивката.
Прикачен файл:
DSC_0281.jpg
DSC_0281.jpg [ 158.32 KиБ | Видяна 388 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0282.jpg
DSC_0282.jpg [ 176.5 KиБ | Видяна 388 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0283.jpg
DSC_0283.jpg [ 158.64 KиБ | Видяна 388 пъти ]

Прикачен файл:
DSC_0284.jpg
DSC_0284.jpg [ 161.5 KиБ | Видяна 388 пъти ]

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 фев 2014 10:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 572
Местоположение: Велико Търново
Много яка конструкция и изключителна прецизност :salut:
Доколкото ми става ясно, чрез съчетаването на практиките на д-р Майк и Шевелев се стремиш към удобство за направата на найлинга по палубите. (Предвид и коментара в раздела "Чертежи, история, информация" от миналия месец).
Шевелев полага палубата директно дъска по дъска, но не прави найлинг на нея. Явно защото не може да се изпълни с необходимата точност.
Представлението предстои :compress:

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 фев 2014 20:39 
Извън линия

Регистриран на: 29 окт 2011 21:18
Мнения: 177
Имам едно питане
Защо мажеш чистата обшивка още от сега - предполагам че е с масло
Би ли го разяснил

_________________
Николай Горанов


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 188 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 513 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker