Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 17 авг 2017 20:38

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 284 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 519 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: La Venus 1782 18-Pdr Frigate
МнениеПубликувано: 31 мар 2013 22:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 490
Местоположение: Велико Търново
Логична следваща стъпка като продължение на заниманията ми с този ранг кораби.
След чисто британските Minerva - Artois (по Diana) и междинния Endymion, който е френско-британски хибрид, минавам на чисто френска вълна. Плюс това по чертеж в мащаба на издателите 1/72.
Фрегата по Jacques-Noёl Sane си е предизвикателство, както и да го погледнеш.


Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 52.49 KиБ | Видяна 3668 пъти ]

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов
Нагоре
МнениеПубликувано: 31 мар 2013 22:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 490
Местоположение: Велико Търново
Историческата справка е в секцията Чертежи, история, информация.

За построяването на скелета ми допадна методът на колегата alabala (Константин), използван при La Belle 1684 1:48 и описан в темата „От чертеж до скелет на модел”.

Като материал съм използвал шперплат топола 3мм, при това в скелета са вкарани три водолинии през 25мм (за запознатите с чертежа 5-та, 10-та и 15-та). 15-тата водолиния е в най-изтумбената част на корпуса, и си е съвсем логично вкарана.
Впоследствие почти всички шпангоути са удвоени за повече повърхност за залепване.

Към момента съм на няколко дни от завършване на черновата обшивка (от липа 1.5мм), но понеже съм прекалено многословен, пускам само две първоначални снимки за интригата и се махам!


Прикачени файлове:
2.jpg
2.jpg [ 48.14 KиБ | Видяна 3667 пъти ]
3.jpg
3.jpg [ 51.04 KиБ | Видяна 3667 пъти ]

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов
Нагоре
МнениеПубликувано: 01 апр 2013 15:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1033
Местоположение: Силистра
Данчо, пожелавам ти успех. Чудесен избор. Доколкото сванах мащаба ти е 1/72. Какви размери се получават.
С тоя метод трябва да измислиш начин за контрол, защото при толкова сглобки грешката като се насложи и може много да ти избяга. На мен ми кривна с 3мм, и затова правя нова кратуна.
Контролирай вертикалната линия при кърмата и при носа. Много лесно се усуква. Евгени вкарва една повърхнина дето е цяла и при лепенето е хваната за неподвижна плоскост. Така се свежда до минимум грешката. Иначе това пространствено нещо дето се самостабилизира не е ясно накъде ще тръгне.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 апр 2013 18:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 18 мар 2011 10:02
Мнения: 152
Най-здравата конструкция е триъгълната! Трява наклонена равнина която да хване някое сечение и киловата равнина. Нарязани парчета под най-долното сечение (Там е на-лесно) вършат работа. Слепени под ъгъл за кил и сечението и отстрани за ребрата.
Най-добре виж нагледно http://www.scalemodels-bg.com/phpbb/vie ... =16&t=4736

_________________
Skype: fun_live


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 апр 2013 20:10 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 490
Местоположение: Велико Търново
Колега funlive,
Ами дай да го кажем това на строителите на небостъргачи примерно.
Понеже стана дума за здравина на пространствена структура, пчелната килийка е познатата най-здрава конструкция в природата. :D
Но е шестоъгълна, а не триъгълна. Даже не може да се каже, че е двойно-триъгълна.
Слепих скелета около Коледа, не е мръднал и си е много добре.
Е, няма да издържи на чук 8-ми номер или на хвърляне от VІ етаж :compress:

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 апр 2013 21:27 
Извън линия

Регистриран на: 29 окт 2011 11:12
Мнения: 243
Местоположение: Хасково
Поздравления Йордане за полагането на нов кил на нов стапел! :salut:
Искрени пожелания за успех!!!
Като гледам голямо прасе ще правиш? сигурно е метър!
Като гледам кил ребра и 3 междинни повърхнини...нямат шанс да се изметнат!
Успех!!! :salut:

_________________
Няма - Не може! Има - трудно става и не мога!
Манол Христов


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 апр 2013 22:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 490
Местоположение: Велико Търново
Колеги, даже жената не е обезпокоена от размера :lol: - само 75 cm от носовата фигура до кърмата.
Определено има приемственост от Endymion Class - там дължината е 57 cm.
Ще видим какво ще излезе от тия спрегнати еврейски числа :compress:

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 апр 2013 22:05 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 18 мар 2011 10:02
Мнения: 152
Цитат:
Колега funlive,
Ами дай да го кажем това на строителите на небостъргачи примерно.
Понеже стана дума за здравина на пространствена структура, пчелната килийка е познатата най-здрава конструкция в природата.


И да им го кажем, няма да има ефект.
Принципите са корено различни. Досега не съм виждал строителен кулокран направен тип "пчелна пита"
Все пак това не небостъргач а и се работи с жив материал...

ПС: Искрено се извинявам! Успех с модела! Няма да досаждам повече с мнения.

_________________
Skype: fun_live


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 апр 2013 22:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 490
Местоположение: Велико Търново
Колега funlive, моля за извинение.
Нямах предвид да се изтълкува по тоя начин.
Линиите на чертежа са умопомрачителни и исках да вкарам колкото се може повече от тях в скелета за прецизност.
Избрах този метод. В следващия пост (до два дни) ще покажа още вкарани линии, просто не успявам.
Имаш познания и опит, а в тази тема ще имам нужда от консултация и помощ. :salut:

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов


Нагоре
МнениеПубликувано: 02 апр 2013 10:53 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 669
С Данчо доста коментирахме различните методи за изработване на скелета, дълго време преди да започне работата по кораба. Това което той прие от моето виждане, е вкарването на повече детайли от теоретичния чертеж за постигането на по-голяма точност. Усукването наистина е проблем, но мисля, че с повече внимание може да се избегне.
Фънлайф, май притеснението ти е към фалшборда, не знам защо не го е спънал, може би е преценил, че шперплата е досатъчно здрав. Метода на Евгени има своята логика и него също го обсъждахме, в крайна сметка Данчо сам си е претеглил плюсовете и минусите, най-вече е преценил възможностите си и е избарал собствен подход, аз особенно при кърмата щях да подходя по съвсем друг начин.
Гадното при тези чертежи е, че теоретичния е на ниво чиста обшивка и много внимателно трябва да се прецени колко да се отнема от шпангоутите заради черновата обшивка, още по-гадно е при бархоута, но това само прави интереса към изработката по-голям.
Казано накратко, очертава се интересна тема.


Нагоре
МнениеПубликувано: 02 апр 2013 11:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 330
Местоположение: Стара Загора
Данчо, ти не спиш ли бе човек ?
Както си я подкарал за една петилетка ще напълниш цял музей !
Поздрави за ентусиазма и скоростта на работа ! И всеки следващ става по-добър !
Браво !
Аз от три месеца се каня да изрежа едни шпангоути и не мога да се наканя. А ти си направил вече половината кораб.
:salut:

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 апр 2013 11:32 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 490
Местоположение: Велико Търново
Нямах търпение и аз да започна нещо в по-голям мащаб, като гледам колегите. :compress:
И така, позиционирах модела хоризонтално върху МДФ плоскост и мерих към стотина пъти. После лепнах цветни маркери от картон по нивата на бимсите за по-удобна визуална проверка. Бимсите по тоя начин физически не е възможно отначало да са с нужната точност, проверих и с дъска навсякъде. При монтирането на палубата ще се прецизира допълнително.
Както се вижда на снимка 5, вкарах водолиния 16 при последните четири шпангоута, а също така успоредните на кила линии a, b, c и d.
За да ги закрепя сложих помощна палуба, която е на около 3-4 мм под нивото на самата горна палуба.
Запълването е с LITEPLAST на QUILOSA с тъмен цвят, за да се вижда.
Сложен е помощен жлеб (rabbet) за вкарване на дъските на транеца (6). На същата снимка с червено е показано горе-долу къде ще е stern counter.
Най-горната дъска на бархоута е махагонова, по-нататък по-лесно ще се маркират нивата на оръдейните портове (7).
След като набодох дъските догоре, с обърнат шпангоут укрепих отзад структурата. Рамката играе ролята на гредата, показана най-долу вдясно на Pl.III.


Прикачени файлове:
4.jpg
4.jpg [ 59.45 KиБ | Видяна 3459 пъти ]
5.jpg
5.jpg [ 62.33 KиБ | Видяна 3459 пъти ]
6.jpg
6.jpg [ 59.58 KиБ | Видяна 3459 пъти ]
7.jpg
7.jpg [ 60.04 KиБ | Видяна 3459 пъти ]

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов
Нагоре
МнениеПубликувано: 05 апр 2013 22:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1033
Местоположение: Силистра
Данчо, много добре до тук. Колко ти е дебела черновата обшивка и колко пласта. Пиши подробности как го правиш. После как мислиш чистовата, по цветове и видове дърво.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 апр 2013 22:54 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 490
Местоположение: Велико Търново
Дебелината на черновата обшивка надолу от най-горната водолиния (15) е 1.5 мм липа, еднослойна.
Но покрай обшивката е подпълвано с LITEPLAST (около 4 пъти е по-лек от акрилния кит на ЛАКПРОМ), вижда се на снимки 9 и 10.
Към кила и носа също е изпълнено с LITEPLAST. Отгоре е подрявнявано с акрилен кит, за удобство при шкуренето и повече твърдост отгоре.
Над водолиния 15 обшивката е двуслойна до 2 дъски (около 8 мм) под нивото на горната палуба. Оттам нагоре обшивката е трислойна, при това до около средата на оръдейните портове е от липа 1.5 мм, а нагоре е продължена с орех 1 мм.

Обшивката е удебелена отвътре между удвоените шпангоути, не ги изрязах. При това шпангоутът остава към 3 мм небутнат и може би малко повече ще се гарантира геометрията.

На първо време трябва да гоня два размера на дебелината – по долната линия на оръдейните портове общата дебелина на обшивката е 6 мм, а по горната – 5 мм. Сложил съм твърд орех нагоре, за да не прешкуря.
Грубо казано (но ще бъде и измерено) към момента дебелината на обшивката по долната линия на портовете би трябвало да е около 5 мм, а нагоре около 4.5 мм.
Понеже съм прорязал портовете, скоро ще почна да меря и да дошкурвам.
Сметката трябва да излезе така, че отвътре чистовата да е от около 0.8 мм, а отвън - около 0.5 мм.
Ясно е, че още не е за снимка. :colors:

За чистовата засега съм предвидил налични (на снимка 11 отляво надясно, всички дъски с една ръка ленено масло):
Светъл махагон 1 х 5 мм за фалшборда отвътре;
Клен 0.6 х 4 мм за палубата;
Танганайка 0.6 х 4 мм без шарки за над бархоута;
Тъмен махагон 1.1 х 5 мм за бархоута – само три дъски с постепенно намаляване на дебелината така, че на третата да е до 0.6 мм. Двете тъмни махагонови дъски почти не се различават – дясната е с тъмен байц, а не с ленено масло.
Най-дясната дъска е танганайка 0.6 х 4 мм с шарка, за под бархоута до кила.
Дъската waterway ще е от гъвкав бук (не е показана, но друг избор няма), тъкмо и тя ще се откроява.

Това не е съвсем окончателно. Ширината 5 мм за махагона си е ОК, ще се намалява до 4.5 мм и по-малко, колкото е на повечето места по чертежа. Останалите дъски с 4 мм ширина няма да паснат навсякъде, тесни са. Ще си поръчам още по-широки (надолу има дъска с 8 мм ширина), но изборът при моя избран доставчик не е голям.
Определено обаче обшивката под бархоута ще е фурнир, заради щурите извивки на линиите – с танганайка поне съм свикнал. :D


Прикачени файлове:
8.jpg
8.jpg [ 50.52 KиБ | Видяна 3329 пъти ]
9.jpg
9.jpg [ 50.98 KиБ | Видяна 3329 пъти ]
10.jpg
10.jpg [ 57.19 KиБ | Видяна 3329 пъти ]
11.jpg
11.jpg [ 17.47 KиБ | Видяна 3329 пъти ]

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов
Нагоре
МнениеПубликувано: 16 апр 2013 10:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 490
Местоположение: Велико Търново
За проверките:
На PL.II има малко несъответствие в разположението на видовете А и В (шпангоутите) спрямо водолиниите. Вероятно е грешка на предпечатната подготовка.
Поради това проверката на скелета е правена по PL.I по височина.
На снимка 4 (с цветните маркери) се вижда изпъната дъска по осевата линия за проверка на симетричността при лепенето на дъските във височина, започвайки от най-горната (махагоновата) дъска на бархоута. По-лесно е да се шкурне (или подлепи) леко 6 мм шперплат, отколкото да се жули цялата дъска после. При лепенето по-нагоре за осева линия използвах конец.
Проверката на геометрията след черновата обшивка е правена с външни шпангоути по 3 пресечни точки (снимка 12):
- Горната линия на бархоута с равнината на шпангоута (А)
- Осевата линия на шпангоута с осевата линия на палубата (продължението надолу на линията, В не е точката)
- Равнината на шпангоута с повърхността на кила според ширината му към момента (С)
За визуализацията шпангоутът е отместен около 2 мм назад.
Проверката правих от най-тесния шпангоут с поетапно изрязване до следващата линия и местене от носа и кърмата към мителите.
Вертикалите откъм носа и откъм кърмата са проверени със замерване.
Осевата линия на кила отдолу е проверена само визуално.


Прикачени файлове:
12.jpg
12.jpg [ 46.18 KиБ | Видяна 3309 пъти ]

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов
Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 284 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 519 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker