Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 20 май 2018 14:47

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 59 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 02 дек 2012 18:46 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Сигурно много ще си кажат "Тоя само ги започва." Истината е, че този е първия ми модел наистина от нула. Няма картонки, шаблони и т.н. Само гол чертеж. Освен това всички майстори казват, че направата на голямата фрегата отнема минимум 5 години, а този се надявам да направя максимум за 2. Другата ми цел е да стане като за състезание, дали ще успея времето ще покаже.
Как стигнах до скелета съм го описал подробно в тази тема viewtopic.php?f=36&t=3476, за това няма да се повтарям, но ще продължа да описвам работата си подробно.
Първо, относно стиропора, не става здраво дори и китосано, за това внимателно изжулих корпуса и подсилих с летвички от фурнир 0,6мм, на практика чернова обшивка. Нарочно я направих тънка, защото искам чистата обшивка да е по мащаба.
Летвичките ги лепих както дойдат с изрязване, кръпки и т.н. после акрилен кит за дърво. Получи се много здраво, защото лягаха на цяла площ заради запълването със стиропора. Използвах секундно лепило гел, отиде много лепило, основно по пръстите ми :lol: .

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И така стигнах до толкова страшната обшивка. Оказа се много лесно, нужен е само пергел.

Изображение

На четежа са дадени къде стъпват летвите на всеки шпангоут, просто трябва да се нанесат от него върху корпуса, както Славян ми показа навремето започва се от бархоута. Първо нанесох горната линия, като замервах при всеки шпангоут.

Изображение

Изображение

После засякох положението на долната линия спрямо горната.

Изображение

Изображение

Взех гъвкава летвичка останала ми от галеона и свързах точките. След това раделих останалата обшивка на сектори, защото когато се опитах да нанасям летва по летва се натрупваше грешка и всместо 15 летви от бархоута до кила, ставаха или 14 и нещо или 15 и нещо. Когато е на сектори просто ги разделих после на броя на летвите. Провека дали всичко е както трябва е котаго се погледне по линиите и те са прави без да кривят нагоре-надолу.

Изображение

Става бавно, но наистина не е трудно. Следващия път ще обясня как от корпуса да се свали шаблон на летвите.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 05 дек 2012 00:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1086
Местоположение: Силистра
Коце, в общи линии се получава добре. Не разбрах защо борда ти се е получил по тънък посредата и се удебелява към носа и към кърмата. И още, обясни колко пласта си налепил и колко трябва да ти се получи дебел борда.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 05 дек 2012 15:33 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Различната дебелина се е получила от снимката. По чертеж най-високата точка на борда е дебела 2мм, а най-ниската при палубата е 3мм, съответно при различните височини на фалшборда дебелината е различна. Както писах по горе първо мислех да е само запълване със стиропор между шпангоутите, но не стана здраво, за това изшкурих малко повече корпуса, за да го намаля с около 0,5мм отвън и отвътре, после сложих само един пласт летви от фурнир 0,6 и също ги изшкурих. Комбинацията стиропор и фурнир направи конструкцията достатъчно здрава. Вероятно имам някакво бягане в размера, но е част от милиметъра. Това явно няма голямо значение, защото като разчертах летвите за чистата обшивка си дойдоха на мястото.

Искам да те питам нещо, на теоритичния чертеж единия преход от две към една дъска е на шпангоут V', другият е между V' и V, а на страничния чертеж долния преход е между V и IV шпатгоут и гледа надолу, кое е вярното?

Изображение

На този етап корпуса е на ниво без обшивка, чистата ще спрямо чертежа, 1мм нормалната и 2 мм при бархоута, 1,5 мм на парапета релефната летва. Реших така да го направя, за да изглежда по-истинско при отворите на оръдията.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 05 дек 2012 18:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1086
Местоположение: Силистра
А, това е печатна грешка. Избери си едното и по него. Според мене на страничния изглед е по вярно.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 08 дек 2012 16:20 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Обещах да покажа как се сваля шаблон на летвите за обшивката от разчертания корпус. Редно е да уточня, че това е мой метод и никой не трябва да го приема за закон, всеки може да измисли по-добър начин или да допълни този.
И така, взех от китайския магазин хартиено тиско 10мм, защо от там, първо е по–евтино и второ не залепва здраво и лесно се отлепя без да се скъса.

Изображение

Започвам от летвите на бархоута, залепвам внимателно тиксото , за да е право, важно при пренасянето на шаблона. Тъй като е право залепено не следва линията и добавих парчета да покрия. Предварително повторих линиите с тънкописец, за да прозира по-добре през тиксото и ги прекопирах на него.

Изображение

После внимателно го разлепих от корпуса и го залепих на картон от гръб на календар, защото е по-плътен.

Изображение

Ясно се вижда, че летвата няма да е права заради извивката на корпуса. Наложих я и тя легна точно без извиване или усукване.

Изображение

Изображение

Метода се повтаря за всяка една от летвите.

Изображение

Изображение

Както казах и преди, не е трудно, просто става бавно.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 08 дек 2012 17:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 18 мар 2011 10:02
Мнения: 152
не е ли по-лесно да извиеш летва по модела?

от твоите шаблони ще трябва да търсиш участъци с подходящ фладер. ако прерязваш фладера ще стане грозно или поне недостоверно.

_________________
Skype: fun_live


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 08 дек 2012 20:33 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Няма да е по-лесно, защото особенно при този корпус извивките са много по една линия и ще се получи шупване. Установих го при черновата, усукването е голямо и срещуположно. Може превдарително да се извие накисната летва и да изсъхне във формата свалена от корпуса и да се запази линията на дървото. Това сега ми хрумна от твоя пост, наковават се пирончета по шаблона и летвата се извива и притиска между тях. Мисля си, че при по-големите фрегати или галеони проблема с фладера може да се избегне, защото летвата не е цяла от носа до кърмата, шаблона се нарязва на парчета спрямо съответните дължини.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 09 дек 2012 22:34 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 502
Местоположение: Велико Търново
Коце, радвам се на това ново ревю и желая успех :salut:
Малко неочакван ход, поне за мен. А и ми се щеше да видя продължението с фрегатата, но ти си избираш приоритетите.
Кажи, ако обичаш, за материала и размерите на летвичките на чистовата обшивка, за да стане по-ясно.
Интересно ми е, щото съм на мнението на Funlive (по-горе)
.

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 10 дек 2012 11:30 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Данчо, не съм изневерил на фрегатите, просто тази е по-малка. Още като започнах да свалям чертежи "Красавицата" ми лепна на сърцето, но скана на чертежите е отвратителен и ми отне много време, ровене по форуми, за да ги напасна и измисля конструкцията. В момента, когато установих, че всичко е ОК я започнах.
Летвите за обшивката ще са от фурнир, има различни дървета при които почти няма фладер, крушата е такава и за това се използва толкова много. При Славян се вижда добре.

Изображение

По "Ваясат Хистори" даваха една поредица "Империя" за английския флот от създаването му до сега и там обясняваха много интересни неща. Едно от тях беше за обшивката, там показаха една корабостроителница, където правеха реплика на някакво корабче и майстора обясняваше, че сега варят дъските под налягане и после ги извиват по корпуса, но едно време не е имало такава възможност и дъските са се рязали по шаблон. Дали са гонили шаблона по дърветата както тук, не знам.

Изображение

Важното е, че летвите трябва да са извити по шаблона, за да си легнат на мястото.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 18 дек 2012 14:15 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Малко прогрес. Тъй като ме изработиха с крушата си направих гредите от фурнир, слепяйки го докато получа необходимата дебелина. Предимството е, че при липса на машинки предварително изрязвам профила и тогава слепям. Мини дрелката обаче се оказа незаменима, страшно удобна за парапетите. Тъй като обърках предните отвори ги коригирах с балса и после много се псувах, защото трябваше да направя фашборда с нея, става много здраво. Оръдията не са по оригиналния чертеж, а от тексаският университет, къде са извадили кораба и предполагат, че когато кораба е заседнал оръдията са били свалени и използвани за защита на форта. Направеното оръдие е само за мярка, колелата няма да са от деагостинито.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Още малко и започвам чистата обшивка.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 18 дек 2012 23:31 
Извън линия

Регистриран на: 29 окт 2011 11:12
Мнения: 243
Местоположение: Хасково
Колега alabala, ако са летвички дебели 1-2мм ще ги огънеш както си искаш, но фурнира не мърда.

_________________
Няма - Не може! Има - трудно става и не мога!
Манол Христов


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 19 дек 2012 10:52 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
Има пиниз с фурнира, използвам лепило Moment - Wood Express, когато намажа летвичките докато са още влажни ги притискам към корпуса и задържам няколко минути докато стегне и няма проблем. Фурнира е череша и ясен, ясена почти няма фладер и става приятно червеникав когато се мине с масло. Поне за ясен ми го продадоха, може и да е нещо друго, лично на мен ми прилича на бук, избирах го на око.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 19 дек 2012 11:34 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 18 мар 2011 10:02
Мнения: 152
А мислил ли си като изсъхне и се свие фурнира какви фуги ще ти се получат?....

_________________
Skype: fun_live


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 19 дек 2012 12:16 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 677
За това ги режа по широки и не ги лепя веднага, а ги оставям да изсъхнат. После шкуря до необходимата ширина. Ползвам лентов шлайф, като го обърна лежи доста стабилно. Шевелев например нарочно подчертава фугите с игла http://www.shipmodeling.ru/phpbb/viewto ... &start=165, някои ги запълват като палубната настилка http://olivier.gatine.free.fr/jmd/index.html. Аз също смятам да ги подчертая, по метода на Шевелев, снимките са лоши, но съм го направил при обшивката на кърмата.


Нагоре
 Заглавие: Re: La Belle 1684 1:48
МнениеПубликувано: 19 дек 2012 21:36 
Извън линия

Регистриран на: 29 окт 2011 21:18
Мнения: 176
alabala написа:
Фурнира е череша и ясен, ясена почти няма фладер и става приятно червеникав когато се мине с масло. Поне за ясен ми го продадоха, може и да е нещо друго, лично на мен ми прилича на бук, избирах го на око.



аз пък за първи път чувам че ясена червенее

_________________
Николай Горанов


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 127 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 59 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker