Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 20 фев 2020 19:38

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 142 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 510 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 14 авг 2013 17:30 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 450
Местоположение: Стара Загора
Le Gros Ventre 1776 - 1/64

Първият Кораб от кралския транспорт на Франция 400 тона, поради което е наречен "Големият търбух" .

По монографиите на Жерард Делакроа издателство Ancre.

Изображение

Реших да покажа как се прави(как аз го правя) корпус по "класическата" технология : Обличане с летвички.
Причините са няколко.
1. Ще наблегна на важните неща и НЕ важните неща. Зада не се изпада в "излинни заигравания", което си е губене на време.
2. Не че това което ще Ви покажа е Перфектно.
3. Не че това което другите колеги показват е грешно.
4. И други подробности по време на самия процес

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Последна промяна от nenovvv на 13 сеп 2013 18:03, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 15 авг 2013 08:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 450
Местоположение: Стара Загора
I. Избор на модел (чертеж) и мащаб

Много е важно модела който ще изберете. Не е важно дали е Соле Роял или Китайска Джонка. Най важното е модела да ви "кефи". Също е важно да прецените силите си, опита който имате, да не се изхвърляте за първи модел особено.
Избора на моя модел : Добра документация. Френски кораб - 1766г. Вече имам Английски от този период. За мен 1700-1800г е класиката на дървените кораби. Транспортен кораб (баржа), няма много оръдия. Няма много украса и дърворезби (не са ми силна страна).

Второто важно е избор на подходящ мащаб. Има няколко изходни точки :
1. Модела е за : С1, С2, С3, С4, Адмиралтейски, само разрез, за кеф.
2. Ще се транспортира ли ? С какво ще се транспортира ? С кола, с бус, с ТИР ?
За моя модел : Модела е за С1, настолен модел в мащаб до 1/250, цял корпус с рангоут и талекаж, платната не са задължителни - те са по желание на автора. Мащаб 1/64. Размери 830х600х300. С витрина около 930 х 700 х 400 . Събира се в комби или ван. Модела ще стане около 3-3,500 кг , с витрината 12-15 кг. Трудно ще се носи от един човек, заради размера. Витрината от 3мм плексиглас. Ако е стъклена теглото скача двойно !
Докато се работи по модела и такелажа може да се завива с чаршав или найлон, но за готов модел витрината е задължителна. В противен случай при най-грижовно почистване, праха го превзема за 1-2 години.

п.п. Разбираемо не се спирам на КИТ-овите модели, те са само проходилка. Но са добра основа за тези коите НЕ са сигурни в собствените си сили и умения.

... нещо много важно забравих да кажа за избора на модел. Ако ще се ходи на състезание(конкурс) желателно е модела който се избира да НЕ е в масово производство. Пояснявам да НЕ се съберат няколко еднакви модела на състезание. Защото като ги наредят един до друг и неточностите и грешките изпъкват много ясно. Избирайте модели които не са масово явление. Те се котират повече.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Последна промяна от nenovvv на 06 юни 2016 18:16, променено общо 3 пъти.

Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 15 авг 2013 09:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 450
Местоположение: Стара Загора
II. Скелет

Материала за ребрата и киловата рамка (ако иматакава) обикновено е шперплат. За корпус около 600мм -> 4мм липов шперплат български, разбира се може и буков, ноже и по-дебел но се реже по-трудно, за този модел няма смисъл. След като няколко месеца "търсих" лазер да изрежат ребрата и киловата рамка (ужасно ме мързеше), неволята за два дена (събота и неделя) ми ги изряза.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Указа се че шперплата не е с еднаква дебелина от3.6 до 4.3 мм , но не е болка за умирачка. Малко пила шкурка и скелета е сглобен.

Изображение

Изображение

Сега трябва се компенсират грешките от рязане и сглобяване. Преди да залепя ребрата към киловата рамка слагам от двете страни по една летвичка , които закрепвам само с ластици, без кърфици и гвоздеи. По този начин ребрата се самоцентроват по оста. Горната линия на киловата рамка е линията на главната палуба. По нея центря палубата на ребрата. Ако някое ребро не е точно перпендикулярно на кила, изобщо не е фатално. Лепя САМО с епоксидна смола - българска, евтена и лесно се намира. Ще ми трябват около 200-300 гр за този модел.

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 15 авг 2013 11:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 450
Местоположение: Стара Загора
III. Чернова обшивка

На този етап скелета се огъва като гущер и е изключително нестабилен. Не е необхимо повече укрепване. Дори да направите стабилен скелет "Като от бетон" , при неправилна последователност на работа пак може да се изметне.
Първите няколко литви са най-важни за корпуса. Важен е материала на летвите и самата им подготовка, преди коване върху скелета.
Като материал за чернова обшика се използва суха дървесина с прави жилки и малки вътрешни напрежения като липа, чам, топола и др. Крушата е едно от НАЙ-НЕПОХОДЯЩИТЕ дървета за тази цел. Жилките са усукани и всяка летва има различна сила на огъване, съответно различно въртрешно напрежвние. За чернова обшивка предпочитам чамови летви пред липовите. Чамовите летви са по-жилави, по-малко се чупят при огъване без предварителна подготовка. Но ми попаднаха достатъчно липови изрезки от един дърводелец, затова черновата обшивка ще е с липови летви. Калибровал съм ги на размер 4х2,5 мм . Правя я 2,5 мм, защото ще има шкурка и да остане 1,5-2 мм дебелина. Тя е "основата на къщата". За черновата обшивка извивката на носа е доста трудна , затова летвите ги огъвам предварително. Потапям едини край във вода за около 1 час, в една ваза. Залагам в калъп за огъване и оставям на слънце за 1-2 часа, да изсъхнат напълно, без влага. Ако има влага епоксидната смола става на локум, не втвърдява.
Залепвам с хартиено тиксо ребрата от главната палуба нагоре, където ще е фалшборд. Така по лесно се избиват ребрата после.

Изображение

Изображение

Изображение

Заковането на първите две летви правя по следния начин. Поставям ги на най-широката част на кораба, като започвам от най-широкото ребро. Двете летви ги кова едновременно. Една кърфица от ляво , една от дясно на същото ребро. Като следя дали кила е прав. Летвите следват извивките на кораба без да ги напъвам нагоре или надолу. И така докато наредя 3-4 летви на страна. Оставям ги да престоят един ден, БЕЗ лепене. Ако няма измятане или е минимално под 1мм , бъркам епоксидната смола и лепя. Лепя летвите за реброто и ги намазвам отвъре, за да залепнат една към друга. Като през цялото време скелета лежи "по гръб". Скелета трябва лежи на двете ребра или на 4 точки равно, не трябва да куца ! Използвам само епоксидна смола. Не препоръвам Ц200, 300 и други от този вид дори тези които са водоустойчиви. Влиае им влагата във въздуха. След ден когато смолата изсъхне вадя кърфиците и процедурта се повтаря с нови 3-4 летви, като се припасват към вече залепените. Подготовка на летвите, припасване, коване, лепене без да ги чакам да престояват. И не трябва да куца. Започне ли куца повече от 0,5-1 мм, значи нещата са тръгнали в грешна посока.

Изображение

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 15 авг 2013 18:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1287
Местоположение: Силистра
Браво Любо, много добро ревю.
Особено внимание заслужава поста за избор на модел. Много колеги трябва да го прочетат внимателно.

_________________
Славян Нарлев BG-136

"Уж полчаса я ищу выход из ворот,
но нет его есть только вход и то не тот."
Владимир Высоцкий


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 16 авг 2013 10:07 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 735
И аз да те похваля за избора на чертеж, един от любимите ми, изучавах го дълго и съм си го набелязал, ако един ден реша да правя адмиралтейско изпълнение. Жената ми преведе доста неща от монографията, когато стигнеш до неясен момент, свиркай ще го преведем.
Кораба по принцип е търговски, но е предвиден да стане боен, като се пробият допълнителни отвори за оръдия. Ти на кой вариант си се спрял?

Отново стана интересно във форума. Успех!


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 16 авг 2013 11:55 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 735
ПП Само да добавя. Имам всички сканове от нета и те до един са криви, но в монографията има много размери и лесно се коригират.
Бъдете здрави!

редактирано - администратор


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 16 авг 2013 15:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 450
Местоположение: Стара Загора
Когато е пуснат на вода 1766г е с 10 оръдия.
През 1772г го модифицират с 16 оръдия и участва в експедиция, която достига западните брегове на Австралия.
Аз съм се спрял на варианта от 1766г.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 22 авг 2013 22:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1287
Местоположение: Силистра
Любо, не е важно какво е станало с кораба. Имаш чертеж, и точно ти знаеш какво да правиш.
Ама 10 дена, трябва да имаш някакъв напредък. Показвай.
Иначе ще помисля че и ти си станал авиомоделист като мене. :lol:

_________________
Славян Нарлев BG-136

"Уж полчаса я ищу выход из ворот,
но нет его есть только вход и то не тот."
Владимир Высоцкий


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 23 авг 2013 14:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 450
Местоположение: Стара Загора
III. Чернова обшивка - продължение

По описаната вече последователност работата продължава.

Изображение

След като е облечен борда, започвам дъното от към кила. В случая борд и дъно са относителни понятия, но ще ги използвам за по-голяма яснота. Преди за закова първите летви, в двата джоба на киловата рамка слагам по 3 гайки М4. Те са за закрепване на модела към поставката (в последствие, ако е дал господ).

Изображение

Изображение

В случая не е особено важно как ще се подредят летвите. Ако някой иска, за тренировка, може да ги подрежда като на чистата обшивка. Но си е само губене на време.
След като "запуша" дъното продължавам с борда и фалшборда.

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 25 авг 2013 15:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 450
Местоположение: Стара Загора
III. Чернова обшивка - продължение

Черновата обшивка е "почти" готова. Всикчи дъски са залепени. Следва "закисването на бурето" т.е., намазване отвътре с епоксидна смола. Целта е ако има осталнали фуги да се запълнят със смола и да се заздрави обшивката. След като прцените "на око" колко смола ще е нужна, не забървайте цялото количество на веднъж. Мислех че ще ми стъгнат 40-50 кубика. Забърках 20 куб. смола с 2 куб. втвърдител и добавих 2 куб. ацетон за разредител. Намазах отвътре 2/3 и второто бъркало забърках само 12 куб.смола, 1.2 втвърдител и 1.5 ацетон. Оказа се че с доста по-малко смола свърших работата. До тук са отишли около 100 куб. смола. Ще има още едно намазване отвътре преди да сложа палубата. Тогава ще сложа по две трупчета, отстрани на гайките които вече залепих за киловата рамка. За още по-голяма здравина при второто намазване може да се сложи и стъклоплат.

Изображение

Обрязване на стърчащите дъски на носа. Намалих и "крилцата на Астерикс" до необходимия размер и форма. Височината и формата на фалшборда ще уточня на по-късен етап. Сега вече се вижда кое накъде е мръднало и с колко. Имаше няколко мръднали дъски , защото кърфиците са изтъвали при залепването. Изшкурване на грубо с шкурка (80-120). Сега вече всичко е ОК.

Изображение

Изображение

Подготовка и залепване на трупчетата за носа и кърмата. На носа трупчетата са от липа. На кърмата са чамови. Тава имах под ръка. И вече "коритото" започва да придобива форма.

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 13 сеп 2013 18:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 450
Местоположение: Стара Загора
IV. Подготовка за чистата обшивка

Първо изшкурване с едра шкурка(80-100), после с по ситна(150-180) на целия корпус заедно с носовото и кърмовото трупче.
С това шкурене се придава окончателната форма и извивки на корпуса. Вертикалните и хоризонтални сечения да са максимално близки до чертежа. Е не чак толкова, все пак никой не може да премери точно! Освен това има допуски за дължина и широчина на модела. (виж правилника) Иначе казано на око корпуса да е супер.

Изображение

Изображение

Изображение

Сега следва второто засмоляване. 20куб. смола, 2 куб. втвърдител, 4-5 куб ацетон. Първо бързо намазване докато не се е изпарил ацетона. След 15 мин второ намазване с остатъка, ако има фуги межди летвите там се набляга с мазането. Смолата бързо се сгъстява.

Изображение

На другия ден след като смолата е изсъхнала , го оставам за 4-5 часа на слънце. Може и в сушилня на 50гр, за 4-5 часа. Смолата се изпича и става супер здрава. От тук нататък курпуса няма да мръдне (изметне) и след 100 години. Следва ново шкурене за да се изглади смолата. После първо пръскам шприц кит(сивото). Корпуса става един равен цвят и най малките кривини се виждат. Отгоре китосвам с авто кит(бялото) където е необходимо и следва последна и окончателна шкука.

Изображение

Изображение

С това грубата и мръсна работа приключи. Следва мерене и белязане. Проверявам линията на палубата, буртика, горния край на фалшборда, портовете. Разчертавам линията на буртика.
Абе май ще стане свиня от това прасенце !!!

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 13 сеп 2013 22:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2173
Местоположение: София
От това по-нагледен и хубав урок, здраве му кажи!

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 14 сеп 2013 22:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 09 сеп 2011 10:48
Мнения: 537
Местоположение: Велико Търново
Ами да де, оттук нататък е интересно. :thumright:

_________________
Nobody’s perfect … except the Captain!
Йордан Яйманов


Нагоре
 Заглавие: Re: Le Gros Ventre 1766 - 1/64
МнениеПубликувано: 05 ное 2013 18:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 450
Местоположение: Стара Загора
И последната част от подготовката е разчертаване и изрязване на оръдейните портове +1,5 +2 мм от истинския размер.
Окрайчвам порта вече с летви от круша, като вътрешния размер е по-малък от необходимия -1 -1,5 мм.
Това е с цел след слагането на палубата и външната обшивка да имам възможност за корекция, ако ми е избягала мярката.
В този случах можех да свърша тази работа и по-късно. Защото всички портове са над буртика.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 142 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 510 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker