Колкото повече гледам теоретичния чертеж - толкова повече въпроси възникват.
http://www.loc.gov/resource/hhh.ak0533.sheet/?sp=8Въпросите са за дължина и широчина на кораба.
По спецификация е дълъг 213 фута и широк 40 фута.
Да изясним първо как получават широчина от 40 фута?
По теоретичен чертеж, корпусът е нарязан с равнини за ватерлинии през 2 фута и за батокси през 4 фута. Като в съседство до диаметралната плоскост има и през 2 фута. Дори са обозначени на чертежа - с имена, през които минават - 2 футов батоск, 4 футов, 8, 12 и 16 футов батокс. Вижда се при изгледа от горе и при шпангоутите, че линията на 20 фута от ДП е извън контурите на корпуса. И на края като измерим се получава примерно 39 фута широчина на теоретичния корпус. Дори аз я изкарах 38 фута и 11 инча, но може да греша. Въпрос - защо се получава това разминаване от 1 фут? При някои кораби по корпуса имат дървена греда, която им увеличава широчината. И тогава имаме широчина по корпус и габаритна широчина. И може да се гадае коя широчина е посочена в справочника и да се докарат размерите. Но тук корпусът е без допълнителни елементи по него, които да водят до по-голяма широчина на кораба?
При дължината вместо 213 фута - като се сумират цифрите от чертежа се получава 213 фута и 8 инча. Мога да обясня, ако не ги намериш.
Може да се измъкнеш от обяснение, с това че правилникът позволява известна неточност. В случая от 2,5% по широчина и 3,75% по държина. Но на началния етап - при проектирането на корпуса - да почнем да допускаме неточности? При условие, че може да се избегнат? А в процеса на работа може да се натрупа още грешка.