Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 22 окт 2017 09:10

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 165 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 511 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 09 сеп 2015 17:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 332
Местоположение: Стара Загора
U.S. Coast Guard Cutter Acushnet serves 67 year career

Американците пуснаха чертежите му за свободно ползване в библиотеката на конгреса и на още много други кораби, които вече не са на служба.

Изображение

Изображение


Чертежи:

http://www.loc.gov/resource/hhh.ak0533.sheet?st=gallery

http://www.themodelshipwright.com/high-resolution-ship-plans/cargo-ships/u-s-coast-guard-cutter-acushnet/

И много снимки от кораба преди да го разглобят.

http://www.loc.gov/resource/hhh.ak0533.photos/?sp=1

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Последна промяна от nenovvv на 28 сеп 2015 10:04, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 25 сеп 2015 10:15 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 332
Местоположение: Стара Загора
Ей това корабче реших да си го направя и да си карам за кеф. Със сигурност ще го карам и за "F2". Ако стане пък "прекалено хубаво" ще пусна и за настолен, което силно ме съмнява.
Ще имам малко работа по чертежите да ги направя от една и съща модификация, защото малко се разминават със снимките. На тези кораби през 3-4 години непрекъснато се правят някакви модификации на оборудването. Сменят се радари, антени, мачти, кранове, лодки, леери и т.н.
Аз няма да правя нови чертежи. Само ще коригирам тези така че да отговарян в най-пълна степен на снимките от последните години на кораба.
И така избрах си мащаб 1/75. Получават се размери : 860 х 160 х 400. Не голям сандък, удобен за транспорт и достатъчно едър мащаб за съвременен кораб.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 25 сеп 2015 20:36 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Значи ще има обща поръчка за винтове от Рабоеч. А какви ще му подхождат? От една страна едва ли ще са с лопатки тип "А" - понеже ги дават за парни машини. Защото докови снимки не видях, нищо и в чертежите, не че съм търсил нещо... От друга страна, като се има в предвид годината на създаване, диаметъра на винтовете, спрямо сечението по миделшпангоута и сходството с тогавашните дизел-електрически подводници - е възможно и да греша...


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 28 сеп 2015 10:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 332
Местоположение: Стара Загора
Имам една снимка от сухия док преди пускането му на вода 1948г. Там винтовете са от типа на броненосците 1900-1920г, тесни и дълги лопати. Нещо подобно на серия 147 но доста по-тесни лопати, "като миксер". Като диаметър по мащаб се получават 38 мм. Поръчах Ф40 от серия 170 те повече отговарят на съвременните винтове на бреговата охрана.

Изображение Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 05 окт 2015 14:30 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 332
Местоположение: Стара Загора
Ще покажа как се прави корпус на модел върху стапел. Класическа технология : Шпангоути (ребра) и обшивка с летвички.
Намалявам на размера на шпангоутите с 2-3 мм заради обшивката. Правя База на стапела. Удължавам всички ребра до базата, за да се получи равен кил и правилната извивката на палубата. Ако на чертежа не е показана палубната кривина (бимс), тя се прави с височина 0.025 (1/40) от най голямата широчина на палубата.

Изображение

Умишлено ще пропусна няколко ребра. Без тях формата няма да се промени или да се отслаби конструкцията.
Освен това ще си спестя малко труд и шперплат. От ребрата оставям 10 мм , останалото ше се изреже за олекотяване и за стане "корито".
В предния и задния край ще направя и 1/2 ребрата. Така ще ми трябват по-малки трупчета.
Ребрата ги събрах на шперплат 50 х 60 см.

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 12 окт 2015 12:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 332
Местоположение: Стара Загора
За ребрата ще използвам стар буков шперплат 4мм , от стар диван. Това е най-лошия вариант: 3 пластов, изметнат, твърд, трудбо се забиват кърфици, разслоява се. По-добре да се използва 5мм липов шперплат, достатъчно здрав, 4-5 пласта, не се разслоява, по-лесно кове .
Стапела е дъска дебела 20-25 мм широка 200 мм и дълга 1,2-1,3 метра. Трябва е малко по-дълга от модела.
Ребрата и разчертанието за стапела разпечатвам на замозалепваща хартия . И залепвам съответно върху шперплата и дъската.

Изображение

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 13 окт 2015 12:39 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
nenovvv написа:
Намалявам на размера на шпангоутите с 2-3 мм заради обшивката.
Не разбирам, поясни. Защото имам собствено тълкование на процеса на намаляване на шпангоутите. Тоест:
В средата, където обшивката е перпендикулярна на ребрета се намалява примерно с 2 мм, колкото е дебелината на обшивката. А колкото се отива към краищата на корпуса - толкова летвичките от обшивката са под все по-голям ъгъл спрямо шпангоутите. Тогава в тяхната равнина отнемането ще трябва да е повече и клони плавно до 3 мм. До колко е правдоподобно моето твърдение или си искал да кажеш нещо друго? Или всички шпангоути са намалени с една и съща величина, което на мен ми се струва неправилно?


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 14 окт 2015 09:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 332
Местоположение: Стара Загора
Намалявам всички ребра с еднаква стойност. След изрязването ги запилявам, за да може да легне летвичката по-добре. Фугата която се получава от ъгъла между реброто и летвичката да е по-малка. Не се заигравам чак толкова че навсякъде да ляга перфвктно. Освен това в предния и задния участък пада най-голямо шкурене, това го казвам от опита който имам, а и грешка от 1 мм някъде по корпуса няма да повлияе на външния вид на модела или на мореходните му качества. По-важното е корпуса да равен и симетричен.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 14 окт 2015 14:00 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Прав си! Очи се плашат, а за ръцете не е чак толкова много работата. Конкретните цифри са следните:
Изображение
Примерът е даден за ватерлиния, разположена на 24 фута над кила. При задните шпангоути отнемането е 2,1 мм, като най-много е при № 1 и № 0,5. Докато при голяма част от средните си остава 2 мм. По-подробно при № 1 е :
Изображение
А с толкова трябва да се подострят челните шпангоути. Ако кажете, че и моите цифри не са верни - ще сте прави. Защото летвичката на обшивката няма да върви успоредно на кила, а ще има изкривяване и по височина. Тогава задачата става пространствена и още се задълбочаваме. В резултат стойностите се увеличават с няколко стотни. Но технологията по пилене и шкурене - коригира 1-2 мм отклонение. Като цяло ти пожелавам спорна работа. Надявам се да са разсеяни страховете на някой ако е мислил, че няма да се получи точно.


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 14 окт 2015 16:18 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
Колкото повече гледам теоретичния чертеж - толкова повече въпроси възникват.
http://www.loc.gov/resource/hhh.ak0533.sheet/?sp=8
Въпросите са за дължина и широчина на кораба.
По спецификация е дълъг 213 фута и широк 40 фута.
Да изясним първо как получават широчина от 40 фута?
По теоретичен чертеж, корпусът е нарязан с равнини за ватерлинии през 2 фута и за батокси през 4 фута. Като в съседство до диаметралната плоскост има и през 2 фута. Дори са обозначени на чертежа - с имена, през които минават - 2 футов батоск, 4 футов, 8, 12 и 16 футов батокс. Вижда се при изгледа от горе и при шпангоутите, че линията на 20 фута от ДП е извън контурите на корпуса. И на края като измерим се получава примерно 39 фута широчина на теоретичния корпус. Дори аз я изкарах 38 фута и 11 инча, но може да греша. Въпрос - защо се получава това разминаване от 1 фут? При някои кораби по корпуса имат дървена греда, която им увеличава широчината. И тогава имаме широчина по корпус и габаритна широчина. И може да се гадае коя широчина е посочена в справочника и да се докарат размерите. Но тук корпусът е без допълнителни елементи по него, които да водят до по-голяма широчина на кораба?
При дължината вместо 213 фута - като се сумират цифрите от чертежа се получава 213 фута и 8 инча. Мога да обясня, ако не ги намериш.
Може да се измъкнеш от обяснение, с това че правилникът позволява известна неточност. В случая от 2,5% по широчина и 3,75% по държина. Но на началния етап - при проектирането на корпуса - да почнем да допускаме неточности? При условие, че може да се избегнат? А в процеса на работа може да се натрупа още грешка.


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 15 окт 2015 09:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 332
Местоположение: Стара Загора
Направо ме разби с тези сметки и изчисления. Не искам да кажа че са неточни или неверни, напротив много са добри. Но мисля че ще изпаднем в прелени подробности. Това е чиста стереометрия (сега му казват 3D).
:thumright:

При мен нещата са доста по-прости. Както казваме в клуба: "Няма да стреля или да ходи в космоса".
Дължина 213 фута. Правя чертежа в желанте от мен гъбарити на модела и мащаба да е цяло число и готово.
При работата се сремя да спазвам максимално размерите и съотношенията, но понякога се получават отклонения. Е затова има допустими отклонения. Освен това при оценките на моделите работи окомера и някои дребни неточности са допустими, стига да не дразнят окото.
А иначе във ВСИЧКИ моделарски чертежи има ужасни разминавания и неточности, които се виждат само когато започнеш да првиш модел. Особено при някои от най-прехвалените автори.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 15 окт 2015 10:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 332
Местоположение: Стара Загора
Стапел
Залепвам разчертанието върху дъската (стапел). Върху рязането на ребрата няма да се спирам, там всичко е ясно. На мен ми отне два дена време. На базата на вече изрязаните ребра заковавам летвичка , в този случай 12х15 мм - такава намерих готова. През тази летвичка заковавам реброто за стапела.
Летвичките които ще ползвам са 2х12 и 5.5х12 мм бял бук (цер). Такива имаше готови при моя приятел дърводелеца един от спонсорите за дървесина. Опасявах се че ще са доста твърди като обикновения бук, но се оказа че са доста по-меки от него и малко по-твърди от липата.

Изображение

Изображение

Като начало забивам 3 летви на борда и 1 на кила. Понеже не правя скелет, първите летви от обшивката ще играят ролята на скелет.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

На другия ден още 3 летви на борда и 1 на кила. Използвам Епоксидна смола и никакво друго лепило.

Изображение

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 15 окт 2015 13:59 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 62
Местоположение: Разград
По принцип е така и моите писанки са излишни и не са толкова важни за крайния резултат. Но се опитвам да си направя домашното за съответния кораб. Като са го направили е бил този:
https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Shackle_(ARS-9)
после е сменил службата и името си и е станал този:
https://en.wikipedia.org/wiki/USCGC_Acushnet_(WMEC-167)
Виж какви данни има във Википедията. Дори в нея са дадени същите чертежи, които ти си показал в първия пост. Може би в първия лист на чертежите, като са писали статията авторът е закръглил цифрите. Но Википедията ме подкрепя в моите твърдения.
За моделчето се получава маса от 4 килограма. И максимална скорост от 0,9 m/s.


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 16 окт 2015 09:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 332
Местоположение: Стара Загора
Да, историята на кораба е впечатляваща.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 19 окт 2015 10:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 332
Местоположение: Стара Загора
Малко газ през почивните дни и обшивката е готова.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 165 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 511 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker