Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 06 мар 2021 13:02

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 168 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 512 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 22 окт 2015 14:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
Още няколко летви на борда и коритото е готово.

Изображение

Изображение

Отделям коритото от стапела с помоща на плоска отверка, кото лост от първи род.

Изображение

След което отделям, пречупвам удълженията на ребрата. Избивам и вътрешността на ребрата.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 26 окт 2015 09:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
Корпусът е обрязан, премахнал съм изцяло и ребра 3 и 19 и 1/2 . 19 и 1/2 ще ми пречи при монтажа на рульовете.
После реших да върна вътешната част на ребро 6 и след залепването на палубата да се получи затворен обем, за всеки случай. Плаващите модели имат един голям недостатък - понякога потъват.

Изображение

Изображение

И реших да го сложа на кантара. Получи се доста лек дотук.
Като цяло, готов за плаване модел, по прдварителни изчисления, трчбва да се получи 3,7 - 3,9 кг. При сегашните леки акумулатори и мотори със сигурност ще ми трябва олово, зада потъне модела до водолинията. Ще е и по-стабилен.

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 26 окт 2015 20:56 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
plamby написа:
За моделчето се получава маса от 4 килограма.

nenovvv написа:
Като цяло, готов за плаване модел, по прдварителни изчисления, трчбва да се получи 3,7 - 3,9 кг.

И как ги получи тези килограми? Корабът тежи 1720 тона. Преизчисляването става, като оригиналната маса се раздели на кубика на мащаба. В нашия случай за М 1:75 имаме:
1720000/421875 = 4,077 килограма
Да не би аз да греша нещо?


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 27 окт 2015 16:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
Може да си прав, но аз го смятам по друг начин.
дължина 860 Х ширина 160 Х газене 60 Х коефициент на запълване за този вид корпус 0.40-0.50
средно се получава около 3.700 кг
Не претендирам че сметката точна, но е достатъчна за да се ориентирам дали модела става прекалено тежък или не.
Като гледам снимките на кораба, на нито една снимка не е потънал до водолинията.
Значи може би ще трябва да е още по-лек - около 3.500 кг, примерно.
Но всичко това е относително. Когато го пусна вода, тогава ще му слагам допълнително олово.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 27 окт 2015 23:38 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 85
Местоположение: Стара Загора
nenovvv написа:
Корпусът е обрязан..


:D Хи-хи-хи. Хамерикански мусулманин! :) Ако освен смолата ще ползваш и плат обади се. :thumright:

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 28 окт 2015 09:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
Да , Бат Петко, отвън ще има смола и плат.
След обрязването има и "трансплантация". За носово и кърмово тръпче ползвам дъска от палет от топола. Много лесно се обработва.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

!!! Всякакви асоциации са забранени !!!

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 28 окт 2015 09:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1370
Местоположение: Силистра
На тия трупчета каква им е идеята. При контакт по полигона ли, или друго.

_________________
Славян Нарлев BG-136


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 28 окт 2015 17:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
За да му докарам по-лесно формата.

:D

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 02 ное 2015 09:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
Няколко часа с шкурката, номер 80 и трупчетата са оформени.

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 05 ное 2015 09:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
Много важна процедура - засмоляване отвътре. Намазвам отвътре с епоксидна смола неразредена и слагам стъклоплат. В случая плата е 150-160 кг/м2, на парчета останали от други модели.
Освен това залепвам по ръба на борда допълнителни трупчета. Първо конструкцията се заздравява. Второ когато когат изпиля борда, за да вкопая ватервейса и фалшборда, да има върху какво да го хвана. Трето да има върху какво да легне палубата, когато я лепя. Ползвам трупчетата с които закрепвах ребрата за стапела. Безотпадна технология.

Изображение

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 09 ное 2015 10:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
Изшкурвам трупчетата по борда, така че да се изравнят с ребрата и по кривината на палубата.
Реших обличането с плат и смола отвън да го направя на по-късен етап, защото искам плата да захвате и върху фалшборда и ватервейса. Още не съм решил дали да сложа един дебел плат 120-160 гр или два тънки 50-60 гр.
Започва прецизното дупчене. Трябва да се пробият два отвора за дейдвудите и два отвора рульовете. Маркирам и пробивам 4 отвора Ф8 понеже ще ползвам готови дейдвуди Ф9х240 с тефлонови втулки. Допълнително запоявам по 1 щуцер на дейдвудите. По-късно ще надяна и по 1 маркуче 7-8 см през което ще се капва по малко масло за по-добра хермртизация, защото дейдвудите, а и цялата валолиния са изцяло под водата. За да няма излишни въбрации по време на движение на модела, дейдвуда трябва е на две опори, а не конзолно само на борда. За по-лесно ползвам вътрешната част на 13 ребро. Пробивам 2 отвора Ф4 мм, които ще разширя до Ф9 за да минат дейдвудите през тях.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 09 ное 2015 11:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
МОТОРИ.
Следващия МНОГО ВАЖЕН момент е местата на ел. моторите. Те трябва да могат по възможност лесно да се обслужват, мотират и свалят. При мен този монтаж и демотаж на моторите няма да е много лесен, понеже отвора на палубата под рубката ще е около 8 х 17 см. Валовете ще са доста дълги 45-50 см, но мисля че това няма да е проблем.
Моторите които ще ползвам са Turnigy LD3730A-1000 . Трифазни бръшлес аутрънър и ще имам доста мощност в запас. Мисля да ги карам на две клетки Липо, ако се наложи дори да ги пренавия за по-ниски обороти. Моторите монтирам на обща планка, щперплат 4мм 6-слоен здрав и плътен, не втора употреба, точно преди 8-мо ребро. Там ще е най-удобно за обслужване.

КАРЕТА.
Първоначално мислех да ползвам ЦНЦ карета с гумен демпфер, но после реших да сложа гъвкави ЦНЦ карета . Мисля че ще имат по-малко вибрации при тези дълги валове.

Преди да залепя с епоксидна смола дейдвудите и планката с моторите сглобявам цялото движение за да се уверя че всичко е наред със съосието и точността.

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 10 ное 2015 14:46 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Интересен ми е момента с безколекторните двигатели, защото не ги разбирам много нещата. Предполагам, че може да се сложат и с други параметри, но такива си имал. Теоретичните ми сметки не гарантирам да са точни, но поне да ориентират. Като го направиш, ако проведеш замервания - ще сам ти благодарен. За да има някаква основа при подобни модели, ако някой друг иска да ползва такива двигатели. В описанието им на твоя сайт е дадено да се ползват с 3 или 4 клетки. Ще вървят ли с 2 клетки? Тези двигатели се водят с голям КПД, но който се постига при натоварване. Пак в описанието им е дадено, че на празен ход консумират 1,6 А. при 2 клетки прави 11,8W консумирана мощност - чиста загуба. Ако я съпоставим с максималната мощност на мотора, то КПД е високо. Но в нашия случай няма да са толкова натоварени и тогава къде е ползата от тях? За това, ако може да им измериш консумацията при винт във въздуха и при потопен във вода? Другия момент са оборотите. Би трябвало да са до 7400 об./мин. или по-малко. Винтовете, според мен би трябвало да се въртят с 2600 до 4300 об./мин. Получавам тези стойности, ако предположа, че на оригиналния кораб те са между 300 и 500 об./мин., а вероятно са и по-ниски (под 300)... Преизчисляването става, като се умножи с корен втори от мащаба. Вярно е, че трябва да имаме и запас от мощност и обороти... Просто корабчето ще има възможност да се движи по-бързо от максималната си проектна скорост 0,9 m/s. От друга страна трасето на полигона за F2, който изминава корабчето - го изкарах към 250 метра. Ти си знаеш за колко време трябва да се мине и колко да остане за докуването. То и за това няма мащабна скорост в правилника и са позволени издевателства в скоростта на иначе бавноходни модели. Всичко е оставено в ръцете на капитана му.


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 11 ное 2015 10:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
Ще обясня подробно.
Моторите които съм избрал са прекалено мощни за този модел. Дори и на две клетки скороста ще е доста по-голяма от необходимата за клас Ф2. При този клас мащабна скорост няма. Има време 7 минути за което трябва да се изпълни фигурата и приставането в дока.
За този модел с тези размери и тегло - два мотора по 100 вата ще са предостатъчни. Но това не е важно. В случая е важен въртящият момент на моторите. По-големият диаметър на ротора осигурява и по-голям въртящ момент. За 4-лопатен винт Ф40мм ще трябва доста въртящ момент. Не съм по изчисленията за да видя колко точно. Затова избрах диаметъра на ротора да е близък ди диаметъра на винта.
Диаметъра на вала на моторите е Ф4мм. И по малък диаметър ще върши работа но няма гъвкаво каре 3/4 мм. Карданно каре (чупещо) не мога да сложа , защото при тези дълги валове ще има голяма вибрация. Има гъвкаво каре 4/4 мм. Разбира се можех да сложа и твърдо каре 3/4 мм, но предпочитам гувкавото.
Ако консумацията на празен ход при 14.8В е 1.6А, то при 7.4В би трябвало да е около 0.8А. При максимална мощност около 21А. При нормално каране не повече от 10А, така мисля от опита които имам. За КПД и дума не може да става. При скоростните класове е друга работа. Защо избрах две клетки? Имам няколко акумулатора на две клетки от порядъка 5000-6600 mAh, които са ми останали от ЕСО и HYDRO класовете и не ползвам никъде в момента. С един такъв акумулатор ще изкарам цяло състезание без зареждане, че дори и две. :)
1000 оборота на волт е доста за такъв модел. Високите обороти не са проблем, затова има спид контролер. Проблем са ниските обороти, когато мотора няма достатъчно ниски обороти. Особено в дока това е много важно. Затова ако се наложи ще пренавия моторите за по-ниски обороти. Пренавиването е много лесно, статор е намотката и не се нага балансиране.
Няма прижини и четки, няма износване на четките, няма искрене и т.н.
;)
Питайте, ще обяснявам !

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
 Заглавие: Re: USCGC Acushnet (WMEC-167)
МнениеПубликувано: 12 ное 2015 18:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 472
Местоположение: Стара Загора
Рульове.
Ще говоря в единствено число, да не вземе да ми се изкъляи езика (клавиатурата). Руля го изрязвам и профилирам + горната част, която е в корпуса (основа) от запенено ПВЦ 8мм. Разпробивам отгоре до долу с Ф4мм. Заготовката разрязвам на две части готна (основа) и долна (рул). В руля фиксирам оста Ф4 с лепило Поксипол, стяга бързо и многоздраво. Руля е готов. Остава основата. Основата разпробивам с Ф6мм. Правя хелмпорт Ф6 х 24. Месингова тръбичка Ф6х0.5х20 и две тефлонови втулки с отвор Ф4. Тефлоновите втулки залепвам със секундно лепило, за всеки случай. Фиксирам хелмпорта в основата с Поксипол. И основата е готова.

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 168 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 512 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker